Korzystając z wolnej chwili, skręciłem koła na maksa i chwyciłem ręką za półoś, najpierw prawą, potem lewą. Prawa rusza się minimalnie i cicho, lewa rusza się bardziej, podczas ruszania stuka wyraźnie, a z pod osłony wewnętrznego przegubu wyłazi jakiś smar na półoś.
Rzecz w tym, że od pewnego czasu coś mi stuka z przodu na drobnych poprzecznych nierównościach podczas jazdy (na wprost). Czy opisane powyżej "badanie" dowodzi, że to coś z półosią? Czy to wygląda na wewnętrzny przegub do wymiany? Czy smar z niego może tak wyłazić, czy też jest to kolejny "dowód winy" przegubu?
Zewnętrzny przegub z tej strony był zmieniony w grudniu, a stukanie zaczęło sie o ile kojarzę właśnie jakos wtedy.
Lewa półoś, przegub wewnętrzny – zewnętrzny – stukanie – i nastała cisza! (rozwiązanie)
Strona 1 z 1
Ostatnio edytowano 13 kwi 2006, 09:29 przez stuk, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Ja uważam iż ewentualne zużycie przegubu wewnętrznego nie powinno rzutować przy jeździe na wprost. Jak miałem uszkodzony przegub zewnętrzny to było "bicie" kierownica przy większych prędkościach (oznaka końca jego żywotu).
Jednakże nie miałem takiej sytuacji, więc mogę być w błędzie. Moim zdaniem bardzo rzadko dochodzi do zużywania się przbubów wewnętznych ze względu na inne obciążenia.
Co do smaru spod gumy to nie powinno mieć to miejsca i sprawdż manszetę!
A jak poruszałęś półosiami? Do przodu i do tyłu tak jak się kręcą koła czy w poprzek od skrzyni do piasty?
Jednakże nie miałem takiej sytuacji, więc mogę być w błędzie. Moim zdaniem bardzo rzadko dochodzi do zużywania się przbubów wewnętznych ze względu na inne obciążenia.
Co do smaru spod gumy to nie powinno mieć to miejsca i sprawdż manszetę!
A jak poruszałęś półosiami? Do przodu i do tyłu tak jak się kręcą koła czy w poprzek od skrzyni do piasty?
Thomas-hh-lk
- Od: 21 lut 2006, 20:24
- Posty: 29
- Skąd: Lidzbark / Hamburg lub odwrotnie:)
- Auto: Xedos 93 rok, 2,0 V6 LPG Autom
Ja uważam iż ewentualne zużycie przegubu wewnętrznego nie powinno rzutować przy jeździe na wprost. Jak miałem uszkodzony przegub zewnętrzny to było "bicie" kierownica przy większych prędkościach (oznaka końca jego żywotu).
Jednakże nie miałem takiej sytuacji, więc mogę być w błędzie. Moim zdaniem bardzo rzadko dochodzi do zużywania się przbubów wewnętznych ze względu na inne obciążenia.
Co do smaru spod gumy to nie powinno mieć to miejsca i sprawdż manszetę!
A jak poruszałęś półosiami? Do przodu i do tyłu tak jak się kręcą koła czy w poprzek od skrzyni do piasty?
Jednakże nie miałem takiej sytuacji, więc mogę być w błędzie. Moim zdaniem bardzo rzadko dochodzi do zużywania się przbubów wewnętznych ze względu na inne obciążenia.
Co do smaru spod gumy to nie powinno mieć to miejsca i sprawdż manszetę!
A jak poruszałęś półosiami? Do przodu i do tyłu tak jak się kręcą koła czy w poprzek od skrzyni do piasty?
Thomas-hh-lk
- Od: 21 lut 2006, 20:24
- Posty: 29
- Skąd: Lidzbark / Hamburg lub odwrotnie:)
- Auto: Xedos 93 rok, 2,0 V6 LPG Autom
thomas-hh-lk napisał(a):Ja uważam iż ewentualne zużycie przegubu wewnętrznego nie powinno rzutować przy jeździe na wprost
i tu jesteś w błędzie. Jeśli przegób już w mocnym stopniu jest uszkodzony to przy wjeździe ze znaczna prędkością (tak powiedzmy ok 40km/h w górę) w poprzeczną nierówność, to przy wyjeździe z tej zapadliny gdy samochód podskoczy, a koła zostaną przy asfalcie wyraźnie usłyszysz terkotanie przegubu, no moąze nie do tego stopnia jak przy skręcie, ale zawsze to pierwsze objawy
Ba, powiem więcej, przy właśnie takiej jeździe (poprzeczne zapadliny) już dawno słyszałem takie delikatne trrr, ale nie zdawałem sobie z tego sprawy, bo myśle sobie " przegub, niemożliwe, jade na wprost" Teraz przy skręcie to terkotanie czuje na kierownicy i pedałach, a na wprost nadal jest, tylko dwa razy głośniej niż wcześniej

