Pukanie przy hamowaniu – zatrzymywaniu
danielor
Proponuję Tobie podjechać na stacje diagnostyczną. Jak auto jest świeżo sprowadzone to może być wiele przyczyn.
Ja u siebie po kupnie auta sprowadzonego wymieniałem: łożyska w kołach, klocki, tarcze, wahacze, łączniki..........
Twoich przyczyn stuków może byc wiele.
Wybierz dobra stacje diagnostyczna (taką która ma tzw. "szarpaki" i kogoś kto umie je obsługiwać) i sprawdź i napisz na forum.
Pozdrawiam
Proponuję Tobie podjechać na stacje diagnostyczną. Jak auto jest świeżo sprowadzone to może być wiele przyczyn.
Ja u siebie po kupnie auta sprowadzonego wymieniałem: łożyska w kołach, klocki, tarcze, wahacze, łączniki..........
Twoich przyczyn stuków może byc wiele.
Wybierz dobra stacje diagnostyczna (taką która ma tzw. "szarpaki" i kogoś kto umie je obsługiwać) i sprawdź i napisz na forum.
Pozdrawiam
- Od: 13 lip 2006, 16:42
- Posty: 15
- Skąd: Jawor
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V "95" LPG
Stukałby w obu sytuacjach.anchmu napisał(a):czy sam łącznik stabilizatora może sobie "puknąć" przy dohamowaniu, a na nierównościach nie "pukać"?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
anchmu napisał(a):widziałem u siebie takie niby ślady otarcia w miejscu w którym drążek jest bardzo blisko podwozia)
tak może stukać i to najczescej to robi ten hałas (puk puk) wymien te dwie gumy na mocowaniu stabilizatora ( koszt ok 14zł jedna) i bedzie błoga cisza o ile reszta zawieszenia jest w dobrym stanie

http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Soluks napisał(a): tak może stukać i to najczescej to robi ten hałas (puk puk) wymien te dwie gumy na mocowaniu stabilizatora ( koszt ok 14zł jedna) i bedzie błoga cisza o ile reszta zawieszenia jest w dobrym stanie
Hm
A jak zabrać sie za wymianę tych gum?
Toż tam nie ma dojścia.
Może jakas podpowiedź.
- Od: 13 lip 2006, 16:42
- Posty: 15
- Skąd: Jawor
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V "95" LPG
to raczej nie gumy
wcale nic nie pukało jak wymieniałem zużyte gumy stabilizatora, jedynie auto czasem lubiło bujnąć
mam taki sam problem przy wolnej jeździe czasem stuknie dwa razy w czasie hamowania, mazda ma przejechene 70000 tys, i wszystko było robione dotąd w serwisie, ale te stuki zaczynają mnie wkurzac, może ktoś z was miał taki problem i go rozwiazał już
pozdrawiam wszystkich
- Od: 20 maja 2008, 06:14
- Posty: 25
- Skąd: końskie
- Auto: 323 ditd 2003
Dla wszystkich
Sprawa była bardzo prosta w prawym kole sworzeń dolny który chodzi w takim jarzemku (osłona gumkowa) przy klockach hamulcowych był przyrdzawiały i to było powodem tego stukania przy hamowaniu, natomiast górne sworznie i lewy był nasmarowany i czyściutki. Objaw był taki przy wolnej jeździe naciskając delikatnie pedał hamulca następowało głuche puknięcie lub dwa, szczególnie w korkach, przy wolnej jeżdzie. Piszę to żeby wszyscy wiedzieli co może być powodem takich stukań. Samochód był w serwisie mazdy 19 lutego i od tego czasu przejechał 3500 km, wygląda, że Niemcy tego jednego sworznia nie ruszyli. Szczerz mówiąc to zadzwoniłem najpierw do AutoJaksy i gość od razu mi powiedział, że to sworzeń i co trzeba z nim zrobić. To znaczy znajomość tematu!!! Naprawa u znajomego mechanika trwała jakieś 40 min i koszt 20 zł.
Pozdrawiam wszystkich
Teraz wyjężdżam na wakacje a jak wrócę za 2 tygodnie to muszę się zająć tylnymi nadkolami, Mazdka 2003 r wyglądajak nówka a na nadkolach pod lakierem pęcherzyki i plamki brązowe, szok ale muszę to zrobic i to sam planuję dlatego chętnie skorzystam z Waszych rad na ten temat.
Sprawa była bardzo prosta w prawym kole sworzeń dolny który chodzi w takim jarzemku (osłona gumkowa) przy klockach hamulcowych był przyrdzawiały i to było powodem tego stukania przy hamowaniu, natomiast górne sworznie i lewy był nasmarowany i czyściutki. Objaw był taki przy wolnej jeździe naciskając delikatnie pedał hamulca następowało głuche puknięcie lub dwa, szczególnie w korkach, przy wolnej jeżdzie. Piszę to żeby wszyscy wiedzieli co może być powodem takich stukań. Samochód był w serwisie mazdy 19 lutego i od tego czasu przejechał 3500 km, wygląda, że Niemcy tego jednego sworznia nie ruszyli. Szczerz mówiąc to zadzwoniłem najpierw do AutoJaksy i gość od razu mi powiedział, że to sworzeń i co trzeba z nim zrobić. To znaczy znajomość tematu!!! Naprawa u znajomego mechanika trwała jakieś 40 min i koszt 20 zł.
Pozdrawiam wszystkich
Teraz wyjężdżam na wakacje a jak wrócę za 2 tygodnie to muszę się zająć tylnymi nadkolami, Mazdka 2003 r wyglądajak nówka a na nadkolach pod lakierem pęcherzyki i plamki brązowe, szok ale muszę to zrobic i to sam planuję dlatego chętnie skorzystam z Waszych rad na ten temat.
pozdrawiam wszystkich
- Od: 20 maja 2008, 06:14
- Posty: 25
- Skąd: końskie
- Auto: 323 ditd 2003
nie zgodzę się z tobą!
u mnie już wszystko jasne, "łączniki stabilizatora" dzisiaj wymieniłem i stuki ustały!
zrobiłem tak jak polecił mi PTB miał ten sam problem i zrobił to samo co ja!(jemu też już nie stuka)
a tobie minekirek proponuję zmienić "mechanika"
( pożal się Boże), bo sworzni wachacza się nie smaruje tylko wymienia na nowe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
chyba że ciebie źle zrozumiałem
u mnie już wszystko jasne, "łączniki stabilizatora" dzisiaj wymieniłem i stuki ustały!
zrobiłem tak jak polecił mi PTB miał ten sam problem i zrobił to samo co ja!(jemu też już nie stuka)
a tobie minekirek proponuję zmienić "mechanika"

