Wybracje, bicie kierownicy GE – powody, problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kamilspider » 6 mar 2011, 19:16

na rok powinny wystarczyć :)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez sapcik » 6 mar 2011, 20:41

To jest nie pewne czy wymienię, ponieważ jak uzbieram jeszcze jakieś 2-tyś, będę chciał ją oddać, i dopłacić za nowszy model. A jeśli się nie uda, to pewnie z 2 tyś zainwestuje w autko, i będzie 'grać gitara' :)

Dzięki za wszelką pomoc.
Pozdrawiam, Wojciech Sapiechowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2010, 14:15
Posty: 31

PostTen post został usunięty przez siegu 24 mar 2012, 19:43.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez siegu 24 mar 2012, 19:42.
Powód: OT

Postprzez Qmpel » 7 mar 2011, 10:46

Tez mam taki problem mam bicie na kole i to już przy 70km. Ale pojechalem sprawdzić luzy na stacji kontroli pojazdów(koszt 20zl) i wszystko wyszło do wymiany prawy sworzeń. A następnie ustawie zbierzność. pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 14 sty 2010, 10:30
Posty: 7
Skąd: Płock

Postprzez sapcik » 9 mar 2011, 16:37

No cóż, póki co dziękuje za wszelką pomoc.

Odnośnie tego co zrobię, to będzie (tak myślę) wymiana opon na start, jeśli nie pomoże to, to wymiana zestawu wahacze + wszystkie tam co potrzeba.

A jak tego nie wymienię, to pewnie postaram się zmienić autko na nowszy model, bo już pora :)
Pozdrawiam, Wojciech Sapiechowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2010, 14:15
Posty: 31

Postprzez MiniO27 » 9 mar 2011, 20:20

Mi jak wystepowaly bicia to przez zle wywazenie... sprobuj narazie zamienic przod z tylem moze cos pomoze.:) co do sworzni to tez mialem walniety(prawy) i zadnych bic nie mialem...
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2010, 19:14
Posty: 5
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 626

Postprzez twar14 » 18 mar 2012, 20:36

Witam,

był już poruszany wątek "bicia" na kierownicy z tym że dotyczył klocków hamulcowych.
W moim egzemplarzu zauważyłem, że przy prędkościach rzędu 120 i więcej czuję na kierownicy bicie (kierownica lata jakby miała luzy). Zastanawiam się czy to coś grubszego czy fakt że latam jeszcze na zimowych oponach, a jak widać za oknem śniegu już nie ma... Pewnie fakt czy to wina opon wyjdzie po ich zmianie, ale jako że jestem począkującym wolę tak dla spokojności wolę zapytać czy to dość normalne przy zimówkach czy spodziewać się jakiejś nietaniej naprawy...

czekam na odp.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2012, 19:27
Posty: 34
Skąd: Suwałki/Toruń
Auto: Mazda 626 2.0 16v DOHC 1996r. hatchback

Postprzez smile » 18 mar 2012, 21:02

Ja bym nie winił opon zimowych w sposób bezpośredni. Należy sprawdzić wyważenie kół.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez noxes » 18 mar 2012, 22:18

tak jak kolega wyżej, a ponadto polecam sprawdzić zawieszenie na stacji diagnostycznej
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez twar14 » 19 mar 2012, 14:55

sęk w tym że byłem u diagnosty w styczniu, jedyne co zalecił wymienić to tuleje wahacza z tyłu. Będąc u mechanika wymieniłem prócz tulei, łącznik stabilizatorów i przeguby z przodu. macie koledzy jeszcze jakąś opcję co by to ew. mogło być?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2012, 19:27
Posty: 34
Skąd: Suwałki/Toruń
Auto: Mazda 626 2.0 16v DOHC 1996r. hatchback

Postprzez bogdano » 19 mar 2012, 15:46

Jak Ci trzepie kierownicą powyżej 120 to masz niewyważone koła moim zdaniem. Wystarczy, że wpadniesz w dziurę parę razy i wyważenie Ci szlag trafia. A jak wymieniałeś te elementy zawieszenia to zrobiłeś zbieżność?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 mar 2012, 11:21
Posty: 8
Auto: Probe 2.0 16V 1994 USA

