Wszystkie problemy związane z automatyczną skrzynią biegów – 626/MX6 GE
Witam
Najprawdopodobniej tarcze się zdarły. Ja za samo rozebranie i złożenie skrzyni
zapłaciłem 1 600 zł +części to szkoda gadać. Zanim się zdecydujesz na naprawę to pomyśl o zakupie używanej skrzyni bo ci nasi fachowcy od siedmiu boleści to mogą kasy nabrać a i tak niewiele zrobią.
Pozdro
Najprawdopodobniej tarcze się zdarły. Ja za samo rozebranie i złożenie skrzyni
zapłaciłem 1 600 zł +części to szkoda gadać. Zanim się zdecydujesz na naprawę to pomyśl o zakupie używanej skrzyni bo ci nasi fachowcy od siedmiu boleści to mogą kasy nabrać a i tak niewiele zrobią.
Pozdro
-
matlas
robertwrc... ma wywalona skrzynie na max zapewne. klania sie wymiana wszystkich tarczek, regeneracja konwertera (sprzegla) i czyszczenie calosci. To takie minimum. ten minimalny koszt bez robocizny to jakies 1500zl. Ja robie tylko GF4A dzieki czemu znam je dokladnie i skladam na pamiec
Zakup uzywki to loteria. M.in. dzieki temu, ze przerobilem juz ponad 10 szt. tego modelu skrzyni wiem, ze sa szczegoly, ktore czesto pomijaja robiacy to na codzien (automaty).
Tak wogole, majac placic za naprawe (bez konkretnej gwarancji) lepiej zamowic skrzynie z JAP lub US. Taniej wyjdzie.
Zakup uzywki to loteria. M.in. dzieki temu, ze przerobilem juz ponad 10 szt. tego modelu skrzyni wiem, ze sa szczegoly, ktore czesto pomijaja robiacy to na codzien (automaty).
Tak wogole, majac placic za naprawe (bez konkretnej gwarancji) lepiej zamowic skrzynie z JAP lub US. Taniej wyjdzie.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Solo napisał(a):Skrzyni sie nie powinno rozbierac, bo rozebrana i zlozona ponownie to juz nie to samo.
nie wypisuj prosze takich bzdur.... skrzynie się rozkłada i składa bez wiekszych problemów. Po pierwsze kiedy ostatni raz był wymieniany olej w ASB? jaki jest jego stan – musi być czysty klarowny bez sladu i zaopachu spalenizny w przeciwnym razie masz do wymiany tarczki. Polecam zakład w wałbrzychu zrobią ci skrzynke w ciągu jednego dnia z gwarancja a cena nie przekroczy 1500pln-ów Tam robiłem skrzynie do merca i chodzi jak brzytwa.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
samodzielna naprawa ASB jest wielce ryzykowna i może być bardzo kosztowna ,no chyba,ze masz doświadczenie ,manometry do pomiaru ciśnienia liniowego i dla poszczególnych biegów ,komputer do diagn. kompa od skrzyni a zarazem panelu sterowania. Polecam warsztat naprawy ASB ,zdjagnozują przyczynę , i prawidłowo powinni wyregulować ciśnienia robocze i dać gwarancję najczęściej półroczna lub przebieg ok.50 tyś km.. Skrzynia to nie tylko tarczki,przekładki,oringi i uszczeliacze .Często ulegają uszkodzeniu elektrozawory w panelu sterowania,zużywaja się panewki itd. więc samodzielna naprawa to może być pozorna oszczędność . Prawidłowy remont takiej skrzyni to koszt min . 2000 lecz z reguły nieco więcej .Kupno używanej bez weryfikacji podzespołów to wieeelkie ryzyko (najczęściej pada po kilku tysiączkach) lub po wymianie oleju .pozdr. 
- Od: 15 lut 2005, 16:49
- Posty: 46
- Skąd: Zd.Wola
- Auto: 626 2.5V6 1992 B+G
zdis napisał(a):komputer do diagn. kompa od skrzyni a zarazem panelu sterowania.
Bledy w GF4A (4EAT) mozna sprawdzic na zwarcie TAT i GND. Opisalem to na
www.ford-probe.net
zdis napisał(a):Prawidłowy remont takiej skrzyni to koszt min . 2000 lecz z reguły nieco więcej.
