Skrętna tylna oś – 4WS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez DamianMX6 » 9 sie 2009, 19:21

miczu mx6 napisał(a):a tak to wyremontuje moje stare zawieszenie i bede moze zadowolony z jazdy:)


miczu mx6, a po co ci to 4ws? dokładnie wyremontuj zawieszenie wstaw dobre sprężyny -30 lub -35mm (tylko nie Jamexy jeśli ci zależy na czymś więcej niż tylko wyglądzie) do tego przyzwoite amorki i opony! i będziesz bardzo zadowolony z tego jak się MX-6 prowadzi. Sądzę że 4ws nie jest aż tak warty zachodu jeśli chodzi o jakość prowadzenia (może poza parkowaniem) do tego dochodzi pewnie trudność z dostaniem części (ale to zgaduję), co innego jakby można było jakieś 4x4 jak w Subaru ale niestety. :(

Tak więc nie widzę powodu do smutku. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez miczu mx6 » 9 sie 2009, 19:50

DamianMX6 a jakie sprezyny i amorki bys mi polecil bo zastanawiam sie nad wymiana z tylu bo jak chwile stoi moja madzia i zakolysze tylem ok. 3 razy to amory nie pracuja dopiero po tym zaczynaja pracowac i syczec a tak ogolnie to tyl jest miekszy od przodu bo z przodu ciezko ugiac ja a o kolysaniu to nie ma mowy czy taka ruznica powinna byc
Początkujący
 
Od: 29 maja 2009, 09:56
Posty: 16
Skąd: Strzyzow
Auto: mx6 2.5 24v

Postprzez DamianMX6 » 9 sie 2009, 21:01

miczu mx6 napisał(a):DamianMX6 a jakie sprezyny i amorki bys mi polecil bo zastanawiam sie nad wymiana z tylu bo jak chwile stoi moja madzia i zakolysze tylem ok. 3 razy to amory nie pracuja dopiero po tym zaczynaja pracowac i syczec a tak ogolnie to tyl jest miekszy od przodu bo z przodu ciezko ugiac ja a o kolysaniu to nie ma mowy czy taka ruznica powinna byc


Nie, tak nie powinno być.

Musisz podjechać do mechaniora i sprawdzić bo zawieszenie to jeszcze kilka elementów poza amorkami i spręzynami.
Jeśli ci buja tyłem to amorki już się skończyły i wypada wymienić np. na KYB (zwykłe przyzwoite)

A jak chcesz bardziej przyszaleć no to jest spory wybór zarówno z sprężynach jak i amortyzatorach, ale nie wiem jak lubisz jeździć i czy auto ma być do normalnej eksploatacji na codzień? a to jest ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez bazyl wspaniały » 9 sie 2009, 21:43

miczu mx6 napisał(a):zastanawiam sie czy mozna zamontowac takie cudo bez większych przeróbek

Wszystko się da zrobić ale to by cię kosztowało w tyś, więc raczej nie warto. Lista części podlegających wymianie jest bardzo dłuuuga. Pytaj Wiesiek5 o szczegóły. Tam nawet prędkościomierz jest inny bo ma jakieś czujniki prędkości dla sposobu skrętu tylnej osi. To tak na "zachętę" przykład. ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Bimbak » 10 sie 2009, 10:58

Loczek napisał(a):musisz szukać auta sprowadzonego z szjcarii, bo tylko tam wypuscili serie mx6 ge z 4ws
w niemczech też można było sobie zamówić 4WS do KLa. Przynajmniej tak wynika z broszury niemieckiej. Niesądze by był tylko w tych dwóch krajach europy.

