W czasie jazdy odbija w bok po odpuszczeniu pedału gazu – dlaczego ?
1, 2
Witam.
Zauważyłem ostatnio taki objaw. Najmocniej czuć to na 2 i 3 biegu, kiedy puszczam gaz, lub zmieniam bieg auto lekko odbija w lewo. Przeguby zewnętrzne nowe, czy może to być objaw luzów na końcówce drążka, czy przegub zewnętrzny? Dziwny dźwięk wydobywa się z silnika podczas ruszania ze skręconymi kołami (prawo lub lewo), takie boruczenie jak przy nieszczelnym wydechu. Wydech jest szczelny, nie jest to stukot przegubów. Może coś ze wspomaganiem?
Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Zauważyłem ostatnio taki objaw. Najmocniej czuć to na 2 i 3 biegu, kiedy puszczam gaz, lub zmieniam bieg auto lekko odbija w lewo. Przeguby zewnętrzne nowe, czy może to być objaw luzów na końcówce drążka, czy przegub zewnętrzny? Dziwny dźwięk wydobywa się z silnika podczas ruszania ze skręconymi kołami (prawo lub lewo), takie boruczenie jak przy nieszczelnym wydechu. Wydech jest szczelny, nie jest to stukot przegubów. Może coś ze wspomaganiem?
Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Pozdrawiam
- Od: 10 lut 2004, 17:14
- Posty: 44
- Skąd: Kraków/Rzeszów
- Auto: 626 GE 1992
Obstawiam kilka możliwych powodów takiej sytuacji
1) opony
2) zły kąt pochylenia koła
3) brak zbieżności/luzy w układzie kierowniczym lub na sworzniu wahacza
4) wybite poduszki wahaczy przód
Raczej nic więcej nie jest problemotwórcze, no chyba ze wahacz sam w sobie jest np skrzywiony.
Pozdr
SM
1) opony
2) zły kąt pochylenia koła
3) brak zbieżności/luzy w układzie kierowniczym lub na sworzniu wahacza
4) wybite poduszki wahaczy przód
Raczej nic więcej nie jest problemotwórcze, no chyba ze wahacz sam w sobie jest np skrzywiony.
Pozdr
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
jedź na geometrię to się wyjaśni bo tak to możemy długo się zastanawiać ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
- Od: 18 lis 2003, 16:31
- Posty: 1097
- Skąd: Warszawa
- Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet
Geometrię robiłem trzy miesiące temu, nowe oponki, pewno wysypala się końcówka drążka. Jak wdepnę to nie ściąga. Sprawdzę zawieszenie, bałem się że może coś z przegubem wewnętrznym. Co myślicie o tym dziwnym dźwięku przy ruszaniu ze skętem.
Pozdrawiam
- Od: 10 lut 2004, 17:14
- Posty: 44
- Skąd: Kraków/Rzeszów
- Auto: 626 GE 1992
I ja sie jade jutro poszarpać, bo mam to samo hihi
Smirnoff napisał(a):luzy w układzie kierowniczym lub na sworzniu wahacza
4) wybite poduszki wahaczy przód

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
limanowa napisał(a):stawiam 99 % na to, że padł łącznik stabilizatora przy którymś przednim kole.
Myslę ze to zła diagnoza....kolega marcing opisuję ze przy dodawaniu gazu auto sciaga w jedną stronę .....łącznik nie ma tu nic do tego ,moze tylko stukac.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kiedyś miałem podobny problem tak samo auto ściągało przy puszczeni gazu. Były luzy na sworzniu wachacza. Po wymianie na nowy okazało się jednak że to wina wybitego gniazda w piaście i nowy waczacz też miał luzy. W każdym bądź razie stawiał bym przede wszystkim na sworzeń wachacza.
ALEX
- Od: 15 maja 2004, 18:55
- Posty: 11
- Skąd: Nowa Sól
- Auto: MAZDA 626 COUPE
w zaparte nie pójdę, ale miałem dokladnie ten sam problem. Centralnie mialem walniety stabilizator. Po wymianie przeszlo mu od razu sciaganie w którąś tam stronę. Pozdrawiam.
Pytanie do auto-jaksy: czy macie może u siebie książkę z opisem mazdy 626 1993 r. ge 16V dohc? A jesli macie, czy istnieje mozliwosc jakiegos ksera albo czegos podobnego? Niestety nie moge zdobyc zadnej publikacji na temat tego modelu. Prosze o pomoc.
