Co dyskwalifikuje zaciski do regeneracji? Czy każde można naprawić?
1, 2
Mam problem z przednimi zaciskami, od strony kierowcy działa jeszcze w miarę dobrze, ale ten od strony pasażera stoi już chyba całkiem. Na dniach zamawiam zestaw do regeneracji zacisków. Chciałbym się tylko dowiedzieć, czy jest pewność że po wyczyszczeniu i założeniu nowych gumek zacisk będzie ok? Jak kiedyś mechanik rozbierał ten od strony kierowcy to aż tłoczek był zaśniedziały (pęknięta gumka). Co dyskwalifikuje zaciski do regeneracji?
Innym wyjściem jest kupno używanych zacisków, ale też nie wiadomo czy będą one do końca sprawne. Więc lepiej naprawiać swoje, jeżeli regeneracja jest pewnym sposobem, to po wypiaskowaniu i pomalowaniu będą jak nowe.
Innym wyjściem jest kupno używanych zacisków, ale też nie wiadomo czy będą one do końca sprawne. Więc lepiej naprawiać swoje, jeżeli regeneracja jest pewnym sposobem, to po wypiaskowaniu i pomalowaniu będą jak nowe.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Przeważnie problemem jest zardziewiały bolec w jarzmie, po którym pływa zacisk. Generalnie mechanicznie zacisk jest banalny, więc szansa na powodzenie regeneracji jest bardzo duża.
Piotruś napisał(a):Przeważnie problemem jest zardziewiały bolec w jarzmie, po którym pływa zacisk.
Wydaje mi się, że właśnie tak jest w tym zacisku, bo nawet puknięcie w niego młotkiem pomaga (niestety tylko na kilka hamowań
Hazu napisał(a):Duże wrzery na tłoczku mogą mogą sprawić że zacisk nie nada się do regeneracji.
Dużych wrzer nie ma, kiedyś jak był wyjmowany tłoczek, to po jego wypolerowaniu mechanik stwierdził, że jest prawie jak nowy, tylko delikatne wżery ma
Jeszcze jedno pytanie laika: Czy czyszcząc sam tłoczek i otwór w którym on pracuje "na gładko" można to zeszlifować do tego stopnia że będzie za luźno?
Skontaktuję się jeszcze z letkim, jak u niego to działa, bo ostatnio robił zaciski
If you’re in control, you’re not going fast enough.
jacobs napisał(a):Czy czyszcząc sam tłoczek i otwór w którym on pracuje "na gładko" można to zeszlifować do tego stopnia że będzie za luźno?
i tak jest luźno, bo trzyma go tam uszczelka tłoczka
żeby stwierdzić czy zacisk nadaje się do regeneracji trzeba go zobaczyć
Jak będziesz to robił recznie papierem 1000 to nic mu nie zrobisz.(chyba że bardzo zawzięty jesteś
)
ale z tym czyszczenie to za bardzo nie przesadzaj bo tłoczek jest chyba chromowany (czy coś takiego)
ja tą warstewkę zniszczysz będzie bardziej podatny na korozję
a wrzery mogą sobie być na tłoczku jeśli są w jego końcowej części gdzie nie pracuje uszczelniacz.

