Czy warto zmienić opony na węższe ?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Marcin L » 19 sie 2005, 09:45

Słyszałem gdzieś kiedyś że węższe opony lepiej amortyzują nierówności i lepiej zachowują sie w koleinach. Czy warto więc zamienić je na odrobinę węższe ale o takiej samej wysokosci ? (czyli 185/65/14 <ktorych teraz używam> na 175/70/14) Zalezy mi na wygodzie jazdy (tak juz mi zostało po kilku latach za kierownica Peugeota) wiec jezeli miałby się dzieki temu choć odrobinę poprawić komfort jazdy po warszawskich dziurach to chetnie dokonałbym takiej wymiany przy zakupie nowych oponek. Co o tym sądzicie ?

Pozdrawiam
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez es » 19 sie 2005, 10:33

Marcin L napisał(a):Słyszałem gdzieś kiedyś że węższe opony lepiej amortyzują nierówności i lepiej zachowują sie w koleinach. Czy warto więc zamienić je na odrobinę węższe ale o takiej samej wysokosci ? (czyli 185/65/14 <ktorych teraz używam> na 175/70/14) Zalezy mi na wygodzie jazdy (tak juz mi zostało po kilku latach za kierownica Peugeota) wiec jezeli miałby się dzieki temu choć odrobinę poprawić komfort jazdy po warszawskich dziurach to chetnie dokonałbym takiej wymiany przy zakupie nowych oponek. Co o tym sądzicie ?

Pozdrawiam


Jak kupilem moja GV to miala 195/65 R14. Wulkanizator zaproponowal zmiane na fabryczny wymiar 185/70 R14. Rzeczywiscie samochod lepiej zaczal jezdzic po koleinach. Odczuwalnie mniej sie z nich wyrywa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez qqryq » 19 sie 2005, 10:39

witam,
wezsze oponki mniej zuzywają benzyny, lepiej sie prowadza po koleinach, ale mają mniejsza przyczepnosc (a wiec zakrety, hamowanie itp) wybor nalezy do ciebie :D pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2004, 12:11
Posty: 51
Skąd: warszawa-gdansk
Auto: 626 2.0i 16 '93 hatchback nadal jeździ ...

Postprzez sołtys » 19 sie 2005, 10:46

wezsze oponki mniej zuzywają benzyny, lepiej sie prowadza po koleinach, ale mają mniejsza przyczepnosc.

zgadzam sie ;) Co do komfortu na dziurach to nie jest tak ważna szerokość ale wysokość opony jak zamienisz na profil 70 to powinno być lepiej ale bedzie to zmiana kosmetyczna a spadnie bezpieczeństwo (droga hamowania trzymanie sie na zakrętach) tak sie składa że mam zimówki 195/65 a letnie 195/60 i różnicy w komforcie na dziurach raczej nie odczuwam wiec nie wiem czy gra warta świeczki ja jednak preferuje rozmiary takie same jak fabryka lub ewentualnie większe.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Marcin L » 19 sie 2005, 11:29

dzieki za sugestie – wiem ze wezsze opony = gorsze prowadzenie ale nie jestem Jeremy'm Clarksonem <lol> poza tym w Peugeocie 405 1,9 tez smigalem przez dobrych kilka lat na szerokosci 175 (i to na Matadorach ktore moze rewelacyjne nie sa ale nigdy mnie nie zawiodły :))
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez bajer0 » 19 sie 2005, 11:53

Hmm ja mialem u Siebie nawet 165 i jezdzi sie dobrze. Nie nosi na koleinach, na przyczepnosc na zakretach i hamowanie nie narzekam. Jak masz mozliwosc, zmieniaj na wezsze :)
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez nightcomer » 19 sie 2005, 12:07

pewnie, że tak. te głupie żółtki w hiroshimie nie mają co robić, tylko wymyślają jakieś dziwne rozmiary.
a tymczasem jak wiadomo GE najlepiej prowadzi się na felgach od cinquecento i oponach 135R13. prawie tak dobrze jak PEUGEOT ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Marcin L » 19 sie 2005, 12:47

