Skrzynia w Mazdach – głośna praca, wyskakujace biegi, haczenie, brak precyzji

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tomekrvf » 29 cze 2007, 09:08

Przesuwka z piastą 178 Euro netto
Pierscień synchronizatora 25 Euro netto
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Gość » 30 cze 2007, 11:53

Hmmm, a co myślicie o 3 i 4 punkcie (pomyśle).Wymiana synchronizatora chyba więc w takim razie odpada. A może miała by sens wymiana samego synchronizatora(pierścienia)?...
Gość
 

Postprzez tomekrvf » 30 cze 2007, 12:06

Zmień olej a jak nic nie da to olej temat. A jak wpadniesz na pomysł wymianty skrzyni to obecną chętnie od Ciebie odkupię
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez MadziaForever » 8 wrz 2007, 14:10

U mnie przestała wchodzić piątka... wymieniłem skrzynie poprostu, 380zł cała skrzynia...
Teraz właśnie myśle czy jej tym ceramizerem niezabezpieczyć... Starą skrzynie jakby co mam na części i to chyba najrozsądniejsze rozwiązanie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Gość » 8 wrz 2007, 15:42

MadziaForever ja do tej pory nie zrobiłem tej dwójki.W związku z tym, że masz starą skrzynię to może bym odkupił od Ciebie ją (albo flaki ) – potrzebuję synchronizator drugiego biegu.Skrzynie do naszych Madź nie są na szczeście drogie, mam za 350 do kupienia ale wolałbym zapłacić oczywiście dużo mniej (synchronizator wymieniłby mi dobrze znajomy mechanik za grosze).Daj znać ile chciałbyś za nią.Pozdrawiam
Gość
 

Postprzez Gość » 8 wrz 2007, 15:52

Jeszcze jedno.Ktoś się może orientuje czy synchronizator od skrzyni z pojemności 1,8 pasowałby do 2,0?podaję przykład, chodzi mi ogólnie czy da się przełożyć te flaki.Pozdrawiam
Gość
 

Postprzez Grzyby » 8 wrz 2007, 16:52

xangelo, nie pisz postów jeden pod drugim. Masz przy każdym swoim poście przycisk "zmień" – korzystaj z tego jak chcesz coś dopisać.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez MadziaForever » 8 wrz 2007, 19:01

No do 2,5 v6 napewno niespasuje...
Powiem tak, ja w papierach miałem że mam 1,8 i zamówiłem skrzynie do 1,8 ...skrzynia przyszła ja ten silnik oglądam a to jakieś rasowane 2,0!!!
Założyli mi i wszystko git! niebyło różnicy więc i flaki są chyba takie same...

Naprawde niewiem czy jej sobie niezostawię... u mnie wszystko chodziło jak talala..Oprócz tej piątki rzecz jasna...
Głupio za nią rzucić dobrą cene, ale głupio też ją otdać za darmo jak zaraz sam moge potrzebować..

Myśle że 150 za całość musiałbym wziąść. Niewiem czy Ci sie opłaca..
Jakby co kontaktuj sie zemną na PW lub nowatectechnology@o2.pl luknij jak ona potrafiła chodzić w razie potrzeby (na mojej stronie (nasze mazdy) jest filmik z użyciem pierwszych trzech biegów) Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Pawlo75 » 13 lis 2007, 18:57

Zapytam tutaj.
Zrobiło się zimno i biegi wchodzą coraz ciężej. Nie jest z tym aż tak źle, ale nie chcę pchać na siłę.
Coś mi się wydaje, że powinny wchodzić jak w masełko, a przynajmniej z lekkimi oporami.

Olej wymieniony a opory podczas włączania 1,2,i 3 biegu pozostały.
Gdy się silnik nagrzeje, jakby było trochę lepiej.
Było 171500km, jest 282000km(lipiec 2013 ;–) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 19:44
Posty: 69
Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG

Postprzez Jaksa » 13 lis 2007, 20:09

Przeczysc sobie tulejki i bedzie git.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Pawlo75 » 13 lis 2007, 20:53

Dzięki Jaksa!

Już myślałem, że coś poważniejszego ;)

Nie mam zaplecza ale spróbuję się tam jakoś dostać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 19:44
Posty: 69
Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG

Postprzez Jaksa » 13 lis 2007, 20:55

Pawlo75 napisał(a):Nie mam zaplecza
Duzego nie musisz miec – wszystko robisz od spodu auta .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Pawlo75 » 13 lis 2007, 21:27

Jaksa napisał(a):Duzego nie musisz miec – wszystko robisz od spodu auta .


Tak, tylko że pod blokiem w listopadzie i przy ok 2stopniach celsjusza to już nie jest tak kolorowo <lol>

Ale jeżeli jest "prawie" na wierzchu to miło mi to słyszeć <jupi> Trochę ŁT43 i po sprawie... ...na jakiś czas, z tego co wyczytałem ;)
Było 171500km, jest 282000km(lipiec 2013 ;–) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 19:44
Posty: 69
Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG

