Stukanie z prawej strony przy hamowaniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mrlunacy » 21 lip 2010, 15:30

Witam,

Od kupienia w Mazdzie mam następujący problem.
Podczas hamowania tak od prędkości 30km w dół słychać w prawym kole stuk. Stuk nie jest szybki i zwalnia wraz z prędkością.
Problem ten występuje tylko podczas hamowania i dopiero jak samochód jedzie przez ok 5-10minut.
Mechanik podejrzewa że to może być półoś. Przeguby były sprawdzane i są w porządku.
Czy ktoś spotkał się z takim objawem?
Generalnie z prawej strony jeśli chwyci się półoś (odcinek bliżej koła) to można nią poruszać o około 2-3cm. Mechanik mówi że luz ma być. Tylko czy aż taki duży?
Początkujący
 
Od: 7 cze 2010, 22:23
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GE 2.0i 16V 1995r.
LPG: BRC Sequent 24 Light

Postprzez frankiliki » 21 lip 2010, 18:55

generalnie z prawej strony masz dluga polos podparta w lozysku wiec tam nie moze byc luzu lepiej zmien mechanika <dupa>
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2009, 13:59
Posty: 178
Skąd: chelm
Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r

Postprzez Mundek » 22 lip 2010, 11:58

Proponuję podnieść autko na podnośnik i sprawdzić sworznie w dolnym wahaczu. Jeżeli wymieniamy sworznie należy je później przyspawać w 2-3 punktach na około do wahacza po to by później całość nie miała luzu w poziomie. Tak było w mojej GE. Stukanie miałem zarówno podczas gwałtownego przyspieszania jak i hamowania, szczególnie w jeździe po mieście. Wszystko to wyszło u mechanika przy okazji wymiany przekładni kierowniczej. Cały czas byłem przekonany, że stuka drążek kierowniczy w przekładni. Po wymianie auto prowadziło się tak jak trzeba ale odgłosy dochodzące gdzieś z pod podłogi pozostały. Mechanik przyspawał w kilku punktach sworznie i wszystko wróciło do normy.
Więc powyższe wykonaj profilaktycznie a kolega frankiliki prawdę też pisze i weź sobie to do serca.

frankiliki napisał(a):generalnie z prawej strony masz dluga polos podparta w lozysku wiec tam nie moze byc luzu lepiej zmien mechanika

Dokładnie, żadnych luzów być nie może. Prawdopodobnie łożysko się wyrobiło i kwalifikuje się do wymiany. W mojej GE po 160 tys. pękła tylko osłona, przy okazji wymiany sprawdzałem stan łożysk i reszty elementów przeniesienia napędu i po złożeniu nie było mowy o najmniejszych luzach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez mrlunacy » 2 wrz 2010, 19:13

Dzisiaj byłem u innego mechanika...
Przed wizytą pojechałem na trzepaki po sprawdzeniu wyszło że zawieszenie jest ok nic nie puka i nie stuka.
Jednak problem stukania przy hamowaniu występuje nadal :/
Mechanik rozebrał zaciski od hamulców (zaciski i tarcze były wymieniane przez poprzedniego właściciela jakieś 1,5roku temu) złożył wszystko jeszcze raz i nadal stukało.
Więc ponownie rozebrał i zrobił ranty na klockach hamulcowych...efekt teraz nie stuka ale klekocze...zmienił się odgłos... Teraz stuka bardziej przy schodzeniu od 20 w dół...
Więc wszystko wskazuje że albo klocki albo tarcze....jutro wymieniam klocki..
Początkujący
 
Od: 7 cze 2010, 22:23
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GE 2.0i 16V 1995r.
LPG: BRC Sequent 24 Light

Postprzez vilkolak » 2 wrz 2010, 19:25

hmm ciekawe, ja pol roku temu wumienialem przegoby, polosie, przeguby wewnetrzne i lozyska i luz ok 2 cm jest, i wydaje mi sie ze mysi byc no ale to tylko moja opinia...
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6