Klekotanie po wymianie klocków i tarcz tył (626 GE FS)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez wojtek79 » 31 mar 2010, 00:25

Co do zacisków. Dwa dni temu wymieniałem u siebie i przed włożeniem zacisków tłoczek wkręciłem do końca a jak odpowietrzałem towysunął sie i dociskał klocki nic nie musiałem kręcic imbusem.
Co do stukania. Ciężko jest wyczuc w aucie skąd dobiega hałas, stuki. Czasem wydaje się że sprzodu a to jednak jest tył i odwrotnie. Przy zmianie biegów mogą byc przeguby, któraś poduszka silnika/skrzyni, tuleje gumowo-metalowe. Jeżeli z tyłu to sprawdz łącznik stabilizatora on często lubi napieprzac.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez lukkas_kg » 31 mar 2010, 19:51

tłoczek wkreciłes kluczem ampulowym tak? a potem odpowietrzales caly uklad?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez wojtek79 » 31 mar 2010, 20:36

Można wkręcic imbusem albo szerokimi kombinerkami wkręcając sam tłoczek ale wtedzy trzeba uważac bo można osłone rozerwac wiec bezpieczniej i szybciej jest kręcic imbusem. póżniej trzeba odpowietrzyc. i powinno byc dobrze.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez lukkas_kg » 31 mar 2010, 20:40

no to ja tłoczek wkrecalem imbusem, ale potem po naciskaniu hamulca nie wychodzil, w takim razie jeszcze bede musial odpowietrzac uklad, poza tym odkad wyciekl mi caly plyn jeszcze teog nie robilem
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez wojtek79 » 31 mar 2010, 20:43

No to sie kolego dziwisz. masz cały układ pewnie zapowietrzony. pewnie dolełeś tylko płynu?
Jak bedziesz odpowietrzał to zacznij od prawego tylnego koła póżniej lewe tylne nastepnie prawe przednie i na końcu lewe przednie. i hamulce będziesz miał jak brzutwa:–)
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez lukkas_kg » 31 mar 2010, 20:47

zdejmuje kolo, zakladam rurke przeźroczysta na koniec odpoowietrznika, drugi koniec do butelki, poluzowuje odpowietrznik i ktos popmpuje pare razy i przytrzymuje i zakrecam tam? czy odwrotnie?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez wojtek79 » 31 mar 2010, 20:55

Najpierw ktoś pompuje kilka razy przytrzymuje i wtedy odkręcasz odpowietrznik a osoba w samochodzie cały czas trzyma pedał hamulca bedzie on wpadał w podłoge ale to dobrze dopiero puszcza pedał jak zakrecisz odpowietrznik. robisz tak do póki nie zacznie leciec płyn bez bombelków.
Nie musisz z wężykiem ale wtedy będzie wszystko leciało na ziemie. Odpowietrznik odkręcaj 8 oczkową.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez lukkas_kg » 31 mar 2010, 21:02

no i trzeba pa,mietac zeby plynu nie zabraklo w zbiorniczku

odpowietrznik u mnie jest na klucz 7, ostatnio dokrecalem bo ktos poluzowal chyba zlosliwy mechanik jak sie poklocilem z dziadami (za wymiane klockow i regeneracje zaciskow zgarneli mnie 150 zł netto a chcialem tylko klocki zeby wymienili) i od tamtej pory robie wszystko sam :D a zamiast na mechanikow wydaje kase na narzedzia :D
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez wojtek79 » 31 mar 2010, 21:07

lukkas_kg napisał(a): a zamiast na mechanikow wydaje kase na narzedzia :D


I to jeast dobre posunięcie <ok> zwrócą Ci się szybko :)
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez lukkas_kg » 1 kwi 2010, 15:45

odpowietrzyłem dzisiaj układ i....... i tłoczek w prawym tylnym kole dalej sie nie dokleja do klocków po wcisnieciu pare razy, nie widze tez poprawy w hamowaniu, wrecz przeciwnie, minimalne pogorszenie moim zdaniem

przy okazji zauwazylem, ze klocki z przodu powoli nadaja sie do wymiany :D
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez lukkas_kg » 2 kwi 2010, 22:53

ten stukot to ewidentnie uderzajace klocki o tarcze
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez danielsc1 » 3 kwi 2010, 00:51

Sprawdz czy masz sprężyny na klockach.Te które odpychają klocki od siebie.I czy masz drożne przewody hamulcowe.
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2009, 16:57
Posty: 68
Skąd: rotterdam
Auto: mazda 626 GE comprex 95r.
TYLKO GWIAZDY MAJĄ MAZDY!!!!

