Skrzynia w Mazdach – głośna praca, wyskakujace biegi, haczenie, brak precyzji
Hmmm, a co myślicie o 3 i 4 punkcie (pomyśle).Wymiana synchronizatora chyba więc w takim razie odpada. A może miała by sens wymiana samego synchronizatora(pierścienia)?...
-
Gość
U mnie przestała wchodzić piątka... wymieniłem skrzynie poprostu, 380zł cała skrzynia...
Teraz właśnie myśle czy jej tym ceramizerem niezabezpieczyć... Starą skrzynie jakby co mam na części i to chyba najrozsądniejsze rozwiązanie...
Teraz właśnie myśle czy jej tym ceramizerem niezabezpieczyć... Starą skrzynie jakby co mam na części i to chyba najrozsądniejsze rozwiązanie...
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
MadziaForever ja do tej pory nie zrobiłem tej dwójki.W związku z tym, że masz starą skrzynię to może bym odkupił od Ciebie ją (albo flaki ) – potrzebuję synchronizator drugiego biegu.Skrzynie do naszych Madź nie są na szczeście drogie, mam za 350 do kupienia ale wolałbym zapłacić oczywiście dużo mniej (synchronizator wymieniłby mi dobrze znajomy mechanik za grosze).Daj znać ile chciałbyś za nią.Pozdrawiam
-
Gość
Jeszcze jedno.Ktoś się może orientuje czy synchronizator od skrzyni z pojemności 1,8 pasowałby do 2,0?podaję przykład, chodzi mi ogólnie czy da się przełożyć te flaki.Pozdrawiam
-
Gość
xangelo, nie pisz postów jeden pod drugim. Masz przy każdym swoim poście przycisk "zmień" – korzystaj z tego jak chcesz coś dopisać.
No do 2,5 v6 napewno niespasuje...
Powiem tak, ja w papierach miałem że mam 1,8 i zamówiłem skrzynie do 1,8 ...skrzynia przyszła ja ten silnik oglądam a to jakieś rasowane 2,0!!!
Założyli mi i wszystko git! niebyło różnicy więc i flaki są chyba takie same...
Naprawde niewiem czy jej sobie niezostawię... u mnie wszystko chodziło jak talala..Oprócz tej piątki rzecz jasna...
Głupio za nią rzucić dobrą cene, ale głupio też ją otdać za darmo jak zaraz sam moge potrzebować..
Myśle że 150 za całość musiałbym wziąść. Niewiem czy Ci sie opłaca..
Jakby co kontaktuj sie zemną na PW lub nowatectechnology@o2.pl luknij jak ona potrafiła chodzić w razie potrzeby (na mojej stronie (nasze mazdy) jest filmik z użyciem pierwszych trzech biegów) Pozdrawiam.
Powiem tak, ja w papierach miałem że mam 1,8 i zamówiłem skrzynie do 1,8 ...skrzynia przyszła ja ten silnik oglądam a to jakieś rasowane 2,0!!!
Założyli mi i wszystko git! niebyło różnicy więc i flaki są chyba takie same...
Naprawde niewiem czy jej sobie niezostawię... u mnie wszystko chodziło jak talala..Oprócz tej piątki rzecz jasna...
Głupio za nią rzucić dobrą cene, ale głupio też ją otdać za darmo jak zaraz sam moge potrzebować..
Myśle że 150 za całość musiałbym wziąść. Niewiem czy Ci sie opłaca..
Jakby co kontaktuj sie zemną na PW lub nowatectechnology@o2.pl luknij jak ona potrafiła chodzić w razie potrzeby (na mojej stronie (nasze mazdy) jest filmik z użyciem pierwszych trzech biegów) Pozdrawiam.
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
Zapytam tutaj.
Zrobiło się zimno i biegi wchodzą coraz ciężej. Nie jest z tym aż tak źle, ale nie chcę pchać na siłę.
Coś mi się wydaje, że powinny wchodzić jak w masełko, a przynajmniej z lekkimi oporami.
Olej wymieniony a opory podczas włączania 1,2,i 3 biegu pozostały.
Gdy się silnik nagrzeje, jakby było trochę lepiej.
Zrobiło się zimno i biegi wchodzą coraz ciężej. Nie jest z tym aż tak źle, ale nie chcę pchać na siłę.
Coś mi się wydaje, że powinny wchodzić jak w masełko, a przynajmniej z lekkimi oporami.
Olej wymieniony a opory podczas włączania 1,2,i 3 biegu pozostały.
Gdy się silnik nagrzeje, jakby było trochę lepiej.
Było 171500km, jest 282000km(lipiec 2013 ;–) )
- Od: 5 lip 2007, 19:44
- Posty: 69
- Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG
Przeczysc sobie tulejki i bedzie git.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Duzego nie musisz miec – wszystko robisz od spodu auta .Pawlo75 napisał(a):Nie mam zaplecza
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Duzego nie musisz miec – wszystko robisz od spodu auta .
Tak, tylko że pod blokiem w listopadzie i przy ok 2stopniach celsjusza to już nie jest tak kolorowo

