Skrzynia w Mazdach – głośna praca, wyskakujace biegi, haczenie, brak precyzji
Dzięki, może poszukam czy da się sprawdzić poziom oleju w skrzyni.
Dziś zrobiłem 100km to z tymi biegami różnie jest po ostygnięciu i zagrzaniu. Raz "rzęzi" na 5 biegu, raz na 3 i 4, na 2 czasami. Kolega podpowiadał, że może sprzęgło.
Dziś zrobiłem 100km to z tymi biegami różnie jest po ostygnięciu i zagrzaniu. Raz "rzęzi" na 5 biegu, raz na 3 i 4, na 2 czasami. Kolega podpowiadał, że może sprzęgło.
- Od: 3 lut 2009, 22:18
- Posty: 274
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mitsubishi Eclipse
zapytam w tym temacie, ponieważ nie znalazłem bardziej odpowiadającego
Mam następujące pytanie:
Co to za czujnik w skrzyni biegów? Czy jest on od światła wstecznego?
W skrzyni z 95roku jest inna wtyczka a z 97 roku inna. Czy ktoś wie czy poza wtyczkami te czujniki są inne? Pytam, ponieważ wstawiłem z skrzynie z roku 95' a gniazdo wtyczki od tego czujnika z rocznika 97

Mam następujące pytanie:
Co to za czujnik w skrzyni biegów? Czy jest on od światła wstecznego?
W skrzyni z 95roku jest inna wtyczka a z 97 roku inna. Czy ktoś wie czy poza wtyczkami te czujniki są inne? Pytam, ponieważ wstawiłem z skrzynie z roku 95' a gniazdo wtyczki od tego czujnika z rocznika 97

- Od: 16 lut 2008, 23:51
- Posty: 36
- Auto: Ford probe 2.0 16V
czujnik swiatla wstecznego ma inna kostke i jest w innym miejscu i jest wkrecany ( chyba klucz 24 )do skrzyni obok wlewu oleju do skrzyni, a rozpoznac to Ci nie pomoge bo nie chce w blad wprowadzic, ale co do wtyczek to mi sie wydaje ze poprostu przeloz od swojej starej
troche izolacji lub termoskurcza i bedzie po problemie 
U mnie też biegi ciężko wskakują, mają podwójny opór tzn. jak zmieniam bieg to czuję 1 przytrzymanie w połowie drogi i drugie pod koniec zmiany,dotyczy to wszystkich biegów w różnym stopniu nasilenia ale dwójka jest najgorsza a na samą myśl o pierwszym jej wrzuceniu z rana aż mnie ciarki przechodzą
. Po zmianie z 1 na 2 i nawet delikatnym puszczeniu sprzęgła jest wyraźnie stuknięcie(ogólnie 2 u mnie to dramat). Wsteczny nieraz nie wchodzi do końca i trzeba kombinować z przerzuceniem na inny i wysprzęglaniem. Raz na kilkadziesiąt zmian przełożenia któryś bieg nie wejdzie mimo wduszonego sprzęgła do podłogi i skrzynia zazgrzyta. Miałem smarowane cięgna skrzyni (chyba tak to się nazywa jeśli nie to mnie poprawcie) w podwoziu ale nic to nie dało.
Pytanie teraz co robić ?
– Wymienić tulejki lewarka tak jak w tym temacie: viewtopic.php?t=26071&postdays=0&postorder=asc&start=0 ?
– zmieniać olej ?
– poduszkę ?
– coś innego ?
Byłbym dozgonnie wdzięczny jakby mi ktoś podał numery tych tulejek(i co tam jeszcze trzeba zmienić) do 626 GE hb 1.8 77 kW z 94r.
Proszę pomóżcie bo praca tej skrzyni zabija całą radość z jazdy Madzią. Pozdrawiam
Pytanie teraz co robić ?
– Wymienić tulejki lewarka tak jak w tym temacie: viewtopic.php?t=26071&postdays=0&postorder=asc&start=0 ?
– zmieniać olej ?
– poduszkę ?
– coś innego ?
Byłbym dozgonnie wdzięczny jakby mi ktoś podał numery tych tulejek(i co tam jeszcze trzeba zmienić) do 626 GE hb 1.8 77 kW z 94r.
Proszę pomóżcie bo praca tej skrzyni zabija całą radość z jazdy Madzią. Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 12 lis 2010, 20:29 przez luk-kk, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 7 lip 2010, 13:13
- Posty: 165
- Skąd: Kędzierzyn Koźle
- Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.
powiem Ci tak... w mojej GE biegi tez ciezko wchodzily szczegolnie 3 "zacharczala " i tez odczuwalem wejscie biegu na "dwa razy", i dwojeczka z rana "szarpnela", troche ciekla mi skrzynia na tym dekielku z boku skrzyni, sprawdzilem olej i okazalo sie ze jest go za malo wiec postanowilem wymienic olej w skrzyni spuscilem tylko 600ml
!(tylko tyle bylo w skrzyni) wlalem 2,7l katalogowego 75w90 25zl/l i problemy ze skrzynia znikly smiga jak szalona
daleko szukac nie trzeba kolejnego przykladu brat kupil GF w "dobrej cenie" z powodu problemow, ze skrzynia ciezko wchodzily biegi szczegolnie jedynka kazdy mechanior ... ble ble ble, ze sprzeglo sie konczy lub docisk pada... na dniach wymienilismy olej w skrzyni i trudno nie zgadnac rezultatu... wlasnie tak objawy zniknely po kilku km do dzis smiga i sie nie skarzy, wiec kolego moja rada olej w skrzyni, ale moze i to nie pomoze duzo osob mi odradzalo wymiane bo mowili, ze to nie istotne ... ale jednak