Proste. Przy gwałtownym wychyleniu wahacza w dół przegub również pracuje (skręca się) więc jest to wydaje mi się normalne
Przynajmniej ja to tak odbieram. Niech mnie teraz spece przekonają że tak nie jest hehe
Mało tego złamałem nawet święte przekonanie, że terkocze lewy przy skręcie w lewo, prawy, przy skręcie w prawo hehe, a u mnnie jest odwrotnie Lewy przy skręcie w lewo


thomas-hh-lk napisał(a):A jak poruszałęś półosiami? Do przodu i do tyłu tak jak się kręcą koła czy w poprzek od skrzyni do piasty?
Generalnie to od skrzyni do piasty, ale też trochę góra-dół.
Waluś napisał(a):wjeździe ze znaczna prędkością (tak powiedzmy ok 40km/h w górę)
Hałasuje także przy niższych prędkościach.
Pamiętam, że pierwszy raz usłyszałem ten hałas (był cichszy) jakoś niedługo po wizycie w serwisie, gdzie wymieniono przegub zewnętrzny lewy i lewy łącznik stabilizatora, i wszystkie silentblocki (tuleje) [waaaczego?] z przodu. A dźwięk pojawił się gdy jechałem lewym kołem po ulicy, a parwym po chodniczku z krzywych płytek ,wy zszym o jakieś 3-4 cm.
Teraz stuka na różnych intensywnych drobnych nierównościach poprzecznych.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Grzyby napisał(a):stuk – co powiesz na doklejenie tego tematu do "która półoś chrupie?"
Wstrzymaj się chwilkę proszę, może w samodzielnym temacie więcej osób mi odpowie (może...), a tu bardziej rzecz o przegubie, jesli to on.
Za jakiś czas oczywiście możesz skleić z tamtym. Thx.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
OK
A w temacie – obstawiam sworzeń.
Miałem identyczne objawy (stukanie/chrupanie) i to on był winowajcą.
A w temacie – obstawiam sworzeń.
stuk napisał(a):stuka z przodu na drobnych poprzecznych nierównościach podczas jazdy (na wprost
Miałem identyczne objawy (stukanie/chrupanie) i to on był winowajcą.
Grzyby napisał(a):Miałem identyczne objawy (stukanie/chrupanie) i to on był winowajcą
Tyle, że u mnie swożeń jest zaspawany, nie wiem co z tym zrobić. Kto mi toodspawa i wstawi nowy... ciężki temat
Mechanik szarpał wachaczem, ale nic nie wykrył.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
stuk napisał(a):że u mnie swożeń jest zaspawany
mam tak samo z lewej strony – niestety jedyne wyjście to wymiana wahacza. Na szczęście u mnie śwożeń jeszcze żyje.
Grzyby napisał(a):mam tak samo z lewej strony – niestety jedyne wyjście to wymiana wahacza.
Aleś mnie pocieszył z rana

Swoją drogą, jeśli to zaspawany swożeń stuka, to popraw mnie jeśli się mylę,ale moge tak trochę pojeździć nie ryzykując wiele, zwłaszcza, że nie stuka permanentnie jak na razie...
Ale chyba bym wolał wymienic przegub wewn. niż cały [waaaco?]
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
stuk napisał(a):Ale chyba bym wolał wymienic przegub wewn. niż cały [waaaco?]
ktoś ostatnio pisał o tym (Mayer?)
Zresztą , nowy wahacz (ze swożniem) to ok. 300zł, używka 100-150.
Dalej upierasz się przy przegubie?
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Grzyby napisał(a):Zresztą , nowy wahacz (ze swożniem) to ok. 300zł, używka 100-150.
Dalej upierasz się przy przegubie
Już nie, właśnie mnie przekonałeś, idę zaklinać przegub, żeby to nie był on
Zwłaszcza że tuleje prawie nowe, więc sie przełoży spokojnie....
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
No i wygląda na to, że problem rozwiązany. Tak mi sie wydaje, bo od wczoraj nie słyszę stukania nawet na pewnym odcinku drogi, gdzie stukało zawsze, a specjalnie od wczoraj co chwila tamtędy jeżdżę.
Jeśli faktycznie propblem już nie wróci, to oznacza że winowajcą okazały się odboje przednich amortyzatorów, które wczoraj wraz z osłonami wymieniłem. Osłony były rozwalone, co było widac na pierwszy rzut oka, a mechanik twierdził, że odboje także, zresztą jak się już rozkręca kolumnę to głupio było by nie wymienić, no i chyba okazał się to strzał w dziesiątkę. A amorki sprawne na 80% to tak na marginesie
Jeśli faktycznie propblem już nie wróci, to oznacza że winowajcą okazały się odboje przednich amortyzatorów, które wczoraj wraz z osłonami wymieniłem. Osłony były rozwalone, co było widac na pierwszy rzut oka, a mechanik twierdził, że odboje także, zresztą jak się już rozkręca kolumnę to głupio było by nie wymienić, no i chyba okazał się to strzał w dziesiątkę. A amorki sprawne na 80% to tak na marginesie
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Fakt odboje potrafią stukać. Sprawdziłem u siebie w starej GD hehe
Ale poczekaj chwilkę spokojnie i słuchaj dalej. Dlatego że, bo ponieważ
czasem jak masz uszkodzone gumy na wahaczach po podniesieniu auta na jakiś czas się zamykają
Tak ja miałem/. Kupiłem zamienniki, zalożyłem po miesiącu zaczeły stukać. Podniosłem woza, poruszałem wahaczem, stwierdziłem że już umarły, a te zamknęły się na 2 dni a teraz znowu walą hehe
Ale poczekaj chwilkę spokojnie i słuchaj dalej. Dlatego że, bo ponieważ

[quote="stuk"][quote="Grzyby"]Miałem identyczne objawy (stukanie/chrupanie) i to on był winowajcą[/quote]
Tyle, że u mnie swożeń jest zaspawany, nie wiem co z tym zrobić. Kto mi toodspawa i wstawi nowy... ciężki temat :(
Mechanik szarpał wachaczem, ale nic nie wykrył.[/quote]
jak już masz spawany mozna stary odszlifować i przyspawac następny
Tyle, że u mnie swożeń jest zaspawany, nie wiem co z tym zrobić. Kto mi toodspawa i wstawi nowy... ciężki temat :(
Mechanik szarpał wachaczem, ale nic nie wykrył.[/quote]
jak już masz spawany mozna stary odszlifować i przyspawac następny
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6