ale z tym czyszczenie to za bardzo nie przesadzaj bo tłoczek jest chyba chromowany (czy coś takiego)
ja tą warstewkę zniszczysz będzie bardziej podatny na korozję
a wrzery mogą sobie być na tłoczku jeśli są w jego końcowej części gdzie nie pracuje uszczelniacz.
Hazu napisał(a):ale z tym czyszczenie to za bardzo nie przesadzaj bo tłoczek jest chyba chromowany (czy coś takiego)
ja tą warstewkę zniszczysz będzie bardziej podatny na korozję
Tłoczek jest cały z jednolitego materiału. Przerabiałem u siebie polerowanie wszystkich tłoczków – najpierw papier ścierny... aby usunąć grubsze zabrudzenia, a potem tarcza polerska z gąbką na szlifierkę kontową i pasta G3 chyba czy jakoś tak... po kilku minutach tłoczek jest jak lustro
jacobs napisał(a):Czy czyszcząc sam tłoczek i otwór w którym on pracuje "na gładko" można to zeszlifować do tego stopnia że będzie za luźno?
Trudno wykonalne ale "Polak potrafi"
jacobs napisał(a):Chciałbym się tylko dowiedzieć, czy jest pewność że po wyczyszczeniu i założeniu nowych gumek zacisk będzie ok?
Miałem podobnie z jednym z tylnych zacisków – stan tragiczny... trzpień od ręcznego nie do ruszenia... rdza, syf.... ale po dwóch godzinach pracy chodzi jak trzeba
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Po rozmowie z letkim już wiem co mi potrzeba. Dla potomnych napiszę
– reparaturka zacisku hamulcowego (przednie ok. 10zł szt. – autofren)
– zestaw montażowy zacisku hamulcowego – to jest właśnie na ten bolec o którym pisze Piotruś (ok. 25zł – Quickbrake / akebono)
– tłoczki hamulcowe (<10zł szt.)
– smar miedziowy i ATE do tłoczków
Szkoda tylko że przez inne naprawy narazie się spłukałem i nie wymienię od razu tarcz i klocków – to za miesiąc ;]
– reparaturka zacisku hamulcowego (przednie ok. 10zł szt. – autofren)
– zestaw montażowy zacisku hamulcowego – to jest właśnie na ten bolec o którym pisze Piotruś (ok. 25zł – Quickbrake / akebono)
– tłoczki hamulcowe (<10zł szt.)
– smar miedziowy i ATE do tłoczków
Szkoda tylko że przez inne naprawy narazie się spłukałem i nie wymienię od razu tarcz i klocków – to za miesiąc ;]
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Słuchajcie myślę, że w tym temacie mogę o to zapytać: czy oryginalne zaciski hamulcowe przednie w 626 GE są firmy Ate?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
jacobs napisał(a):Po rozmowie z letkim już wiem co mi potrzeba. Dla potomnych napiszę
– reparaturka zacisku hamulcowego (przednie ok. 10zł szt. – autofren)
– zestaw montażowy zacisku hamulcowego – to jest właśnie na ten bolec o którym pisze Piotruś (ok. 25zł – Quickbrake / akebono)
– tłoczki hamulcowe (<10zł szt.)
– smar miedziowy i ATE do tłoczków
Szkoda tylko że przez inne naprawy narazie się spłukałem i nie wymienię od razu tarcz i klocków – to za miesiąc ;]
gdzie mozna kupic same tloczki?
pozdrawiam
- Od: 16 cze 2006, 13:54
- Posty: 77
- Skąd: chełm
- Auto: BYLO – MX6 KL...
gdzie mozna kupic same tloczki?
W każdym sklepie motoryzacyjnym. Dziś specjalnie pytałem, mówili mi że jak przyniosę tłoczek to dobiorą.
Wie ktoś może czy tłoczek w GE (przód) ma średnicę 54 czy 57mm?
If you’re in control, you’re not going fast enough.
jacobs napisał(a):gdzie mozna kupic same tloczki?
W każdym sklepie motoryzacyjnym. Dziś specjalnie pytałem, mówili mi że jak przyniosę tłoczek to dobiorą.
Wie ktoś może czy tłoczek w GE (przód) ma średnicę 54 czy 57mm?
u mnie niestety nie dlatego sie troche zdziwilem, pytalem w kilkunastu skepach kazdy widocznie chcial wcisnac mi caly zacisk warto by bylo wiedziec od jakiego modelu pasuja
pozdrawiam
- Od: 16 cze 2006, 13:54
- Posty: 77
- Skąd: chełm
- Auto: BYLO – MX6 KL...
deejaybialy napisał(a):u mnie niestety nie dlatego sie troche zdziwilem, pytalem w kilkunastu skepach kazdy widocznie chcial wcisnac mi caly zacisk warto by bylo wiedziec od jakiego modelu pasuja
Widocznie słaby sklep
Dziś zabrałem się za rozbieranie zacisku, nie znam się na tym, ale jakoś powoli idzie i napewno dokładniej niż u jakiegoś mechanika.
Paczuszka z Intercarsu:

Fachowe unoszenie samochodu


Później tylko śrubkologia i wyciskanie tłoczków.
Tłoczki nie są zbyt ładne, jutro będę szukał nowych.

