Brak ABS po wymianie sprężyn – rozwiązany problem

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez skarkop » 27 sty 2007, 16:43

Witam wszystkich.
Szukalem na ten temat na forum, ale nie znalazlem dokladnej odpowiedzi. Wymienilem przednie sprezyny i po dwoch dniach jezdzenia nagle zapalila mi sie kontrolka ABS. Po sprawdzeniu kodow pokazuje 11 (czujnik obrotów koła PP), 51 (przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)), 53 (przekaźnik silnika pompy / silnik). Wczesniej nigdy nie mialem problemow z ABS. Skasowalem kody za pomoca wyciagniecia bezpiecznikow EGI i BTN i nadal te same kody wyskakuja. Co moglo sie stac?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez skarkop » 27 sty 2007, 17:35

Okazalo sie ze zle kasowalem bledy ABS. Skasowalem je poprzez 10-krotne nacisniecie pedalu hamulca po pierwszym wyswietlonym bledzie.
Nic nie naprawialem tylko skasowalem blad i juz dziala ABS. Co moglo spowodowac wyskoczenie bledow:
11 (czujnik obrotów koła PP), 51 (przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)), 53 (przekaźnik silnika pompy / silnik) ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez magicadm » 27 sty 2007, 22:14

skarkop napisał(a): Co moglo spowodowac wyskoczenie bledow:
11 (czujnik obrotów koła PP), 51 (przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)), 53 (przekaźnik silnika pompy / silnik) ?


Ciekawe zjawisko...
... i jak zwykle niezrozumiałe zachowanie sterownika: reset rozwiązuje problem :|
Bardziej obstawiam na kończący się czujnik w kole, który oberwał podczas wymiany spężyn...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez skarkop » 27 sty 2007, 23:22

magicadm napisał(a):Bardziej obstawiam na kończący się czujnik w kole, który oberwał podczas wymiany spężyn...


Sam zmienialem sprezyny i wlasnie obchodzilem sie z czujnikami jak z niemowlakiem. Inna sprawa, ze pojawily sie te bledy dopiero po 2 dniach od wymiany, wiec moze nie mialo to nic wspolnego z wymiana sprezyn. Po prostu przypadek. Byc moze jest inny powod usterki. Spadl snieg i zrobilo sie slisko, wiec ABS czesto sie wlacza. Moze jednak ten czujnik zaczyna sie konczyc. Zobaczymy co bedzie dalej. Wieksza przyjemnosc sprawia mi przyspieszanie (naped 4WD) niz hamowanie, wiec bede oszczedzal hamulce :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez magicadm » 28 sty 2007, 23:32

magicadm napisał(a):... i jak zwykle niezrozumiałe zachowanie sterownika: reset rozwiązuje problem :|


Tak właśnie wykumałem, że MAZDY są bardzo podobne do WINDOWSów :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Gość » 29 sty 2007, 08:59

Kupiłem madzie i mam kłopot jak wyżej świeci ABS podobno od wymiany przegubów jak sie kasuje te błędy powiedzcie prosze:)
Gość
 

Postprzez magicadm » 29 sty 2007, 10:02

dardvader napisał(a):Kupiłem madzie i mam kłopot jak wyżej świeci ABS podobno od wymiany przegubów jak sie kasuje te błędy powiedzcie prosze:)


Najpierw odczytaj kody błędów – opis na stronie klubowej.
Kody błedów nie biorą sie z kosmosu :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez skarkop » 29 sty 2007, 23:25

dardvader napisał(a):Kupiłem madzie i mam kłopot jak wyżej świeci ABS podobno od wymiany przegubów jak sie kasuje te błędy powiedzcie prosze:)


Zrób zworkę między TBS i GND. Potem przekręć kluczyk i odczytaj kody błędów na podstawie migającej kontrolki ABS (szczegółowy opis na stronie klubowej).
Numery błędów będa się powtarzać. Po kolejnym powtórzonym pierwszym numerze błędu naciskaj 10 razy pedał hamulca w interwale mniejszym od 1 sekundy.
Po poprawnym wykonaniu kasowaniu błędów zgaśnie kontrolka ABS. Wyciągnij zworkę i sprawdź sprawność układu.
Powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez robertg76 » 1 lip 2008, 19:53

Witam. Nadal mam problem z abs po skasowniu błedó pozostał teraz tylko jeden czyli czujnik obrotów koła 15 co to jest i gdzie sie znajduje z góry dziekuje.
Początkujący
 
Od: 13 sie 2007, 21:54
Posty: 29
Skąd: KOŁO
Auto: Mazda 6 2,0 RF7J MZR-CD 121KM 2006r.
626 1,8 GE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6