Skorodowany wydech, jak to ugryźć?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Martin74 » 28 gru 2004, 17:59

Witam,

Po długim czasie bezobsługowej jazdy nadszedł czas inwestycji i trosk o moje cudo. Udało mi się zrobić sporo ważnych i upierdliwych rzeczy, pozostał już tylko wydech. Jako że cały jest dość mocno skorodowany, potrzebuje obu tłumików, środkowego i końcowego. Te występują w zamiennikach i dają się kupić za jakieś 130-150pln każdy, co idzie wytrzymać. Gorzej z rurą wychodzącą z kolektora. Tutaj jest masakra, przynajmniej tłumikarz który mi na szybko coś tam pospawał (starczy na miesiąc, potem znowy zacznie ryczeć) po sprawdzeniu w katalogu Bosala orzekł że rura nie ma zamiennika i kosztuje 650pln, a to już porażka. Jako że facet nie wyglądał na zbyt przytomnego (alkohol parował z niego tak że bałem się wybuchu przy spawaniu), chciałem się wśród tutejszych speców upewnić że naprawdę tak jest. Ten element ma u Bosala symbol 737-203 i jest to gruba rura wychodząca z kolektora wygięta pod kątem prostym, potem jest na niej elastyczna siatka, kawałek rury i to wszystko wchodzi do katalizatora który jest osobną częścią. Gdzie coś takiego można zdobyć za jakieś normalne pieniądze, jednocześnie nie zwiększając popytu na kradzione mazdy itp ;) ? A może znacie kogoś kto w okolicach Warszawy jest w stanie dobrze zesztukować taki element z tego co u mnie zostało i jakichś rur które razem dadzą całość? Domyślam się że najdroższy jest początek tej rury bo to kawał grubego żelastwa a tą część mam jeszcze względnie całą. Potem to już zwykła rura z plecionką. Dzięki za wszelką pomoc.

M
Początkujący
 
Od: 7 mar 2004, 20:30
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 1.8 LB

Postprzez tomekrvf » 28 gru 2004, 18:16

Ja ostatnio szukałem tłumików do KLa i okazało się że najtaniej wyjdą na rydygiera 8 czyli oryginały. Mam już tylny (zrobiony przez bosala ale z wielkim wytłoczeniem MAZDA na puszce)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez navroth » 28 gru 2004, 21:25

Dobre tłumiki na zamówienie z dobrych stali (wytrzymuja 6 lat) robią na Harfowej 4 (pan Tomala)
Ja mialem dorabiane do garba bo tam LPG bylo podgrzewane wymiennikiem ciepla wspawanym w tłumik bo jak wiadomo garbi jest chlodzony wiatrem i nie ma od czego podgrzac gazu. Tam mi zrobili porzadny tłumik i juz ponad 6 lat ma.
Moj ojciec mial fiata co mu 10 lat tłumik z Harfowej wytrzymał :-O
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez Smirnoff » 29 gru 2004, 01:34

Martin, jakby co, to mogę załatwić używane (dobre) elementy wydechu od 626 GE 2.0 5D '96r.
Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez marioch » 29 gru 2004, 10:05

ja tłumiki robie na Szyszkowej (koło Media Markt) tel 868-36-32
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 15:51
Posty: 145
Skąd: okolice W-wy
Auto: mazda 626 GD RF7 2D 5d '91

Postprzez adam626 » 29 gru 2004, 15:17

ja mam 7 lat Walkera z czego już 6 na lpg, lecą tylko rury na szwach
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Mav » 30 gru 2004, 00:55

Jesli chodzi Ci o takie kolanko tuz za kolektorem (wlasnie mniej wiecej pod katem prostym) i tlumik drgan (lub jak kto woli to zlaczka elastyczna) to ja mialem mniej wiecej to samo wymieniane (wyspawane tuz przed zlaczem z kolektorem i od tamtego miejsca az pod prawie sam katalizator nowe elementy) na ul.Szarych Szeregów 5 w Warszawie (0-601306451 632-51-25 Tadeusz Myszkowski) i to naprawde za bardzo przyzwoite pieniadze – razem z tymi rurami, zlaczka elastyczna i robocizna 190 zl.Z tym ze to bylo w 323. mam juz to pare miesiecy i bardzo ladnie chodzi. Facet godny polecenia.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez Redoo » 30 gru 2004, 01:09

