ABS – nie działa, brak czujników?
1, 2
Ratunku!!!
Jakiś czas temu kupiłem Mazdę 626 GE rok 1993....i jeździłem bez ABS....myślałem, że nie ma...
Po wnikliwym przestudiowaniu komory silnika okazało się jednak, że są podzespoły do ABS ale nie mogę namierzyć czujników....
Rozmawiałem z jednym mechanikiem i mówił, że może to być uboższa wersja i może być 1 czujnik....tak czy inaczej gdzie ten czujnik(czujniki) się znajdują.
Jakiś czas temu kupiłem Mazdę 626 GE rok 1993....i jeździłem bez ABS....myślałem, że nie ma...
Po wnikliwym przestudiowaniu komory silnika okazało się jednak, że są podzespoły do ABS ale nie mogę namierzyć czujników....
Rozmawiałem z jednym mechanikiem i mówił, że może to być uboższa wersja i może być 1 czujnik....tak czy inaczej gdzie ten czujnik(czujniki) się znajdują.
- Od: 10 gru 2005, 13:12
- Posty: 415
- Skąd: Świdnik
- Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`
buba74 napisał(a):Rozmawiałem z jednym mechanikiem i mówił, że może to być uboższa wersja i może być 1 czujnik....
Hu hu, to z mądrym mechanikiem rozmawiałeś
Podaj numer nadwozia VIN to ustalę czy Twoje auto ma (miało) ABS
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Twój samochód ma ABS. Czujniki do ABSu masz przy kołach. Nie zauważyłeś obecności ABSu zimą? Czy po włączeniu zapłonu swieci się pomarańczowa kontrolka z ślizgającym się samochodem na tle?
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Historia jest bardziej złożona...
Mam rozłożone autko bo go maluję...przy okazji wziąłem się za konserwację, czyszczenie silnika. Znam się na silnikach bardzo dobrze..ale nigdy nie miałem do czynienia z ABS ....
Widziałem siłownik zamontowany na obwodzie hamulcowym....ale kontrolka nigdy się nie świeciła...rozpocząłem wniklliwe "śledztwo" i się okazało, że jest siłownik, przekaźnik, który nawet działa...ale nie było reakcji kontroli...do tego jeszcze okazało się, że jakiś wcześniejszy mechanik – amator (delikatnie mówiąć podpiął przewód (–) silnika siłownika z plusem i pewnie wtedy zaczęły dziać się cuda....niestety nie widzę rzadnych przewodów przy kole i obawiam się ,że zostały wymontowany....kupić nowe trochę za duży koszt...no i ciekawe czy można je zamocować...schody nie z tej ziemi...przydało by się ABS uruchomić.....i dlatego HELP...
Mam rozłożone autko bo go maluję...przy okazji wziąłem się za konserwację, czyszczenie silnika. Znam się na silnikach bardzo dobrze..ale nigdy nie miałem do czynienia z ABS ....
Widziałem siłownik zamontowany na obwodzie hamulcowym....ale kontrolka nigdy się nie świeciła...rozpocząłem wniklliwe "śledztwo" i się okazało, że jest siłownik, przekaźnik, który nawet działa...ale nie było reakcji kontroli...do tego jeszcze okazało się, że jakiś wcześniejszy mechanik – amator (delikatnie mówiąć podpiął przewód (–) silnika siłownika z plusem i pewnie wtedy zaczęły dziać się cuda....niestety nie widzę rzadnych przewodów przy kole i obawiam się ,że zostały wymontowany....kupić nowe trochę za duży koszt...no i ciekawe czy można je zamocować...schody nie z tej ziemi...przydało by się ABS uruchomić.....i dlatego HELP...
- Od: 10 gru 2005, 13:12
- Posty: 415
- Skąd: Świdnik
- Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`
Jeszcze jedno pytanie
W komorze silnika (po lewej stronie obok silnika wycieraczek) oraz po błotnikami wystają przewody z pomarańczowo-niebieskimi końcówkami do czego one są....(kolory przewodów brązowy i z dodatkami)
W komorze silnika (po lewej stronie obok silnika wycieraczek) oraz po błotnikami wystają przewody z pomarańczowo-niebieskimi końcówkami do czego one są....(kolory przewodów brązowy i z dodatkami)
- Od: 10 gru 2005, 13:12
- Posty: 415
- Skąd: Świdnik
- Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`
Nie to nie to (zawracam ci gitarę..
