Skrętna tylna oś – 4WS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez MARIOLA » 5 kwi 2006, 20:01

o.k. idę liczyć <lol>
MAŁA
Początkujący
 
Od: 28 sie 2005, 13:26
Posty: 23
Skąd: TARGOSZYCE
Auto: MAZDA MX6, 2.5 V6, 1992 R.

Postprzez MARIOLA » 5 kwi 2006, 20:18

Tak na serio mam liczyć ile razy, czy jaja sobie ze mnie robicie :( Na zapalonym silniku doliczyłam do 60 i wymiękłam, a na zgaszonym do 100 i też wymiękłam :] O co chodzi z tym liczeniem???
MAŁA
Początkujący
 
Od: 28 sie 2005, 13:26
Posty: 23
Skąd: TARGOSZYCE
Auto: MAZDA MX6, 2.5 V6, 1992 R.

Postprzez zenith839 » 5 kwi 2006, 20:28

Zwarcie tych dwóch pinów spowoduje uruchomienie procedury odczytu kdów błędów przy użyciu MIL. MIL to lampka CHECK ENGINE na desce rozdzielczej. Po przełączeniu kluczyka na zapłon uruchamia sie procedura. Należy odczytac kody błędów na następującej zasadzie: dłuższe mrugnięcie <-- cyfra dziesiątek 10,20, 30 itd. krótkie mrugnięcie <-- cyfra jedności 1,2,3,4,5 itd.Pomiędzy poszczególnami kodami błędów następuje dwu sekundowa przerwa. PO zakończeniu wyświetlania kodów błędów wyświetlają się od nowa. I tak np mrugnięcia: długie, krótkie, krótkie oznacza kod błedu numer 12. Mariola sprawdź jakie kody generuje silnik na podstawie tych czynności. NIe zapalaj silnika. Powyższą procedurę robi się przy włączonym zapłonie a nie na uruchomionym silniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez newbie » 5 kwi 2006, 20:31

newbie napisał(a):nie ma pamieci bledow niestety (brak podtrzymania) – czyli jeśli podczas jazdy zaświeci (4WS)-przestanie działać-należy NIE WYŁĄCZAJĄC SILNIKA !! zrobić odczyt DTC


...
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Przemo » 5 kwi 2006, 20:31

Przeczytaj najpierw jak się odczytuje kody

http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php

Kontrolka miga seriami, na przykład 3 razy wolno i 2 razy szybko, co oznacza kod usterki 32. Twoim zadaniem jest zliczyć mignięcia i to wszystko, oczywiście kontrolka będzie migała non stop dopóki zwory nie rozłączysz.

@zenith839 Do 4WS jest osobny komputer który się sczytuje nieco inaczej niż ECU, na blacie jest dodatkowa kontrolka od 4WS i to ona sygnalizuje ewentualną awarię i kody usterek. A ponieważ jak już wspomniał Newbie komputer nie posiada pamięci usterek, więc jedyną metodą na odczytanie jest czatowanie aż się zapali kontrolka 4WS i wtedy bez gaszenia silnika należy zmoskować odpowiednie piny w złączu diagnostycznym.

Szkoda, że w GD nie ma jednego złącza diagnostycznego, tylko jest pełno różnych kostek niewiadomo od czego. Jeśli ktoś ma jaką kolwiek rozpiskę kostek diagnostycznych do GD to będę wdzięczny jak się podzieli wiedzą lub materiałami .
Ostatnio edytowano 5 kwi 2006, 20:54 przez Przemo, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez MARIOLA » 5 kwi 2006, 20:51

Przemo napisał(a):A ponieważ jak już wspomniał Newbie komputer nie posiada pamięci usterek, więc jedyną metodą na odczytanie jest czatowanie aż się zapali kontrolka 4WS i wtedy bez gaszenia silnika należy zmoskować odpowiednie piny w złączu diagnostycznym.


