Czy mogę wyciąć katalizator?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez klub3 » 11 mar 2008, 10:10

Ja mam usuniętego kata i wspawaną zwykłą rurę. Przy mocniejszym wciskaniu gazu dżwięk nie jest zbyt przyjemn, ale przy normalnym przyspieszaniu nic to nie przeszkadza. Ale ze spalaniem nie ma co dyskutować, ostatnio na trasie Ciechanów – Warszawa (Targówek ) na 200 km spaliła 12,5 litra przy jeździe z szybkością 90-110 km i kilkakrotnym odpalaniu w Warszawie.
A spadku mocy nie odczuwam.
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 16:05
Posty: 125
Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona

Postprzez wojtek75 » 4 kwi 2008, 00:33

ADi napisał(a):moja FS chodziłą fatalenie po wycieciu katalizatora...brak mocy w niskim zakresie obrotów...powyżej 4tys było ok ale elastyczność w okolicach 2tys była beznadziejna...kat wrócił po niedługim i jak ręką odjął... :) zdecydowanie odradzam...

Zgadza się. Miałem wstawioną strumienicę z AWG i słychać było rezonans przy ok.2000 i 2900 obr. Auto głośniejsze. Teraz mam tłumik przelotowy z AWG i też do bani. Auto dostało basowego pomruku. Odradzam zdecydowanie strumienice i tłumik choć z dwojga złego lepsza strumienica! Teraz niestety czas na katalizator bo chce mieć normalnie cicho w aucie i brak dziur w obrotach szczegolnie w zakresie niskich obrotów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez PARTYBOY » 4 kwi 2008, 08:15

Niedawno wymieniałem tłumik środkowy.
Przy okazji okazało się, że KAT też zaczyna się kruszyć i na czas uzbierania pieniędzy na nowego KATA poprosiłem o opróżnienie go i wstawienie rury.
Jak wiemy KAT odbiera kilka koni, więc po jego opróżnieniu samochód nabrał dynamiki ale brzęczenie przy wchodzeniu na obroty przypomina dźwięk silnika w Polonezie porucznika Borewicza.
Polecam wyjęcie KATA oryginalnego bo samochód zyska na mocy i na mniejszym spalaniu.
To nie strumienica dodaje mocy tylko wymontowanie KATA.
Nie polecam wstawiania rury w obudowę KATA przy silniku 2.0 16v bo dźwięk brzęczenia nas ośmiesza.
Zastanawiam się nad wstawieniem strumienicy EL-TEC'a lub lepszej i wymiany sondy za jednym razem. Nie mam doświadczenia ze strumienicami ale mam nadzieję, że nieprzyjemne brzęczenie ustanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez pawelMX6 » 4 kwi 2008, 08:53

PARTYBOY, słyszałem FS'a na strumienicy od EL-Teca zamiast kata. Nie ma kompletnie tego dźwięku rozprężania, w aucie nie ma żadnego dźwięku z tego tytułu. Ja mam kata metalowego od El-teca ale dźwięk jest identyczny do tego na strumienicy El-teca. Ręczę więc głową, że po założeniu tej strumienicy, bardzo dobrze wygłuszonej de facto, brzęczenie ustanie pod podłogą. Co do brzęczenia to wiem o czym mówię, ponieważ bardzo krótko miałem samą, seryjną obudowę kata bez wkładu ceramicznego to myślałem, że zwariuję – brzęczenie i syczenie w okolicy drążka zmiany biegów było nie do zniesienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez PARTYBOY » 4 kwi 2008, 09:01

Właśnie najbardziej zależy mi na pozostaniu bez KATA bo podoba mi się nowa jakość odzyskanej mocy ale chcę by samochód był jak najcichszy. Nie podobają mi się głośne wydechy.
Wysłałem do EL-TEC'a zapytanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez wojtek75 » 5 kwi 2008, 12:19

Jeżeli chcesz mieć cicho w aucie bez żadnych rezonansów, pomruków itp to nie ma żadnej dyskusji – katalizator MUSI BYĆ! Miałem "strumienicę" AWG za 50zł – metaliczny dźwięk, rezonanse przy pewnych obrotach. To denerwuje! Wstawiłem tłumik przelotowy w miejsce tej strumienicy i dźwięk zrobił się basowy, wydech z tyłu taki jakby nic nie było. Też są rezonanse ale jakby mniejsze. Zdecydowanie odradzam. W przyszłym tygodniu montuje katalizator bo nie ma innego wyjścia aby było cicho jak na Mazde 626 GE przystało....
Ostatnio edytowano 9 kwi 2008, 11:58 przez wojtek75, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez GofNet » 5 kwi 2008, 12:36

