Niewłaściwe amortyzatory do mx6 mx-6

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez DamianMX6 » 8 lip 2010, 17:23

Dokładnie, ten pierścień w odboju musi wskoczyć w miejsce na niego w osłonie, tak jak to zrobiłeś. <spoko>


Rozumiem że to przedni odbój ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Siw-y » 8 lip 2010, 17:27

DamianMX6 napisał(a):Rozumiem że to przedni odbój ?

Ke? Sprzedali mi to jako zestaw na tył.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez DamianMX6 » 8 lip 2010, 17:54

Siw-y napisał(a):
DamianMX6 napisał(a):Rozumiem że to przedni odbój ?

Ke? Sprzedali mi to jako zestaw na tył.



Ja mam takie z przodu jak na twoim zdjęciu.

Na tej fotce widać u mnie tył i długi odbój i tak jest prawidłowo.
Obrazek , hmm

Zapytaj ich w takim razie, jaki mają zestaw na przód ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Siw-y » 10 sie 2010, 08:02

Założyłem wczoraj amory i poduchy i niewiele się zmieniło, nadal jest nisko, za nisko, ciutkę wyżej niż było ale nadal dobija na większych nierównościach :|
Albo ten odbój za krótki albo sprężyny straciły swoją charakterystykę. Obstawiam raczej sprężyny bo to chyba nie jest normalne, że można odkręcić poduchę bez użycia ściągacza do sprężyn <co?>



Damian, dziwne masz te swoje H&R, ja w swoich mam na górze zwoje trochę ciaśniej a na dole luźniej, jest różnica w odległościach zwojów ale nie tak jak u Ciebie.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez DamianMX6 » 10 sie 2010, 10:29

Siw-y napisał(a):bo to chyba nie jest normalne, że można odkręcić poduchę bez użycia ściągacza do sprężyn <co?>

No normalne nie jest.
A czy wsadziłeś wystarczająco głęboko poduchę na trzpień amortyzatora przed skręceniem? ile wystaje gwintu ponad nakrętkę?

Siw-y napisał(a):Damian, dziwne masz te swoje H&R, ja w swoich mam na górze zwoje trochę ciaśniej a na dole luźniej, jest różnica w odległościach zwojów ale nie tak jak u Ciebie.


Hmm tak wygladają sprężyny progresywne :D , a ty masz takie same H&R?. Spytaj Pawelca on miał takie jak moje w sprowadzanej z niemiec i będzie wiedział jak u niego to wygladało.

Może twoje sie już zmęczyły <paker> Zrób fotkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Siw-y » 10 sie 2010, 10:59

DamianMX6 napisał(a):A czy wsadziłeś wystarczająco głęboko poduchę na trzpień amortyzatora przed skręceniem? ile wystaje gwintu ponad nakrętkę?

Wydaje mi się, że tak. Gwint z tego co pamiętam tak z 10 mm wystawał, skręciłem do oporu.

DamianMX6 napisał(a):Hmm tak wygladają sprężyny progresywne :D , a ty masz takie same H&R?

Też mam H&R progresywne, ale te dolne zwoje u mnie nie są aż tak blisko siebie.
DamianMX6 napisał(a):
Zrób fotkę.

Na razie jestem w robocie, spróbuję cyknąć bez zdejmowania koła :P

Jeszcze jedno, odboje są po to, żeby amor przy dobiciu nie siadał za nisko czy przy dobiciu sprężyna blokuje?
Bo może te odboje u mnie są za krótkie, chociaż nie, bo i tak za nisko siedzi.

I zauważyłem, że mimo wymiany amorów i poduch lewy tył nadal siedzi niżej od prawego.


edit:
Są foty:
I jednak po skręceniu wyglądają podobnie do Twoich, wczoraj już późno było dlatego mogło mi się wydawać, że jakoś szerzej te zwoje są ;)

lewy.jpg
Lewy tył

prawy.jpg
Prawy tył
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez DamianMX6 » 10 sie 2010, 11:26

Siw-y napisał(a):Jeszcze jedno, odboje są po to, żeby amor przy dobiciu nie siadał za nisko czy przy dobiciu sprężyna blokuje?

chronią amory przed dobiciem i przy okazji osłony (jeśli są) przed zniszczeniem

Siw-y napisał(a):Bo może te odboje u mnie są za krótkie, chociaż nie, bo i tak za nisko siedzi.

są za krótkie, już to omawialiśmy ;) zapytaj Smirnofa z Carspeedu.

Siw-y napisał(a):I zauważyłem, że mimo wymiany amorów i poduch lewy tył nadal siedzi niżej od prawego.

jesli sam się w to bawisz, auto na kobyłki i zamień miejscami sprężyny to się wszystko wyjaśni (bo kielichy masz w dobrym stanie jak sądzę)

Myślę że masz już zmęczone sprężyny, a jakie mają oznaczenie? Zapytaj Pawelca miał H&R w ładnym stanie, może pożyczy i będziesz mógł sprawdzić a jak się okaże że jest lepiej kupisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Siw-y » 10 sie 2010, 11:41

DamianMX6 napisał(a):jesli sam się w to bawisz, auto na kobyłki i zamień miejscami sprężyny to się wszystko wyjaśni

O losie, wczoraj 4 godziny z nimi walczyłem <glupek2> <lol> rozpórka mi nie chciała najść na szpilki.
DamianMX6 napisał(a):bo kielichy masz w dobrym stanie jak sądzę

Dobre, od strony bagażnika czyściutko a od strony amora delikatnie pokryte cienką warstewką rdzy
Ale będę próbował, bo szkoda opon i błotnika a i tak przez to ruda się pojawiła :(

DamianMX6 napisał(a):są za krótkie, już to omawialiśmy ;) zapytaj Smirnofa z Carspeedu.

Czyli mówisz, że te odboje to na przód są, z długości to tak z 80 mm mają (nie pamiętam dokładnie)

Siw-y napisał(a):Myślę że masz już zmęczone sprężyny, a jakie mają oznaczenie?

Też tak sądzę, a oznaczenia to tylko to co widać na fotach.

Siw-y napisał(a):Zapytaj Pawelca miał H&R w ładnym stanie, może pożyczy i będziesz mógł sprawdzić a jak się okaże że jest lepiej kupisz.

Skoro do zdjęcia nawet niższych sprężyn potrzeba ściągacza to nie ma sensu pożyczać bo i tak muszę kupić.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez DamianMX6 » 10 sie 2010, 13:05

Siw-y napisał(a):Skoro do zdjęcia nawet niższych sprężyn potrzeba ściągacza to nie ma sensu pożyczać bo i tak muszę kupić.


No niestety twoje raczej juz siadły, moje są nowe i tył jak na razie sterczy nieco wyżej niż przód.
Masz je od nowości?

jeśli chcesz nowe polecam tego sprzedawcę http://cgi.ebay.de/H-R-Sportfedern-MAZD ... 53e2be4617
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Siw-y » 10 sie 2010, 13:31

DamianMX6 napisał(a):Masz je od nowości?

Nie wiem jakie kupił poprzednik, jak ja kupiłem auto to już były.
Na nowe mnie w tej chwili nie stać.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez DamianMX6 » 10 sie 2010, 14:26

Pisz do Pawelca, chyba jego były w ładnym stanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6