Regeneracja tylnych zacisków [fotorelacja]

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Markiz » 12 sie 2012, 22:15

morfi napisał(a):zapiekł mi dolny sworzeń zacisku , a z drugiej strony zapiekł mi się cylinderek wiec auto unieruchomione macie jakieś porady jak to zrobić ?? znalazłem zaciski ale są od mazdy 6 czy swap zacisków z mazdy 6 na tył można też zrobić ?? czy lepiej wysłać na regeneracja obecne ??
http://allegro.pl/regeneracja-zaciskow- ... 92886.html

<co?>


Sworzeń można potraktowac palnikiem i powinno dac radę rozdzielić zacisk od jarzma. W drugim zacisku przy zapieczonym tłoczku prawdopodobnie będziesz musiał ze względu na wżery sam tłoczek wymienić.
Na Twoim miejscu wywaliłbym te zaciski i wstawił komplet po regeneracji a najlepiej od GF/GW
Od "6" też podpasuje tylko musisz przerobić trochę mocowanie linek od ręcznego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez morfi » 13 sie 2012, 15:50

raczej nie będę tego sam naprawiał , znacie może jakaś sprawdzona firmę która regeneruje zaciski ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 18:37
Posty: 256 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez Szyna » 14 sie 2012, 07:54

Gościu regeneruje wszystkie zaciski. http://moto.allegro.pl/zaciski-mazda-62 ... 83784.html
Kumpel korzystał z jego usług, zaciski zrobił jak nówki z fabryki. Naprawdę polecam jak ktoś nie ma czasu lub możliwości. :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez morfi » 14 sie 2012, 20:24

czas i ochota jest ale tym razem powieże to profesjonalistom , skorzystam z twojej porady oddam zaciski do sancar-u , dziekuje wszystkim za pomoc.

<spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 18:37
Posty: 256 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez prezes83 » 6 wrz 2012, 10:34

Dobra magicy :) problemik.
Wymieniałem tarcze i klocki na nowe i po cofnięciu tłoczka lewego zacisku nie mogę złapać ręcznego. Ile bym go nie wykręcił to i tak czuć lekkie ocieranie klocków, a po zaciągnięciu ręcznego koło i tak się obraca. Ręczny łapie dopiero po wkręceniu tłoczka w kierunku tarczy, ale wtedy to ciężko ruszyć kołem na zwolnionym nawet ręcznym – więc takie rozwiązanie odpada. Dodam, że zdjąłem sprężynę od ręcznego na zacisku i lekko wysunąłem uchwyt z prowadnicy – wg mnie nie powinno to spowodować wypadnięcia trzpienia wewnątrz zacisku – a może się mylę i tu jest przyczyna ?
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez Lowiec » 6 wrz 2012, 10:56

Trzpień nie powinien wypaść przy wyciąganiu/wpychaniu tłoczka ponieważ on wypycha mimośród blokowany pierścieniem segera. przyczyna musi być inna, być może konieczne jest wyciągnięcie tłoczka i sprawdzenie wnętrza tłoczka tam gdzie się wkręca mimośrod. No chyba że trzpień się był rozpadł.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez prezes83 » 6 wrz 2012, 11:01

Chodziło mi o dźwignię od ręcznego,która tym trzpieniem wewnątrz porusza. Zdjąłem sprężynę żeby ją oczyścić i nieco nasmarowałem pod dźwignią.
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez Lowiec » 6 wrz 2012, 11:14

Dzwignia ma wewnątrz wyżłobienie, w którym porusza się trzpień, trzpień wypycha mimośrod blokowany pierścieniem segera. mimośrod wypycha wnętrze tłoczka zawsze o tyle samo i chyba przy hamowaniu pedałem też o tyle samo. Pierwotne wysunięcie tłoczka ustala się wkręceniem/wykręceniem wnętrza tłoczka na mimośrodzie. To co mogło się popsuć to mocowanie wnętrza tłoczka w tłoczku bo nie sądzę by trzpień ponieważ on nie ma mozliwości zmiany swojego położenia a z wmontowaniem wnętrza tłoczka miałem problem i chyba to się tym objawiało.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez prezes83 » 6 wrz 2012, 11:18

