Strona 1 z 4

Klocki hamulcowe

PostNapisane: 19 maja 2005, 17:50
przez COPS
Mam pyatanie moze mi pomozecie slyszalem w jednym ze sklepow z do mazdy 626 r1994 sa podobno dwa rozne rodzaje klockow hamulcowych,moze ktos pomoze jak to sprawdzic , czym one sie rozna? <wazuuup>

PostNapisane: 19 maja 2005, 19:46
przez tomekrvf
Pójdź do sklepu, weż katalog klocków z rysunkami, skopiuj rysunki

PostNapisane: 19 maja 2005, 20:52
przez Jaksa
W GE jest jeden rodzaj klocka ( przod to C 13038 japonski zamiennik cena 100 zł kpl. )

PostNapisane: 19 maja 2005, 21:03
przez Smirnoff
W katalogach np Ferodo jest wyszczególnione niby 2 rodzaje klocków przednich do GE (do '95 i po '95), lecz w zasadzie różnią się one jedynie ilością blaszek – wskaźników zużycia okładziny. Sam klocek jest identyczny i absolutnie pasuje ten niby do '95 w autach po 95 (sprawdzane na 100%). A tak swoją drogą – komplet klocuchów Ferodo Premier to zaledwie 135zł brutto, więc nie wiem czy jest sens kupowac jakieś inne badziewne podróbki :)
Pozdrawiam
SM

PostNapisane: 19 maja 2005, 21:44
przez Jaksa
Smirnoff napisał(a):nie wiem czy jest sens kupowac jakieś inne badziewne podróbki
Wszystkie podróbki to badziewie, zalezy od stylu jazdy.

PostNapisane: 20 maja 2005, 01:52
przez Smirnoff
Jaksa napisał(a):
Smirnoff napisał(a):nie wiem czy jest sens kupowac jakieś inne badziewne podróbki
Wszystkie podróbki to badziewie, zalezy od stylu jazdy.


Z całym szacunkiem, ale osobiscie "upiekłem" oryginalne klocki MAZDY, czego jeszcze nie udało mi się uczynić z ferodo. Po tych ferodo spróbuje ATE, zobaczymy, czy dadzą radę :)
Pozdrawiam
SM

PostNapisane: 20 maja 2005, 16:36
przez tomekrvf
Ja raz mialem Delphi i po bardzo szybkim przejezdzie po kretej drodze na mazurach klocki tak sie zgrzaly ze z jednego odkleila sie okladzina

PostNapisane: 20 maja 2005, 19:43
przez Jaksa
Smirnoff napisał(a):osobiscie "upiekłem" oryginalne klocki MAZDY
Dobre, jak skonczą się te obecne , to zaryzykuję :P <lol> i kupię te ferodo. :D

PostNapisane: 20 maja 2005, 21:20
przez Waluś
hihihi, ja założyłem Feredo od Smirnofa i przy docieraniu już poczółem ich zapach, a tarcze nabrały rumieńców <lol> ale hamują zdecydowanie lepiej od poprzednich, nieznanej mi marki <lol>

PostNapisane: 20 maja 2005, 22:44
przez Jaksa
Waluś napisał(a):przy docieraniu już poczółem ich zapach, a tarcze nabrały rumieńców
Daj im jeszcze ze 200km ...... :D

PostNapisane: 21 maja 2005, 12:56
przez Walker
Smirnoff napisał(a):"upiekłem" oryginalne klocki MAZDY, czego jeszcze nie udało mi się uczynić z ferodo


Osobiście też uważam, że klocki ferodo są OK. Sam ich używam i jak do tej pory wszystko dobrze. A tak przy okazji układu hamulcowego, to po własnych doświadczeniach, nie polecam tarczach hamulcowych "dobrej" firmy brembo. W samochodzie żony (Clio II) po ok. 40 Kkm powyginały się i trzeba było je wymieniać.

