Hamulec ręczny

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mayer » 10 maja 2005, 07:28

Wymieniłem klocki z tyłu zdjąłem zaciski, oczywiście wszystko totalnie zapieczone zaczynając od prowadnic kończąc oczywiście na mechaniźmie ręcznego. Zdjąłem sprężyny wymyłem rozruszałem dźwigienki wszystko pięknie działa, dorobiłem nowe prowadnice i wszystko działa leciutko idealnie ale... No właśnie absolutnie nie działa teraz ręczny, dźwignie chodzą ale tłoczek się nic a nic nie wysuwa. wykręciłem tłoczki i co się okazało to że podczas ruchu dźwigni ręcznego tej na zacisku, trzpień ręcznego nie wykonuje żadnego ruchu. Co się tam mogło stać czy ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem?
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Mav » 10 maja 2005, 11:35

Typowy objaw dla zastalych zaciskow. Przynajmniej u mnie tak bylo. Uszkodzony jest mimosrod (czy jakos tak sie to nazywa) ktory jest poruszany przez ta dzwigienke od recznego. Dzwignia wykonuje obrot ale nie obraca tego calego mechanizmu wewnatrz. Zazwyczaj tak sie dzieje jak sie wlasnie taki zastaly zacisk rozrusza na sile w imadle. Generalnie sprawa albo do wyrzucenia i kupienia uzywki albo probowac to gdzies dorobic/naprawic.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez SHY » 10 maja 2005, 20:32

mayer napisał(a):Co się tam mogło stać czy ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem?


Wg mnie poprostu trzeba zrobic regulacje i tyle. Nie dalej jak w ubiegla sobote naprawialem u siebie prawy zacisk, ktory nie odbijal. Okazalo sie ze zacisk jest zarabany na prowadnicy. Sama dzwigienka chodzila lekko. Mechanik poruszal tloczkiem pozostawiajac na koncu wkreconego. Jak zalozyl okazalo sie ze nie mam wogole hamulca recznego na prawym kole mimo ze dzwigienka sie porusza. Glowny hamulec byl obecny. Wystarczylo wykrecic troche ten tloczek i wszystko ok, ale o ile sie nie myle poprawnie nalezaloby odkrecic po przeciwnej stronie tloczka srube a pod nia powinien byc ukryty imbus i tym poregulowac. Nie chce Cie wprowadzac w blad co i jak, ale poszukaj na forum bo gdzies to bylo. Nie ma sie co na wyrost martwic.

Pzdr
Ostatnio edytowano 11 maja 2005, 00:05 przez SHY, łącznie edytowano 1 raz
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez Mav » 10 maja 2005, 22:18

mayer napisał(a):wszystko totalnie zapieczone zaczynając od prowadnic kończąc oczywiście na mechaniźmie ręcznego. Zdjąłem sprężyny wymyłem rozruszałem dźwigienki

A ja mysle ze wlasnie to spowodowalo uszkodzenie opisywanego rpzeze mnie elementu. Mialem dokladnie ten sam przypadek i nawet w dokladnie ten sam sposob go rozwiazalem – znaczy na sile rozruszalem :D iteraz mam jeden zacisk gratis.
Z ta sama sprawa spotkalem sie w Fordzie Probe (Mazda 626 Coupe) [jakie?] zaciski rozwalone wlasnie przez to ze zostaly rozruszane przez jakiegos mechanika. Reczny sie zaciaga ale w ogole nei trzyma.
Oczywiscie zycze Ci zeby to bylo tak jak mowi SHY. Sprawdz to lecz lepiej powoli sie oswajac z mysla o zaciskach a jesli sie okaze ze to nie to, to przynajmniej bedziesz mile zaskoczony.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez mtaranti » 10 maja 2005, 23:14

wystarczy wyregulować
przerabiałem to kilka razy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 278
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez geriavid » 12 maja 2005, 19:34

Shy i mtaranti, Chylę czoła. Perfect boys.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2005, 15:03
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: V6KL24v

Postprzez SHY » 12 maja 2005, 20:32

geriavid napisał(a):Shy i mtaranti, Chylę czoła. Perfect boys.


<lol>

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez mayer » 13 maja 2005, 09:03

Dzisiaj dobiorę sie do zacisków. Jeśli dobrze zrozumiałem to w zacisku "od tyłu" na korpusie obudowy tłoczka jest śruba 13 po wykręceniu jej mam dostęp do regulacji zacisku? Bo nawet po wykręceniu całkowitym tłoczka trzpień nie wykonywał żadnego ruchu przy ruszaniu dźwigienką.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez hazell » 13 maja 2005, 13:06

mayer napisał(a):dorobiłem nowe prowadnice

Jak Ty to zrobiłeś???? Czy to te prowadnice, na których pływa zacisk?
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez mayer » 13 maja 2005, 13:45

tak. były tak zapieczone że zamiast się wykręcić to się ukręciły. Wytoczyłem nowe na większej nafrezowany rowek wypolerowane i po sprawie. Oczywiście zrobione z kwasówki. bez żadnego chromowania . Całość koszt 20 zł za komplet na jeden zacisk
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez hazell » 13 maja 2005, 14:02

WOW,
a jak zamocowałeś je w zacisku? Czy stal, którą zastosowłeś jest dość wytrzymała? Tam są niesamowite siły.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez mayer » 13 maja 2005, 16:14

stal odpowiednia stopowa nierdzewka z dodatkiem chromu wytrzyma, nie będę cię męczył gatunkiem. a trzpienie są wkręcane w zacisk na gwincie M9 – nota bene cholernie nietypowym z drugiej strony osadzone gniazdo imbusowe na lewym gwincie
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: andrzejtar i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6