Jak każdy z nas od czasu do czasu spotykam albo potykam się o tą czynność i ostatnio tydzień temu postanowiłem w samochodzie podjechać do zaprzyjaźnionego zakładu. Po miłej szczerej dyskusji i wyważeniu okazało się, że jesteśmy ordynarnie rżnięci w d... !
Po pierwsze kazdy wulkanizator na prośbę wyważenia kół, szybkim ruchem zrywa wszystkie ciężarki nie sprawdzając, czy trzeba czy nie a wiec zawsze trzeba wyważyć.
Po drugie i tu uwaga szok !
Poprosiłem grzecznie o wrzucenie jeszcze raz ot tak pro forma wyważonego przed chwilą koła na wyważarkę, ... wiecie co było, każde koło wykazało konieczność powtórnego wyważenia nie chodziło bynajmniej o 0.5 Gr ale 4-5 Gr.
Pan zaprzyjaźniony tłumaczył się, że to normalne, on tych maszyn nie produkuje a wszyscy mają takie same i tak naprawdę robią to samo.
Sprawdziłem, wściekły podjechałem do niezaprzyjaźnionego warsztau, oczywiście stary numer, zrzucenei ciężarków, konieczność wyważania koła, wyważonego 1/2 godz. temu, ale ten juz lekko nie miał, jedno koło było wyważane ok 15 min i rozpędzane chyba z 15 razy -naprawdę. Wyważenie 4 kół trwało ok. 1/2 godz.
Nie bójcie sie podchodzic do wyważarki w obecnych maszynach jest wszystko na monitorze, dodatkow maszyna gada czy jest O.K. czy trzeba dołożyc i ile.
To tyle.
WYWAŻANIE KÓŁ – Ciekawe spostrzeżenia !
Strona 1 z 1
hehe
U mnie ciężarków odrazu nie zdejmują
Apoza tym i tak zapłacisz czy zdejmie czy nie zdejmie ołowiu.
U mnie ciężarków odrazu nie zdejmują
Apoza tym i tak zapłacisz czy zdejmie czy nie zdejmie ołowiu.
A mi wywazali u kolegi w warsztacie z tzw testem drogowym. Nie jest to zwykła wyważarka zapłacił za nia 60 tyś a za wyważenie z testem kasuje 20 zł od koła. Pojega to na tym że do koła podjezdza betonowa rolka i symuluje asfalt, po wywazeniu na tej wyważarce stwierdziłem że koła nie biją. Teraz kilka tajemnic odnośnie wyważania
wyważyć da sie i kwadrat tylko nie da sie na nim jezdzić
nio i kazda wyważarka ma ustawiana tolerancję wyważania, wiadomo że ustawiaja wszyscy na minimum lub średnia bo przykładać sie nie ma po co
.


- Od: 19 mar 2004, 18:03
- Posty: 555
- Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA
PIETRO napisał(a):zybkim ruchem zrywa wszystkie ciężarki nie sprawdzając, czy trzeba czy nie
mój zaprzyjażniony nie najpierw pyta czy zdejmujemy czy próbować a wcześniej czy biją jak odpowiem tak to zdejmuje jak nie to najpierw sprawdza co ciekawe jak sie okazuje ze koło jest ok to płące mniej niż normalnie.
PIETRO napisał(a):Poprosiłem grzecznie o wrzucenie jeszcze raz ot tak pro forma wyważonego przed chwilą koła na wyważarkę, ... wiecie co było, każde koło wykazało konieczność powtórnego wyważenia nie chodziło bynajmniej o 0.5 Gr ale 4-5 Gr.
coś mi sie wydaje że te maszyny to mają z poprzedniej epokoki .
PIETRO napisał(a):Pan zaprzyjaźniony tłumaczył się, że to normalne, on tych maszyn nie produkuje a wszyscy mają takie same i tak naprawdę robią to samo.
pan sie chyba zaprzyjażnił z twoim portfelem a nie z tobą

PIETRO napisał(a):wyważane ok 15 min i rozpędzane chyba z 15 razy -naprawdę. Wyważenie 4 kół trwało ok. 1/2 godz.
brawo za wytrawałość
a tak na koniec mój "zaprzyjażniony wulkanizator nigdy nie używa klucza pneumatycznego przy zakręcaniu dlaczego?? bo niszczysz gwinty i przeciągasz udarem otwory w feldze.
obowiązkowo nakazuje ci sprawdzić nakrętki po 100-200km czy nie trzeba dokręcić a jak ci się nie chce to mówi że możesz przyjechać do niego to ci gratis sprawdzi.
