Strona 1 z 1
		
			
				Zdzieranie opon
				
Napisane: 
21 kwi 2005, 19:03przez DOSIAAS
				zdzieraj ami sie przednie opony od strony zew tylko???225/50/r15
Jaka jest tego przyczyna?zaduze opony?zbieznosc?geometria?
pozdrawiam
			 
			
		
			
				Re: Zdzieranie opon
				
Napisane: 
21 kwi 2005, 19:16przez b2
				DOSIAAS napisał(a):zdzieraj ami sie przednie opony od strony zew tylko???225/50/r15
Jaka jest tego przyczyna?zaduze opony?zbieznosc?geometria?
pozdrawiam
zbieżność = geometria i od tego bym zaczął. + sprawdzenie ciśnienia w oponach.
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
21 kwi 2005, 19:17przez DOSIAAS
				a ile to moze kosztowac zbieznosc i ta geometria??
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
21 kwi 2005, 19:19przez b2
				DOSIAAS napisał(a):a ile to moze kosztowac zbieznosc i ta geometria??
zbieżność TO MNIEJ WIĘCEJ TO SAMO co geometria (dla ścisłości – zbieżność – przednia oś, geometria – cała zawiecha+pomiar kątów). ja płaciłem ostatnio chyba 60 zł.na pewno nie więcej.
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
21 kwi 2005, 19:22przez DOSIAAS
				sory laikiem jestem i dopiero sie ucze wszytkiego:]
niewie ktos moze Gdzie w Poznaiu fachowo i w miare tanio mi ktos to ustawi??
pozdro
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
21 kwi 2005, 20:51przez Yooziu
				jedz do mielcarka na knapowskiego. o ile sie nie myle to cala zabawa 90zl
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
21 kwi 2005, 21:17przez DOSIAAS
				dzieki podjade 

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
22 kwi 2005, 13:37przez adam626
				z mojego doswiadczenia
tnie na zewnątrz za duża zbieżność
tnie od środka za duża rozbieżność
zbieżność można na siłę ustawić samemu na listewki 
geometria oprócz zbieżności kół obejmuje pochylenie koła  w stosunku do płaszczyzny symetri wzdłużnej pojazdu
i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy czyli pochylenie osi na której skręcają się przednie koła(jest odpowiedzialne za trzymanie kierunku przez pojazd i siłę powrotna układu kierowniczego do jazdy na wprost)
wszystkie te wartości ustawia się statycznie czyli na postoju pojazdu
w rzeczywistości są one zmienne w trakcie jazdy na skutek odkształceń elementów elastycznych zawieszenia
kąty i zbieżność też się zmieniają przy ugięciu spreżyn zawieszenia
dlatego niektóre pojazdy maja podane obciazenie przy którym należy robić pomiar geometri
spotkałem się tylko raz w nieistniejącym już KwikFit że dociązano pojazd specjalnymi ciezarkami zgodnie z danymi producenta
w większosci firm poprawia się dane na oko
ps: może jakiś element zawieszenia jest niesprawny co wpływa na geometrię, ewentualnie zła naprawa powypadkowa i brak ustawienia po niej geometrii
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
22 kwi 2005, 20:39przez DOSIAAS
				SOry 

  zle napisałem opony Mi sie scieraja od stroy wew od strony silnika?to chyb anie róznicy czy wew czy zew sie scieraja?
Pozdrawiam