Strona 1 z 1
"bicie" podczas wyższych prędkości

Napisane:
6 maja 2005, 10:18
przez Rafal
Witam, ostatnio zauważyłem że podczas większych prędkości 130km/h i wyższych odczuwalne jest pewnego rodzaju "bicie", samochód zaczyna wpadać w drgania, nie wiem co może być przyczyną (przegób napędowy – delikatnie słychać go przy skrętach) czy coś w zawieszeniu (słychać przy nierównościach stuki).
Pozdrawiam,
Rafał

Napisane:
6 maja 2005, 12:08
przez nor
Ja stawiam na krzywe a nawet bardzo krzywe felgi

Napisane:
6 maja 2005, 12:38
przez Rafal
felgi raczej odpadają jesli już coś to bardziej prawdopodobne są opony.....

Napisane:
6 maja 2005, 12:43
przez SÓWKA
Ja też tak myślę.Choć może być to też lekkie niewyważenie kół!

Napisane:
6 maja 2005, 12:47
przez SÓWKA
Opony to raczej nie bo jeśliby miały jakieś bicie to wychodziloby to podczas niższych prędkości.

Napisane:
6 maja 2005, 12:49
przez Rafal
a może związane jest z przegubem?

Napisane:
6 maja 2005, 12:55
przez SÓWKA
Raczej też nie przegub! Ja tak miałem w Oplu! Do 120 spokój póżniej do 160 masakra a powyżej znów spokój.Okazało się że przyczyną jest brak pierścienia centrującego! Podejżewam więc felgi!

Napisane:
6 maja 2005, 14:17
przez nor
Podjedz na stacje i wywaz kola. I jak bedzie Ci wywazal to zwroc uwage na same felgi a sie przekonasz.

Napisane:
6 maja 2005, 15:12
przez SÓWKA
Przepraszam wszystkich za "podejżewam" o kurka ale wstyd!

Napisane:
6 maja 2005, 15:14
przez SÓWKA
A najlepiej znajdź punkt gdzie wyważają koła na samochodzie


Napisane:
6 maja 2005, 15:57
przez b2
sprawdź hamulce z przodu. u mnie zapieczony zacisk nie odbijał od tarczy i przy wyzszych prędkościach wszystko latało.

Napisane:
6 maja 2005, 16:27
przez GofNet
To można sprawdzić, drogą obserwacji. Po takiej podróży wystarczy się zatrzymać i sprawdzić, czy/które koła się grzeją. Wtedy będziesz wiedział, czy jest to wina hamulców/zacisków. Zasada ta oczywiście nie obowiązuje, gdy nieustannie hamowałeś. Wtedy nawet przy zdrowych zaciskach będziesz miał rozgrzane felgi.

Napisane:
6 maja 2005, 17:04
przez Paweł
To wystarczy inaczej sprawdzic. Jesli wybracje ustaja z chwila przelaczenia skrzyni na "N" lub wcisniecia sprzegla, oznacza ze pochodza od elementow napedowych, czyli najprawdopodobniej przegubow wewnetrznych – zewnetrzne bylby slyszalne na zakretach. Jesli nie ma roznicy, to krzywe moga byc kola, piasty...
Pozdrawiam.

Napisane:
9 maja 2005, 22:00
przez Rafal
Dzięki za pomoc....wyważyłem raz jeszcze koła, i to było przyczyną-źle wyważone jedno koło.