Postprzez lukkas_kg » 3 kwi 2010, 13:22

tak myslalem, ze to kwestia sprezyn, bo nie mam, ale wczesniej tez nie było i jakos nie stukały, w drugim kole tez nie ma i nie stuka

moim zdaniem problem lezy w tym, ze tłoczek po wkreceniu go do srodka i nacisnieciu pare razy hamulca nie wysuwa sie
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez danielsc1 » 3 kwi 2010, 14:51

lukkas_kg napisał(a):tak myslalem, ze to kwestia sprezyn, bo nie mam, ale wczesniej tez nie było i jakos nie stukały, w drugim kole tez nie ma i nie stuka

moim zdaniem problem lezy w tym, ze tłoczek po wkreceniu go do srodka i nacisnieciu pare razy hamulca nie wysuwa sie



Ja stawiam na sprężyny.czasem nie stuka(zależy jakie klocki)a tłoczek może sie nie wysuwać z powodu"braku ciśnienia,tzn.może oring jest uszkodzony.lub jest dużo korozji co całkiem możliwe jest,bo w tym modelu to ciąły problem.Lub zapchany wężyk hamulcowy
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2009, 16:57
Posty: 68
Skąd: rotterdam
Auto: mazda 626 GE comprex 95r.
TYLKO GWIAZDY MAJĄ MAZDY!!!!

Postprzez lukkas_kg » 3 kwi 2010, 15:02

zaciski byly regenerowane, ale widze ze guma na tloczku w kole nie stukajacym jest inna niz w tym stukajacym

danielsc1, jesli wężyk byłby zapchany czy możliwe jest, że przy odpowietrzaniu normalnie płyn z zacisku wyciekał przez rurkę?

czy w zestawie naprawczym te sprezyny beda na 100%?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez danielsc1 » 3 kwi 2010, 15:46

[quote="lukkas_kg"]zaciski byly regenerowane, ale widze ze guma na tloczku w kole nie stukajacym jest inna niz w tym stukajacym

danielsc1, jesli wężyk byłby zapchany czy możliwe jest, że przy odpowietrzaniu normalnie płyn z zacisku wyciekał przez rurkę?

czy w zestawie naprawczym te sprezyny beda na 100%?[/quote


przez jaką rurkę?masz na myśli taką "kalamitke?jeśli przez to ucieka to ok.sprężyny w zestawie naprawczym?prawde mówiąc Nie Wiem.kolega kiedyś do mazdy 323 z 91 roku dokupował osobno(koszt ok 35zl)I najeździł się za nimi.Ja dopasowałem(wziełem sprężyne z naciągu rolety w szklarni)i nic nie stuka.PS.A sprawdzałeś może stabilizator?gumy i łączniki?
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2009, 16:57
Posty: 68
Skąd: rotterdam
Auto: mazda 626 GE comprex 95r.
TYLKO GWIAZDY MAJĄ MAZDY!!!!

Postprzez lukkas_kg » 3 kwi 2010, 16:31

stuki w zawieszeniu to swoją drogą

chodzilo mi o przezroczysta rurke, ktora zakladalem na odpowietrznik i koncowke do butelki, po poluzowaniu odpowietrznika płyn plynal do butelki, takze przewod hamulcowy chyba nie jest tam zapchany.

wiem, na pewno ze stukot jest z koła, przy przespieszaniu szybkosc stuków rosnie, przy zahamowaniu mininalnym, czy zaciagneciu recznego stuki ustaja

nawet jak dokrece tłoczek zeby klocki nie byly luzne to po przejechaniu dystansu i tak sie na nowo pojawia, nie mam tych sprezyn bo nei bylo ich wczesniej, klocki sa ulozne tylko na blaszkach

w zestawie naprawczym z allegro w komplecie nie ma sprezyn, ani nawet tych blaszek
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez danielsc1 » 3 kwi 2010, 22:56

lukkas_kg napisał(a):stuki w zawieszeniu to swoją drogą

chodzilo mi o przezroczysta rurke, ktora zakladalem na odpowietrznik i koncowke do butelki, po poluzowaniu odpowietrznika płyn plynal do butelki, takze przewod hamulcowy chyba nie jest tam zapchany.

wiem, na pewno ze stukot jest z koła, przy przespieszaniu szybkosc stuków rosnie, przy zahamowaniu mininalnym, czy zaciagneciu recznego stuki ustaja

nawet jak dokrece tłoczek zeby klocki nie byly luzne to po przejechaniu dystansu i tak sie na nowo pojawia, nie mam tych sprezyn bo nei bylo ich wczesniej, klocki sa ulozne tylko na blaszkach

w zestawie naprawczym z allegro w komplecie nie ma sprezyn, ani nawet tych blaszek


To musisz z czegoś dopasować.Poszukaj na szrotach lub gdzieś w garażu się znajdzie.mniej więcej to ma wyglądać jak grecki znak"omega"
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2009, 16:57
Posty: 68
Skąd: rotterdam
Auto: mazda 626 GE comprex 95r.
TYLKO GWIAZDY MAJĄ MAZDY!!!!

Postprzez qlesh » 4 kwi 2010, 08:16

Pewnie klocki Ci stukają w prowadnicach (góra/dół). Rusz klockiem nie ściągając koła do góry i zobacz, jak masz luz to pewnie to.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez frankiliki » 4 kwi 2010, 12:23

moze blaszki klinujace polamales przy wymianie
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2009, 13:59
Posty: 178
Skąd: chelm
Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6