Regeneracja tylnych zacisków [fotorelacja]

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez krzysiek292 » 23 paź 2011, 23:27

Jarzmo nie chce rozdzielić sie z zaciskiem, jeden z bolców jest zapieczony i nie mozna go ruszyć.


Obrazek
fotka pożyczona z forum :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2011, 12:43
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V LPG 96

Postprzez Lowiec » 23 paź 2011, 23:37

szkoda że
fotka pożyczona z forum :)
bo bym napisał:
Jak Żubr nie pomógł tam mechanik podgrzaną Coca Cole pośle. :D
A tak tylko moge napisać byś spróbowal zamoczyć i pomoczyc w podgrzanej coli i spróbował odkręcić jak nie to trzeba by podgrzać palnikiem.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez krzysiek292 » 23 paź 2011, 23:54

zamówiłem nowe zaciski, stare zregeneruje i sprzedam. Stare zaciski będę moczył jak nie ruszy to palnik a na koniec to przecięcie i wspawanie nakrętki na wystająca czensc bolca i kręcenie kluczem lub rozwierce.

teraz pytanie w jarzmie obydwa sworznie (bolce) sa takie same ?? taki zestaw naprawczy wystarczy ? czy lepiej kupić jarzmo ze sworzniem. koszt 30zł sworznia jarzmo to samo.

Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2011, 12:43
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V LPG 96

Postprzez Tomcio1972 » 24 paź 2011, 11:36

no ja nie moczyłem palnik gazowy (opalarka ) parę minut i sam zlazł rozbierzesz to zobaczysz czy to ci wystarczy
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez Dagobath » 6 lis 2011, 13:25

Witam, też aktualnie regeneruję tylne zaciski tyle że w 323F BA 2,0 – są one bardzo podobne do tych z GE. Dzięki autorowi za fotorelację, przyspieszyła pracę. <ok> Mam w związku z tym pytanie: Czy oba sworznie jarzma są wymienne?? Potrzebuje wymienić ten bez śruby. W poście krzysiek292 widzę na focie że jest wykręcony ale w EPC http://www.japancars.ru/cat/mazda/?cat=AEBM01&_grp=W1&blk=2610%20A element nr 26-29X widnieje jako jedna integralna część. Prosiłbym o odpowiedź.
Sympatyk Mazd wszelakich....
Początkujący
 
Od: 5 lis 2011, 21:16
Posty: 7
Auto: Honda Civic EJ9,
(323F BA 2,0 V6 w rodzinie)

Postprzez obcyalien8 » 6 lis 2011, 13:36

witaj.na pewno są oby dwa wymienne,bo wczoraj miałem odkręcone i czyściłem w wiertarce(ale mówię o GE) wykręcasz imbusem chyba 6 albo większym.wejście na imbus jest w tym samym miejscu co w drugim sworzniu na klucz.
Początkujący
 
Od: 22 gru 2007, 22:09
Posty: 4
Skąd: Chojnice
Auto: Mazda 626 2.0 16v GE 95r

Postprzez Dagobath » 6 lis 2011, 15:13

Dzięki wielkie!! :) Faktycznie jest tam otwór na imbus, był tak zasyfiony ze go nie zauważyłem. Części składowe zacisków są identyczne, różny jest sam korpus bo zacisk w GE jest po przeciwnej stronie koła niż w BA. Raz jeszcze dzięki. <piwo>

Ps. A ma ktoś namiary na miejsce gdzie taki sworzeń można zakupić??

Edit: Oba sworznie są elementami zestawu naprawczego ATE 24.0101-3001.2 który kosztuje ok 150 PLN więc trzeba szukac używki.
Sympatyk Mazd wszelakich....
Początkujący
 
Od: 5 lis 2011, 21:16
Posty: 7
Auto: Honda Civic EJ9,
(323F BA 2,0 V6 w rodzinie)

Postprzez obcyalien8 » 7 lis 2011, 22:44

Dlaczego chcesz go wymieniać?U mnie był cały zasyfiały i miał lekkie wżery. Wykręciłem z jarzma wsadziłem do wiertarki,full obrotyn.Najpierw papier 250,potem 400 do wygładzenia i sworzeń jak ta lala.Nowa uszczelka do tego i jest super.
Początkujący
 
Od: 22 gru 2007, 22:09
Posty: 4
Skąd: Chojnice
Auto: Mazda 626 2.0 16v GE 95r

Postprzez Dagobath » 8 lis 2011, 12:09

U mnie ten sworzeń nie ma wżerów od rdzy tylko wcięcie od szlifierki kątowej na 1/3 średnicy sworznia i szerokości ok 2cm – poprzedni właściciel tak umiejętnie odcinał śrubę mocującą jarzmo do wahacza – tak przynajmniej się domyślam bo śruba nie oryginalna i sworzeń pokiereszowany. Zamówiłem używane jarzmo z dwoma sworzniami za 30PLN i mam nadzieje ze będzie git. Jeszcze jeden urwany odpowietrznik czeka na wykręcenie.... :|

