Wymiana oleju (silnik/skrzynia) – ilość, parametry itp.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez GofNet » 25 gru 2006, 00:35

Temat "wydzielony" z innego – zostanie uzupełniony o kolejne modele z tego działu

Mazda 626 GE 2.0 R4 16v:
    Silnik:
      Typ: FS
      Wymiana co:
        10kkm lub 1 rok
      Pojemność:
        Z wymianą filtru:
          Minimum: 3,1
          Zalecane: 3,5
          Maksimum: 3,7
        Bez wymiany filtru:
          Minimum: 2,9
          Zalecane: 3,3
          Maksimum: 3,5
        Klasa lepkości SAE:
          5W-40, 5W-50, 5W-60
          10W-40, 10W-50, 10W-60
        Proces wytwarzania:
          syntetyk
          semisyntetyk
    Skrzynia biegów:
        Typ:
          Automatyczna: LA4A-EL
          Manualna: G25M-R
        Wymiana/inspekcja:
          Automatyczna:
            Inspekcja co 12 miesiący lub 20kkm. Wymiana gdy inspekcja taką potrzebę wykaże.
          Manualna:
            Inspekcja co 2 lata lub 40kkm. Wymiana co 80kkm lub 4 lata.
        Pojemność:
          Automatyczna:
            Minimum: 7,3
            Zalecane: 8,3
            Maksimum: 8,8
          Manualna:
            Minimum: 2,4
            Zalecane: 2,7
            Maksimum: 2,9
        Klasa lepkości SAE/rodzaj:
          Automatyczna:
            M-III lub Dexron II
          Manualna:
            75W-90, 80W-90
        Proces wytwarzania:
          syntetyk
Mazda 626 GE 2.5 V6 24v:
    Silnik:
      Typ: KL
      Wymiana co:
        10kkm lub 1 rok
      Pojemność:
        Z wymianą filtru:
          Minimum: 3,5
          Zalecane: 4,0
          Maksimum: 4,2
        Bez wymiany filtru:
          Minimum: 3,3
          Zalecane: 3,7
          Maksimum: 3,9
        Klasa lepkości SAE:
          5W-40, 5W-50, 5W-60
          10W-40, 10W-50, 10W-60
        Proces wytwarzania:
          syntetyk
          semisyntetyk
    Skrzynia biegów:
        Typ:
          Automatyczna: GF4A-EL
          Manualna: G25M-R
        Wymiana/inspekcja:
          Automatyczna:
            Inspekcja co 12 miesiący lub 20kkm. Wymiana gdy inspekcja taką potrzebę wykaże.
          Manualna:
            Inspekcja co 2 lata lub 40kkm. Wymiana co 80kkm lub 4 lata.
        Pojemność:
          Automatyczna:
            Minimum: 7,8
            Zalecane: 8,8
            Maksimum: 9,3
          Manualna:
            Minimum: 2,4
            Zalecane: 2,7
            Maksimum: 2,9
        Klasa lepkości SAE/rodzaj:
          Automatyczna:
            M-III lub Dexron II
          Manualna:
            75W-90, 80W-90
        Proces wytwarzania:
          syntetyk
Mazda Xedos 6 1.6 R4 16v:
    Silnik:
      Typ: B6
      Wymiana co:
        10kkm lub 1 rok
      Pojemność:
        Z wymianą filtru:
          Minimum: 3,2
          Zalecane: 3,6
          Maksimum: 3,8
        Bez wymiany filtru:
          Minimum: 2,8
          Zalecane: 3,2
          Maksimum: 3,4
        Klasa lepkości SAE:
          5W-40, 5W-50, 5W-60
          10W-40, 10W-50, 10W-60
        Proces wytwarzania:
          syntetyk
          semisyntetyk
    Skrzynia biegów:
        Typ:
          Automatyczna: ...
          Manualna: ...
        Wymiana/inspekcja:
          Automatyczna:
            Inspekcja co 12 miesiący lub 20kkm. Wymiana gdy inspekcja taką potrzebę wykaże.
          Manualna:
            Inspekcja co 2 lata lub 40kkm. Wymiana co 80kkm lub 4 lata.
        Pojemność:
          Automatyczna:
            Minimum: 5,1
            Zalecane: 5,8
            Maksimum: 6,1
          Manualna:
            Minimum: 2,4
            Zalecane: 2,7
            Maksimum: 2,9
        Klasa lepkości SAE/rodzaj:
          Automatyczna:
            M-III lub Dexron II
          Manualna:
            75W-90, 80W-90
        Proces wytwarzania:
          syntetyk
Mazda Xedos 6 2.0 V6 24v:
    Silnik:
      Typ: KF
      Wymiana co:
        10kkm lub 1 rok
      Pojemność:
        Z wymianą filtru:
          Minimum: 3,5
          Zalecane: 4,0
          Maksimum: 4,2
        Bez wymiany filtru:
          Minimum: 3,2 (3,3)
          Zalecane: 3,6 (3,7)
          Maksimum: 3,8 (3,9)
        Klasa lepkości SAE:
          5W-40, 5W-50, 5W-60
          10W-40, 10W-50, 10W-60
        Proces wytwarzania:
          syntetyk
          semisyntetyk
    Skrzynia biegów:
        Typ:
          Automatyczna: GF4A-EL
          Manualna: ...
        Wymiana/inspekcja:
          Automatyczna:
            Inspekcja co 12 miesiący lub 20kkm. Wymiana gdy inspekcja taką potrzebę wykaże.
          Manualna:
            Inspekcja co 2 lata lub 40kkm. Wymiana co 80kkm lub 4 lata.
        Pojemność:
          Automatyczna:
            Minimum: 6
            Zalecane: 6,8
            Maksimum: 7,1
          Manualna:
            Minimum: 2,4
            Zalecane: 2,7
            Maksimum: 2,9
        Klasa lepkości SAE/rodzaj:
          Automatyczna:
            M-III lub Dexron II
          Manualna:
            75W-90, 80W-90
        Proces wytwarzania:
          syntetyk
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Ostatnio edytowano 4 sty 2007, 03:28 przez GofNet, łącznie edytowano 3 razy
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 17:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Grzyby » 2 sty 2007, 11:31

