Czy mogę wyciąć katalizator?
Jestem laikiem w temacie hamowni ale pytanie ona zdaje się mierzy moc na kołąch a nie wale korbowym silnika zaś moc podawana przez producenta to moc na wale korbowym. Chyba że robią tam jakąś kompensację by uzyska wynik dla samego silnika.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Huano raczej jest to bład pomiaru ,chyba ponad 30 kucyków nie odeszło bez odczuwalnej różnicy?sołtys sam też nie znam się na hamowniach, piszę to co wyczytałem ale ta róznica prawie 1/5 mocy powinna być zauważalna nawet przy tym silniku tremba robiłeś jeden pomiar ?,czy kilka?,najlepiej byłoby sie przejechać na inna hamownie, sprawdz jeszcze te przyspieszenie według mnie niewiele bedzie odbiegać od normy
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
pawelc napisał(a):najlepiej byłoby sie przejechać na inna hamownie
Napiszę jeszvcze raz: badały się tam w tym samym czasie inne Mazdy i im wyszły wyniki tak jak powinny, tak więc hamownia pokazuje tak jak trzeba. Natomiast jest bardzo może przy tym hamowaniu akurat był jakiś błąd i należałoby pomiar powtórzyć. Tak więc zmiana hamowni nie ma sensu, nie ma po co szukać innej skoro ta pokazuje jak trzeba.
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Tomash napisał(a):No to jadumy... Ja sie przebadam, a wesolo to bedzie napewno. Moze jeszcze ktos sie dolaczy, a termin to juz w styczniu sie ustali. Pozdrowienia
Tez bym sie zbadał
Pytanie ile takie badanko kosztuje i dokąd jedziecie, jakies namiary może ?
BTW wczoraj wywaliłem KAT na rzecz zwykłej rury mimo obaw po przeczytaniu kilku sprzecznych opinii. W moim przypadku się opłacało, z katem na LPG (zwykla instalka z reduktorem) autko drastycznie tracilo moc powyzej 5500 rpm, po wywaleniu objaw zniknal, dodam ze kat nie byl zapchany. Dziwne IMO
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Jak Ci grzechocze katalizator to go wywal, zrób przelotowy (zostaw obudowe i wspawaj rure w środek, albo, jak dbasz o ECO to kup na allegro katalizator nowy. Te blaszane są dość tanie, niby są do 2 litrów, ale prawie każdy sprzedawca ma w opisie, że posiada katy nawet do 5l, wystarczy zapytac. Ale ja bym tak nie jeździł. U mnie jak grzechotał to go wywaliłem.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
sołtys napisał(a):Jestem laikiem w temacie hamowni ale pytanie ona zdaje się mierzy moc na kołąch a nie wale korbowym silnika zaś moc podawana przez producenta to moc na wale korbowym. Chyba że robią tam jakąś kompensację by uzyska wynik dla samego silnika.
Hamownie pokazuja moc na wale – na wykresie są też zaznaczone straty, czyli moc na kołach (straty pokazuje linia z najmniejszymi wartosciami na wykresie) czyli de facto – na wykresie masz wszystko – moze Tremba coś źle odczytał

TREMBA – IMO taka strata mocy to chyba nie tylko katalizator, musi być coś jeszcze

wiem ze to glupia rada – ale jak bedziesz w Wa-wie udaj się do Mastersa
http://www.tdi-tuning.pl/kontakt.htm
ma hamownię MAHA (bardzo dokładną) facet zna sie na hamowaniu aut bardzo dobrze (na pewno nie odwali lipy)....
Co do tematu katalizatora to ponizej masz wnioski Fiveopaca po wywaleniu kata z V6....
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=17100
- Od: 14 wrz 2004, 15:45
- Posty: 393
- Skąd: Wa-wa
- Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II
Witam. Nie chce zakladac nowego tematu wiec podpinam sie pod ten. Chodzi o to ze ostatnio uslyszalem ze z kata w mojej madzi zaczynaja dobiegac dziwne odglosy. Najpierw odglosy jekby cos w nim sie rozsypalo (ceramika?) a teraz dodatkowo zaczal glosniej chodzic. Na dodatek smierdzi od niego spalinami. Wiem ze czeka mnie wymiana i w zwiazku z tym mam pytanie, czy lepiej zalozyc strumienie czy moze wspawac w wnetrze starego kata rure. Chodzi mi glownie o to aby autko nie bylo zbyt glosne. Za wszystkie rady z gory dziekuje.
- Od: 26 lip 2006, 23:09
- Posty: 26
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 1995r.
Lexus is 250 2010r.
Wywalić i wstawić rurę nie jest za dobre bo przy przeglądzzie mogą się przyczepić – najlepiej wywalić wszystko z wnętrza i samą puszkę zamontować – nikt w polsce nie sprawdza składu spalin na przeglądach – no prawie nikt.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Karwoś napisał(a):nikt w polsce nie sprawdza składu spalin na przeglądach – no prawie nikt
No.. czasami w ogóle nic nie sprawdzają
Jak mi wczoraj taki jeden kurier opowiadał, że jeździ już 20 lat a nie wie nawet jak wygląda przegląd to mi ręce opadły
Mówi, że teraz też jeździ bez przeglądu. Od miesiąca. Nie ma czasu jechać, bo i tak nie przejdzie. Trzeba zrobić tłumik, jakieś gumy stabilizatora, poduszki silnika... nie ma czasu – trzeba zarabiać = jeździć

Sorry za ot
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

darokomadwa napisał(a):czy lepiej zalozyc strumienie czy moze wspawac w wnetrze starego kata rure.
Ja miałem kata do wymiany.. wyciąłem go i wstawiłem strumienice (w puszce – wygląda na pierwszy rzut oka jak kat) i jest extra
- Od: 27 wrz 2006, 17:54
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GE FS 2.0 16V
Pamiętam, że był taki wątek, w którym ktoś pisał, że nie należy zmieniać objętości układu wydechowego, więc raczej należy go wykruszyć niż wymienić na rurę.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
- Od: 14 kwi 2006, 13:20
- Posty: 818
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L
Ciekawe co mówi policjantowi przy kontroli ? Oni zawsze sprawdzaja OC i przeglad w dowodzie.....qlesh napisał(a):Nie ma czasu jechać, bo i tak nie przejdzie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):qlesh napisał:
Nie ma czasu jechać, bo i tak nie przejdzie.
Ciekawe co mówi policjantowi przy kontroli ? Oni zawsze sprawdzaja OC i przeglad w dowodzie.....
Też go zapytałem. Mówi, że OC ma, a jeśli chodzi o przegląd to podobno da się z nimi dogadać. Też mnie to dziwi, że tak niby policja przymyka na to oko, przecież koleś robi dziennie setki km i to z jakim ciężarem nieraz. Dlatego można traktować z lekkim przymrużeniem oka to co mówił... ale jeżeli tak jest naprawdę to nie chcę wiedzieć ilu jest takich jak on na ulicach
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6