Kontrola stanu sprzęgła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Jaksa » 30 mar 2004, 19:57

niektórzy inaczej kalkulują
Bogatemu wszystko wolno !! hihi !
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Długi » 30 mar 2004, 20:30

Witaj Jaksa, w ofercie Intercarsu pojawiły się sprzęgła DAIKIN'a i mają tłumiki elastomerowe, cena kpl.sprzęgła do GE w detalu wynosi 1049zeta
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Jaksa » 30 mar 2004, 20:56

Cześć ! Montowałeś już ? I jak ? Pozdrawiam
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Długi » 30 mar 2004, 21:01

Na razie bez zarzutu, ale to dopiero 3 miesiące :), myśle że będzie ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez nightcomer » 11 kwi 2004, 04:25

podbijam, bo własnie zwalił mi się docisk.

do KL w sandomierzu mają rzecz po 430 i... nic po za tym.

jechałem z nieszczęsnym klientem jakieś 40 km na jedynce, potem zręcznie zapodałem 2, ale czuć było swąd na koniec, więc i tarcza i może to nie wszystko jeszcze.
ARMAGEDON.
sam skrzynki nie wyjmę – brak mi siły fizycznej i narządów stosownych...
będę musiał gdzieś na sznurku podjechać <boje się>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Waluś » 7 sty 2006, 21:42

No dobra ładnie pięknie.
Wiem jak sprawdzić sprzęgło na aucie, ale.......
Szlak trafił mi łożysko dociskowe, przypuszczam że poraz kolejny, bo jak kupiłem furacza to było tam stare, więc skoro leżało w bagażniku to samo tam nie wlazło <lol>
Chciał nie chciał musze wymontować skrzynie i wymienić to łożysko.
I teraz pytanie.
Jak sprawdzić stan sprzęgła mając je w ręku ??. tarcze i docisk
Mam garaż dla siebie, więc jak wymontuje to auto może postać te parę dni i poczekać na nowe, ale nie chce kupować czegoś co może być nie koniecznie zużyte. I w takim razie czy warto wymieniać np. sam docisk, bo jak narazie do tarcz nie mam zarzutu. Natomiast uszkodzenie łożyska może być powodowane k0naniem docisku (dobrze kombinuje ?? )
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 8 sty 2006, 00:04

Waluś napisał(a):nie chce kupować czegoś co może być nie koniecznie zużyte.
Masz trochę racji ale jak chcesz jezdzic tym autem jeszcze długo to wymien wszystko a będziesz miał gwarancję ze przez 5 lat nie będziesz ruszał tego tematu.
Waluś napisał(a):Natomiast uszkodzenie łożyska może być powodowane k0naniem docisku
Jak sama nazwa wskazuje jest to łozysko ktore tez ulega zniszczeniu , z moich doswiadczen zawodowych ( zyciowych ) wiem ze najpierw rozpada się łozysko a pozniej docisk i cała reszta ( chyba ze słoneczko na docisku strzeli i wszystko pojdzie w p**** )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez adam626 » 8 sty 2006, 18:17

wymieniłem wreszcie po dwóch miesiącach jazdy na slizgającym się sprzegle.
Okazało się ze tarcza jest jeszcze ok, co po takim okresie jeżdżenia na poslizgu daje wiele do myslenia.
Tarcza aisin a docisk JC.
Przy rozkrecaniu odkreciłem wszystkie śruby mocujące docisk do koła zamachowego, a ten nawet nie odszedł od koła.
Po przebiegu 60kkm docisk stracił siłe docisku czyli pusciła spreżyna.
Wniosek jest jeden. Jeżeli ktoś ma warunki i lubi grzebać to niech eksperymentuje. Jednak jezeli płacimy za wykonanie pracy to oszczędności z zakupu tańszych elementów są tylko częścią kosztów robocizny więc nie warto ryzykować.

Przy okazji znikneły wibracje które si pojawiły po założeniu docisku JC
i znowu jest ciszej.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Waluś » 8 sty 2006, 19:33

No dobra ale mam sobie taki docisk w ręku i coo ?? jak ma wyglądać taki który moge włożyć na swoje ponownie miejsce ?? a jak taki który powioze do złomiarza i sprzedam za 50 groszy za kilogram <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez mayer » 8 sty 2006, 21:49