1. Usunięcie katalizatora narusza prawo i gdyby był "ktoś" uparty, to podczas kontroli auto takowej by nie przeszło.
2. Brak "kata" zwiększa emisja szkodliwych substancji – czy na tym Ci zależy? Spaliny z silników Naszych pojazdów emitują 20% ogółu gazów cieplarnianych...
3. Przyrost mocy uzyskałeś poprzez usunięcia zapchanego katalizatora. Gdybyś go wymienił na oryginalny, bądź alternatywny – prededykowany, zapewne rezultat byłby przybliżony.
4. Nadmierne narażenie na hałas powoduje nerwowość, zmęczenie oraz wady słuchu...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez PARTYBOY » 5 kwi 2008, 13:49

Dzięki za porady :]
Te wszystkie mądre słowa moze warto skierowac do posiadaczy starych furgonetek, polonezów, kadetów, skód i innych "zabytkow" motoryzacji, za ktorymi strach jechac po drodze. Ciekawe skad oni maja przeglady, kiedy widac, ze cos sie za nimi ciagnie, maja krzywe kola, niesprawne swiatla albo sa przechylone na bok. Sadzisz ze oni dbaja o normy emisji czy halasu?
Katalizator oryginalny do mojego auta kosztuje 6000zł :| Zastepcze nie pracuja tak wydajnie jak oryginal wiec nie ma sensu bawic sie w podrobki. Moc jest odbierana przy kazdym katalizatorze, niezaleznie czy sprawnym czy niesprawnym bo jest to kolejna przeszkoda spowalniajaca odprowadzenie spalin.
Jak na normy w latach produkcji tego auta emisja szkodliwych spalin nie byla tak rygorystyczna jak dzis, wiec i dzis nikomu krzywdy nie zrobie.
Jezdze na bezsiarkowej benzynie STATOIL SUPREMA 98 i na STATOIL SUPRAGAZ, na ktorym nie emituje sie tyle szkodliwych substancji w spalinach co na benzynie, wiec nie ma duzej szkody dla srodowiska.
Sama instalacja gazowa jest sporym krokiem ku ochronie srodowiska, jestem swiadomy i nie potrzebuje pouczania :P
Bylem na kontroli i auto pracujac na benzynie odbiega od normy w granicach tolerancji wobec rocznika. Kazda stacja stosuje taka tolerancje. Nie bedzie problemu z przegladem <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez pawelMX6 » 5 kwi 2008, 14:33

GofNet napisał(a):Usunięcie katalizatora narusza prawo

Nie w każdym przypadku, auto musi mieć wbite w dowód posiadanie katalizatora jeśli jest przed 95r. produkcji. Przykładem może być moje byłe Polo, gdzie nie miałem wpisanego katalizatora, auto z roku 89 i na stacji diagnostycznej nikt nawet nie sapnął z powodu jego braku. Natomiast przyrost miałem shamowany +3PS w stosunku do katalogowej serii. Poza tym katalogowo moje Polo wychodziło w wersji z katem i bez, wg. dokumentacji Polo bez kata było dokładnie 3PS mocniejsze – fabrycznie. Natomiast jeśli chodzi o silnik FS, w mojej MX-6 miałem zmierzone średnie 0-100 ok. 9,3s, po założeniu metalowego kata zeszło do 9,04s. Dodam, że w środku dźwięk się nie zmienił.

PARTYBOY, EL-tec to moim zdaniem dobry wybór.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez PARTYBOY » 5 kwi 2008, 18:51

czekam na odpowiedź z ich strony co do oferty pod moje auto :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez wojtek75 » 8 kwi 2008, 11:32

Może się komuś przyda. Sklep gdzie mają katalizatory. Jest dedykowany np. Do Mazdy 626 z silnikiem KL. Oto link: www.autolis.pl Cena 520zł ale nie trzeba spawać!!!!
A tu strona firmy LINDO GOBEX która produkuje katalizatory z wkładem metalicznym- dedykowany m.in. do Mazdy. Oto link: http://www.lindo.gobex.pl/produkty.html Na tej stronie jest katalog produktów i mają dedykowane katalizatory do Mazd:
MX-5 1.6
626 KL
MX-6 KL
MX-3 1.8 COUPE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez PARTYBOY » 9 kwi 2008, 11:27

