Wszystkie problemy związane z automatyczną skrzynią biegów – 626/MX6 GE

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Redoo » 26 sty 2005, 01:12

cos koło 2 tys ja go zapytam i napisze
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez matlas » 22 lut 2005, 09:02

Witam
Najprawdopodobniej tarcze się zdarły. Ja za samo rozebranie i złożenie skrzyni
zapłaciłem 1 600 zł +części to szkoda gadać. Zanim się zdecydujesz na naprawę to pomyśl o zakupie używanej skrzyni bo ci nasi fachowcy od siedmiu boleści to mogą kasy nabrać a i tak niewiele zrobią.
Pozdro
matlas
 

Postprzez Solo » 22 lut 2005, 19:43

...
Ostatnio edytowano 25 lut 2009, 13:53 przez Solo, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2004, 16:37
Posty: 824
Skąd: Kolno

Postprzez GrzegorzSz » 1 mar 2005, 20:52

robertwrc... ma wywalona skrzynie na max zapewne. klania sie wymiana wszystkich tarczek, regeneracja konwertera (sprzegla) i czyszczenie calosci. To takie minimum. ten minimalny koszt bez robocizny to jakies 1500zl. Ja robie tylko GF4A dzieki czemu znam je dokladnie i skladam na pamiec :D

Zakup uzywki to loteria. M.in. dzieki temu, ze przerobilem juz ponad 10 szt. tego modelu skrzyni wiem, ze sa szczegoly, ktore czesto pomijaja robiacy to na codzien (automaty).

Tak wogole, majac placic za naprawe (bez konkretnej gwarancji) lepiej zamowic skrzynie z JAP lub US. Taniej wyjdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez mayer » 3 mar 2005, 16:56

Solo napisał(a):Skrzyni sie nie powinno rozbierac, bo rozebrana i zlozona ponownie to juz nie to samo.

nie wypisuj prosze takich bzdur.... skrzynie się rozkłada i składa bez wiekszych problemów. Po pierwsze kiedy ostatni raz był wymieniany olej w ASB? jaki jest jego stan – musi być czysty klarowny bez sladu i zaopachu spalenizny w przeciwnym razie masz do wymiany tarczki. Polecam zakład w wałbrzychu zrobią ci skrzynke w ciągu jednego dnia z gwarancja a cena nie przekroczy 1500pln-ów Tam robiłem skrzynie do merca i chodzi jak brzytwa.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez zdis » 3 mar 2005, 18:14

samodzielna naprawa ASB jest wielce ryzykowna i może być bardzo kosztowna ,no chyba,ze masz doświadczenie ,manometry do pomiaru ciśnienia liniowego i dla poszczególnych biegów ,komputer do diagn. kompa od skrzyni a zarazem panelu sterowania. Polecam warsztat naprawy ASB ,zdjagnozują przyczynę , i prawidłowo powinni wyregulować ciśnienia robocze i dać gwarancję najczęściej półroczna lub przebieg ok.50 tyś km.. Skrzynia to nie tylko tarczki,przekładki,oringi i uszczeliacze .Często ulegają uszkodzeniu elektrozawory w panelu sterowania,zużywaja się panewki itd. więc samodzielna naprawa to może być pozorna oszczędność . Prawidłowy remont takiej skrzyni to koszt min . 2000 lecz z reguły nieco więcej .Kupno używanej bez weryfikacji podzespołów to wieeelkie ryzyko (najczęściej pada po kilku tysiączkach) lub po wymianie oleju .pozdr. :)
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2005, 16:49
Posty: 46
Skąd: Zd.Wola
Auto: 626 2.5V6 1992 B+G

Postprzez GrzegorzSz » 3 mar 2005, 19:57

zdis napisał(a):komputer do diagn. kompa od skrzyni a zarazem panelu sterowania.

Bledy w GF4A (4EAT) mozna sprawdzic na zwarcie TAT i GND. Opisalem to na
www.ford-probe.net

zdis napisał(a):Prawidłowy remont takiej skrzyni to koszt min . 2000 lecz z reguły nieco więcej.

Komplet nowych tarczek i zestaw uszczelniaczy to okolo 500-700zl. Elektrozawory to 80zl/szt., a warto tez po takiej awarii kupic zestaw naprawczy do sterownika. W sumie przy w miare dokladnym remoncie z czesciami mozna sie zmiescic w 1000zl – przynajmniej ja tyle place. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Puhcio » 3 mar 2005, 20:17

millenia ma tą samą skrzynie co cronos ??

