Nieprecyzyjne działanie skrzyni biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez aro1976 » 22 mar 2006, 19:03

U mnie biegi wszystkie wchodzą, bez zgrzytów, ale...
No właśnie i tu bywa ciekawie. Otóż nawet po wielkim mrozie jak odpalę, to najczęściej wchodzą leciutko, natomiast przejadę jakiś tam dystans, bez znaczenia i zgaszę silnik, po kilku minutach odpalę i wchodzą jakby olej był supergęsty jak smoła (nic nie zgrzyta). Zdarza się to rzadko, ale jednak zdarza. I w miarę jazdy potrafi przejść albo nie. Czasem jak trzeci raz zgaszę i zapalę robi się znowu normalnie.
Czasem jak jest normalnie to w trakcie jazdy zaczyna chodzić jak w smole i czasem w trakcie przestaje. Olej jest świeży. Nie ma znaczenia czy jest zimno, czy jest rozgrzana.
Jak ktoś zna rozwiązanie tej zgadki, to niech napisze.
Początkujący
 
Od: 22 mar 2006, 12:52
Posty: 23
Skąd: warszawa
Auto: 626 GF/GW 2.0 benzyna lx 1998r

Postprzez Grzyby » 23 mar 2006, 12:19

aro1976 napisał(a):Olej jest świeży.

a jaki?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez aro1976 » 23 mar 2006, 14:20

a powiem szczerze, ze nie wiem, ale spytam
Początkujący
 
Od: 22 mar 2006, 12:52
Posty: 23
Skąd: warszawa
Auto: 626 GF/GW 2.0 benzyna lx 1998r

Postprzez Wodzu » 23 mar 2006, 14:32

Co do wstecznego to umnie chodzi bez problemów nawet w najwieksze mrozy :) natomiast II bieg tylko jak jest zimny i długo auto stało, problem znika po przejechaniu ok 3 km .
PS. Nie moge wbić pierwszego biegu jak powoli się tocze :( Muszę się zatrzymać aby wszedł, jeśli zrobie to na siłę to zazgrzyta. Czy to możliwe aby skrzynia przy tej pojemności nie miała synchroznizacji, a może to synchronizator??
Pozdro
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez SzUrEk » 25 mar 2006, 16:48

Wodzu , z założenia 1-ka służy tylko do ruszania a nie do toczenia,a jeśli zmniejszasz prędkość i redukujesz biegi to nie powinieneś włączać 1-ki, do tego służy 2-ka :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez stefan » 26 mar 2006, 01:14

zgredek napisał(a):Pozwolicie Panowie ze przylacze sie do dyskusji. W mojej "SMOCZYCY" Zmienilem olej w skrzyni i chodzi jak marzenie. Zalalem ja Castrolem TAF-XS.

Właśnie mam ten sam problem z włączeniem wstecznego w garażu. <killer> W związku z powyższym pytanie jaki olej do skrzyni biegów do 626 2.0 `96 z przebiegiem 187000 – konkretnie firma , lepkość itp. właściwości. Zakładam że u mnie nie był jeszcze wymieniany. Czy serwis mazdy lub mądre książki coś na ten temat mówią? :|
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2006, 00:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez Jaksa » 26 mar 2006, 01:28

stefan napisał(a):mam ten sam problem z włączeniem wstecznego w garażu.
Nie stawiaj w garazu hahaha ( zartuję ) wszystkie mazdy mają ten problem ( bieg wsteczny nie ma synchronizatora ) jak tak bardzo chcesz wymieniac olej ( co nie zaszkodzi ) zalej ją 75W90 firma mało istotna. ( mogę polecic Mobila lub Shell-a )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Wodzu » 26 mar 2006, 13:50

SzUrEk napisał(a):Wodzu , z założenia 1-ka służy tylko do ruszania a nie do toczenia,a jeśli zmniejszasz prędkość i redukujesz biegi to nie powinieneś włączać 1-ki, do tego służy 2-ka

Wiem o tym bardzo dobrze ale mnie to wpienia nie ma tego u mnie a jest w Accordzie mojego staruszka a nawet w Ładzie kumpla <glupek2> Czasami by się przydała jedynka nawet dla bezpieczeństwa i szybkiej uciekczki ze skrzyzowania.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez zgrzes » 26 mar 2006, 15:46

W poprzedniej 626 GD miałem te same problemy z 2-ką i wstecznym. Teraz zamieniłem na nowszy model i jest to samo. Wymiana oleju nic nie dała. Jak to mówią – był czas przywyknąć :D. Ten typ tak ma.
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez mayer » 26 mar 2006, 23:53

