Regeneracja zawieszenia czy wymiana na nowe ? 626 GE

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mark.87 » 5 wrz 2012, 09:27

szumki44 napisał(a): Pytanie jest takie
-Wymienic cale elementy na nowe ? np Wahacz przedni srednia cena 150 zl (nie markowy) kompletny

Kolego nowy wahacz za 150zl???? chyba jest z plastiku, na naszych drogach kilka wiekszych dziur i urwany
oryginalny wahacz jest ukuty w porownaniu z zamiennikiem za grosze,
Ja u siebie ostatnio regenerowalem oba wahacze, koszt troche drozszy ale pewnosc mam ze wytrzymaja jeszcze dlugo. poza tym mechanik odradził mi montaz nowych , fabryka to fabryka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez szumki44 » 5 wrz 2012, 10:41

powiadasz ukuty ? tego nie wiedzialem bo jego wizualna konstrukcja wyglada beznadziejnie doslownie :P 2 zespawane dna puszki po rybach :) no ale widzisz jak juz powiedziales ze sa kute co mnie dziwi ? i jak to bedzie prawda to raczej wymienie tylko elementy ruchome

Tu na forum wypytuje sie zeby nie kupic bubli :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez mark.87 » 5 wrz 2012, 12:02

Ukuty w sensie ze zamiennik mu nie dorowna juz, poza tym u siebie miałem oryginalne tuleje jeszcze,wybite ale oryginał,
no i dochodzi sprawa ew wymiany tulei, w nowym zamienniku po czasie tuleje bedzie mozna wymienic recznie bez prasy ze wzgledu na kiepski zamiennik a w oryginale tego niema , wiem po sobie bo dopiero pod naciskiem 32ton tuleja pusciła, zrobisz jak zechcesz ale uwazam ze takie elementy sie nie wymienia na zamienniki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez zadra » 5 wrz 2012, 18:09

mark.87

Regenerowałeś własne wahacze?
Ile kosztują oryginalne tuleje gumowe i sworzeń?
Jeśli wymieniłeś na zamienniki, to hmmm tak jakbyś wstawił nieoryginalny wahacz..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3325 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez VariaS » 5 wrz 2012, 18:54

Witam
Po części mark.87 ma rację, wymieniałem sworznie w wahaczach w nie oryginalnych i musiałem je od spodu delikatnie przyspawać, żeby nie wyskoczyły. Nie wiem jak jest z oryginałami ale umie były Yamato, poprzedni właściciel zmieniał-płacił bodajże za komplet wahaczy ok. 500zł i po 1,5 <dupa> Może warto zobaczyć/ocenić? czy oryginały nie są mocno skorodowane albo pogięte. Ja osobiście wahacza za 150zł nie kupił bym, choćby dlatego, że dobre jakościowo tuleje kosztują ponad 100zł na 1 wahacz.
Aż strach pomyśleć z czego robione są same wahacze.
Pozdrawiam
VariaS
 

Postprzez szumki44 » 5 wrz 2012, 19:39

no to wiem wiem ale pewnie za cale zawieszenie dam grubo ponad 2000 :) na same elementy bez amorkow i sprezyn itp:) u mnie to jest w dobrym stanie tylko musze wymienic koncowke drazka kierowniczeo i stabilizatorow :) a sadzilem ze jak juz sie zabiore to wymienie kompletne zawieszenie no ale poki co zrobie to co konieczne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez mark.87 » 6 wrz 2012, 10:10

muunek napisał(a):mark.87

Regenerowałeś własne wahacze?
Ile kosztują oryginalne tuleje gumowe i sworzeń?
Jeśli wymieniłeś na zamienniki, to hmmm tak jakbyś wstawił nieoryginalny wahacz..

