Naprawa rozdzielacza ABS (626 GE KL)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Smirnoff » 11 gru 2003, 11:53

No cóż, może i masz rację, aczkolwiek, w momencie, gdyby był to defekt układu ABS od strony elektronicznej, na 100% CU by to wykrył , pokazał błąd i wyłączył system ABS w ogóle. Tak więc jak pisałem, jest to sprawa natury mechanicznej. Jest kilka mozliwości:
1) zapchany HU przez jakiś syf
2) zatarty zawór elektrohydrauliczny (choć raczej mało prawdopodobne)
3) zapchany wężyk lub rurka doprowadzająca płyn do koła
4) zatarty zacisk hamulcowy
5) hgw?

Pogadałem troche na ten temat z chłopakami z USA na ichniejszym forum poświęconym 626 2.5V6. Póki co, to mam zamiar za ich namową wymienić płyn hamulcowy na nowy. Moze to pomoże. A jak nie, no to trzeba będzie szukać dalej. Przy okazji lukne na zacisk – może rzeczywiscie się podtarł??? No ale w sumie jak odpuszcze hamulec, to odbija, nic sie nie grzeje itp itd...Hmmm
No nic, dzięki przyjacielu za chęć pomocy.
Oczywiscie jakbyś coś wymyślił, to chętnie o tym poczytam.
Może jutro spróbuje podejść do tematu....
Pozdro
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez nightcomer » 11 gru 2003, 20:35

Smirnoff napisał(a):gdyby był to defekt układu ABS od strony elektronicznej, na 100% CU by to wykrył , pokazał błąd i wyłączył system ABS w ogóle.

Z tego co wiem PCU w naszym przynajmniej modelu nie ma nic wspólnego z absem. Moduł absu diagnozuje się sam i wysyła, owszem kody na DLC, ale na inny pin niż PCU. Co w niczym nie zmienia faktu, że po pojawieniu się takiego kodu abs się wyłącza. Tyle, że nie raz na zawsze – jeżeli przy następnym uruchomieniu silnika już kod się nie pojawi, to abs działa, więc może warto przejrzeć pamięć przed zresetowaniem – może to ci coś podpowie... Ale pewnie już zresetowałeś.

Pogadałem troche na ten temat z chłopakami z USA na ichniejszym forum poświęconym 626 2.5V6.

Możesz mi podać link do tego forum <jupi> [/quote]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez newbie » 11 gru 2003, 20:42

Resetowanie = odłączenie AKKU ??
To nic nie daje...
Potrzeba trochę fizycznego wysiłku, żeby to skasować :D
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez nightcomer » 11 gru 2003, 21:12

@-tech napisał(a):Resetowanie = odłączenie AKKU ??
To nic nie daje...
Potrzeba trochę fizycznego wysiłku, żeby to skasować :D


Sztuczka z pedałem hamulca na abs nie skutkuje, ale może mu to odczytywali/resetowali w jakimś serwisie. Smirnoff nie pisał, czy robił to sobie sam <oczko> , czy znalazł kogoś z tym skanerem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez newbie » 11 gru 2003, 22:35

nightcomer napisał(a):
@-tech napisał(a):Resetowanie = odłączenie AKKU ??
To nic nie daje...
Potrzeba trochę fizycznego wysiłku, żeby to skasować :D


Sztuczka z pedałem hamulca na abs nie skutkuje, ale może mu to odczytywali/resetowali w jakimś serwisie. Smirnoff nie pisał, czy robił to sobie sam <oczko> , czy znalazł kogoś z tym skanerem.


