Stuki w zawieszeniu Mazda 626 ge 2.0. benzyna

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Koniol & Pati » 5 kwi 2014, 21:04

Witam wszystkich. Madzia mi zaczęła stukać przy przejazdach przez nierówność (kostka brukowa), jak i przy gwałtownym dodawaniu gazu na każdym biegu. Zaznaczę iż przy temperaturze około zera stuki ustępują. Wymienione są wahacze na nowe (carspeed) łączniki stabilizatora, gum stabilizatora, amorki (kayaba bez nowych poduszek, oraz łożysk). Półoś długa (prawa) nowy zamiennik +przegub wewnętrzny. Na półosiach nie ma luzów. Pooglądałem poduchy silnika na aucie. Dwie z nich są podejrzane (szpara, pęknięcia zaznaczone czerwonym kółkiem; Prawa przy rozrządzie luz między gumą, a obudowa metalową tej poduszki (luz na środkowy palec z dwóch stron zdjęcie poglądowe) nie wiem czy tak ma być? A druga poducha jest nadpęknięta i znajduje się przy chłodnicy? Czy one mogą dawać taki luz? Przy grodzi nie mam jak sprawdzić, muszę ją wyjąć ale dopiero w sobotę :( A czy mogą to być łożyska amorków? Ma ktoś jakiś pomysł?
Załączniki
poduszka przy chlodnicy.JPG
Poduszka przy chłodnicy
Prawa poduszka przy rozrządzie.jpg
Prawa poduszka przy rozrządzie
Ostatnio edytowano 5 kwi 2014, 23:40 przez Koniol & Pati, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 21:34
Posty: 73
Skąd: Poznań
Auto: mazda 626 2.0 16v GE

Postprzez szumki44 » 5 kwi 2014, 22:53

Klej do szyb bądź silikon twardy jakiś i zalej cale poduszki :) . Jak stuki ustąpią to znasz przyczynę. Wtedy możesz szukać nowych poduch :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Koniol & Pati » 5 kwi 2014, 23:42

Ciekawa rada. Pewnie spróbuje. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 21:34
Posty: 73
Skąd: Poznań
Auto: mazda 626 2.0 16v GE

Postprzez kamilspider » 6 kwi 2014, 09:07

Sylikon jest za miękki, ale klej do szyb nadaje się idealnie :D Jak dobrze się zaleje poduszki to może być dość trwały taki zabieg.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Koniol & Pati » 6 kwi 2014, 21:31

Witam ponownie. Dziś zauważyłem iż stuki dochodzą prawdopodobnie z lewej strony z okolic amorka. Dodatkowo jak nawróciłem na 3 razy to stuki ustąpiły. Przy kręceniu kierownicą na postoju słychać czasami jakby coś przeskakiwało "tr tr tr"
Ostatnio edytowano 6 kwi 2014, 22:01 przez Koniol & Pati, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 21:34
Posty: 73
Skąd: Poznań
Auto: mazda 626 2.0 16v GE

Postprzez roccomistrz » 6 kwi 2014, 21:56

może łożysko mcphersona
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez Koniol & Pati » 6 kwi 2014, 22:09

A co do drugiego zdjęcia. Czy luz zaznaczony w kółku (szpara) powinien w ogóle występować? Czy całość powinna być zalana gumą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 21:34
Posty: 73
Skąd: Poznań
Auto: mazda 626 2.0 16v GE

Postprzez szumki44 » 6 kwi 2014, 23:09

Obrazek
a co do skręcania kierownicą i słyszeniu trzasków to łożysko mc-persona :) jw... koszt łożyska do 20-40 zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez noxes » 7 kwi 2014, 23:03

Wystarczy rozebrać oczyścić i nasmarować. Zrobiłem tak jakieś 2-3 lata temu i do dziś jest cisza.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6