Skrzynia biegów – ciężko wchodzi dwójka
witam na początek wymien olej w skrzyni na CASTROLA QT to olej do takich skrzyń jak twoja powinno być ok a jeśli to nie pomoze to synchronizator, tuleja przesówna i koło 2 biegu do WYMIANY.pozdrawiam fachura.
NIE MA TO JAK PĘDZĄCA GWIAZDA MERCEDES-BENZ
- Od: 10 kwi 2004, 20:26
- Posty: 56
- Skąd: Białystok
Miałem tak w coupecie (GD) mam ten sam problem w probe.
Jak jeździłem coupetą to nauczyłem się wrzucać dwójkę jak w motocyklu z miedzy gazem.
Tzn. wciskam sprzęgło, przykładam bieg i w tym samym czasie lekko przegazuje, dociskam lewarek i już ... bez zgrzytów czy oporów dwójka wchodzi miodzio
pozdro.
Jak jeździłem coupetą to nauczyłem się wrzucać dwójkę jak w motocyklu z miedzy gazem.
Tzn. wciskam sprzęgło, przykładam bieg i w tym samym czasie lekko przegazuje, dociskam lewarek i już ... bez zgrzytów czy oporów dwójka wchodzi miodzio
pozdro.
"Polemika – w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
- Od: 29 lut 2004, 07:38
- Posty: 59
- Skąd: Rybnik
- Auto: probe 2,2T prawie jak mazda
Jaksa napisał(a):nie bardzo wiadomo dlaczego tak jest
moze kiepsko obliczony synchronizator dwójki? – ale problem dotyczyłby wszystkich aut, a ja ani w poprzedniej ani w obecnej sie z tym nie spotkałem.
Regulacji tez tam za bardzo nie ma, pozostaje chyba tylko nauczyć się wrzucać dwójkę z wyczuciem
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
Mam podobny problem tyle ze ze wstecznym.. Jak jest taka pogoda nieraz po 3 razy musze wcisnac sprzeglo zeby wrzucic wsteka. Ale coz nobody is perfect.. Moja rada – zaczekajmy do wiosny
Co do wrzucania dwojki – dwa razy mi na stree'cie nie wskoczyla ale to byla adrenalina i typowo moja wina ogladajacy wyscig dziwili sie ze moja skrzynia jeszcze zyje po takim zgrzycie.
Co do wrzucania dwojki – dwa razy mi na stree'cie nie wskoczyla ale to byla adrenalina i typowo moja wina ogladajacy wyscig dziwili sie ze moja skrzynia jeszcze zyje po takim zgrzycie.
- Od: 4 wrz 2005, 22:20
- Posty: 55
tco_tm napisał(a):"Jednyke" w malfiksie wrzuca sie przez "dwojke"
Tak, ale to jak się ma czas na takie manewry, a nie w czasie godzin szczytu na podjeździe do ronda . A wsteczny się w bardziej problematycznych skrzyniach wrzuca przez dwójkę, potem jedynkę, a potem wsteczny. Gorzej jak np. dwójki się nie da wyłączyć, co w moim maluchu sumie zdażyło tylko kilka razy w ciągu 20 lat jego życia... ale jest to upierdliwe, jak trzeba wyjechać tyłem z garażu a masz na stałe tylko jeden bieg do przodu Przechodzi samo po "przepędzeniu" skrzyni na kilkudziesięciu metrach. A ludzie na Mazdę narzekają, no...
Mnie tam nie wchodzące, wyskakujące czy zgrzytające biegi nie stresują (o ile nie jest to codzienna norma, tylko wypadki losowe). Troszkę upierdliwie ciężko mi lewarek chodzi, ale jak tylko dorwę kumpla z kanałem to postaram się temu zaradzić. Jak nie dam rady zdemontować to puszka wazeliny technicznej w spraju zejdzie – ale będzie nasmarowane
Witam,
źle wchodzącą "dwójke" podczas niskich temperatur przerabiam w Vectrze A, w której to przy bardzo niskich temperaturach zaraz po odpaleniu potrafiłem przejechać na luzie i biegu jałowym 10 metrów (zbyt gęsty olej) – w manualu Opla (TIS) piszą o tym i zalecają wymiane oleju.
Jeśli objawy masz tylko przy niskich temperaturach to nie należy się za bardzo tym przejmować – ja stosuję podwójne wysprzęglanie i to pomaga.
Pozdrawiam
marek
źle wchodzącą "dwójke" podczas niskich temperatur przerabiam w Vectrze A, w której to przy bardzo niskich temperaturach zaraz po odpaleniu potrafiłem przejechać na luzie i biegu jałowym 10 metrów (zbyt gęsty olej) – w manualu Opla (TIS) piszą o tym i zalecają wymiane oleju.
Jeśli objawy masz tylko przy niskich temperaturach to nie należy się za bardzo tym przejmować – ja stosuję podwójne wysprzęglanie i to pomaga.
Pozdrawiam
marek
ja w swojej mazdzie tez mam czasem klopoty z I biegiem, az boje sie na sile go wciskac, bo mam wrazenie ze cos zaraz peknie i bedzie kwas
znajomy mechanik mowil ze olej chyba mam za gesty i moze ma racje. Bo jak zrobie z 2-3 km to problemy znikaja.
PZDR
znajomy mechanik mowil ze olej chyba mam za gesty i moze ma racje. Bo jak zrobie z 2-3 km to problemy znikaja.