Waluś napisał(a):jak ma wyglądać taki który moge włożyć na swoje ponownie

– sprawdzasz powierzchnie dociskową : nie moze mieć pęknięć promieniowych, wżerów ani odbarwień
– kontrolujesz słoneczko nie moze być podpiłowane w miejscach współpracy z łożyskiem
– wszystko powinno być sztywne żadnego latania słoneczka, odkształceń
– sprawdzasz płaszczyznę docisku czy nie jest "zwichrowane" np jakimś przymiarem..
Po czym.. wywalasz stary docisk i zakładasz nowy hahaha
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Waluś » 8 sty 2006, 22:54

mayer napisał(a):Po czym.. wywalasz stary docisk i zakładasz nowy

hahaha ale sie ubawiłem :|
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez adam626 » 9 sty 2006, 12:55

ten kiepski wyraźnie różnił się wysokością, czyli odległoscia płaszczyzny pracy docisku z płaszczyzną mocowania do koła zamachowego

nie mierzyłem tej różnicy ale jak odkrecałem docisk stary to nawet nie odszedł od koła zamachowego
a nowy musiałem śrubami dociągać ponad 6 mm
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Waluś » 9 sty 2006, 21:21

o to już coś :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez mayer » 9 sty 2006, 23:44

Waluś napisał(a):o to już coś :)

Waluś nie łudź się naprawdę w 99% docisk jest zawsze do wywalenia bo lbo jest odkształcone słoneczko albo zużyta powierzchnia docisku. ja oprócz tego zawsze przy wymianie sprzęgła oddaję koło zamachowe do szlifowania (nawyk z ciężarowych)
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 24 lut 2006, 00:56

mayer napisał(a):ja oprócz tego zawsze przy wymianie sprzęgła oddaję koło zamachowe do szlifowania (nawyk z ciężarowych)


A jaki jest koszt takiej uslugi ..?? w przyblizeniu ......
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Jaksa » 24 lut 2006, 01:13

A jaki jest koszt takiej uslugi .. w przyblizeniu ......
U Radzikowskiego 60 zeta
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez ReServeD626 » 24 lut 2006, 02:53

a ja sobie wymieniłem sprzęgiełko i teraz dopiero jest przyjemność z jazdy – bzium ;) <jupi>
>>> pozdrowienia z syreniego grodu <<<
...serce bije w takt V-acht :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2004, 20:25
Posty: 517
Skąd: Wawa/Ryki
Auto: A acht V acht

Postprzez magicadm » 24 lut 2006, 09:30

Jaksa napisał(a):U Radzikowskiego


Co sądzicie o jakości usług p. Radzikowskiego?
Rozmawiałem z nim i twierdzi, że np regenerowana przez niego tarcza i docisk mają trwałość zbliżoną do fabrycznej – użył określenie, że mam spokój na min 100 tys km – nie mam zamiaru zestarzec sie z tym autkiem :)

Ceny są nieporównywalne z ASO, reneracja tarczy ok 80 zł (ASO 380zł), kompletna odbudowa zniszczonego docisku – ok 200 zł (ASO 470 zł) – z samej różnicy można opłacic robociznę w dobrym warsztacie...

Czy samo nabicie nowych okładzin rozwiązuje problem tarczy (co ze sprężynkami itp)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez mayer » 24 lut 2006, 11:17

magicadm napisał(a):Czy samo nabicie nowych okładzin rozwiązuje problem tarczy (co ze sprężynkami itp)


I to jest właśnie pytanie. Jesli tłumik drgań skrętnych ("sprężynki" ) są zużyte, to nie bedzie za ciekawie po obiciu tarczy. Decyzja należy do ciebie, uważam że facet od sprzęgieł oceni czy tarcza się do czegoś nadaje. Z doświadczenia ci powiem ze sprzęgła z hydraulicznym układem sterowania o wiele rzadziej idą w rozsypkę niż na zwykłych linkach. Podejrzewam że obicie tarczy powinno uratować cię z opresji.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez magicadm » 25 lut 2006, 01:02

Kilka Topic-ów wcześniej:
rambler_ napisał(a):No ale premacy ma 130 kM... więc pewnie coś zmienili...

R.

Jaksa napisał(a):
magicadm napisał(a):Mam nadzieję, że chociaż sprzęgło mocniejsze włożyli...


Premacy : RF13-16-460
323 : RF13-16-460 :P :P :P


Z danych na Stronie Klubowej wynika, że premacy w DITD ma tylko 90KM i 220 Nm

130 KM ma benzynka, która ma moment zaledwie 170 Nm...
Namieszaliście mi w głowie. <jelen>
Max moc dla DITD to 110KM – i więcej toto nie wytrzyma – ten silnik jest liczony jak samolot – na styk....
Moim zdaniem jest tu jaknajbardziej co poprawiać po fabryce...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6