Czy ktoś korzystał z usług firmy El-Tec?
Dostałem od nich całkiem rozsądną odpowiedź i chyba skuszę się na wycieczkę do nich i montaż ale wcześniej chciałbym uzyskać Wasze opinie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez pawelMX6 » 9 kwi 2008, 21:02

PARTYBOY, napisz do Lucas007 – on będzie wiedział.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez pbinderr » 26 cze 2008, 12:56

Przykleję się do tematu. Fachowiec od tłumików stwierdził że mam do wymiany katalizator, proponuje mi wycięcie i wstawienie strumienicy. Mazda zasilana jest gazem. Czy wycięcie katalizatora poprawi dynamikę jazdy i obniży spalanie. Tak twierdzi mechanik. Proszę Was o poradę.
pbinderr
 

Postprzez PARTYBOY » 26 cze 2008, 13:56

PARTYBOY napisał(a):Pozwolę sobie zamieścić tego linka do forum firmy EL-TEC, z której usług skorzystałem chcąc pozbyć się właśnie niefajnego brzęczenia po wstawieniu rury zamiast kata. <– kliknij
Zapraszam do krótkiej lektury i bardzo polecam ten warsztat.
Niedawno gościła w nim telewizja TVN TURBO z programem Operacja Tuning. Wiem, że dla większości to program o "tjuningu" i niewiele przypomina profesjonalne magazyny motoryzacyjne ale podaję tą informację o pojawieniu się EL-TEC'a w programie jako ciekawostkę ;)
pawelMX6 napisał(a):Szybko kupiłem używany metaliczny katalizator od El-teca i takie rozwiązanie zdecydowanie polecam

nawiasem mówiąc dzięki za poradę, miałeś rację <piwo> warto było z niej skorzystać


Problematyka wycinania Katalizatora podjęta jest i TUTAJ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez Sawyer » 9 lip 2008, 07:38

ja już jestem po operacji wycięcia katalizatora wstawiłem zamiast niego rurke elastyczną. Efekt Madzia jeszcze lepiej jedzie jak zaczarowana hałasu nie ma nie zauważyłem różnicy a co do spalania to sie okaże.
SAWYER
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:07
Posty: 39
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 626 2.0i 88r GD/FE 101KM

Postprzez Mikroz » 11 lip 2008, 20:19

Ja kata nie miałem wróć miałem ale cały już i tak dziurawy kupiłem jakiś pseudo zamiennik starego orginalnego sprzedałem za WOW 550 zł :) ale troszke inaczej się już zachowuje moja madzia brakuje troszke kopa KATA NIE WYCINAĆ fakt auto słabnie
Początkujący
 
Od: 6 cze 2008, 21:20
Posty: 7
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 626 2,5 V6

Postprzez DamianMX6 » 8 sie 2008, 00:39

Mikroz napisał(a): starego orginalnego sprzedałem za WOW 550 zł :)


A gdzie ty go za tyle sprzedałeś, podaj namiary chętnie za tyle sprzedam swój stary kat., hehe... hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Ikswonarab » 13 paź 2008, 23:26

Troszkę odkopie temat, ja zamontowałem niedawno tłumik końcowy remusa przy okazji katalizator zastąpiłem strumienicą , auto wkręca sie na obroty 50%lepiej i miło mruczy,w życiu nie mogę się zgodzić z tym że auto słabnie.Kat był pełen i dusił spaliny.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2007, 00:34
Posty: 24
Skąd: Poznań/Luboń
Auto: MX-6 GE FS

Postprzez pawelc » 14 paź 2008, 07:15

Ikswonarab jeżeli kat był zapchany to tak -ale i tak auto wcale lepiej nie będzie przyspieszać niż ze sprawnym katalizatorem -wycinamy kata i wstawiamy nowy i według mnie jest to najrozsądniejsze rozwiązanie w wolnossącym ..-potwierdzone u mnie w mx-6 2,5v6 -mam zamontowany i komputerek i sprawdzałem przyspieszenie bez kata i z katem o 0,5-0,8s lepsze przyspieszenie z katem to chyba o czymś świadczy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6