Komplet nowych tarczek i zestaw uszczelniaczy to okolo 500-700zl. Elektrozawory to 80zl/szt., a warto tez po takiej awarii kupic zestaw naprawczy do sterownika. W sumie przy w miare dokladnym remoncie z czesciami mozna sie zmiescic w 1000zl – przynajmniej ja tyle place.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Wszystkie mazdy 2.5 V6 mialy montowana ta skrzynie. Do swojego kiedys kupilem uzywana skrzynie z robitka z japonskiej wersji milleni z silnikiem KLZE 2002r.
Nie mam na sprzedaz tych dekli. 15" sluza mi jako zimowe w obu Probasach.
Nie mam na sprzedaz tych dekli. 15" sluza mi jako zimowe w obu Probasach.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Ja zaplacilem wteddy 1000zl, bo gosc nie kumal po co mi skrzynia z takiego auta.
P.S. Mam do sprzedania uzywana skrzynie automat od 2.2 turbo za 1000zl. Zdjeta z Probe 2.2 GT 92r. po masakrze calego tylu. Gwarancja zwrotu 2 miesiace.
P.S. Mam do sprzedania uzywana skrzynie automat od 2.2 turbo za 1000zl. Zdjeta z Probe 2.2 GT 92r. po masakrze calego tylu. Gwarancja zwrotu 2 miesiace.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Model skrzyni w KLZE jest taki sam, ale ma pewne zmieny ze wzgledu na wieksza moc i inna wage auta, n.p. mocniejszy dyfer.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Greyg napisał(a):Komplet nowych tarczek i zestaw uszczelniaczy to okolo 500-700zl. Elektrozawory to 80zl/szt., a warto tez po takiej awarii kupic zestaw naprawczy do sterownika. W sumie przy w miare dokladnym remoncie z czesciami mozna sie zmiescic w 1000zl – przynajmniej ja tyle place. zeby
czasem dochodzą do kosztów planetarki, zawsze olej ,filtr i montaż skrzyni,,a jeśli w grę wchodzi gwarancja to trzeba być

- Od: 15 lut 2005, 16:49
- Posty: 46
- Skąd: Zd.Wola
- Auto: 626 2.5V6 1992 B+G
Pisalem o kosztach czesci, a nie o kosztach naprawy – to dosc istotna roznica. Zreszta sa one nizsze, ale uwzglednialem ceny dla detal.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Greyg napisał(a):W sumie przy w miare dokladnym remoncie z czesciami mozna sie zmiescic w 1000zl – przynajmniej ja tyle place
moja odpowiedź dotyczyła remontu skrzyni ,a nie części i tak też zrozumiałem Twoją odpowiedź
- Od: 15 lut 2005, 16:49
- Posty: 46
- Skąd: Zd.Wola
- Auto: 626 2.5V6 1992 B+G
Od pewnego czasu w mojej mazdzie(626 2,0 16V-automatyczna skrzynia biegow roczn. 95)przy zmianie przełożeń odczuwam szapnięcie np z P na R (mniejsze) i z R na D(mocne) a w czasie jazdy zmiana przełozeń jest płynna.Czy miał ktoś podobne problemy.Może to glupie pytanie dla posiadacza auta z automatem ale pomimo tego że wcześniej miałem wiele aut(wtym także mazdę) to te jest pierwszym z taką skrzynią i wszystkiego na stare lata trzeba się od początku uczyć.Proszę o pomoc i "optymistyczne" rady.Pozdrawiam Wszystkich
Ostatnio edytowano 10 kwi 2005, 19:25 przez Leszekz, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 12 lut 2005, 13:32
- Posty: 13
- Skąd: wrocław
- Auto: mazda 626 cronos 1995 2.0 16V
Powiedz jakie jest opoznienie przelaczenia z N na D i R (mierzone z dokladnoscia do kilku dziesiatych sekundy).
Jesli skrzynia jest OK (co w przypadku CD4E jest ewenementem, hehe), to mogly wysypac sie poduszki pod silnikiem lub przeguby.
Najbardziej banalne – sprawdz poziom oleju.
Jesli skrzynia jest OK (co w przypadku CD4E jest ewenementem, hehe), to mogly wysypac sie poduszki pod silnikiem lub przeguby.
Najbardziej banalne – sprawdz poziom oleju.
the right man in the wrong place...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6