Ale jeżeli jest "prawie" na wierzchu to miło mi to słyszeć

Było 171500km, jest 282000km(lipiec 2013 ;–) )
- Od: 5 lip 2007, 19:44
- Posty: 69
- Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG
ha. też miałem ten problem. ciężko wchodzi 2 a jedynki sie nie wzuca podczas jazdy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zabójcy!!! samochod musi stanąć. 1 to bieg tylko do ruszania. diagnoza: rozebrać cięgna i jabłka nasmarować po wczesniejszym przeczyszczeniu. chodzi jak nowa a w zimie kazda bedzie ciężej chodzić jesli dasz gęsty olej. w książeczce serwisowej są napisane rodzaje możliwych oleii. gestszy i zadszy na zime. jednak trzeba wybrać. ja polecam gestszy poniewasz lepiej przez 2 -3 miesiące troche sie pomęczyć niż ryzykować szybszym zużyciem mechanizmów w lecie. żadki też będzie dobry ale różnica we wchodzeniu biegów nie jest tak wielka. zużycie na zadkim oleju w lecie jest też minimalnie bardziej szkodliwe ale ja sądze ze lepszy gęstszy.a jak silnik sie nagrzeje to prawie nie czuć różnicy w zimie. chodzi tak samo lekko.
ps: pod blokiem naprawde trudno to zrobić:) ja nie miałem wyjścia....
ps: pod blokiem naprawde trudno to zrobić:) ja nie miałem wyjścia....
- Od: 25 lis 2007, 13:12
- Posty: 6
- Skąd: wołomin
- Auto: Mazda 626GE 2l,16V 1993,hatch
Witam. Jeżeli problem występuje na zimnym silniku i bardziej się nasila przy temperaturze minusowej to ja obstawiam zbyt gęsty olej. Zalecane jest 75W90 i absolutnie nie da się jeździć na oleju 80W90 przy niskich temperaturach. Przerabiałem to po zmianie oleju gdy zalano mi elfa 80W90. Jak spadła temperatura nie mogłem włożyć dwójki. Po zmianie na 75W90 problemu już nie było nawet po odpaleniu na dużym mrozie. W przypadku mazdy olej o tych parametrach to konieczność.
- Od: 9 sty 2007, 16:05
- Posty: 125
- Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona
Fryt 626 napisał(a):w książeczce serwisowej są napisane rodzaje możliwych oleii. gestszy i zadszy na zime. jednak trzeba wybrać
do skrzyni?
Ciekawi mnie ta instrukcja ....
Fryt 626 napisał(a):ja polecam gestszy
np. jaki?
Ma być syntetyk 75W90 i nic innego.
80W90 to nie jest syntetyk i nie wiem jaka instrukcja do Mazdy daje możliwość zalewania go.
Fryt 626 napisał(a): a jedynki sie nie wzuca podczas jazdy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zabójcy!!! samochod musi stanąć. 1 to bieg tylko do ruszania. ....
Powiedzmy że się niepowinno..
ale jeżeli synchronizator na jedynce działa poprawnie.. to niema problemu z redukcją z 2 na jedynkę podczes normalnej jazdy..
Jeżeli tocząc się 10-15km na godzinę jedynki niemożesz założyć (a jak to stwierdziłeś musisz stanąć) to oznacza to jedno.. synchronizator 1biegu u Ciebie już nieistnieje.
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
Ja mam podobne pytanie , u mnie mam problem ze skrzynką na biegu 'R' kiedy chcę włożyć 'r' niestety nie zawsze i wchodzi wtedy muszę lekko puscić auto by się stoczyło i dopiero wtedy mogę bez zawad włożyć 'R' .. Macie jakieś rady 

Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
może i rozrząd nie jest moją dobrą stroną ale o skrzyni wiem nieco więcej i nikt nie bedzie mi wcisał kitu ze jest tylko jeden olej a pozatym to u mnie skrzynia jest igła i wchodzi mi jedynka w czasie jazdy ale kazdy powinien wiedziec ze nienalezy tak robić . Baby z was a nie kierowcy!!!!
a Ty moj drogi moderatorze <głaszcze>, skorzystaj z wyszukiwarki tak jak mi radziłeś i znajdziesz na forum instrukcje do mazdy 626 w formacie pdf!!!! nie pisze nikomu bzdur jesli nie jestem czegoś pewien. do skrzyni są dwa rodzaje oleju: 75W-90 oraz 80W-90 . mam przed soba oryginalną instrukcje jaką otrzymałem z zsamochodem. możliwe ze jest inaczej w innych wersjach silnikowych ale w 2.0 jesttak jak mówie. ja mam 80W-90 od roku w skrzyni. jakieś problemy???? wcale. a tak dla wiadomości to jest półsyntetyk. jesli chodzi o firme to Qaker jest the best. problem na wstecznym.... moj kolega ma to samo.... nie wiem jaka jest przyczyna ale jest to efektem wrzucania wstekapodczas toczenia sie pojazdu. zgrzyty??? koledzy.. jak można doprowadzić skrzynie do takiego stanu... 

- Od: 25 lis 2007, 13:12
- Posty: 6
- Skąd: wołomin
- Auto: Mazda 626GE 2l,16V 1993,hatch
Fryt 626, nie podniecaj się tak
Masz faktycznie rację, zaleca się też olej 80W, ale przyjęte jest 75W.
Dużo ludzi ma to samo... Jak na 15 letnie auta, i tak skrzynia chodzi bdb, podczas gdy wielu moich znajomych i nie tylko robiło generalny remont skrzyni w innych markach.
Masz faktycznie rację, zaleca się też olej 80W, ale przyjęte jest 75W.
Fryt 626 napisał(a): problem na wstecznym.... moj kolega ma to samo....
Dużo ludzi ma to samo... Jak na 15 letnie auta, i tak skrzynia chodzi bdb, podczas gdy wielu moich znajomych i nie tylko robiło generalny remont skrzyni w innych markach.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6