Jak ktoś dysponuje danymi dot. innych modeli/silników, ma chwilę czasu i chęć – zapraszam do wstawienia danych.
Jak będzie komplet – temat zamknę i dam odnośnik żeby było go łatwiej znaleźć.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16956 (69/158)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio J23A
Renault Master 2.5D,
Dacia DV 1.6 LPG,
Burstner Amara 535TK

Postprzez tok5 » 19 sty 2013, 09:22

Koledzy instrukcja do Madzi 626 z 1996r. mówi, że dla benzynki podaje się olej silnikowy:
– 5W30 dla temperatur <= -30 do 0,
– 10W30 dla temperatur -20 do > 50.
pozdrawiam
tok5
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 17:30
Posty: 136 (0/2)
Skąd: okolice Poznania
Auto: GG 2.0 dieselek
DY 1.4 benzynka

Postprzez ProboszczV6 » 19 sty 2013, 13:27

No i dobrze podaje, silniki były projektowane na olej SAE30 a to czy będzie 5W czy 10W to już zależy od temperatury zimowej, lepiej mieć 5W wg mnie.
Oryginalny olej Mazdy ma 5W-30. Trzeba postępowym być, realia w 96 roku były troche inne niż teraz ;)
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
#R
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1244 (0/15)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez zibi626 » 21 sty 2013, 12:49

Eeee, wg. tego co tu pisze to skrzynie w 626 w FSie i KLu był takie same ? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Xedos9Koscian » 29 kwi 2020, 20:45

Przepraszam za odkop ale jaki olej do skrzyni do xedosa 9 2.5 v6 manual, jedni mówią że 75w90 a inni że atf dexron III, To co wkoncu lać? <glupek2>
Początkujący
 
Od: 5 sty 2020, 17:13
Posty: 1
Auto: Mazda xedos 9 2.5 v6, 1995r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6