Czyli co, mam uruchomić silnik, poczekać aż zapali się kontrolka i wtedy odczytać te kody błędów? :)
Dziś już nie mogę, ale jutro zabiorę się za to i dam wieczorkiem znać o wynikach. Wielkie dzięki wszystkim za pomoc. <list>
MAŁA
Początkujący
 
Od: 28 sie 2005, 13:26
Posty: 23
Skąd: TARGOSZYCE
Auto: MAZDA MX6, 2.5 V6, 1992 R.

Postprzez zenith839 » 5 kwi 2006, 20:54

Przemo napisał(a):Przeczytaj najpierw jak się odczytuje kody

http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php

Kontrolka miga seriami, na przykład 3 razy wolno i 2 razy szybko, co oznacza kod usterki 32. Twoim zadaniem jest zliczyć mignięcia i to wszystko, oczywiście kontrolka będzie migała non stop dopóki zwory nie rozłączysz.

@zenith839 Do 4WS jest osobny komputer który się sczytuje nieco inaczej niż ECU, na blacie jest dodatkowa kontrolka od 4WS i to ona sygnalizuje ewentualną awarię i kody usterek. A ponieważ jak już wspomniał Newbie komputer nie posiada pamięci usterek, więc jedyną metodą na odczytanie jest czatowanie aż się zapali kontrolka 4WS i wtedy bez gaszenia silnika należy zmoskować odpowiednie piny w złączu diagnostycznym.



Dobrze wiedzieć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez GofNet » 5 kwi 2006, 20:57

Czyli jak "stracisz" 4WS podczas jazdy, to nie gaś silnika, tylko sobie zjedź na pobocze (lub do domu) i jak nadal 4WS nie będzie działało, to przeprowadź procedurę zadaną przez newbie. Zasada detekcji określonego kodu podana jest przez zenith839 oraz Przemo i tyczy się również 4WS, ale na WŁĄCZONYM SILNIKU.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Przemo » 5 kwi 2006, 21:04

MARIOLA napisał(a):Czyli co, mam uruchomić silnik, poczekać aż zapali się kontrolka i wtedy odczytać te kody błędów? usmiech
Dziś już nie mogę, ale jutro zabiorę się za to i dam wieczorkiem znać o wynikach. Wielkie dzięki wszystkim za pomoc.


Najlepiej jak się przejedziesz autem kawałek a późńiej sie zatrzymasz, bo wtedy Ci się kontrolka zapalała. Jak się już zapali to wtedy trzeba zmostkować odpowiednie piny w złączu i liczyć mignięcia kontrolki.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez MARIOLA » 5 kwi 2006, 21:04

GofNet napisał(a):Czyli jak "stracisz" 4WS podczas jazdy, to nie gaś silnika, tylko sobie zjedź na pobocze (lub do domu) i jak nadal 4WS nie będzie działało, to przeprowadź procedurę zadaną przez newbie. Zasada detekcji określonego kodu podana jest przez zenith839 oraz Przemo i tyczy się również 4WS, ale na WŁĄCZONYM SILNIKU.


Wielkie dzięki, kontrolka od 4 ws zapala mi się jak tylko odpalę silnik, a nie ruszę z miejsca przez jakąś minutę, więc z tym nie będzie problemu ( nie muszę ruszać się z domu ). Jutro jak mąż wróci z pracy zabawimy się <lol> w diagnostykę i odczytywanie kodów błędów. O wynikach poinformujemy wieczorem.
MAŁA
Początkujący
 
Od: 28 sie 2005, 13:26
Posty: 23
Skąd: TARGOSZYCE
Auto: MAZDA MX6, 2.5 V6, 1992 R.

Postprzez GofNet » 5 kwi 2006, 21:20

Jak będziesz miała kody, to Nasi fachowcy (np. newbie, tco_tm, itd.) ustalą, co one oznaczają – o czym świadczą i będziesz wiedziała, w czym jest problem, co się zapsuło albo co trzeba skontrolować.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Przemo » 5 kwi 2006, 22:20