Pozdro 4all

PostNapisane: 21 maja 2005, 21:30
przez Waluś
Jaksa napisał(a):Daj im jeszcze ze 200km ...... zeby

Jarek, ja im daje conajmniej 10 tys km <lol>
Nie no spoko, w porównaniu do tego co miałem to hoho, przypuszczam że miałem Remsa, bo znalazłem podobne w bagażniku, tylko nie od mego modelu hihi

PostNapisane: 22 maja 2005, 12:15
przez Jaksa
Waluś napisał(a):Remsa,
Przez te klocki miałem dzwona ,hamulec jak budyń . Powinni te klocki dodawać do emerytury jako dodatek ktory skraca życie <lol>

PostNapisane: 22 maja 2005, 12:32
przez Puhcio
Walker napisał(a): nie polecam tarczach hamulcowych "dobrej" firmy brembo


Heh, no włąsnie sie zastanowaiłem bo 2 brembo wychodzą o 100 zł niż jedna ori ...

PostNapisane: 23 maja 2005, 15:30
przez geriavid
Witam,
Ferodo Premier to taki dobry standard. Prawdziwa frajda zaczyna się od
EBC Greenstuff , które mają wspł.tarcia 0,45 i te właśnie stosuję od 2 lat po
zmianie z w/w Ferodo. Do tego dobrze jest wrzucić tarcze EBC Turbo Groove i przewody hamulcowe z oplotem stalowym Goodrich. Do kompletu jeszcze płyn hamulcowy Ferodo Racing lub lepiej Motul RBF 600. Myślę , że ciekawą propozycją są też klocki Tarox, niektóre modele o przyzwoitym wsp.tarcia / ok.0,40 /pasują do GE. Chyba spróbuję next time. To wszystko tylko do jazdy fast road, not race.
Z Ferodo interesujące są DS Performance / następca DS200 /, ale nie ma jak narazie
do GE.
Pozdrawiam i życzę miłego doboru i kupowania elementów układu hamulcowego

PostNapisane: 23 maja 2005, 16:57
przez hazell
Puhcio napisał(a):2 brembo wychodzą o 100 zł niż jedna ori ...

co o 100zł?

PostNapisane: 23 maja 2005, 17:00
przez hazell
A ferodo jaki mają współczynnik tarcia?

PostNapisane: 23 maja 2005, 18:03
przez Puhcio
hazell napisał(a):co o 100zł?


Jedna ori – 366 zł

Jedna Brembo – 140 zł

PostNapisane: 25 maja 2005, 12:08
przez geriavid
hazell,
Ferodo Premier ma współ.tarcia 0,29 a model DS Performance 0,46.Ten ostatni
jest też do MX-5.
Pozdrawiam

PostNapisane: 26 maja 2005, 02:02
przez Smirnoff
geriavid napisał(a):Ferodo Premier to taki dobry standard.


Dokładnie, moim zdaniem Ferodo Premier to klocki, poniżej których nie powinno się schodzić, zwłaszcza np w GE, która trochę waży i klocki z nizszej niż w/w FDB półki nie dają sobie za bardzo rady. Na FDB jest dobrze, co nie oznacza, ze nie może być lepiej (FDB to dobra "seria", nie tuning). Niestety owe "lepiej" już zaczyna wyciągać z kieszeni "troche" grosza, a z doświadczenia wiem, ze ludzie już stękają na cenę FDB, które de facto są dośc tanie... :|
Dla uwiarygodnienia moich słów, luknijcie na to:
Obrazek
Jest to podsumowanie testu róznych klocków seryjnych, tuningowych i sportowych przeprowadzonego w lecie '03 przez redaktorów magazynu GT. Jak widać, Ferodo FDB zebrało dość pozytywne oceny, a zważywszy na ich cenę vs jakość można powiedzieć, że jest to produkt interesujący. Owszem, ustępują skutecznością tuningowym klockom EBC Greenstuff'om, ale kosztują bez mała 2.5 raza mniej niż EBC...
Ciekawe, ze w zasadzie prawie dotrzymuja kroku tuningowym mintexom za 350% ceny FDB...:|
Moim zdaniem kupując FDB klient otrzymuje bardzo dobre seryjne klocki w cenie niewiele wyższej niż jakiś "shit". Jak ktos potrzebuje większej wydajności, to wtedy trzeba nadszarpnąć kieszeń i kupić porządne klocki tuningowe.
No, to tyle w tym temacie.

Geriavid – jeździłeś może na czerwonych EBC? Jakie masz zdanie na ich temat?

Pozdrawiam
SM