piszczące opony na zakretach przy malych predkosciach

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez bucz » 4 sie 2006, 13:49

co jest nie tak...
piszcza przednie przy predkosci 10-20km/h przy wchodzeniu w drobny zakret 90*

auto mam kilka miesiecy i od poczatku tak sie dzialo... ale myslalem ze to wina startych i niefirmowych opon z przodu pojazdu

zamienilem osiami opony z tylu na przod – ustawilem zbierznosc – skasowali mnei na 40zeta i dalej to samo...

gdzie szukac przyczyny?
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez Grzyby » 4 sie 2006, 14:04

bucz napisał(a):ustawilem zbierznosc

sprawdź w innym zakładzie. Jak piszczy przy tak małych prędkościach to na pewno są złe kąty.

Opon nie tnie nierównomiernie?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez marakus » 4 sie 2006, 14:16

nawet maluch mi tak robił !! przede wszystkim zbiężność, ale zrobiłbym pełną geometrię na porządnym sprzęcie
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez Hazu » 4 sie 2006, 15:12

jakiej szerokości masz opony?

U mnie na osiedle jest wjazd z góry i skret w prawo i jak były upały to prawie każdy większy samochód popiskiwał na tym zakręcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez bucz » 4 sie 2006, 20:52

marakus napisał(a):nawet maluch mi tak robił !! przede wszystkim zbiężność, ale zrobiłbym pełną geometrię na porządnym sprzęcie


co oznacza w tym przypadku porzadny sprzet

emmarek napisał(a):jakiej szerokości masz opony?


standard 185-65-14

grzyby napisał(a):Opon nie tnie nierównomiernie?


nie – rownomierne zuzycie na calej szerokosci
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez ravo » 4 sie 2006, 20:58

bucz napisał(a):co oznacza w tym przypadku porzadny sprzet

nie na oko ale urzadzeniami laserowymi :P
bucz napisał(a):40zeta i

stawiam 99% ze na oko :P

a masz dobre cisnienie w oponkach :P ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez bucz » 4 sie 2006, 21:04

ravo napisał(a):
bucz napisał(a):co oznacza w tym przypadku porzadny sprzet

nie na oko ale urzadzeniami laserowymi :P
bucz napisał(a):40zeta i

stawiam 99% ze na oko :P

a masz dobre cisnienie w oponkach :P ?


cisnienie mam dobre i nie robili na "oko" – wieszali jakies takie ustrojstwa na wszystkie kola i podpinali do pradu... potem jakies przedziali zakladali i na przeciwnych stronach swiecily sie punkciki...

nie widzialem dobrze bo kazal siedziec i trzymac ster rowno w pozycji "jałowej"
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez Waluś » 4 sie 2006, 21:19

bucz napisał(a):skasowali mnei na 40zeta


ravo napisał(a):stawiam 99% ze na oko

to nie stawiaj, bo ja u siebie w mieście robie za 40 kompletną geometrie przodu, a zbierzność za 20 :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez brii » 4 sie 2006, 21:32

Powinni byli zblokować kierownicę takim jakimś "wichajstrem" który w 100% trzyma równo i nie da nawet 1mm luzu na kierownicy...
100m od mojego domku też robią geometrię na nowym laserowym sprzęcie w cenie 40zł(z VAT) :D
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez ravo » 4 sie 2006, 22:57

Waluś napisał(a):to nie stawiaj, bo ja u siebie w mieście robie za 40 kompletną geometrie przodu

czym ? uzywali do tego komputer ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Hazu » 4 sie 2006, 23:10

czy w tych 40 zł ustawią geometrię czy tylko sprawdzą ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez mayer » 4 sie 2006, 23:10

ravo napisał(a):czym ? uzywali do tego komputer ?