EDIT:
Elektrohydrauliczny 4WS mazdy był jedną z bardziej skomplikowanych konstrukcji tego typu.
Szkic (specjlanie nie uplinkuje):
http://autospeed.com/cms/gallery/articl ... a=2841&i=3

i krótki artykuł z ciekawym dużym zdjęciem starego układu z 929:
http://www.jsae.or.jp/autotech/data_e/5-12e.html

Zbiornik paliwa, układ wydechowy, tylne zawieszenie to tylko niektóre elementy które trzeba wymienić. Praktcznie potrzebujesz drugie auto które posłuży ci za dawce a i tak nie masz pewności czy wszystko będzie działać prawidłowo.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez MX6-CZARNY » 1 cze 2013, 19:08

Panowie o tęgich głowach;) potrzebuję informacji na temat 4WS i jego montażu w mx6 FS. Jeśli chodzi o 4WS to mam pełen zestaw i jeszcze dalej... Czytałem też na forum, że to za słaby silnik do 4WS ale jednak chce próbować. Mierzył się już ktoś z tym?
Buuu... Mazdy już nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 21:44
Posty: 216 (0/5)
Auto: Cupra 1M

Postprzez noxes » 1 cze 2013, 22:24

voytecku montowal w 626, ale to jest to samo.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Szyna » 2 cze 2013, 12:57

Tutaj jest dział do dyskusji viewtopic.php?f=126&t=135836
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3366 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez voytecku » 8 cze 2013, 20:59

MX6-CZARNY napisał(a):Panowie o tęgich głowach;) potrzebuję informacji na temat 4WS i jego montażu w mx6 FS. Jeśli chodzi o 4WS to mam pełen zestaw i jeszcze dalej... Czytałem też na forum, że to za słaby silnik do 4WS ale jednak chce próbować. Mierzył się już ktoś z tym?


Jesli masz dwa samochody, to z dwoch zrob jeden ze wszystkim. Na Twoim miejscu przy takiej przekladce (bo jest to ogromne przedsiewziecie) wymienilbym rowniez silnik z FS na KL. Moc silnika nie ma zadnego znaczenia przy 4WS, jednak silnik musi byc sprawny, aby wszystko zaczelo dzialac.

Przed przekladka upewnij sie, ze 4WS dziala tak, jak powinien oraz sprawdz stan tylnych poduszek amortyzatorow, gdyz one sa z lozyskami jak z przodu i trudno je dostac nawet w ASO. Potem zostaje juz tylko przelozenie mechaniki oraz podpiecie wiazek i komputerow, zeby 4WS dzialal. W moim watku w dziale NM pisalem o czesciach, ktore sa potrzebne, wiec musisz ogolocic obydwa samochody do golej blachy, zeby wszystko pobrac od dawcy i umiescic u biorcy. W 4WS jest inny licznik, inny bak, w lewej wnece bagaznika masz komputery sterujace ukladem 4WS, przy okazji upewnij sie w jakim stanie sa przewody hydrauliczne, zeby uniknac zatarcia ukladu. Powinienes miec latwiej z wiazkami niz ja, bo robisz to w tym samym modelu.

Jesli masz jeszcze jakies pytania, daj znac. Mnie udalo sie przelozyc 4WS do 626 i tym samym mam pierwsza 626GE 4WS w wersji sedan na swiecie (podobno byly wersje HB, ale nie moge nigdzie potwierdzic).

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez MX6-CZARNY » 8 cze 2013, 23:29

Zdecydowałem już, że ten nowy KL 4WS to będzie moja baza do dalszych modyfikacji. Nie bity, trochę rdzy tylko na tylnym lewym błotniku. Jestem w trakcie (z przerwami, bo trzeba i pracować) przekładania środka ze starego do tego. A 4WS idealnie sprawny :)
Buuu... Mazdy już nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 21:44
Posty: 216 (0/5)
Auto: Cupra 1M

Postprzez MX6-CZARNY » 9 cze 2013, 12:20

A pojemność baku przy 4WS to chyba troche mniejsza jest? Nie miałem jeszcze okazji tankować do pełna pustego, a w necie nic nie ma..
Buuu... Mazdy już nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 21:44
Posty: 216 (0/5)
Auto: Cupra 1M

Postprzez voytecku » 9 cze 2013, 13:46

Jest mniejsza o jakies 3-5 litrow.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6