Strona 1 z 1

Zdzieranie opon

PostNapisane: 21 kwi 2005, 19:03
przez DOSIAAS
zdzieraj ami sie przednie opony od strony zew tylko???225/50/r15
Jaka jest tego przyczyna?zaduze opony?zbieznosc?geometria?
pozdrawiam

Re: Zdzieranie opon

PostNapisane: 21 kwi 2005, 19:16
przez b2
DOSIAAS napisał(a):zdzieraj ami sie przednie opony od strony zew tylko???225/50/r15
Jaka jest tego przyczyna?zaduze opony?zbieznosc?geometria?
pozdrawiam


zbieżność = geometria i od tego bym zaczął. + sprawdzenie ciśnienia w oponach.

PostNapisane: 21 kwi 2005, 19:17
przez DOSIAAS
a ile to moze kosztowac zbieznosc i ta geometria??

PostNapisane: 21 kwi 2005, 19:19
przez b2
DOSIAAS napisał(a):a ile to moze kosztowac zbieznosc i ta geometria??


zbieżność TO MNIEJ WIĘCEJ TO SAMO co geometria (dla ścisłości – zbieżność – przednia oś, geometria – cała zawiecha+pomiar kątów). ja płaciłem ostatnio chyba 60 zł.na pewno nie więcej.

PostNapisane: 21 kwi 2005, 19:22
przez DOSIAAS
sory laikiem jestem i dopiero sie ucze wszytkiego:]
niewie ktos moze Gdzie w Poznaiu fachowo i w miare tanio mi ktos to ustawi??
pozdro

PostNapisane: 21 kwi 2005, 20:51
przez Yooziu
jedz do mielcarka na knapowskiego. o ile sie nie myle to cala zabawa 90zl

PostNapisane: 21 kwi 2005, 21:17
przez DOSIAAS
dzieki podjade ;)

PostNapisane: 22 kwi 2005, 13:37
przez adam626
z mojego doswiadczenia
tnie na zewnątrz za duża zbieżność
tnie od środka za duża rozbieżność
zbieżność można na siłę ustawić samemu na listewki

geometria oprócz zbieżności kół obejmuje pochylenie koła w stosunku do płaszczyzny symetri wzdłużnej pojazdu
i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy czyli pochylenie osi na której skręcają się przednie koła(jest odpowiedzialne za trzymanie kierunku przez pojazd i siłę powrotna układu kierowniczego do jazdy na wprost)
wszystkie te wartości ustawia się statycznie czyli na postoju pojazdu
w rzeczywistości są one zmienne w trakcie jazdy na skutek odkształceń elementów elastycznych zawieszenia

kąty i zbieżność też się zmieniają przy ugięciu spreżyn zawieszenia
dlatego niektóre pojazdy maja podane obciazenie przy którym należy robić pomiar geometri

spotkałem się tylko raz w nieistniejącym już KwikFit że dociązano pojazd specjalnymi ciezarkami zgodnie z danymi producenta
w większosci firm poprawia się dane na oko

ps: może jakiś element zawieszenia jest niesprawny co wpływa na geometrię, ewentualnie zła naprawa powypadkowa i brak ustawienia po niej geometrii

PostNapisane: 22 kwi 2005, 20:39
przez DOSIAAS
SOry <glupek2> zle napisałem opony Mi sie scieraja od stroy wew od strony silnika?to chyb anie róznicy czy wew czy zew sie scieraja?
Pozdrawiam