Kierownica nie odkręca po zakręcie (626 GE FP 92)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez m3bk » 1 mar 2010, 22:18

Witam.

Pewna osoba znająca się na samochodach lepiej ode mnie, która przejechała się dziś moją Mazdą stwierdziła, że po zakręcie
w momencie gdy puszczamy kierownicę aby sama powróciła do ustawienia "na wprost"
kierownica nie całkowicie wraca do odpowiedniego położenia tylko trzeba jej troszkę pomóc.

Mi takie coś osobiście nigdy nie przeszkadzało i nawet tego nie zauważyłem
ale nie jeżdżę za często wieloma samochodami oprócz moim więc nie mam porównania i nie wiem jak powinno być prawidłowo.

Mam więc do Was pytanie – czy takie zjawisko rzeczywiście może występować i co należałoby
wtedy sprawdzić/wymienić ?

Z góry dzięki :)
pzdr
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 22:21
Posty: 83
Auto: Mazda 3 BK 2004 1.6 sedan benzyna

Postprzez Siw-y » 1 mar 2010, 22:38

Możesz zerknąć na krzyżak w maglownicy być może się zaczął zacierać.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Inte » 1 mar 2010, 22:42

jeśli ta "pewna osoba" jechała Twoją mazdą pierwszy raz to mogła być po prostu nieprzyzwyczajona lub coś z nią nie tak :P
kierownica wraca do ustawienia na wprost samoczynnie, żadne urządzenie jej nie pomaga. wątpię, ze coś może być zepsute... Bo gdyby coś blokowało przekładnie kierowniczą to wspomaganie i tak powinno przepchać ten opór. jeśli byłoby to na tyle silne, że nie pozwalałoby wrócić kierownicy do normalnej pozycji to zauważyłbyś coś przy normalnym kręceniu kierownicą.
w swojej GE nie zauważyłem niczego niepokojącego związanego właśnie z tym wracaniem fajery. więc nie jest to wada czy też specyfika modelu.

napisz w jakim momencie ta kierownica NIBY nie wraca prawidłowo.
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Siw-y » 1 mar 2010, 23:59

Jak krzyżak jest przytarty to będzie blokować ale tylko podczas powrotu z jednej strony, z drugiej raczej będzie ok.
Może też coś ze zbieżnością nie tak, może też być za małe ET felgi.
Na koleinach też będzie powodować, że nie będzie odbijać do końca.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez m3bk » 2 mar 2010, 00:10

Żeby była jasność to ta "pewna osoba" to handlarz więc w jego interesie było coś wymyślić :)
Moim zdaniem wszystko jest ok, zbieżność robiłem we wrześniu, koła mam seryjne. Auto
ma swoje lata więc nie będzie chodzić jak nówka. Jeśli samo nie wraca w 100% to nie widzę
problemu obrócić te parę stopni ręką. Wolałem się jednak upewnić
czy nie przydarzyła mi się jakaś typowa usterka układu kierowniczego i dlatego tu spytałem :)

Pzdr :)
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 22:21
Posty: 83
Auto: Mazda 3 BK 2004 1.6 sedan benzyna

Postprzez Inte » 2 mar 2010, 00:12

też mi zbieżność do głowy wpadła ale właśnie dlatego spytałem o to kiedy kiera niby nie odbija (bo to chyba da jakiś pogląd czy to mogłaby być zbieżność czy nie? )
no i czy poza tym auto prowadzi się normalnie?
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez m3bk » 2 mar 2010, 16:24

Nie wiem nie znam się nie orientuje się :) W czwartek zmieniam wysłużoną GE na Mazdę 2 1.6 exclusive 2004r przebieg 40tys :)
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 22:21
Posty: 83
Auto: Mazda 3 BK 2004 1.6 sedan benzyna

Postprzez Hugo » 2 mar 2010, 17:33

Jeśli kierownica sama nie odbija po skręcie to powodem są zużyte (zerwane) tuleje wahaczy, a co za tym idzie przestawiona zbieżność. Ewentualnie jeśli odbija, ale ciężko, to przytarte łożyska kolumn McPhersona.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez wujass » 3 mar 2010, 23:05

Czyli masz do wymiany pol samochodu :D
Samo zło!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2006, 15:22
Posty: 107
Skąd: wawa
Auto: mx-6 v6

Postprzez m3bk » 3 mar 2010, 23:44

Ja już tego wymieniał nie będę, wymieniłem cały samochód. Ale dobrze wiedzieć bo to kolejny z wielu powodów, który uświadamia mi, że dobrze zrobiłem
pozbywając się tego auta...
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 22:21
Posty: 83
Auto: Mazda 3 BK 2004 1.6 sedan benzyna

Postprzez Inte » 4 mar 2010, 00:04

eee no nie przesadzaj, zbieżność nie jest taka droga, tuleje wahaczy to jeden z elementów no powiedzmy eksploatacyjnych.
a najprawdopodobniej jest tak, ze nic Magdzie nie jest tylko komuś coś się przewidziało ;)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6