) widzisz ten otwór na zdjęciu w karoserii po prawej stronie...z tamtąd wystają... na każdą żyłe jest oddzielna wtyczka właśnie pomarańczowa i niebieska...z tego co udało mi się ustalić z angielskiego schematu instalacji ma coś to wspólnego z alarmem..ale głowy bym za to nie dał
Chce się dokładnie dowiedzieć bo lubie wiedzieć czym jeźdźę...i chyba zakochałem się w Maździe... buahahhaha
mam ją trochę...jeździła bez zarzutu no i klient mi bok przestawił....teraz mam okazję doprowadzić do ideału...ale czasami potrzebna jest wiedza...najgorsze, że nie ma książki serwisowej dla mojego rocznika w języku poplskim...dorwałem w .pdf jakąś angielską ale tam więcej informacji diagnostycznych niż praktycznych...
Chce się dokładnie dowiedzieć bo lubie wiedzieć czym jeźdźę...i chyba zakochałem się w Maździe... buahahhaha
mam ją trochę...jeździła bez zarzutu no i klient mi bok przestawił....teraz mam okazję doprowadzić do ideału...ale czasami potrzebna jest wiedza...najgorsze, że nie ma książki serwisowej dla mojego rocznika w języku poplskim...dorwałem w .pdf jakąś angielską ale tam więcej informacji diagnostycznych niż praktycznych...
- Od: 10 gru 2005, 13:12
- Posty: 415
- Skąd: Świdnik
- Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`
hmmm...poduszki...po nich też nie ma śladu w mojej Maździe...ciekawe czym mnie jeszcze zaskoczy...
Od początku mam problem z "pipczeniem" auta... w chwili gdy przekręce zapłon zaczyna "pipczeć"głośno i nieprzyjemnie...w przeciwieństwie gdy nie wyłączę światła dźwięk jest cichrzy i łagodny...nie mogę znaleść przyczyny ... po sprawdzeniu kodów błedu z autem jest wszystko OK...nie wiem gdzie szukać przyczyny....
Od początku mam problem z "pipczeniem" auta... w chwili gdy przekręce zapłon zaczyna "pipczeć"głośno i nieprzyjemnie...w przeciwieństwie gdy nie wyłączę światła dźwięk jest cichrzy i łagodny...nie mogę znaleść przyczyny ... po sprawdzeniu kodów błedu z autem jest wszystko OK...nie wiem gdzie szukać przyczyny....
- Od: 10 gru 2005, 13:12
- Posty: 415
- Skąd: Świdnik
- Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`
Czujników nie ma na 100%...Nie podaje także kodu błędów... coś jest nie tak...nie wim gdzie szukać modułu ABS...nadal żałuję, że nie ma instrukcji obsługi...
Po uruchomieniu silnika siłownika ABS czy coś powinno się dziać z hamulcami??
Czy w chwili włączenia zapłonu silnik siłownika powinien się na moment uruchomić??
Dużo pytań...mało odpowiedzi..,.
Po uruchomieniu silnika siłownika ABS czy coś powinno się dziać z hamulcami??
Czy w chwili włączenia zapłonu silnik siłownika powinien się na moment uruchomić??
Dużo pytań...mało odpowiedzi..,.
- Od: 10 gru 2005, 13:12
- Posty: 415
- Skąd: Świdnik
- Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`
O ile dobrze pamietam, to sterownik masz nad lewym kolanem kierowcy. Rozdzielacz ABSu uruchamia sie na chwile, zaraz po ruszeniu.
A masz w zwrotnicach miejsce na czujniki i pierscienie zebate na piastach?
buba74 napisał(a):Czujników nie ma na 100%...
A masz w zwrotnicach miejsce na czujniki i pierscienie zebate na piastach?
the right man in the wrong place...
Co do zębatek na piastach to dzisiaj będę przeprowadzał dochodzenie.
Nad lewym kolanem??...czyli jak dobrze dedukuję gdzieś zaraz pod zegarami...
Nad bezpiecznikami przy lewej nodze też są jakieś 3 skrzyneczki....i też nie wiem do czego....pierwsza z lewej niebieska, 2 pozostałe metalowe...
Czy na sterownik ABS-u w kokpicie jest opisany??
Nad lewym kolanem??...czyli jak dobrze dedukuję gdzieś zaraz pod zegarami...
Nad bezpiecznikami przy lewej nodze też są jakieś 3 skrzyneczki....i też nie wiem do czego....pierwsza z lewej niebieska, 2 pozostałe metalowe...
