Regeneracja tylnych zacisków [fotorelacja]

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez grzech_z » 19 kwi 2012, 09:45

Lowiec napisał(a):autofren


Po autofren znalazłem za 40pln – dzięki wielkie.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Lowiec » 19 kwi 2012, 09:48

No ale musi do Twojej pasować bo X6 i 626 '99 mają już inne zaciski.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez miniu973 » 19 kwi 2012, 19:58

Witam,
Właśnie będę zabierał się za regenerację swoich zacisków, ale mam do Was pytanie dotyczące smarów jakich trzeba użyć.
Jaki smar polecacie do:
– uszczelki wewnętrznej i tłoczka
– uszczelki przeciwkurzowej
– sworzni
– do śruby regulacyjnej
– prowadnic klocków

Czytałem na jakiejś stronie, że w przypadku wersji z ABS nie wolno używać smarów miedziowych. Czy to prawda?

Pozdrawiam
miniu973
Początkujący
 
Od: 11 lip 2006, 14:20
Posty: 7
Skąd: Chojnów
Auto: 626 GE '93 2.0i 16 KAT

Postprzez kamilspider » 19 kwi 2012, 21:47

Jak dla mnie smar miedziowy nadaje się tylko do smarowania klocków, żeby się ułożyły i nie skrzypiały, a resztę smaruję zwykłym zielonym smarem i jest ok. Do tłoczków są jakieś specjalne smary, ale u mnie zielony nie zaszkodził.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Lowiec » 19 kwi 2012, 23:31

zrobiłem test przy regeneracji i przednie zaciski przesmarowałem wazeliną a tylne miedziwanym, teraz smaruje wazeliną.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez zadra » 20 kwi 2012, 22:52

Chciałbym się upewnić, czy uszczelka miedziana zastosowana przy przewodach hamulcowych powinna być włożona pomiędzy śrubę a tulejkę przewodu, czy pomiędzy tulejkę a korpus zacisku?
Można zastosować używaną uszczelkę?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3285 (38/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Siw-y » 20 kwi 2012, 23:02

I tu i tu.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez zadra » 20 kwi 2012, 23:59

w takim razie miałem wersję uproszczoną – tylko po jednej podkładce.

Jeszcze jedno pytanie:
Czy gwinty śrub mocujących jarzma do piasty koła powinno się przesmarować Loctitem w celu zabezpieczenia przed samowykręceniem się?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3285 (38/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez ericsson1 » 13 maja 2012, 21:11

Witam, mam problem i szukam pomocy :( Przeprowadziłem pełną regeneracje wszystkich zacisków ponad tydzień temu (było ciężko ale się udało). Zlałem cały stary płyn hamulcowy który był brunatny potem zalałem nowy no i wiadomo że zostaje zabawa z odpowietrzaniem. Wszystko poszło elegancko bez problemów, a dziś się jednak pojawił :( Stałem w korku pod górke i gdy zaciągnąłem ręczny który jest jak żyleta po chwili pojawiła się kontrolka od ABSu. Zgasiłem silnik odpaliłem i kontrolka zgasła jednak podczas jazdy ponownie się zapaliła. Czy jest tu jakiś związek z tym co robiłem przy hamulcach czy to pojawiła się usterka czujnika ABSu?
MAZDA 626 GE CRONOS 2,0 16V FS 1996
Spalanie Pb:
Miasto – 8-9l/100km Trasa – 5,8-7l/100km
Spalanie LPG (BRC):
Miasto – 8,5-10l/100km Trasa – ???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2010, 09:00
Posty: 27
Skąd: Wrocław
Auto: Jest Mazda 6 GY 2,0 147KM 2007 a była 626 GE SEDAN 2,0 FS `96

Postprzez Lowiec » 13 maja 2012, 21:39

Mogła aczkolwiek możesz musieć dolać płynu hamulcowego a z doświadczenia proponowałbym przejrzeć ponownie wszystkie zaciski czy gdzieś (raczej z tyłu) przy uszczelce uszczelniającej tłoczek nie zrobił się bombel.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez y » 14 maja 2012, 10:32

Co ma tłoczek do ABSu?
Jeżeli faktycznie to kontrolka od ABSu i zapala się po ruszeniu autem z miejsca, to któryś czujnik leci w kule i nie liczy prędkości obrotowej. Wy mrugaj błędy ABSu jak się kontrolka świeci i będzie wszystko jasne, obstawiałbym brudny pierścień.
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez ericsson1 » 16 maja 2012, 07:55

