Miałem rozkręcane mcpersony i może teraz z geometrią coś nie tak, jednak ponieważ raczej nic nie ściąga to może nie być związane.
Rzecz w tym, że od czasu roboty tych mcpersonów pojawiło się dziwne wycie z przodu, z lewej (choć nie potrafię stwierdzić czy z samego koła czy np. z okolicy skrzyni)
Wycie pojawia się głównie przy prędkościach 30-50km/h i trwa bez względu na to czy auto jedzie na luzie czy na biegu, z wciśniętym sprzęgłem czy nie, choć jak się dodaje gazu to jakby troszkę mniej wyło. Nie zależy to też od obrotów silnika.
Jakie są możliwe przyczyny? Czy może to mieć coś wspólnego z ustawieniem kątów pochylenia koła po wykręcaniu mcpersona? Na oko koła wydają siębyć ok a auto raczej nie ściąga.
Macie jakieś pomysły?
Wycie z okolic lewego przedniego koła – rozwiązanie
Strona 1 z 1
Ostatnio edytowano 25 kwi 2006, 20:34 przez stuk, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
emmarek napisał(a):Opony na letnie już zmieniłeś?
Tak i kawałek przejechałem na nich i było ok. Potem te nieszczęsne mcpersony i się zaczęło (może to być zbieg okoliczności)...
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
emmarek napisał(a):Może zamienili ci koła przy wymianie mcpersonów
Byłem przy tym i koła trafiły na swoje miejsca. Ale w sumie na probę zamienić mogę, zobacze czy coś się zmieni.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
emmarek napisał(a):Może zamienili ci koła przy wymianie mcpersonów.
Spróbój zamienić – lub z tyłu na przód.
To ma jakieś znaczenie (zamiana kół tylnych z przednimi, albo całkowite pomiesznie)? Bo po zmianie na letnie (tak mi się wydawało że coś pomieszali) strasznie głośno się zrobiło w aucie ale dotąd zwalałem winę na opony...
- Od: 14 wrz 2005, 11:16
- Posty: 169
- Skąd: Białystok (Wasilków)
- Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95
zulek napisał(a):To ma jakieś znaczenie (zamiana kół tylnych z przednimi, albo całkowite pomiesznie)?
Nie powinno mieć znaczenia zamiana przód/tył, chyba, że masz wyraźnie inaczej zużyte. Zamiana lewy-prawy może byc niemożliwa z całymi kołami, jesli masz asymetryczne/kierunkowe opony. No chyba że właśnie masz i są odwrotnie założone, to może skutkowac gorszą trakcją, większym hałasem itd...
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Ale najlepiej jest jak jest zachowany przez cały okres eksploatacji ten sam kierunek obrotu – nawet w opanach, które nie są kierunkowe. Wtedy uniknie się huku, a jak zamieni się kierunek na przeciwny to mogą hałasować (jak tam miałem u siebie – przestestowane). Dobre warsztaty oznaczają gdzie było koło przed demontażem.
- Od: 21 mar 2005, 16:59
- Posty: 217
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 3 BN 2,5
Odkręciłem wczoraj koło, oglądnałem oponę – jest ok, założona prawidłowo itd.
Kręcąc kołem na podnośniku na tyle na ile bylem w stanie "recznie" żadnych niepokojących dźwięków nie było. No cos tam szura, ale to chyba klocki hamulcowe – drugio kolo ma tak samo.
Albo więc za mała prędkość obrotowa, alebo dzwięk nie występuje bez obciążenia koła (nacisku).
Aha – ten dzwięk podczas jazdy słychac tak samo z otwartą jak i zamknięta szybą, wydaje mi się, że niekoniecznie dochodzi z samego koła. Czy to możliwe, że nie łożysko tylko np. półośka albo coś innego?
Kręcąc kołem na podnośniku na tyle na ile bylem w stanie "recznie" żadnych niepokojących dźwięków nie było. No cos tam szura, ale to chyba klocki hamulcowe – drugio kolo ma tak samo.
Albo więc za mała prędkość obrotowa, alebo dzwięk nie występuje bez obciążenia koła (nacisku).
Aha – ten dzwięk podczas jazdy słychac tak samo z otwartą jak i zamknięta szybą, wydaje mi się, że niekoniecznie dochodzi z samego koła. Czy to możliwe, że nie łożysko tylko np. półośka albo coś innego?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Właśnie odkryłem (dzięki jeździe z otwartymi szybami) że przednie opony nabrały dziwnej tendencji to piszczenia przy hamowaniu (nawet z malej predkosci) i przy skrętach.. czyżby jednak nie łożysko tylko geometria przodu?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
stuk napisał(a):tylko geometria przodu
jeśli opony piszczą to bankowo, a podkreślam że jeśli zbieżność jest git, to przy złej geometrii nie będzie ściągać, więc proponuje sprawdzić
Waluś napisał(a):jeśli opony piszczą to bankowo, a podkreślam że jeśli zbieżność jest git, to przy złej geometrii nie będzie ściągać, więc proponuje sprawdzić
Zbieżnośc była ekstra ustawiona, więc pewnie nadal jest i dlatego nie sciąga, ale kąty nachylenia mogły się pochrzanić... no to nie będę kombinował, tylko pojade ustawić, szkoda opon... ech...
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
stuk napisał(a):Zbieżnośc była ekstra ustawiona, więc pewnie nadal jest
Człowiek ma w sobie tyle optymizmu

Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6