Dla tych co nie wiedzą co to za czujnik o który pytałem, więc jest to czujnik biegu jałowego. Prawdopodobnie ECU daje taką samą dawkę paliwa co i na wciśniętym sprzęgle, bo na nim również jest czujnik. Jeśli komuś na biegu jałowym nie podnoszą się obroty przy kręceniu kierownicą lub włącza ogrzewanie itp to może być niesprawny ten czujnik o którym wcześniej wspominałem.
- Od: 16 lut 2008, 23:51
- Posty: 36
- Auto: Ford probe 2.0 16V
Jestem Już po wymianie oleju w skrzyni na valvoline durablend gl-4 75w90 i czuć wyraźną poprawę także nie żałuję 93 zł wydanych na świeży olej. 2 i 3 dalej wchodzą wyraźnie ciężej od pozostałych i wsteczny dalej lubi nie wskoczyć bez ponownego wysprzęglenia ale jest poprawa zgrzyty praktycznie zniknęły i lewarek chodzi o niebo lżej, można na 4 zmienić jednym paluszkiem
. Następne będą chyba osławione tulejki tylko czy gdzieś poza ASO można je kupić ? Carspeed ? Zna ktoś numery tych tulejek do mojego auta ?
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 7 lip 2010, 13:13
- Posty: 165
- Skąd: Kędzierzyn Koźle
- Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.
Dokładnie.luk-kk napisał(a):Carspeed ?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Od jakiegoś czasu podczas zmiany biegów np z 1 na 2 słysze pojedyncze stukniecie gdy puszczam sprzęgło.tj cos o cos udezało.jest to tylko miedzy 1 a 2ka.
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
- Od: 12 lut 2010, 10:40
- Posty: 170
- Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.
Sprawdź sobie kolego długa półoś czy nie ma luzu, a dokładniej przegub wewnętrzny. Mi się tam wyrobiła półoś i przegub na wieloklinie, na początku waliło przy zmianie biegów, potem to już każdą dziurę słyszałem 
- Od: 20 kwi 2008, 12:34
- Posty: 57
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 626 2.0i 16v GE 94r.
Hmm mi tez stuka. Będę musiał sprawdzić;
arabek napisał(a):Mi się tam wyrobiła półoś i przegub na wieloklinie, na początku waliło przy zmianie biegów, potem to już każdą dziurę słyszałem
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Koledzy, proponuję sprawdzić poduszkę pod skrzynią. Na 99.9% to właśnie ona stuka. Identyczny objaw występuje praktycznie w każdym samochodzie, w którym jest manualna skrzynia.
- Od: 23 sty 2011, 22:08
- Posty: 14
- Skąd: Greenville near Beeftown
- Auto: 626 cronos 2.0 DX FS
super
dziekuje;)
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
- Od: 12 lut 2010, 10:40
- Posty: 170
- Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.
czy to normalne, że po odkręceniu korka spustowego skrzyni widać przez tą dziurkę coś co przytyka ok połowę tego otworu i trochę się rusza na boki?? dlaczego na korku nie ma magnesu??
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Koledzy jak to jest ze sprzęgłem w GE w skrzyni silnika 1.8 i 2.0 są takie same tarcze i dociski czy inne? Pytam bo muszę wymienić sprzęgło jak zmienię bieg i chcę gwałtownie przyspieszyć to pomiędzy 2000-3000 obr slizga sprzęgłem.
- Od: 11 maja 2012, 15:09
- Posty: 6
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V 1993r.
dodam ze oleju dolewa sie do skrzyni manualnej pod korek
jak sie wyleje to wystarczy ot to cala magia..
jak biegi ciezko wchodza badz problem z np 3jka jest to nie wina skrzyni tez ale wybieraka i luzow na drazkach wybieraka itp td.. polecam zregenerowac wybierak ( koledzy pisali ze cena jakos 70-120 kompletu aso ) kosztuje
roznica jak z salonu 
jak biegi ciezko wchodza badz problem z np 3jka jest to nie wina skrzyni tez ale wybieraka i luzow na drazkach wybieraka itp td.. polecam zregenerowac wybierak ( koledzy pisali ze cena jakos 70-120 kompletu aso ) kosztuje
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6