Czy mogę wyciąć katalizator?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez sołtys » 29 gru 2005, 07:18

Jestem laikiem w temacie hamowni ale pytanie ona zdaje się mierzy moc na kołąch a nie wale korbowym silnika zaś moc podawana przez producenta to moc na wale korbowym. Chyba że robią tam jakąś kompensację by uzyska wynik dla samego silnika.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez pawelc » 29 gru 2005, 09:17

Huano raczej jest to bład pomiaru ,chyba ponad 30 kucyków nie odeszło bez odczuwalnej różnicy?sołtys sam też nie znam się na hamowniach, piszę to co wyczytałem ale ta róznica prawie 1/5 mocy powinna być zauważalna nawet przy tym silniku tremba robiłeś jeden pomiar ?,czy kilka?,najlepiej byłoby sie przejechać na inna hamownie, sprawdz jeszcze te przyspieszenie według mnie niewiele bedzie odbiegać od normy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Wodzu » 29 gru 2005, 13:07

Ja ostatnio wyciołem kata i zauważyłem odczuwalną różnice, auto na 2 biegu tak sie rwie do przodu jak nigdy, a 100km/h łapie szybciutko.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Huano » 29 gru 2005, 14:23

pawelc napisał(a):najlepiej byłoby sie przejechać na inna hamownie


Napiszę jeszvcze raz: badały się tam w tym samym czasie inne Mazdy i im wyszły wyniki tak jak powinny, tak więc hamownia pokazuje tak jak trzeba. Natomiast jest bardzo może przy tym hamowaniu akurat był jakiś błąd i należałoby pomiar powtórzyć. Tak więc zmiana hamowni nie ma sensu, nie ma po co szukać innej skoro ta pokazuje jak trzeba.
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Tomash » 29 gru 2005, 14:33

Natomiast jest bardzo może przy tym hamowaniu akurat był jakiś błąd i należałoby pomiar powtórzyć.

Tremba, jadumy na hamownie... po 19-tym stycznia? Ja sie wybieram tak czy inaczej <jupi>
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez tremba » 29 gru 2005, 18:17

Zobaczymy jak wyjda moje inne eksperymenty :D , ale jakby co to do towarzystwa moge zawsze pojechac :) . Szczegolnie ze moze byc wesolo i ciekawie <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2005, 11:08
Posty: 46
Skąd: gdynia
Auto: MSS

Postprzez Tomash » 29 gru 2005, 21:42

No to jadumy... Ja sie przebadam, a wesolo to bedzie napewno. Moze jeszcze ktos sie dolaczy, a termin to juz w styczniu sie ustali. Pozdrowienia
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez lukster » 3 sty 2006, 12:51

Tomash napisał(a):No to jadumy... Ja sie przebadam, a wesolo to bedzie napewno. Moze jeszcze ktos sie dolaczy, a termin to juz w styczniu sie ustali. Pozdrowienia


Tez bym sie zbadał ;) Ciekaw jestem ile koników uciekło jak zobaczyło obleśne łapska gazownika, na oko to z 15, a ile naprawdę ?
Pytanie ile takie badanko kosztuje i dokąd jedziecie, jakies namiary może ?

BTW wczoraj wywaliłem KAT na rzecz zwykłej rury mimo obaw po przeczytaniu kilku sprzecznych opinii. W moim przypadku się opłacało, z katem na LPG (zwykla instalka z reduktorem) autko drastycznie tracilo moc powyzej 5500 rpm, po wywaleniu objaw zniknal, dodam ze kat nie byl zapchany. Dziwne IMO
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez Puhcio » 14 sty 2006, 14:27

Hmmm ... tak BTW.

Może sprawdź czy na 100% masz KL pod maską ... bo może się okazać (jak u grzmota), że masz K8 lub KF – co usprawiedliwiałoby moc samochodu.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez tremba » 18 sty 2006, 00:01

Z calym moim szeroko pojetym ;) samokrytycyzmem wciaz wydaje mi sie ze to jednak KL
:>
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2005, 11:08
Posty: 46
Skąd: gdynia
Auto: MSS

Postprzez Xionc » 18 sty 2006, 09:39

Jak Ci grzechocze katalizator to go wywal, zrób przelotowy (zostaw obudowe i wspawaj rure w środek, albo, jak dbasz o ECO to kup na allegro katalizator nowy. Te blaszane są dość tanie, niby są do 2 litrów, ale prawie każdy sprzedawca ma w opisie, że posiada katy nawet do 5l, wystarczy zapytac. Ale ja bym tak nie jeździł. U mnie jak grzechotał to go wywaliłem.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Papajo » 18 sty 2006, 10:09

sołtys napisał(a):Jestem laikiem w temacie hamowni ale pytanie ona zdaje się mierzy moc na kołąch a nie wale korbowym silnika zaś moc podawana przez producenta to moc na wale korbowym. Chyba że robią tam jakąś kompensację by uzyska wynik dla samego silnika.


Hamownie pokazuja moc na wale – na wykresie są też zaznaczone straty, czyli moc na kołach (straty pokazuje linia z najmniejszymi wartosciami na wykresie) czyli de facto – na wykresie masz wszystko – moze Tremba coś źle odczytał <oczy>
TREMBA – IMO taka strata mocy to chyba nie tylko katalizator, musi być coś jeszcze <oczy>
wiem ze to glupia rada – ale jak bedziesz w Wa-wie udaj się do Mastersa
http://www.tdi-tuning.pl/kontakt.htm
ma hamownię MAHA (bardzo dokładną) facet zna sie na hamowaniu aut bardzo dobrze (na pewno nie odwali lipy)....

Co do tematu katalizatora to ponizej masz wnioski Fiveopaca po wywaleniu kata z V6....
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=17100
...nigdy nie zrezygnuję z marzeń...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2004, 15:45
Posty: 393
Skąd: Wa-wa
Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II

Postprzez darokomadwa » 10 mar 2007, 22:06

Witam. Nie chce zakladac nowego tematu wiec podpinam sie pod ten. Chodzi o to ze ostatnio uslyszalem ze z kata w mojej madzi zaczynaja dobiegac dziwne odglosy. Najpierw odglosy jekby cos w nim sie rozsypalo (ceramika?) a teraz dodatkowo zaczal glosniej chodzic. Na dodatek smierdzi od niego spalinami. Wiem ze czeka mnie wymiana i w zwiazku z tym mam pytanie, czy lepiej zalozyc strumienie czy moze wspawac w wnetrze starego kata rure. Chodzi mi glownie o to aby autko nie bylo zbyt glosne. Za wszystkie rady z gory dziekuje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lip 2006, 23:09
Posty: 26
Skąd: Opole
Auto: Mazda 626 1.8 GE 1995r.
Lexus is 250 2010r.

Postprzez Karwoś » 10 mar 2007, 23:24

Wywalić i wstawić rurę nie jest za dobre bo przy przeglądzzie mogą się przyczepić – najlepiej wywalić wszystko z wnętrza i samą puszkę zamontować – nikt w polsce nie sprawdza składu spalin na przeglądach – no prawie nikt.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez qlesh » 10 mar 2007, 23:33

Karwoś napisał(a):nikt w polsce nie sprawdza składu spalin na przeglądach – no prawie nikt

No.. czasami w ogóle nic nie sprawdzają :D i to chyba najczęściej.
Jak mi wczoraj taki jeden kurier opowiadał, że jeździ już 20 lat a nie wie nawet jak wygląda przegląd to mi ręce opadły :D
Mówi, że teraz też jeździ bez przeglądu. Od miesiąca. Nie ma czasu jechać, bo i tak nie przejdzie. Trzeba zrobić tłumik, jakieś gumy stabilizatora, poduszki silnika... nie ma czasu – trzeba zarabiać = jeździć hahaha
Sorry za ot
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez olaf_b » 29 kwi 2007, 18:45

darokomadwa napisał(a):czy lepiej zalozyc strumienie czy moze wspawac w wnetrze starego kata rure.



Ja miałem kata do wymiany.. wyciąłem go i wstawiłem strumienice (w puszce – wygląda na pierwszy rzut oka jak kat) i jest extra :) na przeglądzie zero problemów.. samej rury nie wstawiaj nawet nie chodzi o przeglądy...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2006, 17:54
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE FS 2.0 16V

Postprzez marakus » 29 kwi 2007, 19:15

Pamiętam, że był taki wątek, w którym ktoś pisał, że nie należy zmieniać objętości układu wydechowego, więc raczej należy go wykruszyć niż wymienić na rurę.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez Jaksa » 29 kwi 2007, 19:33

qlesh napisał(a):Nie ma czasu jechać, bo i tak nie przejdzie.
Ciekawe co mówi policjantowi przy kontroli ? Oni zawsze sprawdzaja OC i przeglad w dowodzie.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez qlesh » 29 kwi 2007, 21:59

Jaksa napisał(a):qlesh napisał:
Nie ma czasu jechać, bo i tak nie przejdzie.
Ciekawe co mówi policjantowi przy kontroli ? Oni zawsze sprawdzaja OC i przeglad w dowodzie.....

Też go zapytałem. Mówi, że OC ma, a jeśli chodzi o przegląd to podobno da się z nimi dogadać. Też mnie to dziwi, że tak niby policja przymyka na to oko, przecież koleś robi dziennie setki km i to z jakim ciężarem nieraz. Dlatego można traktować z lekkim przymrużeniem oka to co mówił... ale jeżeli tak jest naprawdę to nie chcę wiedzieć ilu jest takich jak on na ulicach :|
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez mbmaster » 29 kwi 2007, 22:42

W silniku Kl chlopaki z probe badali wyciecie kata i po wywaleniu go moc spadla o 1,5 KM wiec nie warto jak nie mamy zamiaru nic dlubac z wydechem.
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6