Automatyczna skrzynia LA4A-EL (CD4E) – pytania, problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Bombelq » 19 lis 2012, 10:16

Dzięki kamilspider i Paweł.
Mi też się wydaje, że to jest coś z elektroniką, coś a la przychodzi przymrozek, kabelki się naprężają i nie zawsze styka... może wiece gdzie mniej lub jaka wiązka ?
Wiem, że to są tylko opowiadania... ale może ktoś ma pomysł gdzie leże przyczyna...
Co do odczytywania kodów DTC to jest problem... próbowało już kilku elektryków i nie poszło... dzisiaj spróbuję jeszcze raz sam...
Co do wymiany filtra w skrzyni... wiem, że powinienem go wymienić, ale jak już Paweł napisał, mechanik mówił, że wiąże się to z demontowaniem skrzyni i ja osobiście wolałbym tego nie robić, co znając życie naprawi się jedno, zacznie się pieprzyć coś innego... a do póki to w miarę funkcjonuje to wolałbym jej nie zdejmować...
Co do oleju to dzisiaj dokładnie sprawdzę, wiem tylko, że według opisu jest do Mazdy :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sie 2012, 20:55
Posty: 6
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 626 Cronos 1994 r. 2.0 16V

Postprzez kamilspider » 19 lis 2012, 12:32

Poszukaj gdzieś na forum książki serwisowej to może coś Ci pomoże. Będziesz chociaż wiedział jakie są na pewno dobre płyny.
Myślałem, że błędy już sprawdzałeś ;)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Bombelq » 19 lis 2012, 12:47

Okej.
Błędy sprawdził mi serwis we Wrocku, ale wyskoczyła tylko sonda lamba... tylko, że od momentu odpalenia samochodu, poprzez testowy przejazd, do postoju pod warsztatem i samą diagnostykę na odpalonym silniku HOLD się nie pojawił, więc nie wychwycił błędu...

Aha, i co z tym dolewaniem oleju, bo delikatnie poniżej miarki... jak dolać ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sie 2012, 20:55
Posty: 6
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 626 Cronos 1994 r. 2.0 16V

Postprzez voytecku » 20 lis 2012, 20:40

Paweł napisał(a):Filtr oleju w skrzyni LA4A-EL (CD4E) jest za ostatnią sekcją, przy pompie oleju. Jego wymiana bez wyjęcia skrzyni z samochodu jest niemożliwa :).

Pawel,
Twierdzisz, ze z tego powodu mozna pominac wymiane filtra w tej skrzyni?[

Paweł napisał(a):Powinien być zalany Dexron III lub Mercon.

Uscilajac, takiej klasy (spelniajacy specyfikacje Dex III)

Bombelq napisał(a):Aha, i co z tym dolewaniem oleju, bo delikatnie poniżej miarki... jak dolać ?

W zaleznosci od tego czy olej jest cieply, czy zimny, wskazania miarki trzeba inaczej interpretowac. Poszukam w instrukcji i dam Ci znac, bo juz od dawna nie mierzylem poziomu oleju w ASB. Nie masz nigdzie zadnych wyciekow? Przy wymianie oleju zakldali Ci uszczelke?

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Paweł » 21 lis 2012, 11:17

voytecku napisał(a):Pawel,Twierdzisz, ze z tego powodu mozna pominac wymiane filtra w tej skrzyni?

Biorąc pod uwagę nakład pracy na rozpięcie napędu, demontaż dolotu, wyjęcie skrzyni, jej całkowite rozmontowanie, zmontowanie i ponowny montaż... Tak, uważam, że można pominąć wymianę filtra w tej skrzyni. :)

Na pewno nie ma sensu zaglądać do filtra, jeśli nie planujesz normalnego remontu całości. Powiedz, czy doradzałbyś jego wymianę wiedząc, że filtr nie jest umieszczony pod deklem? Przy okazji – ta skrzynia nie ma dolnej miski (@noxes).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6