Do tego jest właśnie potrzebna sztuczka z hamulcem <cfaniak>...skaner nic nie pomoże...
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Smirnoff » 12 gru 2003, 01:14

nightcomer napisał(a):Z tego co wiem PCU w naszym przynajmniej modelu nie ma nic wspólnego z absem. Moduł absu diagnozuje się sam i wysyła, owszem kody na DLC, ale na inny pin niż PCU. Co w niczym nie zmienia faktu, że po pojawieniu się takiego kodu abs się wyłącza. Tyle, że nie raz na zawsze – jeżeli przy następnym uruchomieniu silnika już kod się nie pojawi, to abs działa, więc może warto przejrzeć pamięć przed zresetowaniem – może to ci coś podpowie... Ale pewnie już zresetowałeś.


No cóż, ECU rzeczywiście nie ma za wiele wspolnego z ABS, bo poprostu jest to odrębny układ. Za ABS odpowiada ABS CU i to on jest odpowiedzialny za samodiagnoze układu ABS, czyli za sprawdzenie właściwej rezystancji poszczególnych czujników, elektrozaworów itp itd.
Błędy są zapamiętywane i po podłączeniu kompa, o ile nawiąże oczywiscie komunikację, to kody sa podawane. Niestety, w moim przypadku jest taki myk, ze komp oczywiscie nawiązał komunikację, ale niestety w pamięci nie ma ŻADNYCH błędów. Jest czysto. Owszem, bez kompa można spowodować, ze błędy "wykrzyczy" poprzez miganie kontrolki od ABS. Ale to i tak nic nie zmienia, bo nic nie wykrzyczy, skoro nie ma błędów. Nie wiem, czy się dobrze rozumeimy – w czasie jazdy, podczas gdy 3 koła odbijają, a LP się blokuje to kontrolka ABS nie zapala się i w żadnym razie nic nie sygnalizuje jakiegokolwiek defektu elektronicznego w układzie. Po odpaleniu silnika ABS dokonuje samodiagnozy, kontrolka gaśnie, układ się włącza i tyle – podczas jazdy kontrolka się nie zapala, nie miga, jest cały czas wygaszona i układ cały czas załączony. Gdyby był jakiś błąd np niewłasciwa rezystancja czujnika, elektrozaworu itp, to układ nie byłby załączany tylko świeciłaby się kontrolka, ze coś jest nie tak. W oparciu o to smiem twierdzić, ze problem leży po stronie mechanicznej a nie elektronicznej. I niestety trzeba go będzie zlokalizować na czuja, bez uzycia jakichkolwiek kompów, bo one nic nie wykażą.
A co do resetu pamięci – z tego, co wiem, to do wykasowania pamięci ABS potrzeba troche powajchować pedałem hamulca i to nie rzadziej niż raz na sek., zeby pamięć skasować. Ale tak jak mówiłem – u mnie nie ma co kasować, bo pamięć jest pusta.
Pozdro
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez nightcomer » 12 gru 2003, 07:16

Smirnoff napisał(a): – u mnie nie ma co kasować, bo pamięć jest pusta.


No to chyba EOT dopóki nie naprawisz/wymienisz puszki z rurkami pod pompą hamulcową... A swoją drogą to dla mnie jest ciężkie zaskoczenie, że możliwe są tego typu zagrażające bezpieczeństwu <szok> awarie abs-u kompletnie niewykrywalne przez moduł sterujący. Nie wiem, czy to nie jest kolejny argument przemawiający za tym, żeby dać sobie spokój z tym przestarzałym i niebezpiecznym devicem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez nightcomer » 12 gru 2003, 07:31

@-tech napisał(a):Do tego jest właśnie potrzebna sztuczka z hamulcem <cfaniak>...skaner nic nie pomoże...