Pozdrawiam. Robert
Pytanie do auto-jaksy: czy macie może u siebie książkę z opisem mazdy 626 1993 r. ge 16V dohc? A jesli macie, czy istnieje mozliwosc jakiegos ksera albo czegos podobnego? Niestety nie moge zdobyc zadnej publikacji na temat tego modelu. Prosze o pomoc.
Pozdrawiam. Robert
Robert
- Od: 9 paź 2004, 21:13
- Posty: 7
- Skąd: Limanowa
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V 1993 r
Słuchajcie, a czy możliwe jest rozwalenie tej stalowo gumowej tuleji wahacza dolnego przy gwałtownym jednorazowym udeżeniu. Bo to jedyny luz jaki wypatrzyliśmy na szarpaku. A tą tuleje niedawno zmieniałem.
Niemozliwe waluś, chyba że w studzienke kanalizacyjną wpadłeś. A tak swoja droga zastanawiam się czy dokręcałeś [waaaco?] jak juz autko stało na wszystkich kołach czy jak było jeszcze w powietrzu. Jak dokręciłes w powietrzu to guma tulejki była cały czas napięta i ja momentalnie sz... trafi.
- Od: 19 mar 2004, 18:03
- Posty: 555
- Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA
nie wiem sam tego nie robiłem ale w wielkie zapadlisko wjechałem prawie 80km/h aż iskry poszły
walus1 napisał(a): Bo to jedyny luz jaki wypatrzyliśmy na szarpaku. A tą tuleje niedawno zmieniałem.
U mnie bylo to samo! Ale ja nie wjechalem w zadna dziure!
JACU626 napisał(a): A tak swoja droga zastanawiam się czy dokręcałeś [waaaco?] jak juz autko stało na wszystkich kołach czy jak było jeszcze w powietrzu. Jak dokręciłes w powietrzu to guma tulejki była cały czas napięta i ja momentalnie sz... trafi.
Wlasciwie to ja nie wiem jak to bylo robione u mnie – nie pamietam
Luz jednak jest widiczny (na szarpaku) na obu
Tulejki mialem z JC czy to ma cos do rzeczy. Moze wystarczy odkrecic i przykrecic ? Jak auto stoi na wszystkich kolach?
Jaka jest roznica w gumie pomiedzy oryginalami a JC?
pozdrawiam
--
Wacek
- Od: 28 sie 2004, 12:33
- Posty: 163
- Skąd: Rzeszów
- Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO
Witam,
jestem nowym uzytkownikiem mazdeczki, 626 '93 2.0i no i mam ten sam problem, przy wiekszych predkosciach przy dodaniu gazu sciaga w jedna przy puszczeniu w druga strone, przy ruszaniu ze skreconymi kolami lekko stuka. jazda prosto zadnych problemow. Przy starcie prosto tez wszystko ok. Czytalem wasze opinie na ten temat i zastanawiam sie czy ktos z takimi objawami usunal je i zna cene orientacyjna cene takiej naprawy. Bylbym bardzo wdzieczny za informacje.
Pozdrawiam qqryq
jestem nowym uzytkownikiem mazdeczki, 626 '93 2.0i no i mam ten sam problem, przy wiekszych predkosciach przy dodaniu gazu sciaga w jedna przy puszczeniu w druga strone, przy ruszaniu ze skreconymi kolami lekko stuka. jazda prosto zadnych problemow. Przy starcie prosto tez wszystko ok. Czytalem wasze opinie na ten temat i zastanawiam sie czy ktos z takimi objawami usunal je i zna cene orientacyjna cene takiej naprawy. Bylbym bardzo wdzieczny za informacje.
Pozdrawiam qqryq
- Od: 22 paź 2004, 12:11
- Posty: 51
- Skąd: warszawa-gdansk
- Auto: 626 2.0i 16 '93 hatchback nadal jeździ ...
Poradziłem sobie z problemem. Zgodnie z sugestiami był to problem zawieszenia. Wymieniłem końcówkę drążka (55 zł), dolną tuleję wahacza (30 zł) i poduszkę wahacza (80 zł). Robocizna z geometrią 120 zł. Pomogło i nic nie ściąga.
Dzięki za pomoc.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
- Od: 10 lut 2004, 17:14
- Posty: 44
- Skąd: Kraków/Rzeszów
- Auto: 626 GE 1992
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6