Witam serdecznie forumowiczów.
Przejrzałem wszystkie "stuki" na forum dotyczące mazdy 626 (było tego 12 stron O_o) i niestety żaden z opisywanych problemów nie pokrywał się z moim.
Moja Madzia zaczęła niedawno (kilka dni temu) stukać podczas przyspieszania. Wydaje się, że stukanie jest głośniejsze, gdy podczas przyspieszania dodatkowo skręcam. Niedawno mój kolega miał podobny objaw i zmuszony był wymienić przegub, jednak jego Ford stukał zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Wobec tego pierwsza rzecz, jaka przyszła mi do głowy, to właśnie przegub, ale czy jest to możliwe, aby temperatura silnika miała "coś do gadania"?
Problem ustępuje po przejechaniu ok. 2 kilometrów. Dzisiaj, wracając do domu z pracy, zrobiłem teścik na stacji benzynowej i rzeczywiście nie ma najmniejszego problemu ze stukaniem, gdy silnik jest rozgrzany (stacja benzynowa jest oddalona o 10 km od miejsca, w którym pracuję).
Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
Pozdrawiam,
Adrian
edit:
Odgłos stukania jest słyszalny z okolic silnika.
edit2:
Stukanie jest głośne na biegach 1 i 2, gdzie przyspieszenie jest względnie duże. Trója i wolne obroty uciszają niesforny hałas.
edit3:
Dzisiaj były -2 stopnie na zewnątrz (o około 3-4 cieplej niż w ostatnich dniach) i problem był niewidoczny.
edit4:
Zapomniałem dodać, że problemu nie ma na biegu jałowym (przegazowałem do 4k obrotów i nic niepokojącego nie słychać)
Stukanie podczas przyspieszania (tylko gdy silnik jest zimny)
Strona 1 z 1
Po 12 km jazdy wyłączyłem samochód, odczekałem godzinę, poziom oleju dokładnie w połowie między FULL i LOW.
Zapomniałem dodać, że problemu nie ma na biegu jałowym (przegazowałem do 4k obrotów i nic niepokojącego nie słychać)
Zapomniałem dodać, że problemu nie ma na biegu jałowym (przegazowałem do 4k obrotów i nic niepokojącego nie słychać)

- Od: 6 gru 2009, 20:05
- Posty: 10
- Skąd: Kozy
- Auto: 626 GE FP 96r (1.8i 16v – 90KM)
jeśki jest to słyszalene tylko podczas jazdy to winy nalezy szukac w układzie napedowym
silnik bym sobie odpuścił choc spróbuj przygazować i potrzymać w okolicach 4 tyś obr przez kilka sekund nie zwiekszając obrotów
jeśli bedzie stukac to prawdopodobnie panewka (miałem własnie tak tylko jak sie dłuzej przytrzymało gaz stukało przy ciepłym silniku)
jeśli nie to tylko napęd ci zostaje
skręc kołami i rusz troche gwałtowniej jak zacznie stukac to bedziesz wiedział ze to przegub (przegub klekocze)
niekiedy podczas jazdy słychać łozysko tez takie ni stukanie ni wycie (zależy od stopnia zuzycia) niekiedy postukuje przy bardzo lekim skreceniu kierownicą – jazda po łuku drogi – słychac tak jakby bardzo cicho o gume coś stukało (oczywiście zależy jak zuzyte)
mozna tez złapać za koło ak auto podniesiesz na lewarku najlepiej złap w pozycji zegara za 20 – 2 i powinieneś wyczuć luzy łożyska
Na własną reke nic wiecej nie stwierdzisz
reszta to podnośnik/kanał i ktoś z doświadczeniem co sprawdzi ewentualne luzy
powodzenia
silnik bym sobie odpuścił choc spróbuj przygazować i potrzymać w okolicach 4 tyś obr przez kilka sekund nie zwiekszając obrotów
jeśli bedzie stukac to prawdopodobnie panewka (miałem własnie tak tylko jak sie dłuzej przytrzymało gaz stukało przy ciepłym silniku)
jeśli nie to tylko napęd ci zostaje
skręc kołami i rusz troche gwałtowniej jak zacznie stukac to bedziesz wiedział ze to przegub (przegub klekocze)
niekiedy podczas jazdy słychać łozysko tez takie ni stukanie ni wycie (zależy od stopnia zuzycia) niekiedy postukuje przy bardzo lekim skreceniu kierownicą – jazda po łuku drogi – słychac tak jakby bardzo cicho o gume coś stukało (oczywiście zależy jak zuzyte)
mozna tez złapać za koło ak auto podniesiesz na lewarku najlepiej złap w pozycji zegara za 20 – 2 i powinieneś wyczuć luzy łożyska
Na własną reke nic wiecej nie stwierdzisz
reszta to podnośnik/kanał i ktoś z doświadczeniem co sprawdzi ewentualne luzy
powodzenia
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6