Bolec także nie pierwszej młodości, ta plama to odprysk niklu (?) (stary i nowy)

Drugi wygląda lepiej, ten chyba nie jest niklowany, tylko cały jednolity – jutro polerka:

Gładź w zacisku wydaje się ok, tylko lekko ją przepoleruję:

Jutro będę szukał jakichś dobrych klocków i tarcz, nie zamówiłem od razu, a te moje okazały się zupełnie nie warte zakładania. Mam nadzieję że znajdą mi coś innego niż shit z JC i cena nie będzie wygórowana.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
jacobs napisał(a):Tłoczki nie są zbyt ładne, jutro będę szukał nowych
Tak uważasz? Może na żywo można odnieśc inne wrażenie, lecz według mnie są jeszcze całkiem przyzwoite – nie widać punktowych wżerów, więc wystarczyło by tylko dobrze przeszlifować, polerka i i jeszcze długo potrzymają
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
chudy napisał(a):Tak uważasz? Może na żywo można odnieśc inne wrażenie, lecz według mnie są jeszcze całkiem przyzwoite – nie widać punktowych wżerów, więc wystarczyło by tylko dobrze przeszlifować, polerka i i jeszcze długo potrzymają
Hmm, one wyglądają mi na powlekane czymś na wierzchu i ta powłoka w kilku miejscach jakby odpadła
Jak nie będzie to w tokarkę, na obroty i się wypoleruje

If you’re in control, you’re not going fast enough.
Nowe wieści – tłoczki wcale nie są takj łatwo dostępne i tanie, dziś chciałem zamówić, okazało się że 2 tłoczki będą kosztować około 150zł i tylko w jednym miejscu je znaleźli. Prawdopodobnie właśnie teraz podejmowana jest próba odratowania starych tłoczków w odpowiednim warsztacie
Poza tym zamówiłem nowe klocki i tarcze – wszystko firmy TRW – komplet na przód niecałe 350zł.
A ja zmykam do garażu czyścić zaciski.

Poza tym zamówiłem nowe klocki i tarcze – wszystko firmy TRW – komplet na przód niecałe 350zł.
A ja zmykam do garażu czyścić zaciski.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
jacobs napisał(a):będzie to w tokarkę, na obroty i się wypoleruje
Tylko czasami ich nie przetaczaj bo będzie "buba" :0
jacobs napisał(a):tłoczki wcale nie są takj łatwo dostępne i tanie
Dlatego właśnie musiałem swoje polerować, choć przyznam że były w gorszym stanie niż Twoje jacobs.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
chudy napisał(a):Tylko czasami ich nie przetaczaj bo będzie "buba" :0
Spoko, tłoczki po wypolerowaniu wyglądały prawie idealnie
A tak poza tym, poskładane, narazie pracuje idealnie
Największy problem miałem z założeniem gumy tłoczka. Pierwsze podejście – najpierw na zacisk, potem na tłoczek – nie udało się, drugie podejście – najpierw na tłoczek potem na zacisk – bez powodzenia, trzecie i ostatnie – lekko nasunięta guma na tłoczek i włożona w zacisk, później przy wsuwaniu tłoczka się układa. Jakoś weszła i wydaje mi się że siedzi dobrze
Poza tym nie wiedziałem jak założyć klocki

Za miesiąc może tył, narazie pracuje ok, ale przegląd mu się napewno przyda
If you’re in control, you’re not going fast enough.
jacobs napisał(a):A tak poza tym, poskładane, narazie pracuje idealnie Zobaczymy co będzie jak trochę popracuje i hamulce się ułożą.
Będzie jeszcze lepiej
jacobs napisał(a):guma na tłoczek i włożona w zacisk, później przy wsuwaniu tłoczka się układa
A to nie wiedziałeś że tak sie to robi?
Pytanie pomocnicze – przemyłeś tarcze rozpuszczlnikiem przed założeniem?
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6