Edit:siegu
Regeneracja nabiera tempa, wszystkie części już są i mam kolejny problem. Jak rozebrać wnętrze starego tłoczka żeby przerzucić "bebechy" do nowego?? Sprężynke i podkładkę typu E już zdjąłem. Co dalej??
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Edit: Cały myk polega na wyjęciu pierścienia sprężystego który jest w wyżłobieniu tłoczka pod "gwiazdką". Jako że nie udało mi sie go wyjąć tłoczek ostrożnie rozciąłem kątówką i wnętrzności przełożyłem do nowego tłoczka. Wciśnięcie ich do nowego też nie było takie proste jakby mogło sie wydawać, doskonale sprawdziło się wbicie młotkiem przez nasadkę 18 tak aby sprężyna wskoczyła w wyżłobienie.
Sympatyk Mazd wszelakich....
Początkujący
 
Od: 5 lis 2011, 21:16
Posty: 7
Auto: Honda Civic EJ9,
(323F BA 2,0 V6 w rodzinie)

Postprzez Zubeck » 3 mar 2012, 00:23

lukasz 323C napisał(a):pchnąłem samym tym hakiem do zaczepienia linki do oporu, ale ręczny dalej nie trzyma. Przed robota wystarczyło tylko że ruszyłem nic centymetr i już ręczny trzymał a teraz pcham do końca i kapa.


mam dokladnie to samo! haczyk od linki ma bardzo duzy skok ruchu i nie hamuje ani troszke (0%). można temu zaradzić??
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez Lowiec » 3 mar 2012, 00:31

Grunt to dobrze odpowietrzyć hamulce, samoregulator powienien sam wyregulować iłę i naciąg ręcznego. Jeśli wszystkie części się ruszają, nic się nie poci to ręczny wróci po kilku zaciągnięciach. Mowa o 100% hydraulicznym tylnym hamulcu (xedos).
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez noxes » 3 mar 2012, 11:42

Zubeck napisał(a):mam dokladnie to samo! haczyk od linki ma bardzo duzy skok ruchu i nie hamuje ani troszke (0%). można temu zaradzić??

miałem tak w GE, moja rada; podnieś cały tył samochodu do góry w zaciskasz masz srubki imbusowe do regulacji wkręć tę śrubkę aż kręcące sie koło napotka delikatny opór, później wyreguluj śrubą przy rączce ręczego, jeśli regulacja była do końca wkręcona to należy to wykręcić i zrobić id początku. Ja tak zrobiłem i na ręcznym nie ruszę samochodem a trzyma ba 3 ząbku
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Lowiec » 3 mar 2012, 12:08

A to inna sprawa że trzeba tym regulatorem wyregulować, tylko ja zauważyłm, że wystarczy zrobić tak by gwint w tłoczku "załapał" gwint na swożniu i potem hamulec sam się wyreguluje.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez lipa2552 » 1 kwi 2012, 01:44

Potrzebuję rady. W trakcie regulacji ręcznego urwał mi się gwint klucza imbusowego i klucz obraca się luźno. Recznego brak. Czy ktoś ma pomysł jak to zregenerować bez zmainy zacisku (który jest prawie nowy)?
lipa2552
 

Postprzez kamilspider » 1 kwi 2012, 10:44

Trzeba wywiercić dziurę i użyć takiego czegoś do wykręcania <czarodziej> a jak nie pójdzie to trzeba całkiem wywiercić i nagwintować. Kiedyś coś takiego robiłem w głowicy Cinq i dało radę, ale trzeba powolutku robić i małymi krokami.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Lowiec » 1 kwi 2012, 14:52

Jeśli w zacisku to nie jest to gwint a tryby regulatora. Pozostaje zregenerować porządnie zacisk i kupić nowy regulator za 30 w Carspedzie. U siebie nie wyczyściłem otworu w którym siedzi ten regulator i niestety mam już po regulacji. Zacisk oczywiście hamuje:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez grzech_z » 19 kwi 2012, 08:55

Witam. Pojawił się u mnie wyciek płynu w tylnym prawym. Sprężyna od ręcznego jest cała mokra. Czy z tego opisu można stwierdzić którędy cieknie? Czy zestaw naprawczy załatwi sprawę?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Lowiec » 19 kwi 2012, 08:58

Można, ale masz już informację, że musisz się zaciskiem zająć przy użyciu stosownego zestawu naprawczego.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez grzech_z » 19 kwi 2012, 09:20

Lowiec napisał(a):Można, ale masz już informację, że musisz się zaciskiem zająć przy użyciu stosownego zestawu naprawczego.


Dziękować zatem.
Jeszcze pytanko – może ktoś ostatnio kupował i może polecić jakiś sklep? Na aledrogo jakoś tak drogo:(
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Lowiec » 19 kwi 2012, 09:34

w intercars jest jeszcze drożej. Do mnie z alledrogo jedzie zestaw autofren za łącznie 36 a w ic jest za chyba 42.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6