Kolego tutaj jestes w bledzie bo wahacz został fabryczny a ja tylko wymieniłem elementy zuzyte a nie inny wahacz,
oryginalne tuleje i sforzen sa pewnie dostepne tylko w serwisie i kosztuja majatek pewnie, ja zalozyłem zamienniki CTR,
VariaS napisał(a):Witam
Po części mark.87 ma rację, wymieniałem sworznie w wahaczach w nie oryginalnych i musiałem je od spodu delikatnie przyspawać, żeby nie wyskoczyły.
Aż strach pomyśleć z czego robione są same wahacze.

dokladnie to mialem na mysli piszac ze nowy wahacz za 150zl jest z plastiku a potem trzeba spawac i kombinowac zeby sie kupy trzymał.
oczywiscie nie bronie koledze szumki44 wymienic wahacz na nowy ale jesli juz to tylko taki http://moto.allegro.pl/wahacz-mazda-626-ge-ford-probe-lewy-febi-bilstein-i2552035655.html ale cena pewnie za duza,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez zadra » 6 wrz 2012, 22:26

może takie by pasowały, choć opinie o jakości są podzielone:

http://www.czesci24.pl/index/501/109/20 ... ck-9296/id

mark..
ja zalozyłem zamienniki CTR,

hmmm no i jak w porównaniu z oryginalnymi?
Fakt,"ajzol" masz oryginalny, ale przecież zazwyczaj padają elementy gumowo-metalowe i sworzeń.
Jestem ciekaw ile kilometrów ukręcisz na "CTR".
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3325 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez mark.87 » 7 wrz 2012, 11:05

Tez jestem ciekaw ile nakrece na CTR, tym bardziej ze teraz miesiecznie robie ok 600km tylko,dla porownania w tamtym roku robiłem 3tys miesiecznie wiec wytrzymaja pewnie dlugo.
W porownaniu z oryginalem co byl efekt jest ogromny na CTR, nic nie wali ani stuka,auto prowadzi sie pewnie i trzyma sie drogi jak przyklejone.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez szumki44 » 7 wrz 2012, 15:45

cena nie ma zbytnio znaczenia ale nie mowie i orginalnych :P zamienniki dobrej klasy moga byc :)

Wlasnie to forum jest po to zeby uswiadamiac i posluchac opini i raczej bede wymieniac elementy gumowo metalowe i te sworzenie itp :) reszte zostawie... i mowa o dobrych jakosciowo bo nie mam zamiaru nic spawac i przerabiac.. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez dobrylek » 5 mar 2013, 13:43

Siemacie .. Mam pytanko jakie cale wahacze wziac do mojej madzi 1.8 ge Hb z 1996roku? Na necie jest tego pelno a chce cos nie za drogiego a dobrego niestety cienko z kasa :/ Musze wymienic tuleje na wahaczach ale to mi sie nie oplaci chyba wymiana i lepiej cale wahacze wymienic dobrze mysle?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 mar 2013, 11:32
Posty: 8
Skąd: Ostróda
Auto: BYŁA 626 GE HB 1.8 1996
JEST
MAZDA 3 BK RF7J 2007

Postprzez szumki44 » 5 mar 2013, 14:06

w xedosie sa wsadzone te smieszne za 200pln komplet i smiga :) wiec wsadz te w miare cenowo i smigaj dopoki nie uzbierasz na nowsze cos:) wszystko zalezy jakie masz drogi w okolicy :) albo starego regenerujj kosz ok

tuleja mala 25 zl
tuleja duza 60-70 zl
sworzen wahacza ok 50 zl
piaskowanie i malowanie to juz od ciebie zalezy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez dobrylek » 5 mar 2013, 14:21

No patrzylem i wahacze cale koszt obu 250zl no fakt tuleje nie drogie sa bo okolo 40-60zł ale wprasowanie kazdej to chyba taniej wyjdzie wymienic komplet ? Takie cos http://allegro.pl/komplet-wahaczy-mazda ... 85574.html
Zalozyl bym z checia te ale fundusze nie pozwalaja http://allegro.pl/wahacz-mazda-626-ge-f ... 26624.html Tam cena jest za komplet a tu cena za jeden i w dodatku sam wahacz :/ co sadzicie o tych z pierwszego linku ? Nie bedzie to jakies druciarstwo ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 mar 2013, 11:32
Posty: 8
Skąd: Ostróda
Auto: BYŁA 626 GE HB 1.8 1996
JEST
MAZDA 3 BK RF7J 2007

Postprzez szumki44 » 5 mar 2013, 15:29

sadze ze lepie jyjdziesz na wymianie samych tuleii tam tylko 1 wprasujesz :) na wahacz :) chcesz wymieniac laczniki ? i to lepiej kup polskie koncowki tez :)


co do łącznikow polska firma robi je ! z dobrych materialow i sa naprawde wytrzymale

cena za szt ok 25 zl caly zestaw 108 z wysylka !
oto ich dane RAMECH S.C http://www.ramech.pl/

polecam cena jak za chinczyka ! ale lepiej polaka dorobic niz te skosnookie beznadziej ? a wytrzymale sa o 2x od chinskich :) a cena smieszna naprawde:)