Czy na sterownik ABS-u w kokpicie jest opisany??
- Od: 10 gru 2005, 13:12
- Posty: 415
- Skąd: Świdnik
- Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`
Suuuper...dzięki... wszystko odnalazłem
Trochę babraniny...siłownik ABS działa, przekaźnik działa, ale styki modułu ABS i wtyki są zaśniedziałe...dlatego nie można było przeprowadzić testu diagnostycznego
Zębatka na PP kole jest, na LP nie ma. Nie wiem gdzie szukać na tylnych kołach..bo od strony wewnętrznej nic nie ma...chyba trzeba koło ściągnąć, nie ma rady....dzięki za pomoc wszystkim...
Trochę babraniny...siłownik ABS działa, przekaźnik działa, ale styki modułu ABS i wtyki są zaśniedziałe...dlatego nie można było przeprowadzić testu diagnostycznego
Zębatka na PP kole jest, na LP nie ma. Nie wiem gdzie szukać na tylnych kołach..bo od strony wewnętrznej nic nie ma...chyba trzeba koło ściągnąć, nie ma rady....dzięki za pomoc wszystkim...
- Od: 10 gru 2005, 13:12
- Posty: 415
- Skąd: Świdnik
- Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`
Witam,
przyczepię się do tematu.
Moje ABS ma reumatyzm, gdy jest wilgotno lub popada włącza mi się lampka ABS'u.
Błędy sprawdzone, wyskakuje od 11 do 14, czasami tylko 13 i 14.
Zdarza się czasami gdy sprawdzam błędy, że lampka nie chce migać, widać tylko niewielkie przygaśnięcia.
Przednie czujniki sprawdziłem pod względem rezystancji i napięcia (jest O.K.), do tylnych nie wiem jak się dobrać – czy trzeba szukać wtyczek w bagażniku?
Ma ktoś może pomysł gdzie jest źródło moich problemów.
Pozdrawiam
Marek
PS. ABS się wyłącza (lampka się zapala) w różnych przypadkach:
– przed odpaleniem silnika,
– po odpaleniu silnika,
– podczas hamowania,
– w trakcie jazdy.
przyczepię się do tematu.
Moje ABS ma reumatyzm, gdy jest wilgotno lub popada włącza mi się lampka ABS'u.
Błędy sprawdzone, wyskakuje od 11 do 14, czasami tylko 13 i 14.
Zdarza się czasami gdy sprawdzam błędy, że lampka nie chce migać, widać tylko niewielkie przygaśnięcia.
Przednie czujniki sprawdziłem pod względem rezystancji i napięcia (jest O.K.), do tylnych nie wiem jak się dobrać – czy trzeba szukać wtyczek w bagażniku?
Ma ktoś może pomysł gdzie jest źródło moich problemów.
Pozdrawiam
Marek
PS. ABS się wyłącza (lampka się zapala) w różnych przypadkach:
– przed odpaleniem silnika,
– po odpaleniu silnika,
– podczas hamowania,
– w trakcie jazdy.
President Valery + drut na magnesie
genewa napisał(a):Witam,
przyczepię się do tematu.
Moje ABS ma reumatyzm, gdy jest wilgotno lub popada włącza mi się lampka ABS'u.
Błędy sprawdzone, wyskakuje od 11 do 14, czasami tylko 13 i 14.
Zdarza się czasami gdy sprawdzam błędy, że lampka nie chce migać, widać tylko niewielkie przygaśnięcia.
Przednie czujniki sprawdziłem pod względem rezystancji i napięcia (jest O.K.), do tylnych nie wiem jak się dobrać – czy trzeba szukać wtyczek w bagażniku?
Ma ktoś może pomysł gdzie jest źródło moich problemów.
Pozdrawiam
Marek
PS. ABS się wyłącza (lampka się zapala) w różnych przypadkach:
– przed odpaleniem silnika,
– po odpaleniu silnika,
– podczas hamowania,
– w trakcie jazdy.
O widzisz.....od dłuzszego czasu mam to samo.
Juz nawet temat zakladalem i, ale ciezko. Tez wyskakuje ze czujniki wszystkie złe i chodzi jak chce raz dziala raz nie...a czujniki wszystkie sprawdzane i sa OK....smutne...no i jeszcze czlowiek instrukcji do auta nie ma (xedos 6 '97)
- Od: 26 lut 2006, 16:37
- Posty: 26
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6