626 GE jakie sprężyny na przód
1, 2
Mam parę przednich z MX6 mogę ci je oddać za 50zł +przesyłka, jak się zdecydujesz pisz na PW.
a teraz zadam może głupie pytanie
czym się różnią się sprężyny od cronosa i od zwykłej 626? domyślam się że twardość choć może nie koniecznie, a może średnicą albo jeszcze czymś innym?
Ford Escort mk6 kombi –> Opel Astra F HB –> Mazda 626 GE sedan :)
- Od: 1 mar 2011, 15:46
- Posty: 87
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 626 Cronos GLE Special 2.0 84KW 1994 sedan
A odpisali z jakiego względu nie będą pasować ? Średnica jest inna czy wyższe/niższe są te sprężyny ?
Kiedy każdy pomysł wydaje ci się idealny, dopij wódke i idź spać
- Od: 25 sie 2010, 09:06
- Posty: 73
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: 626 Cronos 2,5 V6 Automat
no właśnie nie....cytuje "nie będą pasować" szkoda że po słowie "nie" nie postawił przecinka, ciekaw jestem czy od 2,5l cronosa by pasowały do mnie
Ford Escort mk6 kombi –> Opel Astra F HB –> Mazda 626 GE sedan :)
- Od: 1 mar 2011, 15:46
- Posty: 87
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 626 Cronos GLE Special 2.0 84KW 1994 sedan
A ty masz już te nowe sprężyny ?
Ja jestem zdania takiego kupić sciągacze do sprężyn około 40-50zł na allegro lu pobliskim targu ( w Dąbrowie na tagu u siebie widziałem ) do tego potrzebujesz 3 godziny czasu wolnego i minimalne pojęcie o mechanice . Wyjąć amortyzator i wymontować sprężynę, położyć obok nowej i porównać w razie potrzeby pomierzyć . doradzam tą opcję gdyż mechanik na pewno skasuje około 80zł od strony minimum nawet jak nie będą nowe pasować .
Na forum jest fotorelacja jak to zrobić .
Ja sam robiłem i dałem radę .
Ja jestem zdania takiego kupić sciągacze do sprężyn około 40-50zł na allegro lu pobliskim targu ( w Dąbrowie na tagu u siebie widziałem ) do tego potrzebujesz 3 godziny czasu wolnego i minimalne pojęcie o mechanice . Wyjąć amortyzator i wymontować sprężynę, położyć obok nowej i porównać w razie potrzeby pomierzyć . doradzam tą opcję gdyż mechanik na pewno skasuje około 80zł od strony minimum nawet jak nie będą nowe pasować .
Na forum jest fotorelacja jak to zrobić .
Ja sam robiłem i dałem radę .
Kiedy każdy pomysł wydaje ci się idealny, dopij wódke i idź spać
- Od: 25 sie 2010, 09:06
- Posty: 73
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: 626 Cronos 2,5 V6 Automat
Pewny jestem, że wszystkie sprężyny w generacji GE wzajemnie do siebie pasują (626 FP, FS, KL /cronos w każdej postaci/ MX6/ X6). Różnice będą w charakterystyce sprężyn. Ot i to wsio. W nich wszystkich występuje to samo zawieszenie.
Moje całe kolumny przód i tył poszły do sedana i jest wsio plug&play poza długością jednej szpilki w tylnych kolumnach co w niczym i tak nie przeszkadza.
Moje całe kolumny przód i tył poszły do sedana i jest wsio plug&play poza długością jednej szpilki w tylnych kolumnach co w niczym i tak nie przeszkadza.

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Też tak właśnie uważam , gdyby miały się jakoś różnić (np średnica lub wysokość) to i amortyzator musiałby być np inny itp.
Więc niech kolega jedzie do mechaników i nich montują lub tak jak radziłem robi sam .
Więc niech kolega jedzie do mechaników i nich montują lub tak jak radziłem robi sam .