tylko pewnie zoltki maja lepszy asfalt niz my – gdybyśmy mieli idealnie gładkie drogi to nie byloby tematu <cisza>
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez nightcomer » 19 sie 2005, 12:54

ja zakładam to co żółty człowiek każe, w moim przypadku 205/55R15 i zimą i latem.
wyciąga z rowów zwanych koleinami to fakt i na krawężniki trzeba wjeżdżac cierpliwie i powoli. ale są z tego kożyści. np. krótsza droga hamowania, brak kwików opon przy szybkim ruszaniu, nie trzeba być STIGiem, żeby to docenić. ale i tak mi nie uwierzysz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez tomekrvf » 19 sie 2005, 12:58

nightcomer napisał(a):205/55R15 i zimą i latem

W instrukcji jest napisane że na zimę powinne być 175/70R14
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez nightcomer » 19 sie 2005, 13:03

cooooo??????!!!!!!
to mam kupować drugi kpl felg??!!
no szok, ale chyba wiesz co mówisz........
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez nemi » 19 sie 2005, 14:30

tomekrvf napisał(a):W instrukcji jest napisane że na zimę powinne być 175/70R14

Ja na takich jeżdżę zimą, latem 185/65 R14 – mimo, że różnica nie jest w sumie duża, ale na koleinach da się zauważyć. Komfort jest ten sam, różnica jest właśnie tylko w koleinach. Trudno mi ocenić drogę hamowania, bo zimówki na suchym z zasady mają gorszą. Przy normalnej jeździe wydaje mi się, że różnica jest zbyt mała, żeby odczuć to na zakrętach (może jak ktoś mieszka w górach?)


PS. To coś dziwnego, żeby w KLce miało być 175 <co?>
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Marcin L » 19 sie 2005, 14:38

tomekrvf napisał(a):W instrukcji jest napisane że na zimę powinne być 175/70R14

zgadzam się – mniejsza szerokosc = wiekszy nacisk na 1 cm2 powierzchni opony a w konsekwencji np łatwiejsze ruszanie w sniegu, błocie itp.
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez nightcomer » 19 sie 2005, 14:42

dziwne to wszystko, przeciez w takich nikczemnych rozmiarach nie ma nawet stosownych indeksów prędkości dla KL.
poza tym, takie żyletki się rozmaślą przy próbie wyhamowania z 220 i szwabski szpital zarobi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez nemi » 19 sie 2005, 14:46

nightcomer napisał(a):dziwne to wszystko, przeciez w takich nikczemnych rozmiarach nie ma nawet stosownych indeksów prędkości dla KL.
poza tym, takie żyletki się rozmaślą przy próbie wyhamowania z 220 i szwabski szpital zarobi.

według instrukcji rozmiary opon:
1.8:
185/65R14 85H lub 86H
2.0:
195/65R14 89H lub 90H
2.5:
205/55R15 87V
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez nightcomer » 19 sie 2005, 14:47

tak myślałem, że tomuś oszukuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez nemi » 19 sie 2005, 14:48

nightcomer napisał(a):w takich nikczemnych rozmiarach nie ma nawet stosownych indeksów prędkości dla KL.

to podstawowy argument <lol>
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez nightcomer » 19 sie 2005, 14:51

szczerze to mi sie dobrze jeździ na fabrycznym rozmiarze zimą... nie chcę teoretyzować dlaczego, ale mam porównanie z 185, bo takie miałem na poczatku zimówki

a co do indeksu... da się pojechać 200 i więcej zimą, wierz mi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez nemi » 19 sie 2005, 14:55

nightcomer napisał(a):a co do indeksu... da się pojechać 200 i więcej zimą, wierz mi

wierzę i dlatego mi nie pasuje to 175, które najczęściej są z indeksem T*.


* klasa "budżetowa"
Ostatnio edytowano 19 sie 2005, 14:55 przez nemi, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez tomekrvf » 19 sie 2005, 14:55

nightcomer napisał(a):tak myślałem, że tomuś oszukuje

Nie oszukuje. Nemi nie zauważył gwiazdki w tabeli z oponami(ja mam oryginalną instrukcję) i tak jest napisane: opony zimowe 175/70R14
Jak chcesz nightcomer to wyślę fotkę
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6