Regeneracja tylnych zacisków [fotorelacja]

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Siw-y » 12 sty 2010, 18:51

stefan napisał(a):Komu mam wierzyć?

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 33#1603233 ;)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez stefan » 13 sty 2010, 12:33

Dzięki. Zobowiązałem mechanika do zastanowienia się nad zaciskiem jeszcze raz i pokazania mi " palcem" dlaczego nie da się regenerować. Zobaczymy co z tego wyjdzie ;)
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2006, 00:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez DamianMX6 » 13 sty 2010, 13:15

stefan napisał(a):Dzięki. Zobowiązałem mechanika do zastanowienia się nad zaciskiem jeszcze raz i pokazania mi " palcem" dlaczego nie da się regenerować. ;)


I tak właśnie powinno się postępować <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez rafi201 » 16 sty 2010, 21:44

Witam.
Dzięki tej fotorelacji zamierzam zabrać się na wiosnę za tę robótkę samodzielnie...
Ręczny słabo trzyma i czasami nie odbija mimo smarowania sprężyny co pomogło ale nie do końca.
Poza tym będę wymieniał klocki i przy okazji chcę o to trochę zadbać bo na pewno warto.
Mam tylko jedno pytanko odnośnie łożyska igiełkowego.
Po przeczytaniu wątku wnioskuję,że znajduje się w otworze, w którym osadzona jest dźwignia hamulca ręcznego. Czy tak? Bo w fotorelacji nic o tym nie ma...
A może w GF nie ma tych łożysk?
Spojrzałem też dziś pobieżnie na te zaciski i wychodzi na to, że w GF są troche inne niż w fotorelacji – nie ma śruby regulacji tłoczka, czyli są chyba te wykręcane...
Fajnie by było gdyby ktoś opisał, jak robił to w GF-ce. Ideałem była by kolejna fotorelacja...
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez MarTnes » 21 sty 2010, 22:27

rafi201

Fotorelacja do GF oczywiście jest. I są tam na 100% łożyska igiełkowe. Zresztą zapraszam do lektury http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=38111 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 102
Skąd: Nysa
Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X

Postprzez rafi201 » 22 sty 2010, 18:49

No super... dzięki....
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez msobecki » 19 lut 2010, 16:37

nie orientujecie sie moze jaki konkretnie rozmiar ma ten imbus do wkręcania tloczka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez _Jasiek_ » 23 lut 2010, 23:54

Witam,
wziąłem się za regeneracje zacisku i po wyjeciu tłoczka jego zawartość się rozsypała, wie ktoś może w jakiej kolejności i jak to połączyć?
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2009, 16:21
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0 FS GE 97r. LPG

Postprzez Marcin V6 » 28 mar 2010, 00:12

Wie ktos na jaki klucz i jaką długość powinien miec odpowietrznik tylny w Xedosie ?? bo chcialem sobie odpowietrzyc układ i sie okazało ze oba mam ukrecone :)
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 12:04
Posty: 61
Skąd: Starachowice/Wwa
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 1993r

Postprzez pawulg » 4 maja 2010, 10:18

Mam mały problem z tymi hamulcami. Przedni tłoczek nie odbijał do końca, wiec go wyczyściłem. teraz super śmiga, ale niestety teraz jest inny problem. Mam za duży skok jałowy pedała hamulca, odpowietrzanie juz nic nie daje, o co tu chodzi?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2008, 10:56
Posty: 11
Skąd: Łańcut/Albigowa
Auto: Xedos 6 1,6 95r

Postprzez zero79 » 4 maja 2010, 13:58

Czy ten zestaw naprawczy pasuje do mazdy 626 GLE Specjal ? 2.0 z 95r

może ktoś wie ?
Początkujący
 
Od: 24 lut 2010, 10:33
Posty: 4
Auto: 626 GLE Specjal

Postprzez Pajko » 17 maja 2010, 20:44

Witajcie ,

zabrałem się za regeneracje tych nieszczęsnych zacisków i mam dwa (jak narazie) problemy

pierwszy to taki ze nie mogę oddzielić prowadnicy od jarzma ta dolna tulejka niby się rusza ale nie mogę jej wysunąć
a drugi poważniejszy nie mogę odkrecić sruby 10 mocującej prowadnicę do jarzma tej którą odkreca sie w pierwszej kolejności przy wymianie klocków . Może ktoś ma jakiś patent na to ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Borys » 17 maja 2010, 21:18

