Nieprecyzyjne działanie skrzyni biegów
U mnie biegi wszystkie wchodzą, bez zgrzytów, ale...
No właśnie i tu bywa ciekawie. Otóż nawet po wielkim mrozie jak odpalę, to najczęściej wchodzą leciutko, natomiast przejadę jakiś tam dystans, bez znaczenia i zgaszę silnik, po kilku minutach odpalę i wchodzą jakby olej był supergęsty jak smoła (nic nie zgrzyta). Zdarza się to rzadko, ale jednak zdarza. I w miarę jazdy potrafi przejść albo nie. Czasem jak trzeci raz zgaszę i zapalę robi się znowu normalnie.
Czasem jak jest normalnie to w trakcie jazdy zaczyna chodzić jak w smole i czasem w trakcie przestaje. Olej jest świeży. Nie ma znaczenia czy jest zimno, czy jest rozgrzana.
Jak ktoś zna rozwiązanie tej zgadki, to niech napisze.
No właśnie i tu bywa ciekawie. Otóż nawet po wielkim mrozie jak odpalę, to najczęściej wchodzą leciutko, natomiast przejadę jakiś tam dystans, bez znaczenia i zgaszę silnik, po kilku minutach odpalę i wchodzą jakby olej był supergęsty jak smoła (nic nie zgrzyta). Zdarza się to rzadko, ale jednak zdarza. I w miarę jazdy potrafi przejść albo nie. Czasem jak trzeci raz zgaszę i zapalę robi się znowu normalnie.
Czasem jak jest normalnie to w trakcie jazdy zaczyna chodzić jak w smole i czasem w trakcie przestaje. Olej jest świeży. Nie ma znaczenia czy jest zimno, czy jest rozgrzana.
Jak ktoś zna rozwiązanie tej zgadki, to niech napisze.
- Od: 22 mar 2006, 12:52
- Posty: 23
- Skąd: warszawa
- Auto: 626 GF/GW 2.0 benzyna lx 1998r
Co do wstecznego to umnie chodzi bez problemów nawet w najwieksze mrozy
natomiast II bieg tylko jak jest zimny i długo auto stało, problem znika po przejechaniu ok 3 km .
PS. Nie moge wbić pierwszego biegu jak powoli się tocze
Muszę się zatrzymać aby wszedł, jeśli zrobie to na siłę to zazgrzyta. Czy to możliwe aby skrzynia przy tej pojemności nie miała synchroznizacji, a może to synchronizator??
Pozdro
PS. Nie moge wbić pierwszego biegu jak powoli się tocze
Pozdro
Wodzu , z założenia 1-ka służy tylko do ruszania a nie do toczenia,a jeśli zmniejszasz prędkość i redukujesz biegi to nie powinieneś włączać 1-ki, do tego służy 2-ka 
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
zgredek napisał(a):Pozwolicie Panowie ze przylacze sie do dyskusji. W mojej "SMOCZYCY" Zmienilem olej w skrzyni i chodzi jak marzenie. Zalalem ja Castrolem TAF-XS.
Właśnie mam ten sam problem z włączeniem wstecznego w garażu.

stefan
www.pawlak.acnshop.eu
www.pawlak.acnshop.eu
Nie stawiaj w garazustefan napisał(a):mam ten sam problem z włączeniem wstecznego w garażu.

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
SzUrEk napisał(a):Wodzu , z założenia 1-ka służy tylko do ruszania a nie do toczenia,a jeśli zmniejszasz prędkość i redukujesz biegi to nie powinieneś włączać 1-ki, do tego służy 2-ka
Wiem o tym bardzo dobrze ale mnie to wpienia nie ma tego u mnie a jest w Accordzie mojego staruszka a nawet w Ładzie kumpla

SzUrEk napisał(a):Wodzu , z założenia 1-ka służy tylko do ruszania a nie do toczenia,a jeśli zmniejszasz prędkość i redukujesz biegi to nie powinieneś włączać 1-ki, do tego służy 2-ka
było to prawdą w samochodach gdzie jedynka nie była synchronizowana. Ale o ile sie nie mylę PF 126p, Żuka i Trabanta juz sie chyba nie produkuje
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
mayer napisał(a):było to prawdą w samochodach gdzie jedynka nie była synchronizowana. Ale o ile sie nie mylę PF 126p, Żuka i Trabanta juz sie chyba nie produkuje
Wiec i umnie powinna byc synchronizacja 1-ki?? Chyba ze synchronizator szlak trafil. Jaksa HELP
Troszke odswierze temat .. z racji dzisiejszego zabiegu tzn wymiana oleju w skrzyni i smarowanie tulejki(ek) pod drazkiem zmiany biegow.
Mianowicie wszystkim ktorym dziwnie wchodza biegi polecam koniecznie wymienic olej zgodnie jak zaleca producent u mnie 75W-90 no i wykonac smarowanie tych tulejek pod autem pod drazkiem. Wrazenia ?! .. Bezcenne
Poprostu czad zero problemu z biegami nawet dwojka nie chaczy ...
...
Mianowicie wszystkim ktorym dziwnie wchodza biegi polecam koniecznie wymienic olej zgodnie jak zaleca producent u mnie 75W-90 no i wykonac smarowanie tych tulejek pod autem pod drazkiem. Wrazenia ?! .. Bezcenne


- Od: 27 maja 2005, 16:49
- Posty: 411
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006
No to i ja się dopisze że u mnie jest dokładnie to samo ... 2 nie zawsze łagodnie chce wskoczyć na swoje miejsce, a co do wstecznego to bywa tak że nie chce się zapiąć i wystarczy wtedy puścić sprzęgło i wcisnąć jeszcze raz lub np. zauwazyłem że jak delikatnie odpuszcze (nie jest pedał na maksa w podłodze) wtedy wskakuje i cofam
Pozdro
Pozdro
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje 
- Od: 26 wrz 2005, 18:55
- Posty: 1100
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i
Marcin ( Pycia ) napisał(a):wszystkim ktorym dziwnie wchodza biegi polecam koniecznie wymienic olej zgodnie jak zaleca producent u mnie 75W-90 no i wykonac smarowanie tych tulejek pod autem pod drazkiem
Takie smarowanie dużo daje. Zazwuyczaj przeguby są przyrdzewiałe lub weksploatowane. Zmniejsza to precyzje zmiany biegów. Do tego jeszcze synchronizatory troszkę "zjeżdżone" i dzieje się tak jak dzieje.
Jak wymiana oleju smarowanie drążka zmiany biegów nic nie da to albo jeździmy i się denerwujemy, albo....wymiana synchronizatorów...
- Od: 10 gru 2005, 13:12
- Posty: 415
- Skąd: Świdnik
- Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`
Wymieniasz tulejki + sruby i lewarek jest jak nowy ( oczywiscie towar kupiony tylko w ASO )buba74 napisał(a):Zazwuyczaj przeguby są przyrdzewiałe lub weksploatowane. Zmniejsza to precyzje zmiany biegów.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Wymieniasz tulejki + sruby i lewarek jest jak nowy ( oczywiscie towar kupiony tylko w ASO )
wiem coś o tym i potwierdzam. Lewarek śmiga jak nówka

Chociaż moje tulejki musiały się tutaj dowlec aż zza Wielkiej Wody.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6