Klocki tyl nie pasuja do zacisku – 626 GE

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Radosław Połeć » 22 kwi 2006, 20:45

Witam,
Chcialem zmienic dzis klocuszki tylne, kupilem Kashiyame JC23007 i niestety zaliczylem zonka.
Docisnalem cylinderek (tloczek) na maksa, zalozylem klocki i okazalo sie, ze sa za grube, tym samym nie moglem zlozyc zacisku.
Pytania:
1. Czy sprzedali mi dobre klocki ? ksztalt jest ok, ale grubosc nie ta ?
2. Czy polozenie cylinderka mozna jakos regulowac ? tak bym mogl go bardziej wcisnac do srodka.

Z gory dziekuje za odpowiedzi
Pozdrawiam
Czy ciemno czy jasno sunie Mazda przez miasto....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2004, 12:13
Posty: 31
Skąd: Łódź
Auto: bezfurewie

Postprzez Hazu » 22 kwi 2006, 21:42

Radosław Połeć napisał(a):Docisnalem cylinderek (tloczek) na maksa

dało się wcisnąć??? <lol> <lol> <lol>

Weź zwykłe szczypce i dociskajac wkrecaj tłoczek aż się cały schowa. <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Radosław Połeć » 22 kwi 2006, 21:46

na to nie wpadlem :) to co on ma gwint ?
jutro bede wkrecal

Pzdr
Czy ciemno czy jasno sunie Mazda przez miasto....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2004, 12:13
Posty: 31
Skąd: Łódź
Auto: bezfurewie

Postprzez Hazu » 22 kwi 2006, 21:56

Gwint ma mechanizm samonapinający chamulca recznego i dla tego się nie da cofnąć Jeśli by się tłoczek cofał to recznego by nie było :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez ivo » 23 kwi 2006, 07:42

witajcie
pozwolę sobie się przykleić, bo miałem – mam podobny problem w mojej 323 tyle, że z przodu, no i tam nie ma czym pokręcić.
Z jednej strony klocki wlazły bez problemu, a przy drugiej tarczy wewnętrzny klocek wchodzi, a drugi za cholerę – brakuje dobre 2 mm. Nawet się wku... i rozkręciłem zacisk, wsadziłem oba klocki, ale dupa blada – nie da się go z powrotem skręcić, bo tarcza jest przez nie trzymana jak w imadle.
Może mi to ktoś wyjaśnić ??
Koniec końców mam teraz jeden klocek nowy i jeden stary <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2005, 00:02
Posty: 421 (0/1)
Skąd: Branice - płd. granica RP
Auto: mx-5 2000 1,6
Premacy 2002 2,0

Postprzez Misiek-Bełchatów » 23 kwi 2006, 11:45

Radosław Połeć napisał(a):Czy sprzedali mi dobre klocki ? ksztalt jest ok, ale grubosc nie ta ?


Ja w swojej miałem problem tego typu iż po zakupie klocków i założeniu ich nie dało się autem ruszyć bo klocki trzymały jak głupie ... po ok 20min. namysłu zorientowałem się co jest i na klockach przynitowana jest blaszka i to wlaśnie łby tych nitów robiły całe zamieszanie, po zeszlifowaniu ich załozyłem i jestem w stanie się zatrzymać bez większych problemów.
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez Koval » 23 kwi 2006, 11:46

ivo wypchnij tłok i wyczyść go to samo zrób ze ślizgami, jeżeli trzeba to wymień gumki, wtedy wszystko musi być ok, zwłaszcza że z drugiej strony klocki pasują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2004, 10:47
Posty: 218
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.

Postprzez ivo » 23 kwi 2006, 18:22

Koval napisał(a):to samo zrób ze ślizgami,


jaki ślzgi masz na myśli ??
szybciej nie taniej: 666 066 580
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2005, 00:02
Posty: 421 (0/1)
Skąd: Branice - płd. granica RP
Auto: mx-5 2000 1,6
Premacy 2002 2,0

Postprzez tomekrvf » 24 kwi 2006, 13:59

emmarek napisał(a):Weź zwykłe szczypce i dociskajac wkrecaj tłoczek aż się cały schowa

Prościej wykręcić śrubę z tyłu zacisku i wkręcić tłoczek ampulem
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Hazu » 24 kwi 2006, 15:51

tomekrvf napisał(a):Prościej wykręcić śrubę z tyłu zacisku i wkręcić tłoczek ampulem


No nie wiem czy prosciej mówisz o dwóch czynnościach a ja o jednej. <lol>

Czy to możliwe że w Xedosie nie ma śróbki z tyłu do regulacji recznego? Nie znalazłem takowej u siebie ani nie było miejsca na klucz ampulowy. tak jak piszesz.

Ja tak jak pisałem wkręciłem tylko tłoczek złożyłem wszystko przycisnołem kilka razy chamulec i ręczny był dobry bez naciągania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Koval » 24 kwi 2006, 20:49

ivo napisał(a):jaki ślzgi masz na myśli

ślizgi po których porusza się zacisk, z tym że zapewne główny powodem problemu jest tłok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2004, 10:47
Posty: 218
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.

Postprzez Radosław Połeć » 25 kwi 2006, 23:11

Postapilem jak mowil emmarek, wszystko poszlo ok. Kloki wymienione, troche teraz reczny sie poluzowal, ale to kwestia regulacji.
P.S
Cala operacja przeciagnela sie w czasie bo zgubilem klucz zabezpieczajacy kolo <glupek2> .
Ale na szczescie wszystko juz za mna, a klocuszki hamuja jak zloto :)

Dzieki za pomoc
Pozdro
Czy ciemno czy jasno sunie Mazda przez miasto....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2004, 12:13
Posty: 31
Skąd: Łódź
Auto: bezfurewie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6