Strona 1 z 1

Automat padł

PostNapisane: 23 maja 2005, 20:49
przez Leszekz
Przeglądajac forum przeczytałem na temat poziomu oleju w ASB . Jako że ostatnio wymieniałem olej sprawdziłem poziom i okazało się że jest minimalnie za wysoki .Przez miarkę wyciągnąłem nadmiar i okazało się to tragiczne w skutkach.,skrzynia padła!!!.Mam teraz tylko wsteczny i nic więcej i nie mam pojęcia co się stało.Nie robiłem nic więcej! Myślę że jest przykra nauczka i ostrzeżenie aby nie grzebać przy jeżdżącym aucie chyba że to "pierdoła "i i ktoś wie co z tym zrobić ? Czekam na propozycje.Pozdrawiam Wszystkich i chyba idę jutro do pracy na piechotę.

PostNapisane: 23 maja 2005, 23:53
przez Paweł
Masz zly podpis pod tematem. Model z '95 to GE. Jak mierzysz poziom oleju?

automat padł

PostNapisane: 24 maja 2005, 07:19
przez Leszekz
Co do podpisu zgoda to GE(pomyłka w pisownii).Olej sprawdzam przy włączonym silniku,poziom poniżej górnego pułapu zakreskowanego pola(górnego punktu}.Teraz zaczęła się swiecić kontrolka O|D OFF,nie ma to nic wspólnego z przyciskiem.Czekam na opinie.

PostNapisane: 24 maja 2005, 08:39
przez mayer
Olej zawsze spuszcza się z miski olejowej. Teraz musisz spuścic olej z miski i ze sprzęgła hydrokinetycznego. Zalać skrzynie od nowa i powinno pomóc.

PostNapisane: 24 maja 2005, 14:19
przez Paweł
mayer napisał(a):Olej zawsze spuszcza się z miski olejowej.

Dlaczego? Widziales w CD4E miske olejowa? :)
mayer napisał(a):i ze sprzęgła hydrokinetycznego

Jak?

Leszekz napisał(a):Olej sprawdzam przy włączonym silniku,poziom poniżej górnego pułapu zakreskowanego pola(górnego punktu}.

Uproszczajac, poziom oleju sprawdza sie na wlaczonym silniku i przy dzwigni ustawionej na pozycje "D" po wszesniejszym przestawieniu jej w pozostale polozenia. Jesli poziom bedziesz sprawdzal bez wlaczania biegow, kiedy olej nie jest zasysany przez skrzynie, wtedy jego poziom bedzie na miarce pozornie zbyt wysoki. Czy sprawdzales poziom wg tego opisu?

Pozdrawiam

P.S.
Leszekz napisał(a):Co do podpisu zgoda to GE

Poprawisz podpis...?

PostNapisane: 24 maja 2005, 16:17
przez Leszekz
Sprawdziłem poziom zgodnie z opisem! i zastosowałem się do porad. Niestety w dalszym ciągu jest tylko wsteczny(ideał) i czasami posuwa się żółwim tempem do przodu.Czekam na dalsze pomysły.Za dotychczasowe ogromne dzięki. Pozdrawiam.

PostNapisane: 24 maja 2005, 16:19
przez Puhcio
A co się dzieje po wstawienu D na skrzyni ?

A próbowałeś ruszyć z S lub L a co się dzieje po naciśnięciu HOLD

Opisz coś wiećej ..

PostNapisane: 24 maja 2005, 16:22
przez Puhcio
Leszekz napisał(a):Przez miarkę wyciągnąłem nadmiar


A czym to wyciągnąłeś albo w jaki sposób ?

PostNapisane: 24 maja 2005, 16:24
przez Paweł
Leszekz napisał(a):Sprawdziłem poziom zgodnie z opisem! i zastosowałem się do porad. Niestety w dalszym ciągu jest tylko wsteczny(ideał) i czasami posuwa się żółwim tempem do przodu.

Jesli masz prawidlowy bagnet i prawidlowo sprawdziles poziom oleju i nie odessales go ponizej kropki tuz nad petelka, to nie mogles uszkodzic skrzyni. W tej sytuacji mozesz sprobowac dodac tyle oleju ile odjales i jesli to pomoze powinienes zastanowic sie, czy na pewno wczesniej wszystko prawidlowo zrobiles lub czy skrzynia jest sprawna w normalny sposob. Jesli problem pozostanie, to skrzynia padla w czasie, ktory mozna nazwac tylko i wylacznie niesamowitym zbiegiem okolicznosci.

P.S. Ile oleju odessales (objetosciowo)?

PostNapisane: 24 maja 2005, 18:10
przez Leszekz
Wyciągnąłem ok.0,3 l. oleju gumową rurką (zaciągnąłem),po stwierdzeniu braku działania ASB wlałem z powrotem..Na S i L ma większą ochotę się ruszyć(po paru naciśnięciach gazu toczy się) .Naciśnięcie HOLDa nic nie zmienia. Przed chwilą spusciłem ponownie olej i pozostawiam do jutra ,ponownie zaleję i zobaczę co będzie.Zaczynam skłaniać się do poglądu Koordynatora o "złośliwości przedmiotów martwych" .

PostNapisane: 24 maja 2005, 20:12
przez Paweł
Dziwi mnie jeszcze, ze masz w samochodzie z '95 opcje O/D OFF zamiast HOLD. W zasadzie cos takiego moglo sie pojawic jedynie do '93 roku... ale moja wiedza tez nie jest absolutna.

Zobacz, czy za lewym reflektorem, pomiedzy blotnikiem i akumulatorem znajduje sie lacze osloniete przykrywka (wisi na kablu) z napisem EEC TEST. Jesli przkykrywki nie bedzie, to odszukaj lacze takie jak na obrazku:

http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/dtc.php

...i sprobuj odczytac kody.

Jesli nie bedziesz mial takiego zlacza, to sprawdz, czy w puszce DIAGNOSTICS (obok FUSE BOX) masz wyprowadzone koncowki FEN i TEN – opis pod wieczkiem lub na obrazku:

http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php

Leszekz napisał(a):Wyciągnąłem ok.0,3 l

Na bagnecie to jest pewnie jakies 0.5-1.0 cm, a dla skrzyni tyle co nic.