Postprzez twar14 » 20 mar 2012, 16:07

słusznie kolego zauważyłeś, najpierw byłem u wulkanizatora i diagnosty, potem robiłem elementy zawieszenia, niedługo przerzucę kapcie to zadbam o odpowiednie wyważenie kół. jeśli nie to może drążek kierowniczy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2012, 19:27
Posty: 34
Skąd: Suwałki/Toruń
Auto: Mazda 626 2.0 16v DOHC 1996r. hatchback

Postprzez szumki44 » 4 sie 2012, 10:03

Witam :)
Wrocilem z Francji ^_^ trasa 2000km w 1 strone od szczecina autostradami do miejsca docelowego.

Zaczne ze po przejechaniu 2300 km zaczela mi kierownica wibrowac przy hamowaniu delikatnym.
Przy 140 do hamowania 90km wibracje wystepuja. Dodam ze mam lekko nie wywazone kola przednie i tylne bo mam wibracje przy 110-130. 140 juz jest ok 160 ok 210 ok wiec kola nie wywazone. Skapnelem sie dopier jak wjechalem na autostrady bo na naszych lokalnych drogach telepie calym autem ^_^ i nie zauwazylem niewywazenia.

Ok teraz pytanie Czy moglem jakims sposobem zwichrowac hamulce nowki Boscha ktore maja przejechane 3000 km docierane przez 1100 km i nie bylo zadnych gwaltownych hamowan wody myjni samochodowej. Jak juz mylem to czekalem 30 min az wystygna pod myjnia...

Moja sugestia jest taka ze wibracje z niewywaznia kol mogly zluzowac piaste przednia i przy hamowaniu lata cale kolo :) druga opcja jest to ze mam luzy na przednich drazkach i chyba lekko na wahaczu

Wibracje nie sa odczowalne pod pedalem hamulca !!! nawet nie zadrzy .
Dodam ze hamulce sa po swapie na 283 wiec ciezko bylo je nawet rozgrzac a co dopiero zeby spalic badz zwichrowac ?

Na dzien dzisiejszy mam zamiar isc wywazyc kola zmienic wszystkie luzne elementy w przednim zawieszeniu i zrobic zbierznosc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Pajko » 4 sie 2012, 10:37

Wg Mnie dwie sprawy

1. nie wyważone koła
2. zawieszenie , drążki jak mówisz mają drobne luzy

Ja tak miałem w tym roku w żony aucie że strasznie telepało autem okazało się ze jeden sworzeń już umarł i drążek kierowniczy po wymianie wszystko wróciło do normy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez szumki44 » 4 sie 2012, 16:28

no ok ok tez tak sadze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Vlad24 » 4 sie 2012, 17:17

ja stawiam niestety na tarcze, niewyważone koła biją przy pewnych zakresach prędkości niezależnie od hamulca, jak nie bije podczas jazdy, a zaczyna przy hamowaniu, to niestety tarcze. Luzy na pozostałych elementach zawieszenia i tak są zniwelowane przeciążeniem ujemnym i nie spowodują regularnego bicia.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez szumki44 » 4 sie 2012, 19:26

no ok to dlaczego padly ?? nowki po 3000 km ? docierane byly ok w wode nie wjechalem nie hamowalem gwaltownie wiec nie bylo powodow do przegrzania. klocki i tarcze bosh wiec firma ta sama cena tez nie mala... na myjni czekalem 20 -30 min zanim zaczelem woda lac :D zeby nie bylo nic zlego...

Co dziwne chinskie zamienniki za grosze katowalem na maxa az klocki kopcily i nic z nimi nie bylo a tu oszczedzalem i prosze ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Vlad24 » 4 sie 2012, 19:45

bo miały za mało cukru w cukrze?!
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez noxes » 4 sie 2012, 22:41

Jeśli tarcze byłyby zwichrowane to biłoby w pedał hamulca. Napraw to co masz naprawić i sprawdź, będzie dobrze :)
A tak a propo jak kolega wyżej napisał bosch to już nie ten sam bosch z przed kilku lat.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6