Kiedy każdy pomysł wydaje ci się idealny, dopij wódke i idź spać
- Od: 25 sie 2010, 09:06
- Posty: 73
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: 626 Cronos 2,5 V6 Automat
no mechanik dostał już komplecik sprężyn tych co podałem wyżej, będzie wymieniał jeszcze końcówki drążków i sworznie więc za jedna robotą mu pójdzie tak czy siak:] jeszcze nie ruszył madzi bo się przedłużyła mu robota przy jakiś tam innych autkach, podobno jutro powinien ruszyć mój temat. Więc z tego co mówisz Bazyl to nie powinienem się niczym martwić
sam bym zrobił ale na zawieszeniu nie znam ani troszkę co widać z powyższych postów.. w ogóle budowa madzi to dla mnie nowość, gdybym miał garaż to pewnie sam bym się zabrał bo lubię pogrzebać, ale niestety mieszkam na osiedlu od nie dawna i nie mam tu żadnego znajomego który udostępniłby parę metrów zadaszonego terenu:(
Ford Escort mk6 kombi –> Opel Astra F HB –> Mazda 626 GE sedan :)
- Od: 1 mar 2011, 15:46
- Posty: 87
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 626 Cronos GLE Special 2.0 84KW 1994 sedan
odebrałem autko od mechanika i autko już sprawne
ale sprężyny nie zostały wymienione ponieważ mechanik oblukał że są w dobrym stanie i tu nie wiem co myśleć ponieważ powiedział że pękniecie które mam jest dobrze zabezpieczone, nie wiem czy sam coś przy niej grzebał ale nawet nie sprawdził czy te co kupiłem pasują , więc z lekkim zmartwieniem na razie odkładam ich wymianę. najważniejsze że autko jest sprawne o wiele bardziej niż w stanie jak kupiłem i cieszy jazdą:) dziękuje za wszelkie odpowiedzi w temacie, pewnie kiedyś wrócę do tego tematu

Ford Escort mk6 kombi –> Opel Astra F HB –> Mazda 626 GE sedan :)
- Od: 1 mar 2011, 15:46
- Posty: 87
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 626 Cronos GLE Special 2.0 84KW 1994 sedan
Trochę szkoda, że tego nie sprawdził .
Ważne ,że auto masz już sprawne
Ważne ,że auto masz już sprawne
Kiedy każdy pomysł wydaje ci się idealny, dopij wódke i idź spać
- Od: 25 sie 2010, 09:06
- Posty: 73
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: 626 Cronos 2,5 V6 Automat
WITAM ZAŁOŻYŁEM DO SWOJEJ 626 2.5V6 SPRĘŻYNY JAMEX I MAM PROBLEM:( A MIANOWICIE CHCIAŁEM TROCHĘ OBNIŻYĆ PRZÓD I UDAŁO MI SIĘ
ALE WYGLĄDA NA TO ŻE MUSZĘ ZMIENIĆ TEŻ AMORTYZATORY NA JAKIEŚ KRÓTSZE MOŻE KTOŚ MI POMOŻE GDZIE TAKICH SZUKAĆ
-
JACEKLPAMA2DA
jakby się trochę obniżył to by nie trzeba wymieniać amorów
ile auto siadło?? bo też zamierzam glebować 
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Nie ma sensu zaczynać nowego tematu, a pytanie dotyczy sprężyn.
W tym temacie (viewtopic.php?f=126&t=115264) niejaki Hazu twierdzi, że tylne sprężyny od GW (jeśli dobrze pamiętam to GF w wersji kombi) pasują do GE. Czy ktoś próbował takiego rozwiązania i czy przednie sprężyny też będą pasować?
Podobno za pomocą sprężyn od GW można podnieść tył GE. A ja bym chciał unieść całe auto. Rok temu urwałem tłumik i dlatego chce podnieść swoją GE. Poza tym koleiny coraz większe, a na remonty dróg kasy państwo nie ma.
W tym temacie (viewtopic.php?f=126&t=115264) niejaki Hazu twierdzi, że tylne sprężyny od GW (jeśli dobrze pamiętam to GF w wersji kombi) pasują do GE. Czy ktoś próbował takiego rozwiązania i czy przednie sprężyny też będą pasować?
Podobno za pomocą sprężyn od GW można podnieść tył GE. A ja bym chciał unieść całe auto. Rok temu urwałem tłumik i dlatego chce podnieść swoją GE. Poza tym koleiny coraz większe, a na remonty dróg kasy państwo nie ma.
- Od: 2 sty 2010, 11:15
- Posty: 37
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v
no szkoda że nie sprawdził, mówił że miał za dużo aut w plecy z czasem i dlatego, na przyszłość byśmy już wiedzieli w co się można pchać na pewniaka, w sumie może warto zrobić pod-dział dla Cronosów
:D 
@JACEKLPAMA2DA casps lock Ci się zaciął
?
@JACEKLPAMA2DA casps lock Ci się zaciął
Ford Escort mk6 kombi –> Opel Astra F HB –> Mazda 626 GE sedan :)
- Od: 1 mar 2011, 15:46
- Posty: 87
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 626 Cronos GLE Special 2.0 84KW 1994 sedan
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6