Lepiej by było jednak żebyś się przejechała samochodem i dopiero później sprawdzała błędy, ponieważ świecenie kontrolki tuż po odpaleniu samochodu wcale nie musi oznaczać iż komp posiada błędy, ponieważ przekręceniu kluczyka i odpaleniu samochodu kontrolka pali się gdyż system się atuodiagnozuje (nie mostkuj wtedy złącza) jeśli kontrolka nie zgaśnie to znaczy że sterownik wykrył błędy, natomiast jeśli zgaśnie nie wykrył nic. Więc najlepiej będzie jeśli odpalisz samochód, a następnie pojeździsz nim trochę na parkingu z prędkością do 35 km\h jak najwięcej skręcając przy tym, a następnie zwiększysz prędkość powyżej 35 km\h i trochę pojeździsz po zakrętach (w tym czasie komputer powinien złapać jakiś błąd), następnie się zatrzymaj i jeśli zapali się kontrolka to wtedy nie gasząc silnika zmostkuj złącze diagnostyczne i licz wskazania kontrolki.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez MARIOLA » 6 kwi 2006, 18:41

Mam wyniki naszego badania diagnostycznego :) . A więc są trzy mrugnięcia : ja twierdzę, że są to długie, a mój mąż, że krótkie. Potem jest dłuższa przerwa i znowu trzy mrugnięcia i znowu dłuższa przerwa. Mamy problem, bo robiliśmy to pierwszy raz :] Co o tym myślicie???
MAŁA
Początkujący
 
Od: 28 sie 2005, 13:26
Posty: 23
Skąd: TARGOSZYCE
Auto: MAZDA MX6, 2.5 V6, 1992 R.

Postprzez GofNet » 6 kwi 2006, 20:53

MARIOLA napisał(a): A więc są trzy mrugnięcia : ja twierdzę, że są to długie, a mój mąż, że krótkie.
Jakbyś miała określić je w czasie w odniesieniu do układu SI, czyli w sekundach ;), to mniej/więcej ile trwał jeden taki długi/krótki impuls? Tak będzie najłatwiej, gdyż sekunda wszędzie wynosi tyle samo...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez MARIOLA » 6 kwi 2006, 21:05

GofNet napisał(a):Jakbyś miała określić je w czasie w odniesieniu do układu SI, czyli w sekundach oczko, to mniej/więcej ile trwał jeden taki długi/krótki impuls? Tak będzie najłatwiej, gdyż sekunda wszędzie wynosi tyle samo...


Na nasze oko na 1 sekundę, można to porównać do mrugnięcia kierunkowskazu.
MAŁA
Początkujący
 
Od: 28 sie 2005, 13:26
Posty: 23
Skąd: TARGOSZYCE
Auto: MAZDA MX6, 2.5 V6, 1992 R.

Postprzez MARIOLA » 6 kwi 2006, 21:06

Na pewno nie na dłużej.
MAŁA
Początkujący
 
Od: 28 sie 2005, 13:26
Posty: 23
Skąd: TARGOSZYCE
Auto: MAZDA MX6, 2.5 V6, 1992 R.

Postprzez Przemo » 6 kwi 2006, 21:54

Skoro około sekundy (dokładnie 1.2 sekundy), oznacza to że masz kod numer 30. Niestety w moich materiałach nie mam usterki o takim kodzie.

01: Speedo sensor/4WS speed sensor
05: Rear steering angle sensor
09: P/S fluid level/fluid level switch
22: rear stepping motor
23: rear steering gear
31: solenoid valve
61: 4WS control unit
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez GofNet » 7 kwi 2006, 18:14

Na innych FORACH również nie widziałem błędu nr. 30 :|.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez MARIOLA » 7 kwi 2006, 20:34

Mam tą sekwencję mrugnięć nagraną na telefonie, tylko z wysłaniem jest mały problem, bo emailem nie chce mi to iść. Może ktoś z was ma sony ericssona K700 i to mogę przesłać i wtedy może będzie prościej to zinterpretować ?1? <pomocy>
MAŁA
Początkujący
 
Od: 28 sie 2005, 13:26
Posty: 23
Skąd: TARGOSZYCE
Auto: MAZDA MX6, 2.5 V6, 1992 R.

Postprzez GofNet » 7 kwi 2006, 20:42

Może filmik wrzucisz na MegaUpload?

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6