ravo – mylisz odrobine pojecia jesli pozwolisz to troszke cie naprostuję.
Komputer o którym mówisz służy do pomiaru punktów geometrycznych pojazdu na specjalnej płycie pomiarowej . Pomiar ten nie ma absolutnie nic wspólnego z ustawieniem geometrii zawieszenia pojazdu. Mierzy przesuniecie określonych punktów karoserii, podłogi, podłużnic itp itd wzgledem zapamietanych danych fabrycznych. Natomiast to o czym mówi bucz to laserowy instrument do pomiaru kontroli i ustawienia geometrii zawieszenia. blokuje sie kierownice w punkcie "zero" tym tajemniczym wichajstrempo czym zakłada się na koła wskaźniki laserowe które dają punkt na specjalnych listwach pomiarowych. wskazania tych punktów określają zbieżność lub rozbieżność układu kierowniczego., dodatkowo w niektórych modelach aut należy zmierzyć kąt wychylenia zwrotnicy potocznie nazywane przez niektórych zbieżnościa pionową. Tutaj juz komputer ma zastosowanie tylko jako bank danych. Nie ma nic wspólnego z pomiarem. Najpopularniejszym urządzeniem do ustawiania geometrii u nas jest zestaw GTO Colt laser..
Ok koniec wymadrzania się.
proponuje w temacie – ustawić punkt zero, ustawić zbieżność zero , i ustawić na koniec dopiero zbieżnośc połówkowo . Może być tak że ogólna wartość zbieżności jest OK natomiast nie jest symetryczna to częsty błąd niedbaluchów ze stacji kontroli. Dla przykładu jest OK jeśli pojazd ma zbieżnoś c1'20'' ale niech to będzie po 60'' na stronę a nie np z prawej 1'00" a z lewej 0'20". Poza tym warto sprawdzić geometrię tyłu.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez ravo » 4 sie 2006, 23:12

mayer napisał(a):ravo – mylisz odrobine pojecia jesli pozwolisz to troszke cie naprostuję.

pozwole :) mi poprostu najpierw ( nie wiem w takim razie po co ) hihi
mayer napisał(a):nic wspólnego z ustawieniem geometrii zawieszenia pojazdu.

a potem laserkiem :P

ale ja sie slabo znam :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Waluś » 4 sie 2006, 23:46

o właśnie jak napisał mayer
w tych 40 złotych masz sprawdzenie i ewentualnie regulację (jeśli zajdzie taka potrzeba), do tego ewentualną korektę za kilka dni :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez buba74 » 10 sie 2006, 15:39

Miałem kilka samochodów...po kupnie każdego jeździłem na ustawianie zbieźności (opony w mniejszym, czy w większym stopniu na zakrętach piszczały, auto dziwnie się zachowywało, no i zużycie opon). Zbieżność ustawiali wieszając na kołach jakieś druciki....po regulacji "niby" było lepiej...ale wraz opony się nierównomiernie zużywały....od kilku lat jeżdźę do serwisu CITO w Lublinie...mają komputerową regulację....mistrzostwo świata!!! opony zimowe po 2 sezonach są minimalnie zużyte...aż dziwne ile zależy od zbieżności.
Jest jeszcze 1 problem powodujący piszczenie opon, w pewien sposób powiązane ze zbieżnością.....zbyt miękkie...co za tym idzie uszkodzone lub stare poduszki wahaczy..częsta przyczyna...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez Pabloo » 11 sie 2006, 22:09

Wg mnie to wina amortyaztorów – piszczenie opon przy zakretach na malej predkosci to podstawowy objaw ich zużycia
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 maja 2005, 15:45
Posty: 6
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 2023 r. 20th Anniversary

Postprzez bucz » 12 sie 2006, 06:53

Pabloo napisał(a):Wg mnie to wina amortyaztorów – piszczenie opon przy zakretach na malej predkosci to podstawowy objaw ich zużycia
pozdrawiam


nie wiem czy to miarodajny pomiar ale na przegladzie 3 meisiace temu mialy 80%
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez Pabloo » 13 sie 2006, 01:33

No to może się mylę... A może od czasu przeglądu wpadłeś w jakąś dziurę albo na wysoki krawężnik? Jeśli nie to może problem z ciśnieniem w oponach?
Początkujący
 
Od: 11 maja 2005, 15:45
Posty: 6
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 2023 r. 20th Anniversary

Postprzez mayer » 17 sie 2006, 09:16

no to ja ci powiem co to jest. Właśnie zrobiłem mały test "na zywym organiźmie". Masz źle ustawione górne mocowanie amortyzatora. Bedziesz miał 100% dobrą zbieżność a bedzie piszczał w zakrętach jak wściekły. Ustawa gniazda amortyzatorów i problem zniknie.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6