SzUrEk napisał(a):Wodzu , z założenia 1-ka służy tylko do ruszania a nie do toczenia,a jeśli zmniejszasz prędkość i redukujesz biegi to nie powinieneś włączać 1-ki, do tego służy 2-ka

było to prawdą w samochodach gdzie jedynka nie była synchronizowana. Ale o ile sie nie mylę PF 126p, Żuka i Trabanta juz sie chyba nie produkuje
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Wodzu » 27 mar 2006, 01:06

mayer napisał(a):było to prawdą w samochodach gdzie jedynka nie była synchronizowana. Ale o ile sie nie mylę PF 126p, Żuka i Trabanta juz sie chyba nie produkuje


Wiec i umnie powinna byc synchronizacja 1-ki?? Chyba ze synchronizator szlak trafil. Jaksa HELP
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 4 kwi 2006, 20:22

Troszke odswierze temat .. z racji dzisiejszego zabiegu tzn wymiana oleju w skrzyni i smarowanie tulejki(ek) pod drazkiem zmiany biegow.

Mianowicie wszystkim ktorym dziwnie wchodza biegi polecam koniecznie wymienic olej zgodnie jak zaleca producent u mnie 75W-90 no i wykonac smarowanie tych tulejek pod autem pod drazkiem. Wrazenia ?! .. Bezcenne !! <jupi> Poprostu czad zero problemu z biegami nawet dwojka nie chaczy ... :D ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez IVM » 5 kwi 2006, 18:01

Czasami, jak ruszam ze świateł gwałtownie i pedał dno to niestety na 2 dentysta się pojawia(od czasu do czasu). Skrzynia nie jest chyba przystosowana do szybkiego zmieniania biegów. :(((((
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2006, 17:36
Posty: 37
Skąd: wwa
Auto: 626 99' 2.0 DiTD

Postprzez Misiek-Bełchatów » 5 kwi 2006, 19:34

No to i ja się dopisze że u mnie jest dokładnie to samo ... 2 nie zawsze łagodnie chce wskoczyć na swoje miejsce, a co do wstecznego to bywa tak że nie chce się zapiąć i wystarczy wtedy puścić sprzęgło i wcisnąć jeszcze raz lub np. zauwazyłem że jak delikatnie odpuszcze (nie jest pedał na maksa w podłodze) wtedy wskakuje i cofam :)

Pozdro
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez nemi » 6 kwi 2006, 14:03

nemi napisał(a):tak ma być

to nie prawda jednak!

U mnie się udało wyeliminować powiedzmy 3/4 zjawiska, ale niestety dość dużym kosztem :(
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez dzik86 » 9 lis 2006, 19:29

odswierze temat ..... zarowno ja i moj ojciec mamy to samo <glupek2>
Alarmy, sterowniki c.z., centralne zam.
www.REMOTRONIX.com
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2005, 19:38
Posty: 282
Skąd: Szczecin
Auto: Było:
323F BG 1.6 '92
323F BA 1.5 '97
323F BA 1.5 '96
Jest:
3 BP 2.0 '19

Postprzez buba74 » 10 lis 2006, 12:31

Marcin ( Pycia ) napisał(a):wszystkim ktorym dziwnie wchodza biegi polecam koniecznie wymienic olej zgodnie jak zaleca producent u mnie 75W-90 no i wykonac smarowanie tych tulejek pod autem pod drazkiem

Takie smarowanie dużo daje. Zazwuyczaj przeguby są przyrdzewiałe lub weksploatowane. Zmniejsza to precyzje zmiany biegów. Do tego jeszcze synchronizatory troszkę "zjeżdżone" i dzieje się tak jak dzieje.
Jak wymiana oleju smarowanie drążka zmiany biegów nic nie da to albo jeździmy i się denerwujemy, albo....wymiana synchronizatorów... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez Jaksa » 10 lis 2006, 12:45

buba74 napisał(a):Zazwuyczaj przeguby są przyrdzewiałe lub weksploatowane. Zmniejsza to precyzje zmiany biegów.
Wymieniasz tulejki + sruby i lewarek jest jak nowy ( oczywiscie towar kupiony tylko w ASO )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Grzyby » 10 lis 2006, 12:48

Jaksa napisał(a):Wymieniasz tulejki + sruby i lewarek jest jak nowy ( oczywiscie towar kupiony tylko w ASO )

wiem coś o tym i potwierdzam. Lewarek śmiga jak nówka <lol>

Chociaż moje tulejki musiały się tutaj dowlec aż zza Wielkiej Wody.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez buba74 » 10 lis 2006, 12:55

Jaksa napisał(a):Wymieniasz tulejki + sruby i lewarek jest jak nowy

Ja to wiem, ale nie którzy lubią półśrodki...niech smarują...sezon spokoju... <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6