Regeneracja zawieszenia czy wymiana na nowe ? 626 GE

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez zadra » 23 cze 2013, 23:24

nie rób nic z tylnym zawieszeniem, tam oprócz końcówek stabilizatora nic się nie zużywa.


Szkoda,że nie zrobiłem zdjęć moich wahaczy – zdecydowanie mogę napisać,że tylne zawieszenie również się zużywa..

Dopisano 26 sie 2013 0:45:

Po wymianie wahaczy tylnych zawieszenie zdecydowanie się utwardziło – wyraźnie czuć nierówności na drodze.
Wymieniłem również amortyzatory,łączniki stabilizatora oraz gumy stabilizatora tylnego.
zauważyłem,że pojawiła się tendencja do "przesuwania" auta w momencie gdy wjedzie się w dziurę/górkę na drodze. Czuć, jakby auto chciało się przesunąć równolegle do kierunku jazdy(szczególnie odczuwalne przy szybszej jeździe w koleinach lub nierównym asfalcie).
To nie jest "myszkowanie" ani nadsterowność. wszystko wydaje się być sztywne..aż za bardzo.

czy pochylenie tylnych kół może być przyczyną takich objawów?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3318 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez kamilspider » 26 sie 2013, 15:31

Jak masz jedno koło bardziej pochylone od drugiego to może coś takiego się dziać, albo zbieżność jest pokręcona.
Ogólnie musisz dać auto na zrobienie kompletnej geometrii przodu i tyłu razem z kątami. Pewnie ze 200zł pójdzie...
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez zadra » 27 sie 2013, 01:53

byłem dzisiaj ustawić kąty pochylenia kół tylnych.
Były totalnie rozjechane – po ustawieniu prawidłowym(mam nadzieję) jest wyraźna poprawa w prowadzeniu auta. Jest znacznie stabilniej – nie zauważyłem już opisanych wcześniej objawów.

Przód miałem zrobiony wcześniej – wydaje się być ok.
Na szczęście straciłem tylko jeden kpl opon na których mi nie zależało(totalnie wyjechanych już wcześniej)
Jedna para poszła na przodzie – po wymianie tulejek wahaczy, drugą straciłem po wymianie tylnych wahaczy.
Dziwi mnie ta sytuacja(tylne opony) ponieważ tak jak wcześniej pisałem przed naprawami zaznaczyłem sobie pozycje śrub mimośrodowych względem belki i w takiej samej pozycji pozostawiłem po wymianie wahaczy.
jak się okazuje wahacz wahaczowi nie równy; te które założyłem widocznie są odrobinę inne od zdemontowanych i to było powodem nadmiernego zużycia opon.

Wniosek jest prosty i już kiedyś o tym czytałem..
po ingerencji w zawieszenie należy zrobić geometrię/ustawić to co trzeba tak jak trzeba...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3318 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6