SzUrEk napisał(a):Gdy delikatnie mocniej obrócę kierownicą dostaje znacznego luzu (tak jakby przednie koła traciły przyczepność). Takie zachowanie często występuje w samochodach z przednim napędem (szczególnie jak jest ślisko)
Nie wiem co tu dokladnie opisales, ale moim zdaniem w GE jest taki uklad wyprzedzenia zwrotnicy i nachylenia kola, ze przy glebszych lukach zanika na kierownicy sila prostujaca, co jest wlasnie odczuwalne w charakterystyczny sposob, podobnie do luzu na kierownicy (samochod jednak dalej skreca).
Jesli mowisz, ze odleglosci pomiedzy kolami przedniej i tylnej osi sa rozne, to mozliwe ze masz przesuniety dolny wahacz i zmienil sie w ten sposob kat wyprzedzenia zwrotnicy, co ma wplyw na sile prostujaca kierownice i powierzchnie styku kola z nawierzchnia w zakrecie – jesli kat jest mniejszy, to teoretycznie ma to wplyw na zwiekszenie podsterownosci. Jesli prawe kola sa blizej siebie niz lewe, a podsterownosc pojawia sie przy skrecie w lewo, to potwierdza teorie – w zakrecie w lewo prawe kola mocniej pracuja, a mniejsza odleglosc miedzy kolami oznacza (moze oznaczac) mniejszy kat wyprzedzenia. Powinienes rowniez odczuwac wieksza sile prostujaca kierownice przy skrecie w prawo, niz w lewo (prawe zawieszenie daje mniejsza sile prostujaca).
Jesli jednak wszystko jest ok, to mozesz eksperymentowac ze znacznie sztywniejszym tylnym drazkiem stabilizatora. Sprawdz tez w jakim stanie sa jego mocowania do nadwozia. Zbieznosc tylnych kol, stan silentblockow na drazkach i wahaczach (najlepiej na stanowisku diagnostycznym).
GE jest jednak samochodem do jazdy na wprost.
Pozdrawiam.