chyba że ciebie źle zrozumiałem

- Od: 6 cze 2008, 22:29
- Posty: 26
- Auto: 626 2.0 115KM wersja USA 96r
danielor, sądzę, a raczej jestem pewien, że minekirek-owi chodziło o sworznie na zacisku hamulca a nie o sworzeń wahacza
i ma on w 100% rację. W mojej GD miałem takie same stuki-puki przy delikatnym hamowaniu. Rozebrałem, wymyłem, nasmarowałem i ... cisza
Więc mechanika zostawmy w spokoju
Więc mechanika zostawmy w spokoju
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
ok, myślałem że to chodzi o sworzeń wachacza!
ja kiedyś tak zrobiłem w trasie w favoritce,w trasie zaczął mi walić sworzeń więc zasmarowałem go smarem, jak dojechałem do mechanika to mało mnie nie chciał lać za ten patent
wynika więc że ten problem ma dwojakie przyczyny,więc jakby ktoś miał podobne to radzę najpierw przejrzeć zaciki(tańsza opcja) a jak to nie pomoże to wymienić łączniki
ja kiedyś tak zrobiłem w trasie w favoritce,w trasie zaczął mi walić sworzeń więc zasmarowałem go smarem, jak dojechałem do mechanika to mało mnie nie chciał lać za ten patent
wynika więc że ten problem ma dwojakie przyczyny,więc jakby ktoś miał podobne to radzę najpierw przejrzeć zaciki(tańsza opcja) a jak to nie pomoże to wymienić łączniki
- Od: 6 cze 2008, 22:29
- Posty: 26
- Auto: 626 2.0 115KM wersja USA 96r
danielor napisał(a):zaczął mi walić sworzeń więc zasmarowałem go smarem



Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Witam!
Nie znam sie bardzo na tym ale to są sworznie po których prowadzone są klocki hamulcowe, dwa na koło na górny i dolny, wyglądało na to że wszystkie były posmarowane oprócz jednego, który przyrdzewiał i nie poruszał sie swobodnie w tej osłonie przez co klocek nie poruszał się równolegle w strone tarczy w czasie hamowania (to jest mój opis laika) to nie wahacz!!!, od tego postu zrobułem 4500 km i cisza, Monachium, Chorwacja,Monachium i Polska.
Zanim pojechałem do mechanika zadzwoniłem do Jaksa po poradę i on od razu wskazał na taką przyczynę więc to nie był tylko mój problem ale widocznie tak sie robi w Mazdkach
Pozdrawiam wszystkich
Nie znam sie bardzo na tym ale to są sworznie po których prowadzone są klocki hamulcowe, dwa na koło na górny i dolny, wyglądało na to że wszystkie były posmarowane oprócz jednego, który przyrdzewiał i nie poruszał sie swobodnie w tej osłonie przez co klocek nie poruszał się równolegle w strone tarczy w czasie hamowania (to jest mój opis laika) to nie wahacz!!!, od tego postu zrobułem 4500 km i cisza, Monachium, Chorwacja,Monachium i Polska.
Zanim pojechałem do mechanika zadzwoniłem do Jaksa po poradę i on od razu wskazał na taką przyczynę więc to nie był tylko mój problem ale widocznie tak sie robi w Mazdkach
Pozdrawiam wszystkich
pozdrawiam wszystkich
- Od: 20 maja 2008, 06:14
- Posty: 25
- Skąd: końskie
- Auto: 323 ditd 2003
Witam! Jestem tu nowy i mam podobny problem. Od czasu wymiany klocków pojawił sie dziwny dzwiek z prawego przedniego koła podczas hamowania a dokładniej to tak raz "puknie" i dzieje sie to przy każdym hamowaniu, lecz nie ma tego przy jeździe do tyłu. Wyczysciłem sworznie w hamulcu, troche ustało ale po jakims czasie znowu to samo, co to moze byc??
Z góry dzieki za info. Pozdrawiam
- Od: 17 kwi 2009, 20:15
- Posty: 23
- Skąd: Kochanowice
- Auto: Mazda 323f BA
..:::DOHC:::..
HABER klocki hamulcowe stukają. Jakiej firmy założyłeś?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Robił mi to mechanik, nie wiem jakiej były firmy ale średniej powiedział i dodam ze w oryginalnych z Ferrodo były takie blaszki przy nich a on ich nie założył bo stwierdził że są nie potrzebne, czy to moze być powód??
- Od: 17 kwi 2009, 20:15
- Posty: 23
- Skąd: Kochanowice
- Auto: Mazda 323f BA
..:::DOHC:::..
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6