Na pierwszy problem młotek lub jakiś ścisk np. stolarski (zahaczyć np. o amortyzator). Skoro się rusza, to nie jest źle, w końcu zejdzie.
Na drugi problem jakaś rurka do przedłużenia klucza ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Pajko » 18 maja 2010, 10:21

Problem w tym ze to nie nasadka skacze po śrubie a śruba najprawdopodobniej ma gwint zjechany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Markiz » 19 maja 2010, 13:22

Pajko napisał(a):pierwszy to taki ze nie mogę oddzielić prowadnicy od jarzma ta dolna tulejka niby się rusza ale nie mogę jej wysunąć

Tulejka pewnie się rusza, ale nie w zacisku tylko w jarzmie do którego jest dokręcana. Zwyczajnie odkręca i dokręca się ;) .

Pajko napisał(a):a drugi poważniejszy nie mogę odkrecić sruby 10 mocującej prowadnicę do jarzma tej którą odkreca sie w pierwszej kolejności przy wymianie klocków . Może ktoś ma jakiś patent na to ?

Potrzebujesz jakiegoś dobrego klucza nasadowego. Jeśli jednak łeb śruby jest już zjechany to jakiś klucz w stylu "żabki" może pomoże. Ostatecznie tniesz gumówką tą prowadnicę i zacisk jest Twój. Potem resztę prowadnicy w imadło i kręcąc jarzmem powinno się odkręcić. Jak nie to rozwiercasz i po problemie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez Inte » 11 cze 2010, 23:30

a czy mógłby mi ktoś z Was powiedzieć, czy coś się stanie jeżeli nie włożyłem (bo mi się zgubiła :P ) śruba do regulacji tłoczka?
teraz skręciłem wszystko, założyłem tylko śrubę/zaślepkę i nie wiem czy mogę tak jeździć i czy czasem owa śrubka do regulacji nie blokowała jakoś tłoczka, żeby nie przesuwał się sam (wątpię w to ale wolę zapytać) ;)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Siw-y » 12 cze 2010, 20:20

Jeżeli to ta śrubka na ampul to bez niej nie masz regulacji tłoczka i jak się wszystko ułoży to ta strona nie będzie reagować na dźwignię ręcznego, zasadniczy będzie działał.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Inte » 13 cze 2010, 11:31

to dokładnie ta śrubka, a w sumie po obejrzeniu gniazda domyślam się, że jest to tulejka/bolec, który z czoła ma gniazdo na ampul a z zewnątrz ma zębatkę (ja tej śrubki nie widziałem bo myślałem, że jest normalnie wkręcana i nie wypadnie, zorientowałem się dopiero jak chciałem dokręcać tłoczek ;) ).
myślałem, że ona jest potrzebna tylko przy zakładaniu nowych klocków gdy trzeba cofnąć tłoczek. ale skoro mówisz, że ręczny w tym kole nie będzie działał to muszę zacząć poszukiwania tej śrubki. ;/
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Hazu » 13 cze 2010, 11:54

kilka/klikadziesiąt razy wciśniesz hamulec i ręczny będzie o ile zacisk jest sprawny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Inte » 13 cze 2010, 14:38

zrobiłem ze 2 krótkie trasy i mam ręczny... jak dźwignia jest w pionie :D
ale po ostatniej wymianie klocków pamiętam, że też trwało to jakiś czas. także na razie się nie załamuję, poszukam śrubki, jak znajdę i ręcznego nie będzie to przy okazji wkładania jej rozbiorę zacisk i go zregeneruję ;)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6