ABS – nie działa, brak czujników?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez buba74 » 10 sie 2006, 10:55

Ratunku!!!
Jakiś czas temu kupiłem Mazdę 626 GE rok 1993....i jeździłem bez ABS....myślałem, że nie ma...
Po wnikliwym przestudiowaniu komory silnika okazało się jednak, że są podzespoły do ABS ale nie mogę namierzyć czujników....
Rozmawiałem z jednym mechanikiem i mówił, że może to być uboższa wersja i może być 1 czujnik....tak czy inaczej gdzie ten czujnik(czujniki) się znajdują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez tomekrvf » 10 sie 2006, 11:55

buba74 napisał(a):Rozmawiałem z jednym mechanikiem i mówił, że może to być uboższa wersja i może być 1 czujnik....

Hu hu, to z mądrym mechanikiem rozmawiałeś :D
Podaj numer nadwozia VIN to ustalę czy Twoje auto ma (miało) ABS
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez buba74 » 10 sie 2006, 11:59

JMZGE14J201225410
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez tomekrvf » 10 sie 2006, 12:48

Twój samochód ma ABS. Czujniki do ABSu masz przy kołach. Nie zauważyłeś obecności ABSu zimą? Czy po włączeniu zapłonu swieci się pomarańczowa kontrolka z ślizgającym się samochodem na tle?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez buba74 » 10 sie 2006, 12:58

Historia jest bardziej złożona...
Mam rozłożone autko bo go maluję...przy okazji wziąłem się za konserwację, czyszczenie silnika. Znam się na silnikach bardzo dobrze..ale nigdy nie miałem do czynienia z ABS ....
Widziałem siłownik zamontowany na obwodzie hamulcowym....ale kontrolka nigdy się nie świeciła...rozpocząłem wniklliwe "śledztwo" i się okazało, że jest siłownik, przekaźnik, który nawet działa...ale nie było reakcji kontroli...do tego jeszcze okazało się, że jakiś wcześniejszy mechanik – amator (delikatnie mówiąć podpiął przewód (–) silnika siłownika z plusem i pewnie wtedy zaczęły dziać się cuda....niestety nie widzę rzadnych przewodów przy kole i obawiam się ,że zostały wymontowany....kupić nowe trochę za duży koszt...no i ciekawe czy można je zamocować...schody nie z tej ziemi...przydało by się ABS uruchomić.....i dlatego HELP... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez tomekrvf » 10 sie 2006, 13:01

buba74 napisał(a):i dlatego HELP

Ten HELP to chyba znaczy tylko jedno – trzeba wyłozyć kasę na czujniki jak ich nie ma.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez buba74 » 10 sie 2006, 13:30

Jeszcze jedno pytanie
W komorze silnika (po lewej stronie obok silnika wycieraczek) oraz po błotnikami wystają przewody z pomarańczowo-niebieskimi końcówkami do czego one są....(kolory przewodów brązowy i z dodatkami)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez tomekrvf » 10 sie 2006, 13:39

Taka wtyczka? Jak tak to jest to czujnik ABS.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez buba74 » 10 sie 2006, 13:49

Nie to nie to (zawracam ci gitarę.. :) ) widzisz ten otwór na zdjęciu w karoserii po prawej stronie...z tamtąd wystają... na każdą żyłe jest oddzielna wtyczka właśnie pomarańczowa i niebieska...z tego co udało mi się ustalić z angielskiego schematu instalacji ma coś to wspólnego z alarmem..ale głowy bym za to nie dał
Chce się dokładnie dowiedzieć bo lubie wiedzieć czym jeźdźę...i chyba zakochałem się w Maździe... buahahhaha
mam ją trochę...jeździła bez zarzutu no i klient mi bok przestawił....teraz mam okazję doprowadzić do ideału...ale czasami potrzebna jest wiedza...najgorsze, że nie ma książki serwisowej dla mojego rocznika w języku poplskim...dorwałem w .pdf jakąś angielską ale tam więcej informacji diagnostycznych niż praktycznych...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez Paweł » 10 sie 2006, 14:00

Te pomaranczowe i niebieskie wtyczki (zlacza) moga byc od czujnika SRS (poduszek).