Wydaje mi sie że zachowuje się jak peofesjonalista.
pozdrawia.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Swoją drogą zostałem ostatnio ostrzeżony, iż wkrótce będziemy za tę usługę płacić troszkę więcej, a to z powodu cynkowo-jakichś tam ciężarków, które są droższe od trujących ołowianych. Wymogi Unii i ekologii..
Co do klucza pneumatycznego, to faktycznie widziałem gdzieś w jakimś ogłoszeniu o sprzedaży zabezpieczenia do kół, żeby nie używać do jego zakręcania klucza pneumatycznego..
Co do klucza pneumatycznego, to faktycznie widziałem gdzieś w jakimś ogłoszeniu o sprzedaży zabezpieczenia do kół, żeby nie używać do jego zakręcania klucza pneumatycznego..
- Od: 27 cze 2005, 15:54
- Posty: 53
- Skąd: Dolny Śląsk
- Auto: Skoda Octavia Super '59 1.3
zostałem ostatnio ostrzeżony, iż wkrótce będziemy za tę usługę płacić troszkę więcej, a to z powodu cynkowo-jakichś tam ciężarków, które są droższe od trujących ołowianych. Wymogi Unii i ekologii
Potwierdzam, ja też
323/BG/hb/1.3i/16V/91r oraz 323C/BA/1.5i/16V/94r /Samochody są jak ludzie – niezależnie od marki, dobre i złe a problem polega na tym żeby się w porę zorientować kto jaki jest...
- Od: 31 paź 2004, 11:50
- Posty: 140
- Skąd: Kraków
- Auto: 323
Mam dwie uwagi:
– niewyważenie 4 gramy to zwyczajny błąd wyważarki
– śruby/nakrętki kół powinno się dokręcać kluczem dynamometrycznym. Pneumatykiem można je tylko delikatnie załapać(klucz ustawiony na 1) a dociągnąć należy dynamometrem, momentem przewidzianym przez producenta
– niewyważenie 4 gramy to zwyczajny błąd wyważarki
– śruby/nakrętki kół powinno się dokręcać kluczem dynamometrycznym. Pneumatykiem można je tylko delikatnie załapać(klucz ustawiony na 1) a dociągnąć należy dynamometrem, momentem przewidzianym przez producenta
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
W Mabi tak robią?tomekrvf napisał(a):śruby/nakrętki kół powinno się dokręcać kluczem dynamometrycznym. Pneumatykiem można je tylko delikatnie załapać
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):W Mabi tak robią?
Jak tam pracowałem to tak robili.
W warsztacie w Gołdapi gdzie kiedyś pracowałem też dokręcaliśmy dynamometrami. W warsztacie były cztery klucze dynamometryczne- po jednym na każde stanowisko.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Jak miałem prakty w volvo to dokręcaliśmy dynamometrami. Za to na fiacie wszyscy ostro rąbali pneumatykami i to na dwójce, a czasami nawet na trójce
Co do wyważania to ważne też jest żeby felga była czysta. Bo jak jest na niej pół kilo zaschniętego błota, to gdy ono odpadnie to całe wyważanie będzie bez sensu.
Po za tym w niektórych zakładach mają wyważarki z funkcją optymalizacji, albo można sobie zrobić doważanie, które obejmuje nie tylko koło, ale i tarczę (lub bęben) hamulcowy.
Co do wyważania to ważne też jest żeby felga była czysta. Bo jak jest na niej pół kilo zaschniętego błota, to gdy ono odpadnie to całe wyważanie będzie bez sensu.
Po za tym w niektórych zakładach mają wyważarki z funkcją optymalizacji, albo można sobie zrobić doważanie, które obejmuje nie tylko koło, ale i tarczę (lub bęben) hamulcowy.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6