Cytuję: "the diagnostic codes must be cleared from the computer memory (ABS CU – dop. mój) after the repairs have been performed. The diagnostic codes can only be erased using the special scan tool. If the scan tool is not available, have the code clearing procedure performed by a service dep. (...)". I co ty na to @-tech? Pewnie kolejny błąd w żałosnej książeczce dla debili haynessa. Już raz się naciąłem <jelen> przez ich niekompetencję przy mechanice. Niestety bardzo boleśnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Smirnoff » 14 gru 2003, 00:13

LAST NEWS!:

Wymieniłem dzisiaj płyn (mechanik mi wymienił, ja tylko pompowałem pedałem hamulca). No i spox, odpowietrzyliśmy, płyn juz leci czyściutki itp. Wszystko git. Tylko, ze przy próbie drogowej okazało się, ze teraz to obydwa przednie koła blokują się i to praktycznie równocześnie. (o tyle dobrze, przynajmniej nie postawi mnie bokiem). Nie wiem dlaczego tak jest. Próbowałem heblować przy ok 60-80km/h no i po ostrym depnięciu na hamulce plus wciśnięte sprzęgło (zeby ABS uczynić maksymalnie skutecznym), niestety koła blokują się i słychac pisk. Dziwna sprawa, bo układ ABS dalej załącza sie jak przedtem. Zacząłem wręcz podejrzewać, ze kontrolka od ABS to blef i ze mógł ktoś ja podpiąć pod co innego a tak naprawde to abs sie nie włącza. Wyjąłem bezpiecznik od ABS, zeby sprawdzić co sie będzie działo. Ale jednak bez bezpiecznika od ABS, układ nie włączyl się, a kontrolka cąły czas sie świeciła. Więc jednak nikt nic nie kombinował.
Wracając do tematu ponieważ po wymianie płynu zaczęły równo blokować się obydwa koła (dokładnie w tym samym momencie po obu stronach), tak więc wnioskuję, ze raczej nie może byc to z winy elektrozaworów, ponieważ mało prawdopodobne, zeby w wyniku przetoczenia płynu hamulcowego uszkodził się elektrozawór. Z resztą to niemożliwe, zeby poszły 2 elektrozawory. A po wtóre, to jakby poszły, to komp po samodiagnozie i wyczuciu niewłasciwej rezystancji poprostu nie załączyłby układu i ch.j. A on go ZAŁĄCZA za każdym razem przy zapaleniu silnika. No i co o tym myślicie? A może komp od ABS musi się nauczyć jak reagowac ? Nie wiem, czy tak moze być. Wiem, ze w fordach np tak jest. ale czy w maździe tez ???
Bardzo mnie to ciekawi........
Pozdro
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez GrzegorzSz » 14 gru 2003, 01:43

Nie do konca jestem pewien – nie mam jak teraz sprawdzic – ale o ile pamietam, ABS w rocznikach 92-98 mial odpowiedni modul elektroniczny. Bazuje tutaj na informacjach z seriwsowki CD o Fordzie Probe (czyt. mazda 626/mx-6), ktory jest prawie w calosci oparty na mazdzie.

Mialem podobne objawy i okazalo sie, ze byl uszkodzony przewod od czujnika. Blad pojawial sie i znikal.

Kody bledow w ukladzie ABS sa pamietane tylko w momencie awarii. Po jej usunieciu same znikaja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Smirnoff » 14 gru 2003, 02:23

Owszem, masz rację. Jest moduł elektroniczny zwany ABS Computer Unit. Lecz, gdyby była to usterka elektroniczna, to świeciła by ise kontrolka, bo jakby moduł wychwycał błędną rezystancję czujnika lub elektrozaworu, to zapalałby kontrolkę i wyłączał ABS w ogóle. U mnie niestety ABS jest ciągle włączony a kontrolka wygasa po zapaleniu silnika i nie miga, nie zapala sie w czasie jazdy, nic sie nie dzieje.
Pozdro
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez GrzegorzSz » 14 gru 2003, 02:51

sorki, faktycznie – nie doczytalem dokladnie Twoich postow

tu zostaje jedynie cala pompa ABSu

jak bedziesz potrzebowal, to mam jeszcze 2 szt. jesli potrzebujesz sprawdzic czy to tu problem – info na priv
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez newbie » 14 gru 2003, 19:58

nightcomer napisał(a):
@-tech napisał(a):Do tego jest właśnie potrzebna sztuczka z hamulcem <cfaniak>...skaner nic nie pomoże...