Obrazek
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez buba74 » 10 sie 2006, 14:13

hmmm...poduszki...po nich też nie ma śladu w mojej Maździe...ciekawe czym mnie jeszcze zaskoczy... :)
Od początku mam problem z "pipczeniem" auta... w chwili gdy przekręce zapłon zaczyna "pipczeć"głośno i nieprzyjemnie...w przeciwieństwie gdy nie wyłączę światła dźwięk jest cichrzy i łagodny...nie mogę znaleść przyczyny ... po sprawdzeniu kodów błedu z autem jest wszystko OK...nie wiem gdzie szukać przyczyny....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez buba74 » 11 sie 2006, 12:04

Czujników nie ma na 100%...Nie podaje także kodu błędów... coś jest nie tak...nie wim gdzie szukać modułu ABS...nadal żałuję, że nie ma instrukcji obsługi...
Po uruchomieniu silnika siłownika ABS czy coś powinno się dziać z hamulcami??
Czy w chwili włączenia zapłonu silnik siłownika powinien się na moment uruchomić??
Dużo pytań...mało odpowiedzi..,. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez Paweł » 11 sie 2006, 15:14

O ile dobrze pamietam, to sterownik masz nad lewym kolanem kierowcy. Rozdzielacz ABSu uruchamia sie na chwile, zaraz po ruszeniu.

buba74 napisał(a):Czujników nie ma na 100%...

A masz w zwrotnicach miejsce na czujniki i pierscienie zebate na piastach?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez magicadm » 11 sie 2006, 15:16

buba74 napisał(a):Dużo pytań...mało odpowiedzi..,. :)

Skoro powinien być ABS, a nie ma śladu – obstawiam na Mega-Przeszczep :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez buba74 » 11 sie 2006, 15:25

Co do zębatek na piastach to dzisiaj będę przeprowadzał dochodzenie.
Nad lewym kolanem??...czyli jak dobrze dedukuję gdzieś zaraz pod zegarami...
Nad bezpiecznikami przy lewej nodze też są jakieś 3 skrzyneczki....i też nie wiem do czego....pierwsza z lewej niebieska, 2 pozostałe metalowe...
Czy na sterownik ABS-u w kokpicie jest opisany??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez Paweł » 11 sie 2006, 17:53

To tam gdzie skrzyneczki... Nie wiem jaki numer ma ABS CU.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez tomekrvf » 11 sie 2006, 18:08

ABS ECU ma numer GA2A-67-650
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez buba74 » 12 sie 2006, 09:59

Suuuper...dzięki... wszystko odnalazłem
Trochę babraniny...siłownik ABS działa, przekaźnik działa, ale styki modułu ABS i wtyki są zaśniedziałe...dlatego nie można było przeprowadzić testu diagnostycznego
Zębatka na PP kole jest, na LP nie ma. Nie wiem gdzie szukać na tylnych kołach..bo od strony wewnętrznej nic nie ma...chyba trzeba koło ściągnąć, nie ma rady....dzięki za pomoc wszystkim...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez genewa » 14 wrz 2006, 21:42

Witam,

przyczepię się do tematu.
Moje ABS ma reumatyzm, gdy jest wilgotno lub popada włącza mi się lampka ABS'u.
Błędy sprawdzone, wyskakuje od 11 do 14, czasami tylko 13 i 14.
Zdarza się czasami gdy sprawdzam błędy, że lampka nie chce migać, widać tylko niewielkie przygaśnięcia.
Przednie czujniki sprawdziłem pod względem rezystancji i napięcia (jest O.K.), do tylnych nie wiem jak się dobrać – czy trzeba szukać wtyczek w bagażniku?
Ma ktoś może pomysł gdzie jest źródło moich problemów.

Pozdrawiam
Marek

PS. ABS się wyłącza (lampka się zapala) w różnych przypadkach:
– przed odpaleniem silnika,
– po odpaleniu silnika,
– podczas hamowania,
– w trakcie jazdy.
President Valery + drut na magnesie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez Sacrell » 17 wrz 2006, 11:29

genewa napisał(a):Witam,

przyczepię się do tematu.
Moje ABS ma reumatyzm, gdy jest wilgotno lub popada włącza mi się lampka ABS'u.
Błędy sprawdzone, wyskakuje od 11 do 14, czasami tylko 13 i 14.
Zdarza się czasami gdy sprawdzam błędy, że lampka nie chce migać, widać tylko niewielkie przygaśnięcia.
Przednie czujniki sprawdziłem pod względem rezystancji i napięcia (jest O.K.), do tylnych nie wiem jak się dobrać – czy trzeba szukać wtyczek w bagażniku?
Ma ktoś może pomysł gdzie jest źródło moich problemów.

Pozdrawiam
Marek

PS. ABS się wyłącza (lampka się zapala) w różnych przypadkach:
– przed odpaleniem silnika,
– po odpaleniu silnika,
– podczas hamowania,
– w trakcie jazdy.


O widzisz.....od dłuzszego czasu mam to samo.
Juz nawet temat zakladalem i, ale ciezko. Tez wyskakuje ze czujniki wszystkie złe i chodzi jak chce raz dziala raz nie...a czujniki wszystkie sprawdzane i sa OK....smutne...no i jeszcze czlowiek instrukcji do auta nie ma (xedos 6 '97)
Początkujący
 
Od: 26 lut 2006, 16:37
Posty: 26

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron