Wybracje, bicie kierownicy GE – powody, problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez SHY » 24 paź 2007, 20:55

Witam

Zeby zamknac problem i moze komus pomoc napisze tylko co bylo przyczyna poszczegolnych objawow:
– huczenie – uszkodzony przegub zewnetrzny
– bicie kola – uszkodzone opony – byly wywazone a od wewnatrz wygladaly ok.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez dcc69 » 24 paź 2007, 21:09

dziwi mnie jedno.
Dlaczego jestescie tacy kamikadze.
Wiedząc ze mam walniete opony lub coś innego w zawieszeniu a ja katuję 150 !!!! <glupek2>
A później rodzina płacze ...
Dobrze SHY ze udało się Tobie usunąc usterkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez SHY » 24 paź 2007, 21:15

Dcc69 wiesz zanim doszedlem do opon wymienilem prawie pol samochodu za namowa kilku "specjalistow". ... a do pracy jezdzic trzeba

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez dcc69 » 24 paź 2007, 21:26

Też tak mam.
Ja mam problem z paliwem. Została mi jeszcze pompa tylko a wymienione,wszystkie przewody-paliwa , powietrza ,wody ,NW , parownik lpg , swiece ,uszczelki pod pokrywa zaworw, kolektorami, przepływka ( to musiałem bo stara była walnieta) , filtry , olej wtryski, regulator ciśnienia.
I została pompa ...
Pierwszy raz mi sie trafił samochodzik ze blacha jest jak dzwon zawieszenie dobre a silnik...
No ale stare to są dobre skrzypce i wino.
A mój dziadek zawsze dodawał... i kobiety ale dla młodego !!!! <lol>
Pozdrawiam. :D
Ostatnio edytowano 24 paź 2007, 21:44 przez dcc69, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Bodek » 24 paź 2007, 21:35

dcc69 napisał(a):kobiety ale dla młodego



Dziadek zna sięna rzeczy, jak się dobrze zastanowić to coś w tym jest...
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez prezes83 » 8 lip 2009, 21:14

Witam,
czy nieodbijający zacisk może spowodować na tyle nadmierne nagrzanie że spowoduje zwichrowanie tarczy ? ;/
Ostatnio po ok 250km jazdy poczułem bicie na kierownicy przy prędkości ok 120, wiedziałem że zacisk trzyma jednak trasa była konieczna. Wyraźnie czuć było nagrzewanie jednak poza startym pyłem z klocków na feldze innych widocznych oznak nie było.
Tarcze wymieniłem miesiąc temu na nowe... czy w razie złego mam szanse na gwarancje ? :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez Hazu » 8 lip 2009, 21:23

Skoro masz niesprawne hamulce to przede wszystkim nieućzciwe było by egzekwować prawa zwiazane z gwarancją.

Pewnie gwarancja nie została by nawe tuznana ze wzglądu na nadmierne zużycie z jednej strony tarczy.

A poza tym to naprawdę nie można było poświącic tych 15 minut aby odblokowac zacisk przedni <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez prezes83 » 8 lip 2009, 21:32

Hazu po I nie miałem dojścia do warsztatu, popsikałem WD-40 gdzie sie dało i nic, a nawet powiem że jeszcze gorzej :(

A czy w serwisie gdzie wymieniano klocki i tarcze powinni to zauważyć i wyeliminować usterkę??
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez Hazu » 8 lip 2009, 21:34

prezes83 napisał(a):A czy w serwisie gdzie wymieniano klocki i tarcze powinni to zauważyć i wyeliminować usterkę



Skoro Ci w serwisie wymieniali tarcze i klocki to masz z pewnością prawo do gwarancji, czy to usługi czy to wymienianych elementów,

Więc jedź czym prędzej do nich i reklamuj usługe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez prezes83 » 8 lip 2009, 21:41

Tzn nie w ASO tylko Serwis samochodowy w Gliwicach "Auto Moto Centrum" przy ul. Rybnickiej.
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez Hazu » 8 lip 2009, 21:48

Jedź do nich jak najszybciej.

Ty nie musisz znać sie na samochodzie ale oni skoro biorą za to pieniądze powinni.