Cytuję: "the diagnostic codes must be cleared from the computer memory (ABS CU – dop. mój) after the repairs have been performed. The diagnostic codes can only be erased using the special scan tool. If the scan tool is not available, have the code clearing procedure performed by a service dep. (...)". I co ty na to @-tech? Pewnie kolejny błąd w żałosnej książeczce dla debili haynessa. Już raz się naciąłem <jelen> przez ich niekompetencję przy mechanice. Niestety bardzo boleśnie.


Lipa...do GFa włącznie "trza pedałować".
No chyba, że dla Wydawcy technician's foot means special scan tool <lol>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez newbie » 14 gru 2003, 20:00

Greyg napisał(a):Kody bledow w ukladzie ABS sa pamietane tylko w momencie awarii. Po jej usunieciu same znikaja.


To nieprawda.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez GrzegorzSz » 14 gru 2003, 20:21

Pisze na podstawie doswiadczen ze swoim probe (626/mx-6) – po kazdorazowym usunieciu usterki ABS nie wymagalo to zadnego resetu. Czy jest tak we wszystkich mazdach – nie wiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Długi » 14 gru 2003, 20:24

Zgaśnięcie kontrolki ABS nie świadczy o braku DTC w pamięci tylko o tym że nie ma usterki bieżącej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez GrzegorzSz » 14 gru 2003, 20:35

nie mialem na mysli braki kontrolki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Długi » 14 gru 2003, 20:39

a co ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Smirnoff » 16 gru 2003, 00:59

Jako, ze dzisiaj jest u nas dość ślisko na jezdniach, więc mogłem spokojnie wypróbować dziaanie układu hamulcowego i ABS w mojej madzi. I mam 3 wiadomości – 2 dobre i jedną złą. Zacznę od dobrych :–)
1) układ hamulcowy jest naprawdę w porządku, bierze równo, nic nie ściaga itp itd i z tego sie trzeba cieszyć :D
2) nowe opony Dunlop SP Winter Sport M3 rzeczywisice są dobre i bardzo dobrze czepiają się każdej nawierzchni, co czyni jazdę bardziej bezpieczną i z tego też trzeba się cieszyć :D
3) niestety, ABS nie funkcjonuje prawidłowo, z czego oczywista nie można się cieszyć :( (chociaz w sumie wszystko zależy od pktu widzenia – na Dunlopach nawet nieźle hamuje się bez ABS).

Ciekawi mnie fakt, ze podczas hamowania (hamulec na max, sprzegło wciśnięte), auto zaczyna hamować, słychac jak włącza się pompa od ABS, z resztą aż przygasają trochę światła i kontrolki na tacho i .... nic. <jelen> Niestety, po zerwaniu przyczepności koła blokują się i koniec, chociaż światła cały czas są "przygaszone" i słychac jak pompa chodzi.
No i jak to jest mozliwe, zeby coś takiego się dzialo???? Pompa się włącza a ABS nie działa? Nie czuć go też na pedale, który nie "odbija", jak to powinno mieć miejsce przy działającym układzie. Oczywista od chwili wymiany płynu hamulcowego to nie "odbija" już nawet prawe przednie koło, które odbijało przed wymianą płynu hamulcowego. NO I JAK TO JEST QRVA MOŻLIWE ?? <jelen> Ja juz nic nie wiem. Mam nadzieje, ze ktoś z Was cosik konkretnego wymyśli i powie, gdzie dalej szukać winowajcy takiej sytuacji...
Pozdro
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez GrzegorzSz » 16 gru 2003, 01:10

bedziesz mial wolny dzien, to podjedz do mnie – podmienimy pompe i zobaczysz co jest grane

tylko zapowiedz sie wczesniej, bo ja tez sie musze nastawic czasowo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6