Podskakujący przód przy ruszaniu z "piskiem"

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mx6sc » 23 sty 2011, 14:41

pojawiła się już odpowiedz (moc) a właściwie niutki
ja przy nie umiejętnym zerwaniu przyczepności za każdym razem obserwuję "podskakiwanie" a wystarczy zerwać przyczepność nieco "wyżej" i jest ok więc nie szukaj przyczyny w zawieszeniu tylko w możliwościach silnika
a tak na marginesie nie mylmy efektownego startu z efektywnym i nie "palmy gumy" przy starcie
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez Paweł » 23 sty 2011, 15:27

mx6sc napisał(a):pojawiła się już odpowiedz (moc) a właściwie niutki

To nie ma nic wspólnego z mniejszą mocą/momentem. Przy innej prędkości obrotowej kół inna jest także częstotliwość pobudzająca układ do drgań i jeśli nie będzie pokrywała się z tzw. częstością własną układu, to nie dojdzie do rezonansu. Uff.

Jedno z lepszych wyjaśnień zjawiska:
http://www.mc2racing.com/tech/20061012a/index.html
(dla osób czytających w języku twórców Jaguara)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/894)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez noxes » 23 sty 2011, 16:12

Moc tu nie ma nic wspólnego. Przecież na śliskiej nawierzchni nie powinno podskakiwać bo koło praktycznie nie ma tarcia, a mimo tego podskakuje. Byłem u kilku mechaników i każdy rozkłada ręce.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lukaszm » 23 sty 2011, 20:10

hmm zauważyłem również to u siebie ale na letnich oryginalnych oponach 16" 205/55/R16 podczas ruszania z piskiem na asfalcie przód auta w pewnym momencie zaczyna podskakiwać, zimą problemu nie ma oczywiście jeśli asfalt jest mokry bądź śliski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez bokser1111 » 24 sty 2011, 17:25

lukaszm napisał(a):hmm zauważyłem również to u siebie ale na letnich oryginalnych oponach 16" 205/55/R16 podczas ruszania z piskiem na asfalcie przód auta w pewnym momencie zaczyna podskakiwać, zimą problemu nie ma oczywiście jeśli asfalt jest mokry bądź śliski


morał taki z tego ze na suchej drodze jest ciezej i silnik poprostu nie daje rady.na sliskiej tego nie ma bo jest slisko.według mnie to normalne zjawisko. :)
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez noxes » 24 sty 2011, 18:50

bokser1111 napisał(a):na sliskiej tego nie ma bo jest slisko.według mnie to normalne zjawisko. :)


chyba nie przeczytałeś wszystkiego dobrze. Jak już wcześniej pisałem u mnie ten problem występuje i na śliskiej nawierzchni.
Dziękuję za uwagę <czarodziej>
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez DamianMX6 » 24 sty 2011, 18:56

noxes napisał(a):
bokser1111 napisał(a):na sliskiej tego nie ma bo jest slisko.według mnie to normalne zjawisko. :)


chyba nie przeczytałeś wszystkiego dobrze. Jak już wcześniej pisałem u mnie ten problem występuje i na śliskiej nawierzchni.
Dziękuję za uwagę <czarodziej>


Podnies ciśnienie w oponach i daj znać <oczko> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez DamianMX6 » 24 sty 2011, 18:57

ups
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez lukaszm » 25 sty 2011, 00:31

panowie jakie normalne zjawisko
kilka przykładów z moich doświadczeń
VW POLO '99 silnik 1.0 koła się kręcą na suchej i nic nie podskakuje
Mercedes A Klasa '99 1.4 podobnie jak POLO
ASTRA II '99 1.4 również jak poprzedniki
VECTRA C '03 GTS 1.8 GAZ również jak poprzedniki
a tutaj ktoś pisze że silnik nie daje rady? Moim zdaniem jest auto z przodu niedociążone, jedyny pożytek z tego że nie niszczymy opony gdyż trudniej jest stracić przyczepność podczas ruszania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez noxes » 25 sty 2011, 10:00

lukaszm napisał(a):Moim zdaniem jest auto z przodu niedociążone

Wydaje mi się to błędną teorią, ale muszę to przetestować. To kto chce posiedzieć na masce <co?> <lol>
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kamilspider » 25 sty 2011, 10:46

moja cytryna też czasem hula a ma przebieg 124kkm. moim zdaniem zależy to od opon, nawierzchni itp... na rozgrzanym asfalcie nie skacze:)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 25 sty 2011, 10:48

