Skrzynia biegów – ciężko wchodzi dwójka

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez fachura » 19 lis 2005, 17:28

witam na początek wymien olej w skrzyni na CASTROLA QT to olej do takich skrzyń jak twoja powinno być ok a jeśli to nie pomoze to synchronizator, tuleja przesówna i koło 2 biegu do WYMIANY.pozdrawiam fachura.
NIE MA TO JAK PĘDZĄCA GWIAZDA MERCEDES-BENZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2004, 20:26
Posty: 56
Skąd: Białystok

Postprzez Manstein_ » 20 lis 2005, 11:08

Miałem tak w coupecie (GD) mam ten sam problem w probe.
Jak jeździłem coupetą to nauczyłem się wrzucać dwójkę jak w motocyklu z miedzy gazem.
Tzn. wciskam sprzęgło, przykładam bieg i w tym samym czasie lekko przegazuje, dociskam lewarek i już ... bez zgrzytów czy oporów dwójka wchodzi miodzio :)


pozdro.
"Polemika – w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2004, 07:38
Posty: 59
Skąd: Rybnik
Auto: probe 2,2T prawie jak mazda

Postprzez mayer » 21 lis 2005, 00:09

Jaksa napisał(a):nie bardzo wiadomo dlaczego tak jest

moze kiepsko obliczony synchronizator dwójki? – ale problem dotyczyłby wszystkich aut, a ja ani w poprzedniej ani w obecnej sie z tym nie spotkałem.
Regulacji tez tam za bardzo nie ma, pozostaje chyba tylko nauczyć się wrzucać dwójkę z wyczuciem
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Yaroozo » 21 lis 2005, 12:41

Mam podobny problem tyle ze ze wstecznym.. :( Jak jest taka pogoda nieraz po 3 razy musze wcisnac sprzeglo zeby wrzucic wsteka. Ale coz nobody is perfect.. Moja rada – zaczekajmy do wiosny :)

Co do wrzucania dwojki – dwa razy mi na stree'cie nie wskoczyla ale to byla adrenalina i typowo moja wina <jelen> ogladajacy wyscig dziwili sie ze moja skrzynia jeszcze zyje po takim zgrzycie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2005, 22:20
Posty: 55

Postprzez Briareos » 21 lis 2005, 13:57

tco_tm napisał(a):"Jednyke" w malfiksie wrzuca sie przez "dwojke"

Tak, ale to jak się ma czas na takie manewry, a nie w czasie godzin szczytu na podjeździe do ronda :D. A wsteczny się w bardziej problematycznych skrzyniach wrzuca przez dwójkę, potem jedynkę, a potem wsteczny. Gorzej jak np. dwójki się nie da wyłączyć, co w moim maluchu sumie zdażyło tylko kilka razy w ciągu 20 lat jego życia... ale jest to upierdliwe, jak trzeba wyjechać tyłem z garażu a masz na stałe tylko jeden bieg do przodu :P Przechodzi samo po "przepędzeniu" skrzyni na kilkudziesięciu metrach. A ludzie na Mazdę narzekają, no...
Mnie tam nie wchodzące, wyskakujące czy zgrzytające biegi nie stresują (o ile nie jest to codzienna norma, tylko wypadki losowe). Troszkę upierdliwie ciężko mi lewarek chodzi, ale jak tylko dorwę kumpla z kanałem to postaram się temu zaradzić. Jak nie dam rady zdemontować to puszka wazeliny technicznej w spraju zejdzie – ale będzie nasmarowane :P
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez genewa » 21 lis 2005, 15:02

Witam,

źle wchodzącą "dwójke" podczas niskich temperatur przerabiam w Vectrze A, w której to przy bardzo niskich temperaturach zaraz po odpaleniu potrafiłem przejechać na luzie i biegu jałowym 10 metrów (zbyt gęsty olej) – w manualu Opla (TIS) piszą o tym i zalecają wymiane oleju.
Jeśli objawy masz tylko przy niskich temperaturach to nie należy się za bardzo tym przejmować – ja stosuję podwójne wysprzęglanie i to pomaga.

Pozdrawiam
marek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez burritos » 8 gru 2005, 21:05

ja w swojej mazdzie tez mam czasem klopoty z I biegiem, az boje sie na sile go wciskac, bo mam wrazenie ze cos zaraz peknie i bedzie kwas :(

znajomy mechanik mowil ze olej chyba mam za gesty i moze ma racje. Bo jak zrobie z 2-3 km to problemy znikaja.

PZDR
GooD Music – gOOd DriVe ;) hybridized.org & Proton Radio
ObrazekObrazekObrazek



Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 17:43
Posty: 90 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH 2008 r. MZR LF17 147KM

Postprzez tosiek » 9 gru 2005, 11:44

brii napisał(a):Mi instruktor mówił jak mnie uczył jeździć, że jedynki nie wrzuca się podczas jazdy

pewnie jeździłeś maluszkiem :)

brii napisał(a):Można mu aplikować jedynkę podczas jazdy??

jak tam używam jedynki,redukuję z dwójki aczkolwiek bardzo delikatnie.
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez Marcin L » 9 gru 2005, 12:19

ja też redukuję, przy prędkościach rzedu 5-15 kmh jedynka wchodzi bez problemów i wolę wówczas jechac na jedynce niż trząść silnikiem na dwójce....
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez Gość » 10 sty 2006, 16:13

mam ten sam problem ale tylko w temperaturach poniżej 5 stopni. bardzo prosty sposób to z jedynki na luz i na 2. problem znika po przejechaniu 1 km jak olej dobrze się rozkręci
Gość
 

Postprzez brii » 11 sty 2006, 16:26

marek napisał(a):MX bez problemu rusza z II, a z problemem nawet z III biegu.

