Zbieżność dobra, jedzie gorzej

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez osstryga » 25 maja 2006, 12:03

mazda 626 ge 1,8 sedan 97 r,
przed kilkoma dniami ustawiłem zbieżność w warsztacie – koła były ustawione rozbieżnie. Od tamtej pory zauważyłem dziwne zachowanie samochodu, zwłaszcza przy prędkościach pow 80/h. Przy dodawaniu gazu lekko ściąga go na jedną stronę, po zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu w drugą. Jednocześnie odczuwalne jest także lekkie pociąganie za kierownicę, tak jakkby koła ustawiały się same do jazdy. Przed ustawieniem zbieżności nie odczuwałem takich sensacji.
jakieś pomysły? z góry dziękuję
osstryga
 

Postprzez Hazu » 25 maja 2006, 12:31

Masz luzy na wachaczu dolnym tzn. wybitą (może tylko lekko) tuleje metalowo gumowa wachacza.

Domyślam się że nie słychać żadnych stuków z zawieszenia bo jeśli zawieszenie się tłucze to nie trzeba było ustawiać zbieżnosci tylko sprawdzić zawieszenie i naprawić<lol>

Poza tym zbieżność sama się nie przestawi jeśli z zawieszeniem wszystko jest OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 25 maja 2006, 12:36

osstryga napisał(a):Przy dodawaniu gazu lekko ściąga go na jedną stronę, po zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu w drugą. Jednocześnie odczuwalne jest także lekkie pociąganie za kierownicę, tak jakkby koła ustawiały się same do jazdy.


a oto odpowiedz


emmarek napisał(a):Masz luzy na wachaczu dolnym tzn. wybitą (może tylko lekko) tuleje metalowo gumowa wachacza.


Mialem to samo i teraz jest oki ...
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez cimoch » 25 maja 2006, 13:28

ja tez tak miałem, przy dodawaniu gazu w jedną a przy zdejmowaniu nogi w drugą. Po wymianie tuleji przedniej wahacza było dobrze. Luzy na tulejach najlepiej sprawdzic na szarpakach, jakims łomikiem mozna przeoczyć.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2005, 16:59
Posty: 217
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BN 2,5

Postprzez xANDy » 26 maja 2006, 13:21

Polecam zamiast szarpaków to najpierw podnieść go na podnośniku do góry i szarpnąć za koło na boki. W zależności od rodzaju wyrobienia – na szarpakach może pokazać "zupełne nic". Ja tak miałem, ale szrpnąłem za koło, gdy madzia wisiała w powietrzu – to luzy były ok 2cm.
PS. ten objaw to na pewno tuleja wahacza, zapewne przednia...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez mayer » 26 maja 2006, 23:17

na pewno, jeśli byłoby jeszcze szarpanie silnikiem zastanowiłbym się nad poduszką silnika
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6