PZDR
brii napisał(a):Mi instruktor mówił jak mnie uczył jeździć, że jedynki nie wrzuca się podczas jazdy
pewnie jeździłeś maluszkiem
brii napisał(a):Można mu aplikować jedynkę podczas jazdy??
jak tam używam jedynki,redukuję z dwójki aczkolwiek bardzo delikatnie.
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
- Od: 8 lis 2005, 14:16
- Posty: 81
- Skąd: sandomierz
- Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG
ja też redukuję, przy prędkościach rzedu 5-15 kmh jedynka wchodzi bez problemów i wolę wówczas jechac na jedynce niż trząść silnikiem na dwójce....
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
- Od: 27 lip 2005, 21:20
- Posty: 346
- Skąd: Warszawa / Biała Podlaska
mam ten sam problem ale tylko w temperaturach poniżej 5 stopni. bardzo prosty sposób to z jedynki na luz i na 2. problem znika po przejechaniu 1 km jak olej dobrze się rozkręci
-
Gość
marek napisał(a):MX bez problemu rusza z II, a z problemem nawet z III biegu.
Byłem przyzwyczajony do samochodów które duuużo lepiej zbierają się z malutkich prędkości na dwójce.
tosiek napisał(a):pewnie jeździłeś maluszkiem
Na szczęście nie
jak tam używam jedynki,redukuję z dwójki aczkolwiek bardzo delikatnie.
Też teraz tak robię
... albo piłowąć sprzęgłem żeby nie trzęsłoja też redukuję, przy prędkościach rzedu 5-15 kmh jedynka wchodzi bez problemów i wolę wówczas jechac na jedynce niż trząść silnikiem na dwójce....
sakeb napisał(a):mam ten sam problem ale tylko w temperaturach poniżej 5 stopni. bardzo prosty sposób to z jedynki na luz i na 2. problem znika po przejechaniu 1 km jak olej dobrze się rozkręci
Nawet do końca na luz całkowity nie trzeba – wystarczy o 1cm odjechać w prawo lewarkiem i dać dwa
Przy okazji się zapytam – czy wymieniać olej w skrzyni – mechanik jak go zobaczył to powiedział, że jest jak nowy. Nie wiem czy poprzedni właściciel go wymieniał Po minucie od startu w zimne dni nie mam poroblemów z biegami
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Mam ten sam proble z II biegiem w zimie... Nieprzejmuje sie tym. Mazde ma 3 lata i ani razu nie zagladalem nawet czy jest olej w skrzyni. Pewnie od nowosci nikt tego nie robil ale nic sie zlego nie dzieje
Manstein_ napisał(a):Jak jeździłem coupetą to nauczyłem się wrzucać dwójkę jak w motocyklu z miedzy gazem.
buehehe robie tak samo i nic nei chaczy a na zimnym silniku normalnie to oprócz dwójki mam jeszcze problem z wsteką... grrr żeby to wrzucić to sie musże nawajchować jak w maluchu ale co tam ...
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Odgrzebałem trochę temat, widziałem kilka podobnych ale podepnę się tutaj.
Problem ze zgrzytającą dwójką przy wrzucaniu z I przy wyższych obrotach. Czy pomoże wymiana oleju w skrzyni i wymiana tuleji drążka (4 tuleje po 30zł), czy nie wydawać kasy tylko się przyzwyczaić do tego?
Olej chyba i tak muszę sprawdzić bo widać wycieki na skrzyni :/
Problem ze zgrzytającą dwójką przy wrzucaniu z I przy wyższych obrotach. Czy pomoże wymiana oleju w skrzyni i wymiana tuleji drążka (4 tuleje po 30zł), czy nie wydawać kasy tylko się przyzwyczaić do tego?
Olej chyba i tak muszę sprawdzić bo widać wycieki na skrzyni :/
- Od: 6 mar 2008, 23:15
- Posty: 932 (35/77)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01
poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)
Witajcie!
Jestem nowym użytkownikiem Mazdy. Kupiłem ją niedawno i szybko odkryłem opisywane tutaj przypadki w skrzyni biegów!...A już myślałem, że wcisnęli mi jakiś szrot od jakiegoś cholernego Holendra hehe.. ale jednak wszystko OK. Poprostu trzeba się nauczyć zmieniać biegi w tym samochodzie, który coraz bardziej mi się podoba ! Pozdro
Jestem nowym użytkownikiem Mazdy. Kupiłem ją niedawno i szybko odkryłem opisywane tutaj przypadki w skrzyni biegów!...A już myślałem, że wcisnęli mi jakiś szrot od jakiegoś cholernego Holendra hehe.. ale jednak wszystko OK. Poprostu trzeba się nauczyć zmieniać biegi w tym samochodzie, który coraz bardziej mi się podoba ! Pozdro
-
Patryk 626
Olej chyba i tak muszę sprawdzić bo widać wycieki na skrzyni :/
Ja zminilem na ATF dextron III i problem ze wstekiem i II biegiem zniknał no i dodatkowo pojawila sie synchronizacja I biegu
U mnie nie ma problemu z wrzucaniem biegów ale przy bardzo niskich temperaturach właśnie przy wrzucaniu drugiego biegu dźwignia lubi zaskrzypieć ja stare, nienaoliwione drzwi
W tym roku zmieniam wszystkie oleje, w skrzyni też. Ciekaw jestem jaki będzie efekt.
W tym roku zmieniam wszystkie oleje, w skrzyni też. Ciekaw jestem jaki będzie efekt.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6