Te za 330 komplet odradzam.. jak i pewnie reszta osob zregeneruj swoje wahacze a posloza lepiej ewentualnie jak juz sa kiepskie to wtedy mozna ale za wahacz dal bym juz 250 zl sredniej polki .


tylne mozesz kupic Aftermarkowe za 150 zl szt srednio z tulejkami bo az takich sil tam nie masz:)

Dopisano 5 mar 2013, 14:30:

szumki44 napisał(a):w xedosie sa wsadzone te smieszne za 200pln komplet
tu sam siebie zacytuje chodzi mi o kompletny wahacz za 200 zl czyli 400 zl na 2 strony :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez dobrylek » 5 mar 2013, 15:37

Lączniki tylko sa tu jak dla mnie gratisem na kiedys bo ja mam dobre u mnie tylko tuleje i jeden sworzen lewy ale wymienie oba.. Zebym to robil sam to moze i same tuleje byly by dobrym rozwiazaniem ale auto pojdzie do mechanika :/ wyjmie stary wlozy nowy zaplace okolo 100 za robote i gumis a jak bedzie musial gumy wyciagac to mnie pewnie jeszcze raz tyle skasuje

Dopisano 5 mar 2013, 14:42:

Po chwilowym namysle i dokladym rozpoznaniu twojej wypowiedzi jednak taniej wyjdzie mnie kupienie tulei .. Tylko jaka firme wybrac? A czy te z tego ogloszenia trzeba wprasowywac czy nie bo znalazlem z ta blacha http://allegro.pl/tuleja-wahacza-mazda- ... 12312.html

i bez niej
http://allegro.pl/mazda-626-91-02-ge-gf ... 14677.html

jaka jest roznica te z pierwszego linku tylko sie wklada a te z 2giego wprasowuje czy jak to jest?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 mar 2013, 11:32
Posty: 8
Skąd: Ostróda
Auto: BYŁA 626 GE HB 1.8 1996
JEST
MAZDA 3 BK RF7J 2007

Postprzez szumki44 » 5 mar 2013, 16:17

te duze sa wkrecane na 2 sroby :)
te malutkie wybijane ale wchodza gladko :)
sworzen jak sworzen sciagacz i po sprwaie:) a jak nie to mlot i zabawa

tu masz te wybijane :)
http://allegro.pl/mazda-626-ge-gf-gw-19 ... 67539.html
cena do 25 zl dasz

te odkrecane mozesz brac yamato ale one wolniej sie psuja niz te male ;)
http://allegro.pl/mazda-626-ge-91-97-tu ... 32325.html
sworzeni to wiadomo cena roznie ale do 50 zl dostaniesz:)

u nasz padaja male tulejki i sworzenie te odkrecane wieksze rzadziej :)

jak masz imadlo i duzy mlotek to dasz rade sam wybic :) a wprawowac tez powinienes ta mala tulejke .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez noxes » 7 mar 2013, 00:17

I ta duża tuleja przykręcana na dwie śruby może być też jako sam wkład wciskany w tuleję i są tańsze :)
Nie warto kupować całych wahaczy bo płacisz tak naprawdę za nic. Lepiej zakupić tulejki i zrobić swoje.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez dobrylek » 7 mar 2013, 03:51

W piatek zamawiam albo podjade do autolandu u mnie i zobacze jak cenowo i jakosciowo po wymieniam i dam znac jak rezultaty .. Ps na samym lewarku zrobie sobie to czy bez kanalu/podnosnika lipa? Chodzi o wymiane tych tuleji
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 mar 2013, 11:32
Posty: 8
Skąd: Ostróda
Auto: BYŁA 626 GE HB 1.8 1996
JEST
MAZDA 3 BK RF7J 2007

Postprzez Siw-y » 7 mar 2013, 08:17

Da się bez kanału, nawet sworznia nie trzeba rozpinać.
Tylko przednią tuleje można smarnąć jakimś płynem do naczyń coby łatwiej weszła.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez kamilspider » 7 mar 2013, 11:05

Dobrylek jak nigdy czegoś takiego nie robiłeś to nie bierz się za wciskanie samych tulei. Łatwiej by Ci było całe wahacze wymienić.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6