Pukanie przy hamowaniu – zatrzymywaniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez anchmu » 7 cze 2008, 20:33

danielor

Proponuję Tobie podjechać na stacje diagnostyczną. Jak auto jest świeżo sprowadzone to może być wiele przyczyn.
Ja u siebie po kupnie auta sprowadzonego wymieniałem: łożyska w kołach, klocki, tarcze, wahacze, łączniki..........
Twoich przyczyn stuków może byc wiele.
Wybierz dobra stacje diagnostyczna (taką która ma tzw. "szarpaki" i kogoś kto umie je obsługiwać) i sprawdź i napisz na forum.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 13 lip 2006, 16:42
Posty: 15
Skąd: Jawor
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V "95" LPG

Postprzez Hugo » 7 cze 2008, 21:05

anchmu napisał(a):czy sam łącznik stabilizatora może sobie "puknąć" przy dohamowaniu, a na nierównościach nie "pukać"?
Stukałby w obu sytuacjach.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Soluks » 8 cze 2008, 01:56

anchmu napisał(a):widziałem u siebie takie niby ślady otarcia w miejscu w którym drążek jest bardzo blisko podwozia)

tak może stukać i to najczescej to robi ten hałas (puk puk) wymien te dwie gumy na mocowaniu stabilizatora ( koszt ok 14zł jedna) i bedzie błoga cisza o ile reszta zawieszenia jest w dobrym stanie
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez anchmu » 9 cze 2008, 08:23

Soluks napisał(a): tak może stukać i to najczescej to robi ten hałas (puk puk) wymien te dwie gumy na mocowaniu stabilizatora ( koszt ok 14zł jedna) i bedzie błoga cisza o ile reszta zawieszenia jest w dobrym stanie


Hm
A jak zabrać sie za wymianę tych gum?
Toż tam nie ma dojścia.
Może jakas podpowiedź.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2006, 16:42
Posty: 15
Skąd: Jawor
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V "95" LPG

Postprzez PARTYBOY » 9 cze 2008, 08:43

to raczej nie gumy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez danielor » 9 cze 2008, 11:15

a no właśnie, jak tam się dostać do tych gum, a jeżeli nie te gumy to co to może być
Początkujący
 
Od: 6 cze 2008, 22:29
Posty: 26
Auto: 626 2.0 115KM wersja USA 96r

Postprzez anchmu » 9 cze 2008, 15:21

PARTYBOY napisał(a):to raczej nie gumy


Czy to powierdzone jest w praktyce, czy to tylko sugestia?
Może masz jakiś pomysł.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2006, 16:42
Posty: 15
Skąd: Jawor
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V "95" LPG

Postprzez PARTYBOY » 10 cze 2008, 12:13

wcale nic nie pukało jak wymieniałem zużyte gumy stabilizatora, jedynie auto czasem lubiło bujnąć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez danielor » 10 cze 2008, 20:48

a czy to może być wina klocków, albo zacisków bo taki też usłyszałem niby powód?
Początkujący
 
Od: 6 cze 2008, 22:29
Posty: 26
Auto: 626 2.0 115KM wersja USA 96r

Postprzez minekirek » 15 lip 2008, 09:00

mam taki sam problem przy wolnej jeździe czasem stuknie dwa razy w czasie hamowania, mazda ma przejechene 70000 tys, i wszystko było robione dotąd w serwisie, ale te stuki zaczynają mnie wkurzac, może ktoś z was miał taki problem i go rozwiazał już
pozdrawiam wszystkich
Początkujący
 
Od: 20 maja 2008, 06:14
Posty: 25
Skąd: końskie
Auto: 323 ditd 2003

Postprzez minekirek » 17 lip 2008, 13:05

Dla wszystkich
Sprawa była bardzo prosta w prawym kole sworzeń dolny który chodzi w takim jarzemku (osłona gumkowa) przy klockach hamulcowych był przyrdzawiały i to było powodem tego stukania przy hamowaniu, natomiast górne sworznie i lewy był nasmarowany i czyściutki. Objaw był taki przy wolnej jeździe naciskając delikatnie pedał hamulca następowało głuche puknięcie lub dwa, szczególnie w korkach, przy wolnej jeżdzie. Piszę to żeby wszyscy wiedzieli co może być powodem takich stukań. Samochód był w serwisie mazdy 19 lutego i od tego czasu przejechał 3500 km, wygląda, że Niemcy tego jednego sworznia nie ruszyli. Szczerz mówiąc to zadzwoniłem najpierw do AutoJaksy i gość od razu mi powiedział, że to sworzeń i co trzeba z nim zrobić. To znaczy znajomość tematu!!! Naprawa u znajomego mechanika trwała jakieś 40 min i koszt 20 zł.
Pozdrawiam wszystkich
Teraz wyjężdżam na wakacje a jak wrócę za 2 tygodnie to muszę się zająć tylnymi nadkolami, Mazdka 2003 r wyglądajak nówka a na nadkolach pod lakierem pęcherzyki i plamki brązowe, szok ale muszę to zrobic i to sam planuję dlatego chętnie skorzystam z Waszych rad na ten temat.
pozdrawiam wszystkich
Początkujący
 