Ps. Greyg ... ty masz forda probe, i masz takie łanie trój-ramienne felgi (ja tesh takie mam hahaha ), czy nie znalazłbyś 2 dekielków do tych felg ?? :> <tuptup>
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez GrzegorzSz » 3 mar 2005, 20:36

Wszystkie mazdy 2.5 V6 mialy montowana ta skrzynie. Do swojego kiedys kupilem uzywana skrzynie z robitka z japonskiej wersji milleni z silnikiem KLZE 2002r. :D

Nie mam na sprzedaz tych dekli. 15" sluza mi jako zimowe w obu Probasach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Puhcio » 3 mar 2005, 20:38

Greyg napisał(a):uzywana skrzynie z robitka z japonskiej wersji milleni z silnikiem KLZE 2002r.


Ile coś takiego kosztuje, jesli moge zapytać ??
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez GrzegorzSz » 3 mar 2005, 20:48

Ja zaplacilem wteddy 1000zl, bo gosc nie kumal po co mi skrzynia z takiego auta. :D

P.S. Mam do sprzedania uzywana skrzynie automat od 2.2 turbo za 1000zl. Zdjeta z Probe 2.2 GT 92r. po masakrze calego tylu. Gwarancja zwrotu 2 miesiace.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Puhcio » 3 mar 2005, 20:54

Ja narazie nie chce kupić poztaym od 2.2 trodno do 2.5 wsadzić ..

Ps. W milleni KLZE była ta sama skrzynia co w zwykłej kl-ce ... czy miałeś na myśli KL-ZEM ??
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez GrzegorzSz » 3 mar 2005, 20:56

Model skrzyni w KLZE jest taki sam, ale ma pewne zmieny ze wzgledu na wieksza moc i inna wage auta, n.p. mocniejszy dyfer.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez zdis » 3 mar 2005, 21:45

Greyg napisał(a):Komplet nowych tarczek i zestaw uszczelniaczy to okolo 500-700zl. Elektrozawory to 80zl/szt., a warto tez po takiej awarii kupic zestaw naprawczy do sterownika. W sumie przy w miare dokladnym remoncie z czesciami mozna sie zmiescic w 1000zl – przynajmniej ja tyle place. zeby


czasem dochodzą do kosztów planetarki, zawsze olej ,filtr i montaż skrzyni,,a jeśli w grę wchodzi gwarancja to trzeba być <glupek2> aby naprawiać ASB za 1000 :P
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2005, 16:49
Posty: 46
Skąd: Zd.Wola
Auto: 626 2.5V6 1992 B+G

Postprzez GrzegorzSz » 3 mar 2005, 21:50

Pisalem o kosztach czesci, a nie o kosztach naprawy – to dosc istotna roznica. Zreszta sa one nizsze, ale uwzglednialem ceny dla detal.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez zdis » 3 mar 2005, 21:59

Greyg napisał(a):W sumie przy w miare dokladnym remoncie z czesciami mozna sie zmiescic w 1000zl – przynajmniej ja tyle place


moja odpowiedź dotyczyła remontu skrzyni ,a nie części i tak też zrozumiałem Twoją odpowiedź :) pozdr.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2005, 16:49
Posty: 46
Skąd: Zd.Wola
Auto: 626 2.5V6 1992 B+G

Postprzez GrzegorzSz » 3 mar 2005, 22:05

faktycznie :D

nie dodalem, ze sam naprawiam ASB :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Leszekz » 7 kwi 2005, 18:55

Od pewnego czasu w mojej mazdzie(626 2,0 16V-automatyczna skrzynia biegow roczn. 95)przy zmianie przełożeń odczuwam szapnięcie np z P na R (mniejsze) i z R na D(mocne) a w czasie jazdy zmiana przełozeń jest płynna.Czy miał ktoś podobne problemy.Może to glupie pytanie dla posiadacza auta z automatem ale pomimo tego że wcześniej miałem wiele aut(wtym także mazdę) to te jest pierwszym z taką skrzynią i wszystkiego na stare lata trzeba się od początku uczyć.Proszę o pomoc i "optymistyczne" rady.Pozdrawiam Wszystkich
Ostatnio edytowano 10 kwi 2005, 19:25 przez Leszekz, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 12 lut 2005, 13:32
Posty: 13
Skąd: wrocław
Auto: mazda 626 cronos 1995 2.0 16V

Postprzez LoB » 7 kwi 2005, 23:39

mysle ze to normalne zjawisko
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez Paweł » 8 kwi 2005, 00:02

Powiedz jakie jest opoznienie przelaczenia z N na D i R (mierzone z dokladnoscia do kilku dziesiatych sekundy).

Jesli skrzynia jest OK (co w przypadku CD4E jest ewenementem, hehe), to mogly wysypac sie poduszki pod silnikiem lub przeguby.

Najbardziej banalne – sprawdz poziom oleju. ;)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6