Wycieków nigdzie na ma. Wczoraj jeszcze raz odpowietrzałem układ ale w sumie niepotrzebnie, bo nie było powietrza w układzie – płyn w zbiorniku mam na maxa. Przeglądnąłem te pierścienie ale są czyste bo podczas regeneracji zacisków wszystko wyczyściłem pędzelkiem. Czujnik przedmuchałem ale niestety nie pomogło nic. Jak będę miał chwile to poczytam z tym odczytem błędów ABS bo nie wiem jak to dokładnie zrobić. Dzięki za pomoc <piwo>
MAZDA 626 GE CRONOS 2,0 16V FS 1996
Spalanie Pb:
Miasto – 8-9l/100km Trasa – 5,8-7l/100km
Spalanie LPG (BRC):
Miasto – 8,5-10l/100km Trasa – ???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2010, 09:00
Posty: 27
Skąd: Wrocław
Auto: Jest Mazda 6 GY 2,0 147KM 2007 a była 626 GE SEDAN 2,0 FS `96

Postprzez Urbanek » 22 lip 2012, 20:47

Pomocy!!!!
Po zregenerowaniu zaciskow i wlozeniu ich na miejsce okazalo sie ze w jednym z zaciskow miejsce w ktorym powinien znajdowac sie odpowietrznik zalano chyba olowiem. Mam pytanko. CZy da rade odpowietrzyc uklad przez przewod? Jesli tak to czy odkrecac go przy zacisku, a moze gdzes wyzej??
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 18:17
Posty: 85
Skąd: Łódź (Chojny)

Postprzez Lowiec » 22 lip 2012, 20:54

Wstrzyknij przed montażem płyn do zacisku będzie mniej do odpowietrzania w jakiś niestandardowy sposób.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez todi » 7 sie 2012, 14:54

witam. chce zregenerować tylne zaciski u siebie i kupiłem zestaw naprawczy w intercarsie i są same gumki (to z niebieskiego opakowania co na fotkach ) i czy da się tym zregenerować zaciski ? i jak nie mogę odpowietrznika odkręcić da rade jakoś go odkręcić by nie urwać ? pozdrawiam
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez Lowiec » 7 sie 2012, 15:24

Ten zestaw regeneruje same gumki, konieczny jest jeszcze zestaw zawierający papier ścierny, naftę, smar do zacisków i płyn do odpowietrzenia. Jeśli wymiany wymaga sworzeń i lub tłoczek to trzeba kupić albo osobno albo odpowiedni zestaw naprawczy. Odpowietrzniki też są do kupienia w intercarsie a by odkręcić trzeba postępować jak z zapieczonymi śrubami.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez todi » 7 sie 2012, 16:18

papier ścierny mam smar do zacisków to inaczej smar miedziany ? płyn dot 4 mam,i ile płynu powinno być na odpowietrzenie i zalanie na gotowo ? mam 3 litry starczyło by ? chodzi mi o ten drugi zestaw ze zdjęcia czy go tez muszę mieć ? bo gdy chciałem założyć nowe tarcze to tarcza mi nie wchodziła w zacisk bo tłoczek się nie chował.czy mogę ten stary tłoczek oczyścić i go wsadzić czy należy kupić ten drugi zestaw ? dostanę go w intercarsie ?
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez Lowiec » 7 sie 2012, 19:11

Smarowałem miedzianym i wazeliną generalnie g to dało, teraz jeden mam wysmarowany jakimś smarem syntetycznym ale już kupiłem polecany:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=2474414776
ATE SMAR PASTA MONTAŻOWA ZACISKU HAMULCOWEGO 180 G
i jak się zatrą znowu a się zatrą to wymienie na ten smar.
Miałem litr płynu na wymianę to starczyło i na wymianę i na odpowietrzenie.
Możesz oczyścić stary tłoczek, jak będzie bardzo wyżarty to wymienisz.
Na szczęście wszystko jest dostępne na Allegro i w ic w rozsądnych cenach.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez morfi » 12 sie 2012, 14:15

zapiekł mi dolny sworzeń zacisku , a z drugiej strony zapiekł mi się cylinderek wiec auto unieruchomione macie jakieś porady jak to zrobić ?? znalazłem zaciski ale są od mazdy 6 czy swap zacisków z mazdy 6 na tył można też zrobić ?? czy lepiej wysłać na regeneracja obecne ??
http://allegro.pl/regeneracja-zaciskow- ... 92886.html

<co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 18:37
Posty: 255 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez Lowiec » 12 sie 2012, 15:49

Miałem identyczną sytuację, na szczęście dało się na tyle odchylić zacisk by ściagnąć go ze zwrotnicy. Potem go moczyłem w nafcie a na koniec potraktowałem opalarką, młotkiem i wd40. Zszedł. To co się obracał okazało się, że to było tyle co dawał się jeszcze wkręcić sworzeń w zacisk. Jak go wyczyścisz i wymienisz gumki to będzie jak nowy.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6