Od: 20 maja 2008, 06:14
Posty: 25
Skąd: końskie
Auto: 323 ditd 2003

Postprzez danielor » 19 lip 2008, 22:21

nie zgodzę się z tobą!
u mnie już wszystko jasne, "łączniki stabilizatora" dzisiaj wymieniłem i stuki ustały!
zrobiłem tak jak polecił mi PTB miał ten sam problem i zrobił to samo co ja!(jemu też już nie stuka)

a tobie minekirek proponuję zmienić "mechanika" <glupek2> ( pożal się Boże), bo sworzni wachacza się nie smaruje tylko wymienia na nowe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

chyba że ciebie źle zrozumiałem <glupek2>
Początkujący
 
Od: 6 cze 2008, 22:29
Posty: 26
Auto: 626 2.0 115KM wersja USA 96r

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 20 lip 2008, 09:50

danielor, sądzę, a raczej jestem pewien, że minekirek-owi chodziło o sworznie na zacisku hamulca a nie o sworzeń wahacza :P i ma on w 100% rację. W mojej GD miałem takie same stuki-puki przy delikatnym hamowaniu. Rozebrałem, wymyłem, nasmarowałem i ... cisza :)
Więc mechanika zostawmy w spokoju :)
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez danielor » 21 lip 2008, 19:49

ok, myślałem że to chodzi o sworzeń wachacza!
ja kiedyś tak zrobiłem w trasie w favoritce,w trasie zaczął mi walić sworzeń więc zasmarowałem go smarem, jak dojechałem do mechanika to mało mnie nie chciał lać za ten patent :)

wynika więc że ten problem ma dwojakie przyczyny,więc jakby ktoś miał podobne to radzę najpierw przejrzeć zaciki(tańsza opcja) a jak to nie pomoże to wymienić łączniki
Początkujący
 
Od: 6 cze 2008, 22:29
Posty: 26
Auto: 626 2.0 115KM wersja USA 96r

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 21 lip 2008, 22:43

danielor napisał(a):zaczął mi walić sworzeń więc zasmarowałem go smarem

hahaha hahaha hahaha
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez minekirek » 6 sie 2008, 07:32

Witam!
Nie znam sie bardzo na tym ale to są sworznie po których prowadzone są klocki hamulcowe, dwa na koło na górny i dolny, wyglądało na to że wszystkie były posmarowane oprócz jednego, który przyrdzewiał i nie poruszał sie swobodnie w tej osłonie przez co klocek nie poruszał się równolegle w strone tarczy w czasie hamowania (to jest mój opis laika) to nie wahacz!!!, od tego postu zrobułem 4500 km i cisza, Monachium, Chorwacja,Monachium i Polska.
Zanim pojechałem do mechanika zadzwoniłem do Jaksa po poradę i on od razu wskazał na taką przyczynę więc to nie był tylko mój problem ale widocznie tak sie robi w Mazdkach
Pozdrawiam wszystkich
pozdrawiam wszystkich
Początkujący
 
Od: 20 maja 2008, 06:14
Posty: 25
Skąd: końskie
Auto: 323 ditd 2003

Postprzez danielor » 6 kwi 2009, 19:56

witam ponownie,stuki były spowodowane niedosiśnięciem alufelg do tarcz, jak zmieniłem na zimówki to stuki ustały i to tyle filozofii
Początkujący
 
Od: 6 cze 2008, 22:29
Posty: 26
Auto: 626 2.0 115KM wersja USA 96r

Postprzez HABER » 18 kwi 2009, 18:21

Witam! Jestem tu nowy i mam podobny problem. Od czasu wymiany klocków pojawił sie dziwny dzwiek z prawego przedniego koła podczas hamowania a dokładniej to tak raz "puknie" i dzieje sie to przy każdym hamowaniu, lecz nie ma tego przy jeździe do tyłu. Wyczysciłem sworznie w hamulcu, troche ustało ale po jakims czasie znowu to samo, co to moze byc?? :( Z góry dzieki za info. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2009, 20:15
Posty: 23
Skąd: Kochanowice
Auto: Mazda 323f BA
..:::DOHC:::..

Postprzez Hugo » 18 kwi 2009, 19:46

HABER klocki hamulcowe stukają. Jakiej firmy założyłeś?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez HABER » 19 kwi 2009, 11:24

Robił mi to mechanik, nie wiem jakiej były firmy ale średniej powiedział i dodam ze w oryginalnych z Ferrodo były takie blaszki przy nich a on ich nie założył bo stwierdził że są nie potrzebne, czy to moze być powód??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2009, 20:15
Posty: 23
Skąd: Kochanowice
Auto: Mazda 323f BA
..:::DOHC:::..

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6