Samodzielna wymiana amortyzatorów – jak to zrobić?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez szumki44 » 30 gru 2012, 16:06

xedos matki tez tak ma ? to moze szwaby tak ustawiaja ? :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 30 gru 2012, 16:30

Możliwe. Przy składaniu amorów trzeba pamiętać, żeby je złożyć tak samo, więc może jak ktoś coś popierdzielił to może mu się kąty pochylenia kół nie zgadzały jak kiedyś u mnie <glupek2>
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez ProboszczV6 » 30 gru 2012, 19:40

Jak dobrze pamiętam to kąt pochylenia korygowało się górnym mocowaniem amortyzatorów z przodu, z tyłu nic się nie robiło. Kąt pochylenia można ustawiać w Xedosach 9, poprzez śrubę mocowania środkowego wahacza z przodu i z tyłu, do tego zbieżność na drążkach z przodu i z tyłu.
W GE/CA była tylko zbieżność przód, tył, no i korekta pochylenia z przodu na górnych mocowaniach.
Jakoś nie widzę możliwości żeby w dolnych mocowaniach amortyzatorów zastosować do korekty kąta śruby mimośrodowe, chyba że moja wyobraźnia szwankuje...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez kamilspider » 30 gru 2012, 21:08

W mx6 też się z przodu ustawia pochylenie poprzez przekręcenie mc pearsona, ale to jest mała regulacja i może nie wystarczyć do zatuszowania dzwonu jeśli auto miało, dlatego ktoś dołożył śruby mimośrodowe ;)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 30 gru 2012, 22:55

jeszcze takie cos mialem w legendzie ? :} hyba ze to nie sa mimosroby :P tylko takie nakretki ktore zapobiegaja sie samowolnemu odkreceniu ? <czarodziej> jak bedzie lepsza pogoda zrobie foty :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez noxes » 31 gru 2012, 00:12

szumki44 napisał(a):hyba ze to nie sa mimosroby

chyba na pewno to nie są mimosroby
W ge/ca z przodu kąt pochylenia ustawia się na poduszce amortyzatora. Amortyzator do piasty przykręcony jest zwykłą śrubą.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez bulianomoreno » 1 sty 2013, 12:07

jednak nie wymieniam amorków okazało sie na stacji diagnostycznej że trzymią tez około 60% a minimum to 30% wiec nie warto wymieniać... przy czym nowy amorek pokazuje 75% ( tak mi powiedział gosciu na stacji diagnostycznej) ale za to daje wymienic przewody hamulcowe ale prawie, że same odcinki .. dosłownie po 50cm:PP .. bo zaczeły sie kruszyć i łaty odchodzić, co najlepsze pod autem są jak nówka.. i z przodu tez.. kazali mi przyjechac jutro po pracy go zostawić, a 3 (czwartek) mam do odbioru.. koszt około 120zl:) przynajmniej bedzie bezpiecznie:PP hehe apropo bezpieczeństwa jak tanio utwardzić [jakie?] spręzyny? (nie chce obiżać, ani wrzucać sportowych, nic takiego) chce zostac przy orginalnych fedrach bo one są lepsze jak te nowe z allegro:PP hehe . opłaca sie te gumy usztywniające wrzucać? albo zrobić coś odważnego:P hahah wspawać pomiedzy zwoje jakieś druty (Fi 12) haha widziałem na necie:PP taki szalony wybryk:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2012, 19:29
Posty: 255 (5/6)
Skąd: Bojszowy / k.Tychów
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM

Postprzez ProboszczV6 » 1 sty 2013, 16:25

sprężyny się wymienia na twardsze, krótsze, bądź oddaje na odpowiednią obróbkę do odpowiedniego warsztatu. Odradzam robienie fuszerek które wspomniałeś ze względów bezpieczeństwa, po spawaniu wielce prawdopodobne jest to że sprężyna pęknie zaraz obok spawu. Możesz sobie sprężyny z Forda Probe 2.5V6 kupić, będzie twardo.
Moje stare amortyzatory pokazywały ponad 80%... ale może to zależeć nawet od rodzaju opon, profilu, twardości sprężyn, sprawdzone doświadczalnie. Przy 30% sprawności amortyzator pełni tylko rolę mocowania sprężyny, tłumienia nie ma wcale a auto buja się jak łajba. Jeśli amortyzatory nie leją to można wymienić osłony jeśli uszkodzone i jeździć dalej aż do odczuwalnej utraty działania, wierz mi że odczujesz utratę tłumienia.
Przewody hamulcowe powinno się wymieniać w całości a nie wstawiać po kawałku łatki, to tylko pozorna oszczędność na materiale, za to znacznie mniej roboty dla mechanika.
Takie moje zdanie, możliwe że ktoś będzie miał inne :]
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez szumki44 » 1 sty 2013, 19:07

ProboszczV6 napisał(a):Przy 30% sprawności amortyzator pełni tylko rolę mocowania sprężyny, tłumienia nie ma wcale a auto buja się jak łajba.
tutaj 25% amorkow :D https://www.youtube.com/watch?v=fO4JryFQLXY

Co do skutecznosci amorkow to sprezyny maja tez znaczenie bo jak zmienilem tylne na sprezyny z kombiaka :) to dostalem srednio po 5% sprawnosci. inna sprawa ze testy amorkow i tak nie sa miarodajne w rzeczywistosci :) zeby sprawdzic amorka trzeba go wyjac z auta i sprawdzic na sprzecie. tutaj jest naprawde wiele zmiennych i wyniki sa orientacyjne typu Wymien- Jeszcze mozna- Jest ok :) Dla ciekawosci cisnienie opon sprezyny profil opony szerokosc opon i co smieszne zawartosc w aucie . obciazenie bo jak usiadlem z tylu na bagaznik to autko automatycznie dostalo 10% sprawnosci wiecej :D dlatego jak ci mowia zeby zostawic to zostawic jak wymienic to wymienic :D

Co do przewodow hamulcowych to zamienniki kosztuja srednio 50-60 zl za przednie tylne podobnie w cenach ;) dlatego wolal bym juz kupic w stalowym oplocie bo suma bedzie zblizona tzn 240 zl dasz za normalne gumki :) sredniej klasy :) (w porownaniu do orginalow) a za oplatane dasz 350 zl wiec dolozyc i miec lepsze niewielkim kosztem :) moje zdanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Szyna » 1 sty 2013, 20:32

Panowie to jest temat o Amortyzatorach ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Dz[I]ki b3du[I]n :) » 11 sty 2013, 13:33

Mam pytanko do was, czy ktoś orientuje się jakie amorki byłyby najlepsze do mojej mazdy 323f BA 98r. Dodam że ma glebę -40mm i bardzo bym był zadowolony jakbym zakupił jakieś amorki o większym tłumieniu nierówności jeśli tylko takie są. :)
Nie ważne ile masz tylko ważne ile znaczysz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2012, 23:40
Posty: 34
Skąd: Sosnowiec
Auto: model: Mazda 323F BA 98r
silnik: DOHC 1.5 benzyna.

Postprzez kamilspider » 11 sty 2013, 17:38

Nie wiem czy to Twój dział kolego ;)
Bilstein B6 to dobry amor, a jak szkoda kasy to nie kupuj nic tańszego niż ok 150zł/szt i najlepiej gaz-olej.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6