Martin74 napisał(a):tem jest na niej elastyczna siatka, kawałek rury i to wszystko wchodzi do katalizatora który jest osobną częścią. Gdzie coś takiego można zdobyć za jakieś normalne pieniądze,

Chodzi ci o łacznik elastyczny?????Ja kupiłem tanio miałem przykra przygode bo zawadziłem rura i wyrwałem cały tłumnik.
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Redoo » 30 gru 2004, 01:11

wiem gdzie sa tanie to wgranicach od 80zł do 115zł.ale to jest w Kr.
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez GofNet » 30 gru 2004, 01:40

U mnie (Piotrków Trybunalski) zamówiłem sobie tę złączkę elastyczną (popularnie zwaną "siatką"). złączka plus rurki z obu stron i montaż to wydatek na poziomie 160zł (tyle mi powiedział mechanik w zakładzie z tłumikami).
Jak to się mówi – Raz wydatek a szczęście na całe lata :) .
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Martin74 » 31 gru 2004, 03:38

Dzieki wszystkim za pomoc. Szarpnąłem się i wymieniłem oba tłumiki. Portki od kolektora (tak na to mówią spece z palnikami w rękach) dorobili mi z ego co zostało. Wszystko na Harfowej, w sumie za 600pln z gwarancją na 2 lata. Trochę bolało ale było warto.
Jeszcze jedno, po czym poznać że katalizator padł? Autko jest 96r i z tego co wiem to sporo jak na kata (200kkm najechane). I czy jak go wytnę (troszkę mnie nie stać na nowy) to jaka jest procedura łapania mnie na granicy za jego brak?
Początkujący
 
Od: 7 mar 2004, 20:30
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 1.8 LB

Postprzez Jaksa » 31 gru 2004, 12:56

Martin74 napisał(a): jaka jest procedura łapania mnie na granicy za jego brak?
Słyszałem ze niemcy zwracaja na to uwagę,zawsze mozesz zrobic tłumik na jego bazie. ( z zewnątrz wygląda jak katalizator :P )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Hazu » 8 wrz 2006, 20:22

Witam
Pozwoliłem sobie podpiąć się pod temat.

Mam nastepujące pytanie :
Czy tłumik środkowy od Mazdy 626 GE 2.0 będzie pasował do Xedosa 6 2.0 KF?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez tomekrvf » 9 wrz 2006, 00:15

Tłumik środkowy od GE 2.0 pasuje do Xeda 1.6
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Hazu » 9 wrz 2006, 00:35

No to to wiem :D
Chyba będe musiał zwrócić ten tłumik i zamówić odpowiedni.
(za bardzo się pospieszyłem <glupek2> )

Ale jutro jeszcze sprawdzę to dokładnie jak wyjmę stary.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hazu » 9 wrz 2006, 19:19

Nie pasuje: inna długośc przedniej części inny kąt mocowania katalizatora.

Może ktos chce kupić tłumik bosala do 626 GE 2.0 oraz 1.8 taki sam jest też w xedosie 1,6.
cena :150
jak nie to zwracam tłumik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez MadziaForever » 14 lut 2008, 00:24

Podepnę się pod ten stary temat ze swoim pytaniem..
Wczoraj kupiłem nowy tłumik końcowy do mojej 626 ..jest ładnie zaaluminizowany i wogóle..
Ale słyszałem dodatkowo o lakierze zabezpieczającym do wydechu.. Myślicie że warto go tym psiknąć??
Posłuży dłużej? warto inwestować te 15zł?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez sołtys » 14 lut 2008, 07:16

MadziaForever napisał(a):Myślicie że warto go tym psiknąć
Posłuży dłużej? warto inwestować te 15zł


zdradze ci tajemnice wydech koroduje głównie od środka, nie na zewnątrz taki spray poprawi ci tylko samopoczucie bo żywotności nie przedłuży.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez MadziaForever » 14 lut 2008, 12:26

Tak myślałem ze to bardziej efekt Przepalania się niż rdzy..
tak czy siak na 5lat powinien być spokuj :]
Dzięki Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6