Hmmm, no może coś się zdupczyło. Tylko zastanawia mnie dlaczego na starych hamulcach ręczny działał jak należy.
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez Lowiec » 6 wrz 2012, 11:23

Zanim zrobiłem regenerację półtorej roku temu to też działał jak należy, potem się zaczęły cuda i juz na pamięć znam rozbiórkę hamulców z tyłu.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez -=Simon=- » 22 paź 2012, 21:52

Witam.
Odgrzeje trochę temat.
Zrobiłem regenerację i jeden zacisk ok a z drugiego spod uszczelki tłoczka wycieka mi płyn hamulcowy.
1. Czy źle założona uszczelka? – wydaje się być dobrze
2. Czy coś dalej bo czy pod tą dużą uszczelką w ogóle powinien się zbierać płyn?

Dzięki fotorelacji postanowiłem się sam do tego zabrać i nie wiem czy z czymś się pospieszyłem przy tym zacisku bo drugi działa bez zarzutu.

Z góry dziękuję.
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2012, 23:08
Posty: 13
Auto: Mazda 626GE 1.8B

Postprzez Lowiec » 22 paź 2012, 22:37

No pewnie uszczelka do sprawdzenia:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez -=Simon=- » 22 paź 2012, 22:54

No bo przecieka z tego co zaobserwowałem w miejscu rowka w tłoczku.
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2012, 23:08
Posty: 13
Auto: Mazda 626GE 1.8B

Postprzez Lowiec » 22 paź 2012, 22:56

może się nie ułożyła uszczelka dobrze albo ma rowek jakieś wyszczerbienie.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Siw-y » 22 paź 2012, 23:10

–=Simon=– napisał(a):1. Czy źle założona uszczelka? – wydaje się być dobrze
Nie koniecznie źle, być może tłoczek ma na tyle duże wżery, że uszczelka nie jest w stanie utrzymywać płynu.


–=Simon=– napisał(a):2. Czy coś dalej bo czy pod tą dużą uszczelką w ogóle powinien się zbierać płyn?
Nie powinien, ona jest tylko przeciwkurzowa aby się brud nie dostawał na powierzchnię roboczą.
Ostatnio edytowano 23 paź 2012, 19:34 przez Siw-y, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez -=Simon=- » 23 paź 2012, 14:28

No właśnie płyn powinien chyba zbierać się pod tłoczkiem a nie wokół. Także możliwe, że sam tłoczek może być też winien. Np. jakieś rysy lub mikro uszczerbki bo wyglądał na sprawny.
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2012, 23:08
Posty: 13
Auto: Mazda 626GE 1.8B

Postprzez Lowiec » 23 paź 2012, 14:31

Mi po regeneracji tak się zrobiło, że pod tą uszczelką zebrał się płyn i aż sikał ponieważ jakoś tłoczek się zablokował i układ tłoczył i tłoczył płyn. Konieczna była powtórna regeneracja.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez -=Simon=- » 23 paź 2012, 16:03

No wlasnie tak zrobię po weekendzie bo czasu brak. Tylko pytanie czy zamawiac uszczelki czy rozebrac i zlozyc na tych samych ktore jezdza 2tyg. na samochodzie?
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2012, 23:08
Posty: 13
Auto: Mazda 626GE 1.8B

Postprzez todi » 15 lut 2013, 20:48

Witajcie, mam zakupiony zestaw gumek z IC a nie wiem gdzie mam ten drugi zestaw zakupić który jest na zdjęciu w czerwonym kółeczku, w IC go nie ma a w innych sklepach znaleźć nie mogę. Pozdrawiam
Obrazek
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez Siw-y » 15 lut 2013, 21:04

todi napisał(a):w IC go nie ma

Jest.

Przód – QB113-1342X
Tył – QB113-1335X
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6