Domagaj sie naprawy/wymiany uszkodzonych cześci i nie odpusczej im tego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez prezes83 » 9 lip 2009, 01:12

A w ogóle jest możliwe żeby tarcze tak rozgrzało że się pokrzywiły ?
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez Hazu » 9 lip 2009, 06:59

Jasne że jest możliwe.

Ja juz drugie pokrzywiłem i to tylko przy hamowaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Pit » 9 lip 2009, 13:23

Zamienniki tarcz (również znanych firm) są niestety bardzo kiepskiej jakości w przypadku Mazdy. Nie wiem dlaczego, ale inne marki, którymi jeździłem/jeżdżę nie mają tego problemu. Oryginalne tarcze + dbanie o stan zacisków rozwiązuje problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez prezes83 » 9 lip 2009, 14:11

Tarcze i klocki Lucas TRW... chyba nie takie złe...
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez Pit » 9 lip 2009, 15:59

prezes83 napisał(a):Tarcze i klocki Lucas TRW... chyba nie takie złe...

Ja np. pokrzywiłem Brembo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez jacobs » 9 lip 2009, 16:02

Ja mam TRW i są ok. Ale jeżeli trzymał ci zacisk to chyba normalne że tarcze biją – temperatura + działające siły tarcia i są efekty.

Aha, przy zakładaniu nowych tarcz trzeba pamiętać żeby wyczyścić piastę, ja czyściłem papierami ściernymi do momentu aż się błyszczała. Po założeniu tarczy sprawdzałem czujnikiem bicie boczne tarczy i pozostawało w normie. Później wszystko musi się ułożyć, więc należy unikać mocnego hamowania i przegrzania tarcz.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Hazu » 9 lip 2009, 17:49

Pit napisał(a):prezes83 napisał:
Tarcze i klocki Lucas TRW... chyba nie takie złe...

Ja np. pokrzywiłem Brembo...


Ja brembo pokrzywiłem dopiero przy drugich klockach
ale lucas-y juz przy pierwszych klockach po rozgrzaniu biją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez prezes83 » 9 lip 2009, 17:57

wcale mnie kurde nie pocieszacie :>:>

byłem w serwisie, jedyne co zrobili za free to rozebrali zacisk i coś tam poszperali, przeczyścili.... prawdopodobnie i tak już jestem w d.... i nowe tarcze będę potrzebował ;(
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez sebudin » 4 cze 2010, 20:03

Witam
Posiadam 626 1,8 96r z przebiegiem 200tys.km . Notorycznie co roku zmieniam lewą przednią tarcze ponieważ kierownica drga a później to już napierd..... w rękach. Jak zakupiłem auto , to przy hamowaniu przy 80km/h strasznie waliło kierownicą, wymieniłem tarcze (Juridy – niemieckie), klocki, był spokój przez parę miechów, przezimowałem i na następny sezon znowu wymiana tym razem na Sakury japońskie + klocki Sakura – po paru miechach znowu to samo, w tą zimę zauważyłem że przy mrozach jak ruszałem skręcając w prawo to coś stukało – cykało (może przegub,półoś , łożysko koła) , teraz w "lato" widzę że podczas jazdy kiedy ruszę kierownicą w prawo słyszę furkot , ponownie wymieniłem tarcze – tylko jedną tym razem , klocki zostawiłem, walenie trochę ustało , ale kierownica nadal drga kiedy hamuję przy ok 100-120km/h – wyczuwalne jest to tylko na kierownicy i kole – czuć jak wibruje. Oczywiście koła przekładałem – tył na przód , na oponach letnich i zimowych jest to samo , poduszki od silnika i i skrzyni są ok, drążki stabilizatora i sworznie ok. Zaczynam szukać zbieżności miedzy tym furkotem , stukaniem w zimę przy skręcie w prawo a krzywieniem tarcz, tylko nie wiem co obstawić : łożysko , przegub , półoś .... może coś innego
Dzięki za rady , Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 cze 2008, 21:51
Posty: 21
Skąd: Skierniewice
Auto: 626 1,8 DOHC 96r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6