DamianMX6 napisał(a):Podnies ciśnienie w oponach i daj znać <oczko> .

Hmm na te śliskie grogi po jakich podróżuję teraz to raczej nie jest wskazane.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Tubi » 27 sty 2011, 14:35

Do sprawdzenia:
Amory
Geometria
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez kamilspider » 27 sty 2011, 14:44

można też zrobić dozownik olejowy na opony i wtedy nie będą skakać, a przynajmniej tak mi się wydaje ;)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 27 sty 2011, 20:34

kamilspider napisał(a):można też zrobić dozownik olejowy na opony

A tak, i co może jeszcze? :D Geometria ok, amorki były sprawdzane w październiku i tez ok były.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez bokser1111 » 27 sty 2011, 20:43

pisane juz bylo dlaczego podskakuje,ale wy nie przyjmujecie do swiadomosci tego ze silniczek nie daje rady :) 2,5V6 i nie bedzie skakac :)
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez noxes » 27 sty 2011, 20:53

To nie jest wina mocy silnika.

lukaszm napisał(a):panowie jakie normalne zjawisko
kilka przykładów z moich doświadczeń
VW POLO '99 silnik 1.0 koła się kręcą na suchej i nic nie podskakuje
Mercedes A Klasa '99 1.4 podobnie jak POLO
ASTRA II '99 1.4 również jak poprzedniki
VECTRA C '03 GTS 1.8 GAZ również jak poprzedniki
a tutaj ktoś pisze że silnik nie daje rady?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lukaszm » 27 sty 2011, 23:29

jak ma być to wina mocy silnika skoro 1.0 ma chyba z 50KM i nic nie podskakuje chociaż ruszanie z piskiem nie jest zbyt efektowne więc jak to się ma niby mieć do Mazdy 3 z mocą 100KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez ursus2400 » 28 sty 2011, 09:54

O braku mocy wypisują tu właściciele Mazd z silnikiem 1.8. Ja mam 2.0 w benzynie ale nie wydaje mi się, aby 105 koni (czy nawet 90) to było za mało dla takiego samochodu. Sam jeździłem Vectrą A 1.8 90 KM, która jest nawet trochę cięższa od Mazdy i koła nie podskakiwały przy gwałtownym ruszaniu.

Dlatego przychylam się do opinii, że Mazda ma po prostu nie dociążoną odpowiednio przednią oś (chociaż przód jest bardzo długi i trochę mi to nie pasuje do tej teorii). Jest jeszcze możliwość, że sprężyny są za miękkie (a w Mazdzie, przynajmniej mojej, są bardzo miękkie) co powoduje, że koło jest słabo wciskane w asfalt. Dla przykładu posłużę się znowu Vectrą gdzie zawieszenie było o wiele twardsze.

Co do sprężyn to czy ktoś wie gdzie można dostać sprężyny do Mazdy 626 GE zwiększające prześwit albo czy ktoś próbował sprężyn z innych marek? Zastanawiam się nad wymianą sprężyn i ewentualnie felg na 15 cali i opony 65 (ale felgi bez sprężyn odpadają bo dupa mi siada jak 3 lub więcej osób wsiądzie do auta, a w bagażniku za wiele gratów nie mam).
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 11:15
Posty: 37
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Postprzez Tubi » 28 sty 2011, 10:15

No raczej KF z 144km nie ma problemów z mocą.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6