Postprzez Fryt 626 » 1 gru 2007, 17:58

ha. też miałem ten problem. ciężko wchodzi 2 a jedynki sie nie wzuca podczas jazdy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zabójcy!!! samochod musi stanąć. 1 to bieg tylko do ruszania. diagnoza: rozebrać cięgna i jabłka nasmarować po wczesniejszym przeczyszczeniu. chodzi jak nowa a w zimie kazda bedzie ciężej chodzić jesli dasz gęsty olej. w książeczce serwisowej są napisane rodzaje możliwych oleii. gestszy i zadszy na zime. jednak trzeba wybrać. ja polecam gestszy poniewasz lepiej przez 2 -3 miesiące troche sie pomęczyć niż ryzykować szybszym zużyciem mechanizmów w lecie. żadki też będzie dobry ale różnica we wchodzeniu biegów nie jest tak wielka. zużycie na zadkim oleju w lecie jest też minimalnie bardziej szkodliwe ale ja sądze ze lepszy gęstszy.a jak silnik sie nagrzeje to prawie nie czuć różnicy w zimie. chodzi tak samo lekko.
ps: pod blokiem naprawde trudno to zrobić:) ja nie miałem wyjścia....
Początkujący
 
Od: 25 lis 2007, 13:12
Posty: 6
Skąd: wołomin
Auto: Mazda 626GE 2l,16V 1993,hatch

Postprzez klub3 » 2 gru 2007, 22:15

Witam. Jeżeli problem występuje na zimnym silniku i bardziej się nasila przy temperaturze minusowej to ja obstawiam zbyt gęsty olej. Zalecane jest 75W90 i absolutnie nie da się jeździć na oleju 80W90 przy niskich temperaturach. Przerabiałem to po zmianie oleju gdy zalano mi elfa 80W90. Jak spadła temperatura nie mogłem włożyć dwójki. Po zmianie na 75W90 problemu już nie było nawet po odpaleniu na dużym mrozie. W przypadku mazdy olej o tych parametrach to konieczność.
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 16:05
Posty: 125
Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona

Postprzez Grzyby » 3 gru 2007, 13:50

Fryt 626 napisał(a):w książeczce serwisowej są napisane rodzaje możliwych oleii. gestszy i zadszy na zime. jednak trzeba wybrać

do skrzyni?
Ciekawi mnie ta instrukcja ....

Fryt 626 napisał(a):ja polecam gestszy

np. jaki?

Ma być syntetyk 75W90 i nic innego.
80W90 to nie jest syntetyk i nie wiem jaka instrukcja do Mazdy daje możliwość zalewania go.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez MadziaForever » 3 gru 2007, 17:27

Fryt 626 napisał(a): a jedynki sie nie wzuca podczas jazdy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zabójcy!!! samochod musi stanąć. 1 to bieg tylko do ruszania. ....

Powiedzmy że się niepowinno..
ale jeżeli synchronizator na jedynce działa poprawnie.. to niema problemu z redukcją z 2 na jedynkę podczes normalnej jazdy..
Jeżeli tocząc się 10-15km na godzinę jedynki niemożesz założyć (a jak to stwierdziłeś musisz stanąć) to oznacza to jedno.. synchronizator 1biegu u Ciebie już nieistnieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Rekin » 3 gru 2007, 20:01

Ja mam podobne pytanie , u mnie mam problem ze skrzynką na biegu 'R' kiedy chcę włożyć 'r' niestety nie zawsze i wchodzi wtedy muszę lekko puscić auto by się stoczyło i dopiero wtedy mogę bez zawad włożyć 'R' .. Macie jakieś rady <głaszcze>
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Fryt 626 » 4 gru 2007, 10:25

może i rozrząd nie jest moją dobrą stroną ale o skrzyni wiem nieco więcej i nikt nie bedzie mi wcisał kitu ze jest tylko jeden olej a pozatym to u mnie skrzynia jest igła i wchodzi mi jedynka w czasie jazdy ale kazdy powinien wiedziec ze nienalezy tak robić . Baby z was a nie kierowcy!!!! <killer> a Ty moj drogi moderatorze <głaszcze>, skorzystaj z wyszukiwarki tak jak mi radziłeś i znajdziesz na forum instrukcje do mazdy 626 w formacie pdf!!!! nie pisze nikomu bzdur jesli nie jestem czegoś pewien. do skrzyni są dwa rodzaje oleju: 75W-90 oraz 80W-90 . mam przed soba oryginalną instrukcje jaką otrzymałem z zsamochodem. możliwe ze jest inaczej w innych wersjach silnikowych ale w 2.0 jesttak jak mówie. ja mam 80W-90 od roku w skrzyni. jakieś problemy???? wcale. a tak dla wiadomości to jest półsyntetyk. jesli chodzi o firme to Qaker jest the best. problem na wstecznym.... moj kolega ma to samo.... nie wiem jaka jest przyczyna ale jest to efektem wrzucania wstekapodczas toczenia sie pojazdu. zgrzyty??? koledzy.. jak można doprowadzić skrzynie do takiego stanu... :|
Początkujący
 
Od: 25 lis 2007, 13:12
Posty: 6
Skąd: wołomin
Auto: Mazda 626GE 2l,16V 1993,hatch

Postprzez qbass » 4 gru 2007, 11:14

Fryt 626, nie podniecaj się tak :|
Masz faktycznie rację, zaleca się też olej 80W, ale przyjęte jest 75W.
Fryt 626 napisał(a): problem na wstecznym.... moj kolega ma to samo....

Dużo ludzi ma to samo... Jak na 15 letnie auta, i tak skrzynia chodzi bdb, podczas gdy wielu moich znajomych i nie tylko robiło generalny remont skrzyni w innych markach.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6