Podsterowność, jak z tym walczyć?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez SzUrEk » 13 sty 2006, 17:00

Witam!
Mam takie objawy: gdy samochód jedzie po łuku lub wchodzi w zakręt jest OK, ale do pewnego momentu. Gdy delikatnie mocniej obrócę kierownicą dostaje znacznego luzu (tak jakby przednie koła traciły przyczepność). Takie zachowanie często występuje w samochodach z przednim napędem (szczególnie jak jest ślisko) To zjawisko to podsterowność (nie mylić z nadsterownościa-wtedy tylne koła tracą przeczepność i "zarzuca tyłem"). U mnie tak się dzieje nawet gdy asfalt jest suchy :(.Dodam, że to samo dziaje sie na letnich oponach i na zimowych.
Pytanie: czy ktoś miał takie objawy i jak z tym walczyć (poza zdjęciem nogi z gazu), czy to moze być wina jakichkolwiek części zawieszenia, a może opony, a może..??

dzięki za wszelkie odpowiedzi :)

pozdrawiam

SzUrEk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez waldii » 13 sty 2006, 22:10

No niestety to jest wina miekkiego zawieszenia.Nie moglem tez sie oswoic z tym.
waldii
 

Postprzez nemi » 13 sty 2006, 22:32

1) Amory gazowe
2) Opony
3) Ogólny stan zawieszenia (głównie zbieżność...)
4) Jazda zgodnie z przepisami :P
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Bokciu » 13 sty 2006, 23:12

Wymien łączniki stabilizatora .powinno byc duzo lepiej.pod warunkiem ,ze amory sa dobre.
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez SzUrEk » 14 sty 2006, 00:15

Właśnie wróciłem z garażu. Na układzie kierowniczym nie ma żadnych bardzo poważnych luzów.
Jednak zauważyłem pewne tendencje:
– podczas jazdy kierownica lżej chodzi w prawo niż w lewo,
– podsterowność jest ewidentnie zauważalna przy skręcaniu w lewo(?),
– zmierzyłem odległość między przednim kołem a tylnym i z moich obliczeń wynika, że lewa strona jest bardziej oddalona od siebie niż koła z prawej strony (pomiary mogą być niedokładne ze względu na niedostateczne oświetlenie, ... itd).Jutro za dnia powtórzę pomiary.
– podczas jazdy lekko ściąga samochód w prawo :(

dzięki za zainteresowanie tematem :)

SzUrEk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez magicadm » 14 sty 2006, 12:29

A ja zadam proste ale moim zdaniem kluczowe w tym temacie pytanie:

Jakie masz felgi? Czy są to oryginalne fabrycznie montowane felgi – czy jakieś inne?


Miałem kiedyś coś takiego (lub bardzo podobnego) jak założyłem sobie felgi z innym ET. Miałem przesunięcie na 10 mm na koło. Oczywiście wszędzie szukałem przyczyne, tylko nie w felgach.

Dla niewiedzących: ET to odsadzenie felgi :D

PS
No chyba, że masz geometrię do d... :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Paweł » 14 sty 2006, 13:01

SzUrEk napisał(a):Gdy delikatnie mocniej obrócę kierownicą dostaje znacznego luzu (tak jakby przednie koła traciły przyczepność). Takie zachowanie często występuje w samochodach z przednim napędem (szczególnie jak jest ślisko)

Nie wiem co tu dokladnie opisales, ale moim zdaniem w GE jest taki uklad wyprzedzenia zwrotnicy i nachylenia kola, ze przy glebszych lukach zanika na kierownicy sila prostujaca, co jest wlasnie odczuwalne w charakterystyczny sposob, podobnie do luzu na kierownicy (samochod jednak dalej skreca).

Jesli mowisz, ze odleglosci pomiedzy kolami przedniej i tylnej osi sa rozne, to mozliwe ze masz przesuniety dolny wahacz i zmienil sie w ten sposob kat wyprzedzenia zwrotnicy, co ma wplyw na sile prostujaca kierownice i powierzchnie styku kola z nawierzchnia w zakrecie – jesli kat jest mniejszy, to teoretycznie ma to wplyw na zwiekszenie podsterownosci. Jesli prawe kola sa blizej siebie niz lewe, a podsterownosc pojawia sie przy skrecie w lewo, to potwierdza teorie – w zakrecie w lewo prawe kola mocniej pracuja, a mniejsza odleglosc miedzy kolami oznacza (moze oznaczac) mniejszy kat wyprzedzenia. Powinienes rowniez odczuwac wieksza sile prostujaca kierownice przy skrecie w prawo, niz w lewo (prawe zawieszenie daje mniejsza sile prostujaca).

Jesli jednak wszystko jest ok, to mozesz eksperymentowac ze znacznie sztywniejszym tylnym drazkiem stabilizatora. Sprawdz tez w jakim stanie sa jego mocowania do nadwozia. Zbieznosc tylnych kol, stan silentblockow na drazkach i wahaczach (najlepiej na stanowisku diagnostycznym).

GE jest jednak samochodem do jazdy na wprost. ;)

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/957)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez SzUrEk » 16 sty 2006, 11:08

Dzięki wielkie za wszystkie podpowiedzi :)

Jak tylko będę miał chwilę czasu to podjadę zbadać geomertię. Napiszę jaki wynik...

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6