Byłem przyzwyczajony do samochodów które duuużo lepiej zbierają się z malutkich prędkości na dwójce.

tosiek napisał(a):pewnie jeździłeś maluszkiem

Na szczęście nie ;)

jak tam używam jedynki,redukuję z dwójki aczkolwiek bardzo delikatnie.

Też teraz tak robię :)

ja też redukuję, przy prędkościach rzedu 5-15 kmh jedynka wchodzi bez problemów i wolę wówczas jechac na jedynce niż trząść silnikiem na dwójce....
... albo piłowąć sprzęgłem żeby nie trzęsło ;)

sakeb napisał(a):mam ten sam problem ale tylko w temperaturach poniżej 5 stopni. bardzo prosty sposób to z jedynki na luz i na 2. problem znika po przejechaniu 1 km jak olej dobrze się rozkręci

Nawet do końca na luz całkowity nie trzeba – wystarczy o 1cm odjechać w prawo lewarkiem i dać dwa :)

Przy okazji się zapytam – czy wymieniać olej w skrzyni – mechanik jak go zobaczył to powiedział, że jest jak nowy. Nie wiem czy poprzedni właściciel go wymieniał :| Po minucie od startu w zimne dni nie mam poroblemów z biegami :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bartek1986 » 11 sty 2006, 16:47

Mam ten sam proble z II biegiem w zimie... Nieprzejmuje sie tym. Mazde ma 3 lata i ani razu nie zagladalem nawet czy jest olej w skrzyni. Pewnie od nowosci nikt tego nie robil ale nic sie zlego nie dzieje :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez nemi » 11 sty 2006, 21:08

sakeb napisał(a):bardzo prosty sposób to z jedynki na luz i na 2.

To działa !!!! Czego to się człowiek dowiaduje po 30 kilku tysiącach km eksploatacji... :P
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Postprzez navroth » 11 sty 2006, 21:48

nemi napisał(a):bardzo prosty sposób to z jedynki na luz i na 2.


musze to tez z-teścić :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez Bimbak » 11 sty 2006, 22:04

Manstein_ napisał(a):Jak jeździłem coupetą to nauczyłem się wrzucać dwójkę jak w motocyklu z miedzy gazem.

buehehe robie tak samo i nic nei chaczy a na zimnym silniku normalnie to oprócz dwójki mam jeszcze problem z wsteką... grrr żeby to wrzucić to sie musże nawajchować jak w maluchu <killer> ale co tam ... :P
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3094 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Tito01 » 6 kwi 2008, 12:31

Odgrzebałem trochę temat, widziałem kilka podobnych ale podepnę się tutaj.
Problem ze zgrzytającą dwójką przy wrzucaniu z I przy wyższych obrotach. Czy pomoże wymiana oleju w skrzyni i wymiana tuleji drążka (4 tuleje po 30zł), czy nie wydawać kasy tylko się przyzwyczaić do tego?
Olej chyba i tak muszę sprawdzić bo widać wycieki na skrzyni :/
Klubowicz
 
Od: 6 mar 2008, 23:15
Posty: 932 (35/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01

poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)

Postprzez Patryk 626 » 10 kwi 2008, 10:04

Witajcie!
Jestem nowym użytkownikiem Mazdy. Kupiłem ją niedawno i szybko odkryłem opisywane tutaj przypadki w skrzyni biegów!...A już myślałem, że wcisnęli mi jakiś szrot od jakiegoś cholernego Holendra hehe.. ale jednak wszystko OK. :D Poprostu trzeba się nauczyć zmieniać biegi w tym samochodzie, który coraz bardziej mi się podoba ! Pozdro :D
Patryk 626
 

Postprzez Wodzu » 13 kwi 2008, 20:07

Olej chyba i tak muszę sprawdzić bo widać wycieki na skrzyni :/

Ja zminilem na ATF dextron III i problem ze wstekiem i II biegiem zniknał no i dodatkowo pojawila sie synchronizacja I biegu <lol>
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez PARTYBOY » 13 kwi 2008, 21:27

U mnie nie ma problemu z wrzucaniem biegów ale przy bardzo niskich temperaturach właśnie przy wrzucaniu drugiego biegu dźwignia lubi zaskrzypieć ja stare, nienaoliwione drzwi :)
W tym roku zmieniam wszystkie oleje, w skrzyni też. Ciekaw jestem jaki będzie efekt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez arabek » 14 maja 2008, 20:13

witam! a u mnie skrzynia na zimnym silniku chodzi bez zarzutów, ale jak złapie temperatury trochę zaczynają ciężej biegi wchodzić :( czy to wina oleju? czy inne dziadostwo
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 12:34
Posty: 57
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 2.0i 16v GE 94r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6